Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

https://www.portfolio.hu/gazdasag/2...ezte-az-orszagbol-torteno-kitiltast-is-742001
"Az M30-as autópálya Miskolc és Szikszó közötti szakaszának problémái miatt tartottak lakossági fórumot Szikszón, Lázár János részvételével. Az építési és közlekedési miniszter a helyszínen elmondta, jelentkeztek már a kivitelezést végző Strabagnál, hogy műszaki hiba történt, hozza helyre azt a garancia keretében. Egyben a Stragbag országból történő kitiltását is kilátásba helyezte, amennyiben a helyreállítás nem a várt módon történik majd - számolt be az Index."
 
https://www.portfolio.hu/gazdasag/2...ezte-az-orszagbol-torteno-kitiltast-is-742001
"Az M30-as autópálya Miskolc és Szikszó közötti szakaszának problémái miatt tartottak lakossági fórumot Szikszón, Lázár János részvételével. Az építési és közlekedési miniszter a helyszínen elmondta, jelentkeztek már a kivitelezést végző Strabagnál, hogy műszaki hiba történt, hozza helyre azt a garancia keretében. Egyben a Stragbag országból történő kitiltását is kilátásba helyezte, amennyiben a helyreállítás nem a várt módon történik majd - számolt be az Index."
Klassz. De én elovennem azokat a cégeket is akik olyan vasúti pályát építenek amin három éven belül ott a lassú jel. Vagy olyan utat építenek amin már másnap áll a víz a víznyelő körül.
 
Klassz. De én elovennem azokat a cégeket is akik olyan vasúti pályát építenek amin három éven belül ott a lassú jel. Vagy olyan utat építenek amin már másnap áll a víz a víznyelő körül.
Magyarországon olyan a vasútépítés, mint a közúton a csatorna fedelek! Mindenki tudja, hogy kéne csinálni, de sosem sikerül! :D
 
https://sg.hu/cikkek/auto/160455/az...tek-kopasa-miatt-szennyezobbek-mint-a-dizelek
"Az elektromos járművek fékbetétei nagyobb szennyezést okozhatnak, mint a dízelautók - derült ki egy tanulmányból. A Southamptoni Egyetem új kutatása szerint a fékbetétek bizonyos típusú kibocsátása mérgezőbb lehet, mint a dízel kipufogógázok. És mivel az elektromos járművek az akkumulátorok miatt jóval nehezebbek benzint vagy dízelt fogyasztó társaiknál, ezért a fékeik nagyobb igénybevételnek vannak kitéve."
 
 
https://sg.hu/cikkek/auto/160455/az...tek-kopasa-miatt-szennyezobbek-mint-a-dizelek
"Az elektromos járművek fékbetétei nagyobb szennyezést okozhatnak, mint a dízelautók - derült ki egy tanulmányból. A Southamptoni Egyetem új kutatása szerint a fékbetétek bizonyos típusú kibocsátása mérgezőbb lehet, mint a dízel kipufogógázok. És mivel az elektromos járművek az akkumulátorok miatt jóval nehezebbek benzint vagy dízelt fogyasztó társaiknál, ezért a fékeik nagyobb igénybevételnek vannak kitéve."
Igazából mindegy, hogy elektromos vagy sem, ha nagy a tömeg, márpedig általánosságban nőttek a járművek méretei, súlyai. De akár kevesebbet is használhatja a fékeket egy elektromos autó a visszatöltés okán.
Azt hiszik sokan, hogy káros anyag kibocsájtások nélküli az elektromos autó, de ugyan úgy káros anyag képződik minden elemének, alkotórészének előállítása, az üzemanyag (áram) előállítási láncában és ugyan úgy kopik a kereke és a fékbetétje mint bármely más autónak. Ehhez nem nagy kutatás és logika kell szerintem.

Mégis ugyan olyan elánnal erőltetik, erőltették az elektromos átállást, mint a szovjetek a tervgazdálkodást. E mellett még, az is jobban, de legalább nem kevésbé védhető, hogy erőltették a gyapot termesztést (mert pl. a lőporgyártáshoz kellett), vagy a narancstermesztést (így utólag, 60 évvel és ilyen melegekkel még azt is lehetne mondani, hogy megelőzték korukat).

Az elektromos autó az összeurópai narancs. Kicsit savanyú, kicsit sárga -átvitt értelemben is- de a miénk... és kit csapunk be vele? Az egyszerű embereknek úgyis lassan megfizethetetlen lesz.
 
Igazából mindegy, hogy elektromos vagy sem, ha nagy a tömeg, márpedig általánosságban nőttek a járművek méretei, súlyai. De akár kevesebbet is használhatja a fékeket egy elektromos autó a visszatöltés okán.
Azt hiszik sokan, hogy káros anyag kibocsájtások nélküli az elektromos autó, de ugyan úgy káros anyag képződik minden elemének, alkotórészének előállítása, az üzemanyag (áram) előállítási láncában és ugyan úgy kopik a kereke és a fékbetétje mint bármely más autónak. Ehhez nem nagy kutatás és logika kell szerintem.

Mégis ugyan olyan elánnal erőltetik, erőltették az elektromos átállást, mint a szovjetek a tervgazdálkodást. E mellett még, az is jobban, de legalább nem kevésbé védhető, hogy erőltették a gyapot termesztést (mert pl. a lőporgyártáshoz kellett), vagy a narancstermesztést (így utólag, 60 évvel és ilyen melegekkel még azt is lehetne mondani, hogy megelőzték korukat).

Az elektromos autó az összeurópai narancs. Kicsit savanyú, kicsit sárga -átvitt értelemben is- de a miénk... és kit csapunk be vele? Az egyszerű embereknek úgyis lassan megfizethetetlen lesz.

A tapasztalat azt mutatja, hogy egy elektromos autó fékje általában jóval lassabban kopik el, mint a hagyományos, mivel nagyrészt a motor fékez ami így tölti az akkut is. Ezért van az, hogy az elektromos autók a városi közlekedésben kevesebbet fogyasztanak, mint autópályán.
Abban igazad van, hogy ugyanúgy káros kibocsátás keletkezik az elektromos autók gyártása és használata közben, különbség, hogy nem a városban lesz a szmog, hanem a szénérőmű körül (ha azzal termeljük az áramot, de ha atommal termelünk, akkor szinte 0 károsanyag kibocsátással jár).
Európának nagyon is érdeke lenne a teljes elektromos átállás, hisz így kiválthatnánk a köolajimport igen jelentős részét. De persze jó szokásunk szerint ezt is elcsesszük, hisz ahelyett, hogy a valódi importfüggetlenséget jelentő atomerőműveket építenénk, mi naperőművekkel szórakozunk, de mivel éjjel is kell az áram, ezért gázerőművek kellenek, amihez ugye ismét import kell, de természetesen ebből is a drágább, a cseppfolyósított földgáz.
 
A tapasztalat azt mutatja, hogy egy elektromos autó fékje általában jóval lassabban kopik el, mint a hagyományos, mivel nagyrészt a motor fékez ami így tölti az akkut is. Ezért van az, hogy az elektromos autók a városi közlekedésben kevesebbet fogyasztanak, mint autópályán.
Abban igazad van, hogy ugyanúgy káros kibocsátás keletkezik az elektromos autók gyártása és használata közben, különbség, hogy nem a városban lesz a szmog, hanem a szénérőmű körül (ha azzal termeljük az áramot, de ha atommal termelünk, akkor szinte 0 károsanyag kibocsátással jár).
Európának nagyon is érdeke lenne a teljes elektromos átállás, hisz így kiválthatnánk a köolajimport igen jelentős részét. De persze jó szokásunk szerint ezt is elcsesszük, hisz ahelyett, hogy a valódi importfüggetlenséget jelentő atomerőműveket építenénk, mi naperőművekkel szórakozunk, de mivel éjjel is kell az áram, ezért gázerőművek kellenek, amihez ugye ismét import kell, de természetesen ebből is a drágább, a cseppfolyósított földgáz.
Igen, ugyan ezt írtam a fékre.
És az akkumulátor anyaga meg csak úgy létrejön a semmiből?
A szénerőművek és más erőművek szerintem reneszánszukat fogják élni az elkövetkező 1-2 évtizedben. Nem látom, hogy akár a megnövekedett energiaigényeket, akár a "megújuló" hektikusságát a közeljövőben akár atomenergiával, akár energiatárolással valóban megoldható lesz.
Egy csomó máshoz is kell kőolajimport. És nem csak az elektromos átállás tudja csökkenteni ennek igényét. Pl.: szokások, igények megváltozása; tömegközlekedés reneszánsza stb.

Az szép és jó, hogy a városban csökken a károsanyag kibocsájtás, de ennek mekkora részét képezi a közlekedés?
És ha a városban csökken, vidéken meg nőhet?

Az elektromos átállás, pláne a közlekedésben nem szól másról, mint a mostani gondolkodásmódunk látlelete. Minden, ami szar, szervezzünk ki, valahova. Afrikába, Ázsiába... aztán most meg jobb híján a városból a vidékre. A valós problémákat nem megoldani, hanem eltologatni akarjuk.
 
Igen, ugyan ezt írtam a fékre.
És az akkumulátor anyaga meg csak úgy létrejön a semmiből?

Amikor szinte 0 károsanyag kibocsátássról írtam, azt természetesen csak a használatra értettem, azt is abban az esetben ha atom vagy vízerőművel állítják elő.
Egy akkupakk legyártása szerintem semmivel sem környezetszennyezőbb, mint a belsőégésű autókhoz előállítani az üzemanyagot.
Egy nagyobb akkupakk kb. 500 kg, ennyi anyag kell bele. Különféle adatok szerint ezzel 300000-1000000 km tud megtenni egy autó, legyen 500000 km.
7 literes fogyasztással számolva (ami szinte biztos hogy több városi használat mellett) 35000 liter üzemanyag, ehhez kb. 70000 liter nyersolaj kell.
Ennek is van környezetkárosító hatása.

A szénerőművek és más erőművek szerintem reneszánszukat fogják élni az elkövetkező 1-2 évtizedben. Nem látom, hogy akár a megnövekedett energiaigényeket, akár a "megújuló" hektikusságát a közeljövőben akár atomenergiával, akár energiatárolással valóban megoldható lesz.
Egy csomó máshoz is kell kőolajimport. És nem csak az elektromos átállás tudja csökkenteni ennek igényét. Pl.: szokások, igények megváltozása; tömegközlekedés reneszánsza stb.


Ezzel többnyire egyetértek. Sajnos néhány ország kivételével az EU országok többsége nem fog a közeljövőben jelentősebben atomot használni. De mi nem kellene ebben is a birka tömeget követni.

Az szép és jó, hogy a városban csökken a károsanyag kibocsájtás, de ennek mekkora részét képezi a közlekedés?
És ha a városban csökken, vidéken meg nőhet?


Csak Magyarország példájánál maradva: több millió embernek javulna a levegő minősége.
Magyarországon egyetlen szénerőmű van, körülötte max. pár ezer ember lehet érintett, de még nekik is javulni fog a levegőminőség, hisz gázerőműre tervezik lecserélni.

Az elektromos átállás, pláne a közlekedésben nem szól másról, mint a mostani gondolkodásmódunk látlelete. Minden, ami szar, szervezzünk ki, valahova. Afrikába, Ázsiába... aztán most meg jobb híján a városból a vidékre. A valós problémákat nem megoldani, hanem eltologatni akarjuk.

Ezzel is egyetértek. Nem kellene átpasszolni a szennyezést, csak atomerőművet kellene építenünk.
 
Amikor szinte 0 károsanyag kibocsátássról írtam, azt természetesen csak a használatra értettem, azt is abban az esetben ha atom vagy vízerőművel állítják elő.
Egy akkupakk legyártása szerintem semmivel sem környezetszennyezőbb, mint a belsőégésű autókhoz előállítani az üzemanyagot.
Egy nagyobb akkupakk kb. 500 kg, ennyi anyag kell bele. Különféle adatok szerint ezzel 300000-1000000 km tud megtenni egy autó, legyen 500000 km.
7 literes fogyasztással számolva (ami szinte biztos hogy több városi használat mellett) 35000 liter üzemanyag, ehhez kb. 70000 liter nyersolaj kell.
Ennek is van környezetkárosító hatása.

A szénerőművek és más erőművek szerintem reneszánszukat fogják élni az elkövetkező 1-2 évtizedben. Nem látom, hogy akár a megnövekedett energiaigényeket, akár a "megújuló" hektikusságát a közeljövőben akár atomenergiával, akár energiatárolással valóban megoldható lesz.
Egy csomó máshoz is kell kőolajimport. És nem csak az elektromos átállás tudja csökkenteni ennek igényét. Pl.: szokások, igények megváltozása; tömegközlekedés reneszánsza stb.


Ezzel többnyire egyetértek. Sajnos néhány ország kivételével az EU országok többsége nem fog a közeljövőben jelentősebben atomot használni. De mi nem kellene ebben is a birka tömeget követni.

Az szép és jó, hogy a városban csökken a károsanyag kibocsájtás, de ennek mekkora részét képezi a közlekedés?
És ha a városban csökken, vidéken meg nőhet?


Csak Magyarország példájánál maradva: több millió embernek javulna a levegő minősége.
Magyarországon egyetlen szénerőmű van, körülötte max. pár ezer ember lehet érintett, de még nekik is javulni fog a levegőminőség, hisz gázerőműre tervezik lecserélni.

Az elektromos átállás, pláne a közlekedésben nem szól másról, mint a mostani gondolkodásmódunk látlelete. Minden, ami szar, szervezzünk ki, valahova. Afrikába, Ázsiába... aztán most meg jobb híján a városból a vidékre. A valós problémákat nem megoldani, hanem eltologatni akarjuk.

Ezzel is egyetértek. Nem kellene átpasszolni a szennyezést, csak atomerőművet kellene építenünk.

A fékes témát én sem értem. De a nagyobb tömegű autók a gumikat jelentősen jobban koptatják. Ahogyan a nagy teljesítményűek is. Az elektromos autók esetén mind kettő gyakori.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Klassz. De én elovennem azokat a cégeket is akik olyan vasúti pályát építenek amin három éven belül ott a lassú jel. Vagy olyan utat építenek amin már másnap áll a víz a víznyelő körül.
- Uraim az a probléma hogy egy lapos tepsin élünk, s a csapadékvizet nem tudják, nem akarják elvezetni, mivel az + költség. Ebből az okból volna jó a kisebb szél s naperőműveket kihasználni s a közlekedési utak, vasút melletti vízelvezető árkokból átemelni a pangó vizet az öntöző csatornákba.
Ezáltal a közlekedési utak s vasúti pálya mellöl - alól is el tudna folyni a víz. Ami megnövelné a víznyelők hatékonyságát. Enélkül csak párologtató gödröknek nevezhetjük a vízelvezető csatornákat.
 
Nem csak érzésre, de statisztikailag is egyre szarabbak az új autók.
És ennek a gödörnek az alján is a "das auto" áll:
"A márkák között a Lexus lett a legjobb: náluk 100 autónál 140 probléma merült fel. Második helyre futott be a Buick 143 problémával, míg a Volkswagen lett az utolsó, lehangoló 285 gonddal.
A típusok között a Toyota Avalon lett a nyerő, erre a modellre érkezett a legkevesebb panasz."



Közben az EU folytatja szokásos ámokfutását:
Ez is aztán úgy kellet, mint egy falat szar... De legalább újabb drága hiba forrás a semmiért.

Ez megy egy kis multidéző arról, hogyan is működik az emberiség:
 
Nem csak érzésre, de statisztikailag is egyre szarabbak az új autók.
És ennek a gödörnek az alján is a "das auto" áll:
"A márkák között a Lexus lett a legjobb: náluk 100 autónál 140 probléma merült fel. Második helyre futott be a Buick 143 problémával, míg a Volkswagen lett az utolsó, lehangoló 285 gonddal.
A típusok között a Toyota Avalon lett a nyerő, erre a modellre érkezett a legkevesebb panasz."



Közben az EU folytatja szokásos ámokfutását:
Ez is aztán úgy kellet, mint egy falat szar... De legalább újabb drága hiba forrás a semmiért.

Ez megy egy kis multidéző arról, hogyan is működik az emberiség:

Alkoholszonda:
- Na gyere pici lányom, indulunk haza, adjál apának egy lehelős puszit, tudod ahogy mutattam!
 
Alkoholszonda:
- Na gyere pici lányom, indulunk haza, adjál apának egy lehelős puszit, tudod ahogy mutattam!
S mikor is fognak ezek a vívmányok azokhoz kerülni, akiknél leginkább gond az alkoholfogyasztás?

 
S mikor is fognak ezek a vívmányok azokhoz kerülni, akiknél leginkább gond az alkoholfogyasztás?
Soha, mire odaérne addigra már gazdasági totálkáros lesz az összes ilyen autó a sok fölösleges "biztonsági" rendszer miatt. Szerintem olyan drága lesz ezeket javítani, hogy hamarabb tolják be őket a bontóba.
 
Alkoholszonda:
- Na gyere pici lányom, indulunk haza, adjál apának egy lehelős puszit, tudod ahogy mutattam!

Igen, erre gondoltam. A rendkívül hasznos eszköz...

Soha, mire odaérne addigra már gazdasági totálkáros lesz az összes ilyen autó a sok fölösleges "biztonsági" rendszer miatt. Szerintem olyan drága lesz ezeket javítani, hogy hamarabb tolják be őket a bontóba.

Igen. Újat meg nem tudsz majd venni. "szép új világ". Hogy rohadnának meg :mad:
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby