Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

De amúgy tényleg tök érdekes, hogy az USA-ban a kisárú szállítást ilyen platós pick-up cuccokkal oldják meg a népek.
Pl. a Ford Maverick az Fiat Dobló maxi hosszúságú, a Ranger az pl. Renault Trafic méretű, míg a Ford F-150 az elég széles skálán mozog, pont mint. Pl. egy Fiat Ducato vagy Merci Sprinter.
És akkor kisteher autó kategóriára is ott vannak nekik pl. a Ford Super Duty-k amik alapból szintén platósak, de ezek már tényleg Iveco Daily méretűek.
Szóval arra felé ez kicsit máshogy megy. Európára jellemző dobozos (pl. Dobló, Ducató, Daily) nem is létezik a kínálatban, hiszen a platósok vannak helyette, mint kisárúszállító munka eszköz.
És a motorizáció is hasonló ehhez, vagyis 3 literes turbós motorok.
Szerintem azért ez így nem teljesen igaz. Elég sok Transit van az USA-ban. Csak 2024-ben 150 ezer felett adtak el. 3.5-ös V6-os benzin motorokkal öntik a piacra. Elég jót mennek és valami 15-20% körüli éves növekedést produkálnak az eladásokkal.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and misinator
Eeeeember, aki 10 Milkáért egy húgyos Dustert vesz annak több, mint nagy gondok vannak fent a toronyban… o_O
Az egyik ismerősöm most kezd agyalni azon, hogy ki kéne cserélni a keveset futott, de negyedévszázados Opel egyterűjét (Vannak jelei, hogy az eddig problémamentes jószág lassan elkezd rakoncátlankodni.)
Vannak paraméterek, amikhez ragaszkodik.
Első gondolat: Használt autó.
De fizessen azért minimum ötmilliót, hogy több legyen benne a kilométer, mint a mostani egyterűjében!?

Második gondolat: Új autó erős önrésszel, de lízingelve.
S akkor felteszi nekem a kérdést; tudtad, hogy 10 millió alatt nincs a kategóriában semmi?
Én meg - vállat vonogatva -; én mondtam neked 2021-ben, hogy most cserélj, mert drágulni fognak az autók a Covid után.

Na de hogy ennyire!?
Azért azt rémálmaimban sem gondoltam.
Egy négy-öt éves dízel kombi Octavia 7 millió (Most vett egy másik ismerősöm)
Az új árak meg egyszerűen brutálisak! 11 millió nemhogy egy ezerötös Octavia, de egy ezres, kézi váltós Focus is!?

Szerintem is irracionális a 10 milliós Dacia, de ez a kínálat.
Agyrém.
 
Szerintem azért ez így nem teljesen igaz. Elég sok Transit van az USA-ban. Csak 2024-ben 150 ezer felett adtak el. 3.5-ös V6-os benzin motorokkal öntik a piacra. Elég jót mennek és valami 15-20% körüli éves növekedést produkálnak az eladásokkal.

Sőt, amióta a Stellantis bent van, azóta a Fiat Ducato is kapható, és állítólag arra is van kereslet.
És hát nem csodálom. Városban ezek sokkal praktikusabbak, mint bármely pick-up alapú járgány.
Utóbbiak viszont sosem szorulnak majd ki a vidéki amerikáról.
 
Az elmúlt hét napban három mozdony gyulladt ki. Vajon ezt a hetet lehozta a MÁV hiba tűz nélkül?
Nagyjából reménytelen.
Kb. 30 év nemtörődömsèg, forráskivonás után (ez így persze erős túlzás, lásd Flirt és Kiss beszerzések) az a csoda hogy ennyire még működik a vasút. Lemondhat a jani, aztán másnap és a következő héten, hónapban is ugyan így fognak égni a 50+ os mozdonyok.
Nem lemondás kell, viselje csak a problémát,
Nem ígérgetés kell (azzal tele a padlás)
Hanem tettekre van szükség:
Sok-sok új mozdony, és szerelvény.
Szerintem ezt kell számon kérni, mert ez vezet ki az alapproblémából. ( végtelenül elöregedett jármű és mozdony állomány…)
 
14264448048_4a85b414c4_z.jpg
14264428790_24558896d8_z.jpg
14451041225_52af483808_z.jpg
14471212673_285d0970d0_z.jpg
14449920734_eabca8a35b_z.jpg

TVR Taimar, 1979
:(
 
Nem nagy meglepetés

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Volt egy ilyen színű (vagy bordó?) matchboxom, amit az NSZK-ban élt rokonomtól kaptam egyik karácsonyra ajándékba, bevittem az oviba és ellopták...
Hogy dögölne meg a tettes.
Baszki, oviba szereztem pont egy ilyen bitang kis mecsit. Ha jól emlékszem bordó volt. Valami kis testű, de igen nagyfejű gyerek adta oda miután felismerte erőfölényemet. :D