Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

Őőőő… ha jól emlékszem az Aranyszarvú Szivárványpóni néven futó gyerekintézmény az én ovimmal szemben volt és onnan te, meg a többi kis szoknyás barátod jöttetek ki a játszóra elveretni magatokat.:rolleyes:
How-To-Make-A-Kilt-For-A-Child2.jpg
 
  • Tetszik
  • Vicces
Reactions: fip7 and Kim Philby
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Nem semmi sztori. A helyszín amerika ahol utcai autókkal akarnak körversenyt, de egy nagyon pici pályán.
Az autó beszállító a szánalmas jaguár, aki nem tudja eladni a szupersportautónak mondott kotványát, ezért 12 autóval beszáll egy ilyen futamba. A kocsik műszakilag amúgy is gyengék, de erre különösen alkalmatlanok.
De sebaj, tetézzük a helyzetet, 50-70 év közötti nyugger pilótákat ültetnek a volán mögé :eek:
Mi az eredmény? o_O
Hát totális katasztrófa :D
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Nem semmi sztori. A helyszín amerika ahol utcai autókkal akarnak körversenyt, de egy nagyon pici pályán.
Az autó beszállító a szánalmas jaguár, aki nem tudja eladni a szupersportautónak mondott kotványát, ezért 12 autóval beszáll egy ilyen futamba. A kocsik műszakilag amúgy is gyengék, de erre különösen alkalmatlanok.
De sebaj, tetézzük a helyzetet, 50-70 év közötti nyugger pilótákat ültetnek a volán mögé :eek:
Mi az eredmény? o_O
Hát totális katasztrófa :D
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Kizárólag a mindössze két példányban készült - tényleg gyönyörű - autó miatt;):


 
Szegény Opel. Jól meglátszik rajta, hogy PSA tulajdon, és már teljesen PSA alapon épülnek az autóik.
És még rondák is az újak, pedig régen elég csinos autókat gyártottak.
Az átlag Opelek nem az én világom volt régen sem. (Nyilván egy GSi, vagy egy 3000-es Omega:rolleyes:)

De kifejezetten tisztes iparos munkáknak tartottam az Opel konstrukcióit. Dolgoztam A Vectrával, F Astrával, vezettem így-úgy újabb Opeleket; Corsákat, Astrákat, Zafirát, Insigniát.

Amikor új autók között keresgéltem 2021-ben, akkor első körben POV videókat nézegettem. Azért elég sokat el tudnak árulni ezek a videók is.
A 2021 körüli automatás Corsa videók háááát... nemigen inspiráltak, hogy ki is akarjak próbálni egyet...
Ráadásul még drágább is volt, mint az egy lépcsővel feljebbi I30.
S akkor még nem tudtam az 1.2-es PureTech motor problémáiról:




... csak azt, hogy az 5008-as Peugeot-ban meglepően kulturáltan működik (annyi pénzért...), a 208-asban meg inkább, mint egy traktormotor...
Na most a Corsa= Peugeot 208
 
Már többször is írtam ezt is, hogy évekkel ezelőtt az egyik - informatikus - rokon egy magyar vegyi kombinát kínai tulajdonba kerülése után elég sok időt töltött Kínában a két cég informatikai rendszereinek harmonizálása végett.
S akkor azt fejtegette szórakoztató anekdotákkal, (Le is lettem itt hurrogva, hogy ez hülyeség) -, hogy a kínaiak nem túl kreatívak, elég merevek a betanult protokollokat illetően, viszont roppant tanulékonyak - nagyjából ellenkezőleg pl. az európai (pl. magyar) észjárással.
S ennek okát ő akkor leginkább az írásmód különbözőségében látta:
Az átlag kínai 3500-4000 írásjelet ismer. Ezt nem kis dolog európai szemmel megtanulni. Viszont nem kell tudniuk az európai módon különösebben kombinálni.
A latin betűs írásmód viszont 26-44 betűt kombinál - az átlag kínai által ismert írásjelek sokszorosát kombinálja ki egy átlag latin betűs elme:
"...A legnagyobb magyar–idegen szótárak 120 000 szót tartalmaznak,[35] a következő húsz évben kiadandó A magyar nyelv nagyszótára pedig 110 000 szót fog tartalmazni.[36] A magyar nyelv szókincsét általában 60-100 ezer szóra teszik,[37] de az összes lexéma együttesen könnyen elérheti az egymillió szót.[38] Amint más nyelveken, egy művelt értelmiségi sem használ rendszerint 25-30 000 szónál többet.[37]..."

A rokon akkor - van vagy 7 éve - azt jósolta, hogy el fog jönni az az idő, amikor a kínai állam a nyugaton született és/vagy nevelkedett és/vagy tanult, képzett, tehát latin betűs gondolkodásra behuzalozott agyú kínaiakat fog Kínába - így-úgy csábítani, s a két gondolkodásmód előnyeit fogja fejlesztő csapatokká kovácsolni.
Ez egy félelmetesen hatékony szellemi/kreatív/tudományos/ipari stb. erő lesz - már csak a számossága okán is - amivel szemben az európai/amerikai agytrösztök esélytelenek lesznek.

Ha olvasgatunk "színes" pl. tudományos híreket a különböző oldalakon - akkor rendre szembesülhetünk azzal, hogy igencsak megszaporodtak a kínai tudományos/technológiai hírek...

Miért írtam mindezt le?
Mert félelmetes, amit csak a kínai autóipar fejlődésről nem csak olvashatunk, de érzésem szerint láthatunk is.
Munkahelyem telephelyén egyre több drágább új autó bukkan fel - amióta az orvosoknak most már hivatalosan is lehet pénz lóvéra... Mercik,BMW-k, Lexusok, meg legújabban pl. IONIQ 5-ösök.

No meg a kínai autók.
BYD Seal U-k, vagy pár napja már egy Jaecoo 7-es is. Ilyen:

S amíg az általam látott új Merciken (oké tudom, kis minta) rendre olyan csálén áll a hátsó ajtó, a törik a vonal folytonossága a hátsó lámpánál, hogy azt nekem fáj látni a kommersznek számító 3 éves Hyundai I30-omhoz viszonyítva is, addig az általam látott Mercikhez képest képest fele áru kínai autók olyan karosszéria/lámpaillesztésekkel feszítenek, amikben hibán nem találok.
A Merci tulaj dokikkal szóba elegyedve ráadásul makacs szoftver problémákról, nyomásra recsegő műanyagokról, meg beállíthatatlan kabrió tetőről hallok.

Én elfogadom, ha a témában otthonos, nagy merítéssel rendelkező fórumtársak ezt megcáfolják, de az utca népe kis mintából von le következtetéseket...

Na, ha valakinek volt türelme idáig olvasni, akkor a lényeg, amiről az egész az eszembe jutott:

„Nem szabad elfelejteni, hogy 2019-ben majdnem csődbe mentünk, de aztán több pénzt kezdtünk költeni kutatás+fejlesztésre. A BYD alkalmazottainak több mint 10%-a K+F mérnök, több mint 12 000 ilyen pozíciónk van világszerte. Jelenleg munkanaponként 45 szabadalmi kérelmet nyújtunk be.”
o_O


Érdemes végig olvasni:


...s közben eszembe jut, hogy hol volt régen a Fiat, a Peugeot, stb, a három nagy amerikai és hol tart most...


 
„Nem szabad elfelejteni, hogy 2019-ben majdnem csődbe mentünk, de aztán több pénzt kezdtünk költeni kutatás+fejlesztésre. A BYD alkalmazottainak több mint 10%-a K+F mérnök, több mint 12 000 ilyen pozíciónk van világszerte. Jelenleg munkanaponként 45 szabadalmi kérelmet nyújtunk be.”

Ebbe mondjuk az is bele tartozik, hogy az állam anyagilag alájuk nyúlt, miközben ebből a pénzből kiváló Európai szakembereket fizetnek meg.
Pl. a BYD fő dizájnere is Európai ember:
Gyakorlatilag nem sajnálják a pénzt a legjobb gépekre és szakemberekre, a gyártási fegyelmük pedig példás.
Ezzel szemben a merciedes önmagához képest (W123/140) is egy kalap szar...
Így zárult össze az olló. Kína feltört a minőségben, az EU-s ipart meg tönkre b*szta az EU-s újkommunizmus karöltve a cégeket vezető marketing szakemberekkel. Dízájnos szart gyártunk kretén előírások szerint, amely a világon máshova egyre kevésbé eladható.
Önmagunkat verjük meg, és ez baj!