Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Elképesztően szomorú videó, ugyanis ékes bizonyíték arra, hogy rendkívül tehetséges és kreatív emberek vagyunk mi Magyarok, mégsem tudunk szinte semmit sem fölépíteni. Aminek a legfőbb oka a tőke hiány.
És hát ugye állami tőke lenne, csak az valahogy mindig elszivárog munka végzés nélkül magán zsebekbe, ezért nem leszünk soha Dél-Korea, pedig ők is így kezdték.
De, hogy ne menjek olyan messzire, fentebb raktak be egy hírt, hogy a Rimac megveszi a Bugattit.
A Rimac az egy horvát kisvállalkozás amelyet 2009 (!) ben alapítottak.
Régi E30 BMW-k átépítésével kezdték.... Csak hát ők kaptak pályázati segítséget, nem gáncsolta őket a bürokrácia stb....
Ma 1500 embert foglalkoztatnak, és 400+ km/h val menő villanyautókat gyártanak:
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Elképesztően szomorú videó, ugyanis ékes bizonyíték arra, hogy rendkívül tehetséges és kreatív emberek vagyunk mi Magyarok, mégsem tudunk szinte semmit sem fölépíteni. Aminek a legfőbb oka a tőke hiány.
És hát ugye állami tőke lenne, csak az valahogy mindig elszivárog munka végzés nélkül magán zsebekbe, ezért nem leszünk soha Dél-Korea, pedig ők is így kezdték.
De, hogy ne menjek olyan messzire, fentebb raktak be egy hírt, hogy a Rimac megveszi a Bugattit.
A Rimac az egy horvát kisvállalkozás amelyet 2009 (!) ben alapítottak.
Régi E30 BMW-k átépítésével kezdték.... Csak hát ők kaptak pályázati segítséget, nem gáncsolta őket a bürokrácia stb....
Ma 1500 embert foglalkoztatnak, és 400+ km/h val menő villanyautókat gyártanak:
Szerintem nem szabad az 1990-es èveket összehasonlitani a mai világgal.
Vgignéztem a videót. Egy kocsi nincs, amièrt pénzt adtam volna . Se a dizájn, se a müszaki megoldâsok nem voltak meggyözöek. Minden barkâcs szinten mozgott. Ugy látszik, mâsok is igy gondolkoztak.
A magyarok gyenge pontja szerintem, hogy nem vizsgálták meg, milyen piacra akarnak belépni és ott mit várnak el a vevök. Elöbb gyártanak valamit, aztán keresnek hozzâ vevöt.Aztán kisül, hogy nincs rá vevö.
Megjegyzem, Angliában egy virágzó, sokszinü kitcar ipar van, ahol sok kisipari cèg virâgzik, elhal, ujranyit.
 
  • Tetszik
Reactions: Zaphod Beeblebrox
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Elképesztően szomorú videó, ugyanis ékes bizonyíték arra, hogy rendkívül tehetséges és kreatív emberek vagyunk mi Magyarok, mégsem tudunk szinte semmit sem fölépíteni. Aminek a legfőbb oka a tőke hiány.
És hát ugye állami tőke lenne, csak az valahogy mindig elszivárog munka végzés nélkül magán zsebekbe, ezért nem leszünk soha Dél-Korea, pedig ők is így kezdték.
De, hogy ne menjek olyan messzire, fentebb raktak be egy hírt, hogy a Rimac megveszi a Bugattit.
A Rimac az egy horvát kisvállalkozás amelyet 2009 (!) ben alapítottak.
Régi E30 BMW-k átépítésével kezdték.... Csak hát ők kaptak pályázati segítséget, nem gáncsolta őket a bürokrácia stb....
Ma 1500 embert foglalkoztatnak, és 400+ km/h val menő villanyautókat gyártanak:

Nem a tőke hiánya a legfőbb ok. Hanem a társadalom rossz működése. A Rimac erre a jó példa. Tőke a magyaroknak is meglenne, főleg az EU mellett. De a bürokrácia, a többi magyar, az állam stb eléggé hátrahúzó tényező.
 
Szerintem nem szabad az 1990-es èveket összehasonlitani a mai világgal.
Vgignéztem a videót. Egy kocsi nincs, amièrt pénzt adtam volna . Se a dizájn, se a müszaki megoldâsok nem voltak meggyözöek. Minden barkâcs szinten mozgott. Ugy látszik, mâsok is igy gondolkoztak.
A magyarok gyenge pontja szerintem, hogy nem vizsgálták meg, milyen piacra akarnak belépni és ott mit várnak el a vevök. Elöbb gyártanak valamit, aztán keresnek hozzâ vevöt.Aztán kisül, hogy nincs rá vevö.
Megjegyzem, Angliában egy virágzó, sokszinü kitcar ipar van, ahol sok kisipari cèg virâgzik, elhal, ujranyit.

Mert Smartot vagy Fiat Multiplát vettél volna? o_O
Az sem igaz , hogy minden barkács szinten mozgott volna, az elektromos kisautó például teljesen jó volt.
A mozgássérülteknek a kocsi az USA-ban eladható volt, még ha csak szűk piaca is volt.
És ez most csak kettő így fejből.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
488600023_1149986280505061_1370003357672631286_n.jpg
 
Mert Smartot vagy Fiat Multiplát vettél volna? o_O
Az sem igaz , hogy minden barkács szinten mozgott volna, az elektromos kisautó például teljesen jó volt.
A mozgássérülteknek a kocsi az USA-ban eladható volt, még ha csak szűk piaca is volt.
És ez most csak kettő így fejből.
1.A mozgâssérültek már akkor is "rendes "kocsikat vettek többnyire, amiket egyéni igényeikhez átalakitottak. A világ összes speciálisan mozgâssèrült jármüveket gyártó cége tönkrement. Mert mindenki egy normális kocsit akar.
2. Ha teljesen jó volt az elektromos kisautó, akkor miért nem vették?
Én nem vettem, mert nem volt szerviz háttér, a minöség nem volt megfelelö, a dizájn bumfordi volt.
Vettem egy Golf 1-et 1990-ben. (Ma is megvan).
Smartot szivesen vettem volna, de 2 ülés nem volt elég. Multiplan dizájnja nagyon tetszett, de annak meg a belseje volt "pelenkabombázó"- stilusú és nem biztam a Fiat megbizhatósâgában.
Meg aztân volt szolgálati kocsim. Volvo.
 

A Rimac egymilliárd euróért kivásárolná a Porschét a Bugatti-Rimac vegyesvállalatból, ezzel teljes kontrollt szerezve a Bugatti felett.
Úgy 4-5 éve téma a Rimac felvásárlási szándéka.

"Sajnos" a Bugatti is azok közé a márkanevek közé tartozik, amit 5-10 évente tovább adnak; sőt, ennek a márkanévkereskedelemnek az egyik első zászlóshajójának is lehet tekinteni.

Érdekesség, hogy a Rimac 22%-ban (máshol 24-et írnak) a Porsche tulajdona.

Érdekesség 2.: A Bugatti magyar. :D
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Érdekesség, hogy a Rimac 22%-ban (máshol 24-et írnak) a Porsche tulajdona
írtam erről itt korábban jól meg köpködték….nem tetszett a kontextus.

Újabb adalék ehhez, ami a hírben van.

Ha már érdekesség az az (elméleti) vételár … uszkve 400-410 millárd HUF…
Melyet egy magáncég csengett ki.
Nem szól erről a pletyka, de eddig úgy tűnik nem állami segítséggel….

Másik kérdés mennyire jó üzlet lesz ez.
 
írtam erről itt korábban jól meg köpködték….nem tetszett a kontextus.

Újabb adalék ehhez, ami a hírben van.

Ha már érdekesség az az (elméleti) vételár … uszkve 400-410 millárd HUF…
Melyet egy magáncég csengett ki.
Nem szól erről a pletyka, de eddig úgy tűnik nem állami segítséggel….

Másik kérdés mennyire jó üzlet lesz ez.
Pár éve már befektetőktől kaptak 500 millió dollárt, talán egy ilyen felvásárlást is támogatni fognak.

Ahhoz képest, hogy ha csak szimplán egy pénzügyi befektető venné meg, sokkal jobb, hogy már jelentős tulajdonnal rendelkezik, Mate Rimac a Bugatti vezetője és a Rimac jelentős technológiai beszállító. Talán így kisebb a bukás esélye.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Úgy 4-5 éve téma a Rimac felvásárlási szándéka.

"Sajnos" a Bugatti is azok közé a márkanevek közé tartozik, amit 5-10 évente tovább adnak; sőt, ennek a márkanévkereskedelemnek az egyik első zászlóshajójának is lehet tekinteni.
Ez így van, mert mindenki pénzügyi manipuláció és pénzmosás miatt vásárolja meg. Jó a Bugattinak, jó a vevőnek… win-win.