Kínai 5. generációs, vagy afölötti harci repülőgépek

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Gp-Mo92-CXc-AAopxw.jpg

Elasztikus RAM borítás és nagy sebességre optimalizált orrszerkezet, illetve LO, non TVC exhaust - alapvetően egy MiG-31 feladatkörös nehézvadászt látunk, ami önvédelemre az alacsony észlelhetőséget és a nagy sebességet alkalmazza, meg persze LW drónokat.

A J-50 az irgalmatlan nagy sebességre optimalizált vérbeli vadászgép, a szárnyvégi kormányfelületek iszonyatos erőkart jelentenek az Y (hossz)tengely körüli mozgékonyságban, illetve sejtésem szerint adaptív a vezérlés, szóval a magasságira ugyanúgy rádolgozik, ahogy az oldalkormány helyettesítésében is részt vesz.
Vagyis azért vágták ki a szárnyvégre, mivel tailless kialakítása okán a stabilitása necces, szóval kellett olyan kormányfelület, ami mindhárom tengelyre rádolgozhat a lehető legkisebb kitéréssel (LO követelmény meg kisebb munkahengerek kellenek, szóval a legnagyobb erőkarra tették, a lehető legmesszebbre a CG/AC párostól.

Szóval a kínai elindult mindkét úton, lényegében a MiG-31 és a Szu-27 mix utódjait hozta ki magának (nyilván LW drónokkal megfűszerezve), ami teljesen logikus a jövendőbeli működési térségek sajátosságait figyelembe véve.
 
Elasztikus RAM borítás és nagy sebességre optimalizált orrszerkezet, illetve LO, non TVC exhaust - alapvetően egy MiG-31 feladatkörös nehézvadászt látunk, ami önvédelemre az alacsony észlelhetőséget és a nagy sebességet alkalmazza, meg persze LW drónokat.


A J-50 az irgalmatlan nagy sebességre optimalizált vérbeli vadászgép, a szárnyvégi kormányfelületek iszonyatos erőkart jelentenek az Y (hossz)tengely körüli mozgékonyságban, illetve sejtésem szerint adaptív a vezérlés, szóval a magasságira ugyanúgy rádolgozik, ahogy az oldalkormány helyettesítésében is részt vesz.
Vagyis azért vágták ki a szárnyvégre, mivel tailless kialakítása okán a stabilitása necces, szóval kellett olyan kormányfelület, ami mindhárom tengelyre rádolgozhat a lehető legkisebb kitéréssel (LO követelmény meg kisebb munkahengerek kellenek, szóval a legnagyobb erőkarra tették, a lehető legmesszebbre a CG/AC párostól.

Szóval a kínai elindult mindkét úton, lényegében a MiG-31 és a Szu-27 mix utódjait hozta ki magának (nyilván LW drónokkal megfűszerezve), ami teljesen logikus a jövendőbeli működési térségek sajátosságait figyelembe véve.
A Dalian egyetem már évekkel ezelőtt foglalkozott a koncepcióval és tanulmány is kijött róla. Lefordították, de nekem nem mond semmit, csak részleteit találtam meg ha valakit érdekel;
20250424-162452.jpg
20250428-174745.jpg

Ezek oedig valami másik tanulmányból vannak;
20250428-174305.jpg

20250428-174308.jpg

20250428-174301.jpg
 
Jó látni hogy mennyivel laposabb a j-50 gép mint amire számítottam/számítottunk
Ez volt az első letisztult kép róla és a beömlők eléggé hasonlónak tűnnek alulról mint a eurókacsának
b19eab43-9f27-47e2-8d2c-8eaad84fa789-1200x675.jpg

Kb mint ha iylen lenne
1818707-large.jpg


Aztán itt egy behúzott futóművel ami igazolja hogy nem oylan mint az eurókacsa beömlője

Sajnos kis kép
145162-4cf5c3edeed7985cc7d7ec892bcd1a25.jpg


Gqtv48iWoAArJcr