[HUN] MH 59. Szentgyörgyi Dezső repülőbázis / MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár (Kecskemét)

Nem vagy otthon ebben, ukrán tehergép hogy jöhet a képbe ehhez?
Úgy tűnik, hogy Litvániában fog leszállni. Ezek szerint valószínűleg most egy AN-124-essel csináljuk a baltikumi kitelepülést... lehet hogy a NATO SALIS-ba befizetett pénzünkért kapott repórát így használjuk el. (A KC-390, amit direkt erre vettünk, meg épp Portugáliában van, de már több mint két hete.)
 
Kecskemétről most szállt fel egy ukrán Ruszlan, hogy aztán le is szálljon Ferihegyen.
Arra van valakinek valami ötlete, hogy miért kellett Ferihegyen is leszállni? (Tankolásra gondolnék, de Ferihegyen épp üzemanyaghiány van a finomítóból a reptérre érkező vezeték felújítása miatt.)
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Arra van valakinek valami ötlete, hogy miért kellett Ferihegyen is leszállni? (Tankolásra gondolnék, de Ferihegyen épp üzemanyaghiány van a finomítóból a reptérre érkező vezeték felújítása miatt.)
Csak egy tipp: lehet, hogy a 35 fokban a 2500 méteres Kecsói pályáról csak nagyon korlátozott súllyal tudott felszállni, ezért ment át Ferihegyre megtankolni Litvániáig, meg kihasználni a 3700 méteres pálya előnyeit.
Másik kérdés, hogy vajon Kecsón mennyi keró lehet? Nekem van egy sanda gyanúm, hogy Pesten nem csak a csővezeték kiesése miatt van keró-szűkség.
 
Arra van valakinek valami ötlete, hogy miért kellett Ferihegyen is leszállni? (Tankolásra gondolnék, de Ferihegyen épp üzemanyaghiány van a finomítóból a reptérre érkező vezeték felújítása miatt.)

Ha nem tankolás, akkor valamit fel kellett venni.
 
Ha nem tankolás, akkor valamit fel kellett venni.

Ezt kérdezte Terminátor, szóval sokat nem segítettél neki :D Mi az, ami egy Gripen kitelepüléshez kell és Pesten van? És miért nem lehetett levinni egy teherautóval Kecskemétre? Ha viszont a tankolás az ok, akkor meg a kecskeméti cuccokat hozhatták volna fel LHBP-re. Kevesebb dízel fogyott volna a 3-4 Rábában, mint amit a 124-es megevett Kecsó és Bp között :D
 
  • Tetszik
Reactions: endre

Repülőgép-pótalkatrészeket, a kiszolgáláshoz szükséges felszereléseket és logisztikai szakanyagokat tartalmaznak azon konténerek, amelyeket a világ jelenlegi legnagyobb teherszállító repülőgépével, az An-124-essel szállítottak Litvániába, hogy augusztus elsejével a magyar állomány – immár negyedik alkalommal – zökkenőmentesen kezdhesse meg légtérellenőrző szolgálatát a baltikumi misszióban.

A Ruszlanként ismert Antonov An-124-est a NATO egyik stratégiai légiszállítási képessége által, a SALIS-program keretében igényelte meg az MH Logisztikai Támogató Parancsnokság. A légieszköz teherterébe tizenkét darab húsz-lábas konténert rögzítettek. Ez az összes szállítandó rakomány mintegy kétharmada. A maradék négy konténert a SAC-program egyik C–17 Globemaster III típusú szállítórepülőgépének segítségével juttatják ki a misszió helyszínére. A szállítmányokat a jelenleg szolgálatot teljesítő lengyel katonák fogadják.

Mint arról korábban már beszámoltunk, augusztus 1-től november 30-ig ismét magyar Gripenek őrzik majd a Baltikum légterét. A Balti Fegyveres Légvédelmi Készenléti Alegység Blokk 69. misszió keretében a Magyar Honvédség mintegy 80 katonával és négy JAS-39 Gripen harci repülőgéppel, vezető nemzetként – Spanyolországgal és Olaszországgal közösen – látja el a balti országok légtérrendészeti feladatait (Baltic Air Policing - BAP), NATO parancsnokság alatt.


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Ezt kérdezte Terminátor, szóval sokat nem segítettél neki :D Mi az, ami egy Gripen kitelepüléshez kell és Pesten van? És miért nem lehetett levinni egy teherautóval Kecskemétre? Ha viszont a tankolás az ok, akkor meg a kecskeméti cuccokat hozhatták volna fel LHBP-re. Kevesebb dízel fogyott volna a 3-4 Rábában, mint amit a 124-es megevett Kecsó és Bp között :D

Akkor leírom konkrétabban.
Valami, amit nem vittek el Kecskemétre, mert Ferihegyen rakták le. Vagy logisztikai vagy konspirációs okokból.
 
Augusztus elsejétől immár negyedik alkalommal tölti be hazánk a vezető nemzet szerepét a NATO baltikumi missziójában, ahogy azonban a Honvéd Vezérkar főnökének helyettese emlékeztettet: az első, 2015-ös szerepvállalás óta rendkívül sok műveleti tényező megváltozott...

Tősér Péter alezredes, az MH Balti Fegyveres Légvédelmi Készenléti Alegység 69. váltásának parancsnoka
6880d5abe243e707122788.jpg

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Bocsánat ha rossz helyre tettem.

Távoli küldetésre mennek a magyar Gripenek.

Augusztus 1-től negyedik alkalommal látja el Magyarország vezető nemzetként a balti országok légtérrendészeti feladatait Spanyolországgal és Olaszországgal együttműködésben, mintegy 80 katonával és négy Gripen harci repülőgéppel - jelentette be a Honvéd Vezérkar főnökének helyettese szerdán Kecskeméten.

 
  • Tetszik
Reactions: Venom85
Elsőként tekinthették meg a kecskeméti alakulat legújabb légieszközének, az L–39 Skyfox többfunkciós, harcászati kiképző repülőgépnek a szimulátorát azok a fiatalok, akik az MH Ludovika Zászlóalj pályaorientációs táborába jelentkeztek.

688262b595267367078228.jpg



To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Augusztus elsejétől immár negyedik alkalommal tölti be hazánk a vezető nemzet szerepét a NATO baltikumi missziójában, ahogy azonban a Honvéd Vezérkar főnökének helyettese emlékeztettet: az első, 2015-ös szerepvállalás óta rendkívül sok műveleti tényező megváltozott...

Tősér Péter alezredes, az MH Balti Fegyveres Légvédelmi Készenléti Alegység 69. váltásának parancsnoka
6880d5abe243e707122788.jpg

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Betörtek a kecskeméti katonai repülőtérre, vadászgépek alkatrészeit lopták el


Az elkövetők a legegyszerűbb módszert választották: drótvágóval átmetszették a kerítést, felhajtották, és akadálytalanul bejutottak.

A MIG–29-esek orrkúpját is megrongálták, hogy hozzáférjenek a belső lokátortérhez, ahonnan a célzott alkatrészeket elvitték.

Információk szerint nem ócskavasra hajtottak, hanem kifejezetten értékes, nehezen beszerezhető komponensekre – ami arra utal, hogy megrendelésre dolgoztak. A lopott alkatrészek iránt több országban is lehet kereslet: Oroszországtól Ukrajnáig, Bulgáriától Kubáig számos hadsereg használja még a NATO-kódnevén Fulcrumként ismert típust.

A magyar állam 2019-ben próbált megválni a maradék 19 példánytól, 20 hajtóművel és mintegy 300 egyéb tartozékkal együtt, 2,8 milliárd forintos kikiáltási áron. Az elektronikus aukción azonban egyetlen licit sem érkezett, részben azért, mert NATO-tagként az eladáshoz az orosz gyártó hozzájárulása is
kellett volna.


Kicsit komolyabban kellene a magyar bázisok örzését fent is, meg lent is Most kvázi olcsón megúsztuk.

Kik lehettek?
Vasasok. Nem valószínü.
Ukránok.
Esetleg a horvátok.
 
Betörtek a kecskeméti katonai repülőtérre, vadászgépek alkatrészeit lopták el


Az elkövetők a legegyszerűbb módszert választották: drótvágóval átmetszették a kerítést, felhajtották, és akadálytalanul bejutottak.

A MIG–29-esek orrkúpját is megrongálták, hogy hozzáférjenek a belső lokátortérhez, ahonnan a célzott alkatrészeket elvitték.

Információk szerint nem ócskavasra hajtottak, hanem kifejezetten értékes, nehezen beszerezhető komponensekre – ami arra utal, hogy megrendelésre dolgoztak. A lopott alkatrészek iránt több országban is lehet kereslet: Oroszországtól Ukrajnáig, Bulgáriától Kubáig számos hadsereg használja még a NATO-kódnevén Fulcrumként ismert típust.

A magyar állam 2019-ben próbált megválni a maradék 19 példánytól, 20 hajtóművel és mintegy 300 egyéb tartozékkal együtt, 2,8 milliárd forintos kikiáltási áron. Az elektronikus aukción azonban egyetlen licit sem érkezett, részben azért, mert NATO-tagként az eladáshoz az orosz gyártó hozzájárulása is kellett volna.
Par eve volt egy kollegam aki onnan szerelt at, mondta hogy szarul van megszervezve a kecskemeti orseg es ha baj lenne kb semmit nem tudnak kezdeni…elegge hihetetlen volt hat mar kedves volt kollega elhiszem amit mondtal ne haragudj :oops: :rolleyes: