[HUN] MH 59. Szentgyörgyi Dezső repülőbázis / MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár (Kecskemét)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
6 287
10 669
113
Ezt nyugodtan nevezhetjük a legsúlyosabb botránynak (pedig láttunk már bőven cifra dolgokat).

Számomra teljesen hihetetlen hogy "sima" betörés volt, hiszen
1.
  • egy lomizós-fémgyűjtős brigád se olyan idióta hogy csak ilyen helyre betörjön, kizárt
  • ehhez kellett helyismeret, kellett az adott technika ismerete (ezt már biztosan tudjuk, hiszen célzottan mentek a lokátorra)
  • kellett tudni mennyire komoly az őrzés (még rosszabb, tenni róla hogy ne legyen komoly).

2.
  • Ha tényleg eleve elégtelen az őrzés, azért az akkor is lehetetlen hogy ne tűnjön fel senkinek. Kellett hozzá gépjármű, több ember, világítás, stb.
  • ilyen alkatrészeket senki se fog tudni a bolhapiacon eladni. Nagykutyának kell lenni ahhoz hogy ilyennel házalj MIG-eket használó haderőknél, de "papírok" nélkül kicsit is komolyan vehető államok nem vesznek semmit. Gyűjtőket érdekelheti, esetleg?

Tekintettel a jelenlegi biztpol körülményekre, valamint nem mellékesen arra hogy új parancsnoka lett a bázisnak nemrég akivel nem volt teljesen sima az átmenet nekem nagyon úgy tűnik hogy ez valamiféle szabotázs volt.
Ki/mi ellen, kik által, ez egyelőre teljes homály és kerülném a találgatásokat, ennyi infóból én ennyit tudtam agyalni összesen.
Érthetetlen az egész, nem fér a fejembe kik és miért vállalnának ilyet amivel - elvileg - nagy eséllyel le lehet bukni.

Hozzáértők voltak nyilván. De Google Térkép idején nem kell helyismeret. Fás területen kellett megközelíteni, simán visszavonulhatnak, ha úgy látják túlságosan őrzött. De előtte talán egyszer megnézték közelről. Ha látták hogy se kamera, őrség se mászkál különösebben, akkor adta a lehetőség. Nem volt ez olyan nagy kockázat. Piaca meg valószínűleg meg van ennek. Főleg hogy Oo talán most nem nagyon tud pótba gyártani.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and endre

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
29 706
105 230
113
Ezt nyugodtan nevezhetjük a legsúlyosabb botránynak (pedig láttunk már bőven cifra dolgokat).

Számomra teljesen hihetetlen hogy "sima" betörés volt, hiszen
1.
  • egy lomizós-fémgyűjtős brigád se olyan idióta hogy csak ilyen helyre betörjön, kizárt
  • ehhez kellett helyismeret, kellett az adott technika ismerete (ezt már biztosan tudjuk, hiszen célzottan mentek a lokátorra)
  • kellett tudni mennyire komoly az őrzés (még rosszabb, tenni róla hogy ne legyen komoly).

2.
  • Ha tényleg eleve elégtelen az őrzés, azért az akkor is lehetetlen hogy ne tűnjön fel senkinek. Kellett hozzá gépjármű, több ember, világítás, stb.
  • ilyen alkatrészeket senki se fog tudni a bolhapiacon eladni. Nagykutyának kell lenni ahhoz hogy ilyennel házalj MIG-eket használó haderőknél, de "papírok" nélkül kicsit is komolyan vehető államok nem vesznek semmit. Gyűjtőket érdekelheti, esetleg?

Tekintettel a jelenlegi biztpol körülményekre, valamint nem mellékesen arra hogy új parancsnoka lett a bázisnak nemrég akivel nem volt teljesen sima az átmenet nekem nagyon úgy tűnik hogy ez valamiféle szabotázs volt.
Ki/mi ellen, kik által, ez egyelőre teljes homály és kerülném a találgatásokat, ennyi infóból én ennyit tudtam agyalni összesen.
Érthetetlen az egész, nem fér a fejembe kik és miért vállalnának ilyet amivel - elvileg - nagy eséllyel le lehet bukni.
Szabotázs az sztem erős. Ki az a hülye aki börtönt kovmckáztat egy parancsnokváltás miatt. Én tuti egyik főnökömért sem rizikóznék.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 323
71 000
113
miert? ezek meg ott vannak teljesen repkeszen? Azt hittem a lenyeges dolgokat csak kiveszik amikor leallitottak oket...
A helyzet az, hogy most szerintem nincs oka senkinek se csodálkozni azon, hogy ez megtörtént, maximum azon, hogy miért csak most.

Az egykori 28 darab gépből fizikailag megmaradt 25 darab, ezekből 12 darab volt olyan, amit 2003-ban üzemidő hosszabbítottak. Igen, a pech az, hogy a három lezuhant példányból kettő is a 14 darab üzemidő hosszabbított (és igen, jól látod, nem nagyjavított, csak üzemidő hosszabbításon átesett gépekről van szó) kontingensből került elő.
Tehát a matek az úgy szól, hogy a bázison adva van 23 darab gép (naná, mert egy gép van a RepTárban, az egyetlen, megvigyázott, ráadásul üzemidő hosszabbított példány, a 11-es pedig Szerbiába került), amiből 11 darab volt hosszabbítva és 12 pedig a lerabolt és soha meg nem hosszabbított, üzemképtelenné rongált, vagy túlzott műrepüléssel azzá tett példányként ismert.

Ez a matek eleje.
A 2005-ben utolsóként megsemmisült gépet követően tehát 2010 decemberéig 12 darab repképes MiG-29-es maradt, melyek fokozatosan lettek elemésztve, így a 2010 decemberi haderndből történő kivonást már csak 4 darab gép élte meg, melyeket a meglévőkből kannibalizáltak össze.
Majd ezt követően, 2011 elején, nyugdíjas egykori szerelőket és üzembentartókat ideiglenesen toborozva nagy lendülettel az összes bázison levő gépet, tehát a 25 darab (13 darab nem hosszabbított és lerabolt és a 12 darab hosszabbított és négy kivételével mind lerabolt) MiG-29-est az eredeti gyári számaik alapján komplettírozták.
Ez azt jelenti, hogy a megmaradt négy darab gép is szépen "visszaadta" a még üzemidős komponenseit mindazon gépeknek, ahonnan annó kiszerelték őket és csak jobb esetben cserélték be őket a raktáron levő új alkatrészekre (bár ismerve az isaszegi készletet 2012-ből, szerintem a nullkm-es komponensek maradtak szépen a dobozaikban, "jobb időkre várva")
Lényegében a 4 darab még repképes példány is így vált részévé a 25 gépes, teljesen repképtelen flottának.
De legalább komplettírozva lett minden, ami az azonnali értékesítéshez mindenképpen hasznos, főleg, hogy így az összes gép használhatatlan fémhalommá vált.
Külön vicc(?), hogy nem egy réges régi példány (gondoljunk arra, hogy 3 darab kapásból 1995-ben, tehát az érkezés, illetve rendszerbeállás utáni naptári évben(!) már le lett állítva) már sérült plexivel, vagy épp katapultülés nélkül, végérvényesen kirabolt kabinnal álldogált ott a fűre kitolva.
Namos, ez volt 2011 év elején, most pedig 2025 nyarának végét írjuk.
A gépek maguktól nem támadtak fel, az egyetlen, mindezidőalatt is végig fedett helyen tárolt 11-es oldalszámú gép is kikerült az országból.
A gépek pedig fokozatosan vándoroltak az állóhelyekről kifelé a kerités közelébe, jóformán felkínálva azt mindazoknak, akik onnan akarnak bejönni lopni.

Végezetül, hogy mit lehet kivenni a 29-es orrából, ami kurrens eszköz, de jellemzően gyakran van rá szükség.
Az egyik a magnetron, ami az export példányokon gyakran hibásodott meg. Ez gerjeszti a radarhoz a nagy energiájú elektronmágneses jelet.
A másik pedig a radar, illetve tűzvezető rendszer trafói, ezek gyakran égtek le.

Amúgy ezért is kell megbecsülni az általam annyira nem kedvelt Gripen elektronikáját, meg úgy az egész gép üzemeltethetőségét, mert az bizony tényleg ég és föld a 29-es elektronikájához képest.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
53 814
91 113
113
A helyzet az, hogy most szerintem nincs oka senkinek se csodálkozni azon, hogy ez megtörtént, maximum azon, hogy miért csak most.

Az egykori 28 darab gépből fizikailag megmaradt 25 darab, ezekből 12 darab volt olyan, amit 2003-ban üzemidő hosszabbítottak. Igen, a pech az, hogy a három lezuhant példányból kettő is a 14 darab üzemidő hosszabbított (és igen, jól látod, nem nagyjavított, csak üzemidő hosszabbításon átesett gépekről van szó) kontingensből került elő.
Tehát a matek az úgy szól, hogy a bázison adva van 23 darab gép (naná, mert egy gép van a RepTárban, az egyetlen, megvigyázott, ráadásul üzemidő hosszabbított példány, a 11-es pedig Szerbiába került), amiből 11 darab volt hosszabbítva és 12 pedig a lerabolt és soha meg nem hosszabbított, üzemképtelenné rongált, vagy túlzott műrepüléssel azzá tett példányként ismert.

Ez a matek eleje.
A 2005-ben utolsóként megsemmisült gépet követően tehát 2010 decemberéig 12 darab repképes MiG-29-es maradt, melyek fokozatosan lettek elemésztve, így a 2010 decemberi haderndből történő kivonást már csak 4 darab gép élte meg, melyeket a meglévőkből kannibalizáltak össze.
Majd ezt követően, 2011 elején, nyugdíjas egykori szerelőket és üzembentartókat ideiglenesen toborozva nagy lendülettel az összes bázison levő gépet, tehát a 25 darab (13 darab nem hosszabbított és lerabolt és a 12 darab hosszabbított és négy kivételével mind lerabolt) MiG-29-est az eredeti gyári számaik alapján komplettírozták.
Ez azt jelenti, hogy a megmaradt négy darab gép is szépen "visszaadta" a még üzemidős komponenseit mindazon gépeknek, ahonnan annó kiszerelték őket és csak jobb esetben cserélték be őket a raktáron levő új alkatrészekre (bár ismerve az isaszegi készletet 2012-ből, szerintem a nullkm-es komponensek maradtak szépen a dobozaikban, "jobb időkre várva")
Lényegében a 4 darab még repképes példány is így vált részévé a 25 gépes, teljesen repképtelen flottának.
De legalább komplettírozva lett minden, ami az azonnali értékesítéshez mindenképpen hasznos, főleg, hogy így az összes gép használhatatlan fémhalommá vált.
Külön vicc(?), hogy nem egy réges régi példány (gondoljunk arra, hogy 3 darab kapásból 1995-ben, tehát az érkezés, illetve rendszerbeállás utáni naptári évben(!) már le lett állítva) már sérült plexivel, vagy épp katapultülés nélkül, végérvényesen kirabolt kabinnal álldogált ott a fűre kitolva.
Namos, ez volt 2011 év elején, most pedig 2025 nyarának végét írjuk.
A gépek maguktól nem támadtak fel, az egyetlen, mindezidőalatt is végig fedett helyen tárolt 11-es oldalszámú gép is kikerült az országból.
A gépek pedig fokozatosan vándoroltak az állóhelyekről kifelé a kerités közelébe, jóformán felkínálva azt mindazoknak, akik onnan akarnak bejönni lopni.

Végezetül, hogy mit lehet kivenni a 29-es orrából, ami kurrens eszköz, de jellemzően gyakran van rá szükség.
Az egyik a magnetron, ami az export példányokon gyakran hibásodott meg. Ez gerjeszti a radarhoz a nagy energiájú elektronmágneses jelet.
A másik pedig a radar, illetve tűzvezető rendszer trafói, ezek gyakran égtek le.

Amúgy ezért is kell megbecsülni az általam annyira nem kedvelt Gripen elektronikáját, meg úgy az egész gép üzemeltethetőségét, mert az bizony tényleg ég és föld a 29-es elektronikájához képest.
Szolnokon biztos van még egy 29-es a repteren.

A két tippelt alkatrész kiszereléséhez, mennyi idő kell és mekkora szerszámigénye van?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 323
71 000
113
Más.

Természetesen nem kell az ördögöt a falra festeni, de itt tényleg nem csak arról van szó, hogy leharcolt gépekből loptak ki leharcolt alkatrészeket egy olyan helyen, ami feltűnően nehezen őrízhető.

Itt sokkal inkább arról van szó, hogy a reptér (elvileg) őrzött munkaterületére be tudtak jutni illetéktelenek és bár megálltak ott, ahol a 29-esek félre voltak húzva és csak ott lopkodtak, de ennyi erővel akár letelepíthettek volna egy bombát, vagy egy beaktivált vállról indítható rakétát, egy automata aknavetőt (jó, ezekre most még rá lehet mondani, hogy túlzás, de a terroristák ötlettára végtelen), vagy egy mesterlövészt és máris megvan a baj.
Egy éjszakai repülésnél simán le lehet verni az égről egy Iglával egy Gripent, vagy egy KC390-est onnan, ahol a 29-esek hevernek és akkor, amikor a gépek épp felszállnak, mert ekkor teljesen védtelenek.
Ki figyel erre oda?
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
53 814
91 113
113
Más.

Természetesen nem kell az ördögöt a falra festeni, de itt tényleg nem csak arról van szó, hogy leharcolt gépekből loptak ki leharcolt alkatrészeket egy olyan helyen, ami feltűnően nehezen őrízhető.

Itt sokkal inkább arról van szó, hogy a reptér (elvileg) őrzött munkaterületére be tudtak jutni illetéktelenek és bár megálltak ott, ahol a 29-esek félre voltak húzva és csak ott lopkodtak, de ennyi erővel akár letelepíthettek volna egy bombát, vagy egy beaktivált vállról indítható rakétát, egy automata aknavetőt (jó, ezekre most még rá lehet mondani, hogy túlzás, de a terroristák ötlettára végtelen), vagy egy mesterlövészt és máris megvan a baj.
Egy éjszakai repülésnél simán le lehet verni az égről egy Iglával egy Gripent, vagy egy KC390-est onnan, ahol a 29-esek hevernek és akkor, amikor a gépek épp felszállnak, mert ekkor teljesen védtelenek.
Ki figyel erre oda?
Még másabb.

Teljesen véletlenül nincs egy "futó" MIG-29 projektetek? :rolleyes: ;)
 

Pista a hegyről

Well-Known Member
2018. április 4.
1 024
2 644
113
Nem biztos

Amikor èn voltam 1000 ève ott, akkor 7 őrhely volt. Azaz hèt!
Mindíg röhögtünk, hogy ha úgy van, átjáróház az egèsz reptèr.

Ha ezek a gèpek fèlre voltak valahova tolva, ès ott nem volt őrhely, akkor nem biztos hogy megba...ák őket.


Nálunk volt rendőrök üldöztek bűnözőket.
Azok kiugráltak a kocsiból, be a reptèrre.

A zsaruk nem mertek bemászni, mert nehogy lelőjjèk őket az őrök.:D

Az 1 szem urallal hajkurásztuk őket. Persze hiába.:rolleyes:o_O

Nem tudom hogyan alakult át a reptèr őrzèse.
De mivel óriási terület, valószínű maradt az objektumvèdelem.

Ès ugye az örzès vèdelmet mièrt csinálnák èsszerűen, szakmailag jól.:rolleyes:

Apám ott volt utoljára katona, 87ben, őrszázad. Akkor komolyabb őrzés volt.
Mafi már nem sok van, az útról csak a 1-2 látszik amiben szokott is ember ülni, de igazából ma már ehhez nem kell sok őrhely meg folyamatos járőrözés, van erre technika. Voltál a határon asszem te is, ugyanaz kéne a reptérre is. Mozgásérzékelős kamera, riasztó, éjszakára hőkamera a kerítés mentén. Ott működött (állatok miatt nyilván voltak téves riasztások is), itt is működne. Kerítés beriaszt, mehet az őrség kocsival/motorral.
Bár fenntartom hogy nem véletlen nem tűnt fel senkinek.

A kerítésen kint vannak egyébként táblák hogy be van kamerázva.
Szabotázs az sztem erős. Ki az a hülye aki börtönt kovmckáztat egy parancsnokváltás miatt. Én tuti egyik főnökömért sem rizikóznék.
Igen, a bázis pk elleni szabotázst teljesen elvetem, már csak azért is mert célzottan mentek az alkatrészekre. Sima szabotázshoz elég bármit vinni ami mozdítható, vagy csak rongálni.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
47 345
90 833
113
Apám ott volt utoljára katona, 87ben, őrszázad. Akkor komolyabb őrzés volt.
Mafi már nem sok van, az útról csak a 1-2 látszik amiben szokott is ember ülni, de igazából ma már ehhez nem kell sok őrhely meg folyamatos járőrözés, van erre technika. Voltál a határon asszem te is, ugyanaz kéne a reptérre is. Mozgásérzékelős kamera, riasztó, éjszakára hőkamera a kerítés mentén. Ott működött (állatok miatt nyilván voltak téves riasztások is), itt is működne. Kerítés beriaszt, mehet az őrség kocsival/motorral.
Bár fenntartom hogy nem véletlen nem tűnt fel senkinek.

A kerítésen kint vannak egyébként táblák hogy be van kamerázva.
Az új bázisparancsnok épp egy hónapja dicsekedett a bázis őrzés-védelmi fejlesztésével...
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
32 263
141 891
113
Nem biztos

Amikor èn voltam 1000 ève ott, akkor 7 őrhely volt. Azaz hèt!
Mindíg röhögtünk, hogy ha úgy van, átjáróház az egèsz reptèr.

Ha ezek a gèpek fèlre voltak valahova tolva, ès ott nem volt őrhely, akkor nem biztos hogy megba...ák őket.


Nálunk volt rendőrök üldöztek bűnözőket.
Azok kiugráltak a kocsiból, be a reptèrre.

A zsaruk nem mertek bemászni, mert nehogy lelőjjèk őket az őrök.:D

Az 1 szem urallal hajkurásztuk őket. Persze hiába.:rolleyes:o_O

Nem tudom hogyan alakult át a reptèr őrzèse.
De mivel óriási terület, valószínű maradt az objektumvèdelem.

Ès ugye az örzès vèdelmet mièrt csinálnák èsszerűen, szakmailag jól.:rolleyes:
Pápán végig va kamerázva a nyomsàv a kerítés meg szenzoros.
Kecsón nem tudom mi van.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
18 028
55 869
113
A helyzet az, hogy most szerintem nincs oka senkinek se csodálkozni azon, hogy ez megtörtént, maximum azon, hogy miért csak most.

Az egykori 28 darab gépből fizikailag megmaradt 25 darab, ezekből 12 darab volt olyan, amit 2003-ban üzemidő hosszabbítottak. Igen, a pech az, hogy a három lezuhant példányból kettő is a 14 darab üzemidő hosszabbított (és igen, jól látod, nem nagyjavított, csak üzemidő hosszabbításon átesett gépekről van szó) kontingensből került elő.
Tehát a matek az úgy szól, hogy a bázison adva van 23 darab gép (naná, mert egy gép van a RepTárban, az egyetlen, megvigyázott, ráadásul üzemidő hosszabbított példány, a 11-es pedig Szerbiába került), amiből 11 darab volt hosszabbítva és 12 pedig a lerabolt és soha meg nem hosszabbított, üzemképtelenné rongált, vagy túlzott műrepüléssel azzá tett példányként ismert.

Ez a matek eleje.
A 2005-ben utolsóként megsemmisült gépet követően tehát 2010 decemberéig 12 darab repképes MiG-29-es maradt, melyek fokozatosan lettek elemésztve, így a 2010 decemberi haderndből történő kivonást már csak 4 darab gép élte meg, melyeket a meglévőkből kannibalizáltak össze.
Majd ezt követően, 2011 elején, nyugdíjas egykori szerelőket és üzembentartókat ideiglenesen toborozva nagy lendülettel az összes bázison levő gépet, tehát a 25 darab (13 darab nem hosszabbított és lerabolt és a 12 darab hosszabbított és négy kivételével mind lerabolt) MiG-29-est az eredeti gyári számaik alapján komplettírozták.
Ez azt jelenti, hogy a megmaradt négy darab gép is szépen "visszaadta" a még üzemidős komponenseit mindazon gépeknek, ahonnan annó kiszerelték őket és csak jobb esetben cserélték be őket a raktáron levő új alkatrészekre (bár ismerve az isaszegi készletet 2012-ből, szerintem a nullkm-es komponensek maradtak szépen a dobozaikban, "jobb időkre várva")
Lényegében a 4 darab még repképes példány is így vált részévé a 25 gépes, teljesen repképtelen flottának.
De legalább komplettírozva lett minden, ami az azonnali értékesítéshez mindenképpen hasznos, főleg, hogy így az összes gép használhatatlan fémhalommá vált.
Külön vicc(?), hogy nem egy réges régi példány (gondoljunk arra, hogy 3 darab kapásból 1995-ben, tehát az érkezés, illetve rendszerbeállás utáni naptári évben(!) már le lett állítva) már sérült plexivel, vagy épp katapultülés nélkül, végérvényesen kirabolt kabinnal álldogált ott a fűre kitolva.
Namos, ez volt 2011 év elején, most pedig 2025 nyarának végét írjuk.
A gépek maguktól nem támadtak fel, az egyetlen, mindezidőalatt is végig fedett helyen tárolt 11-es oldalszámú gép is kikerült az országból.
A gépek pedig fokozatosan vándoroltak az állóhelyekről kifelé a kerités közelébe, jóformán felkínálva azt mindazoknak, akik onnan akarnak bejönni lopni.

Végezetül, hogy mit lehet kivenni a 29-es orrából, ami kurrens eszköz, de jellemzően gyakran van rá szükség.
Az egyik a magnetron, ami az export példányokon gyakran hibásodott meg. Ez gerjeszti a radarhoz a nagy energiájú elektronmágneses jelet.
A másik pedig a radar, illetve tűzvezető rendszer trafói, ezek gyakran égtek le.

Amúgy ezért is kell megbecsülni az általam annyira nem kedvelt Gripen elektronikáját, meg úgy az egész gép üzemeltethetőségét, mert az bizony tényleg ég és föld a 29-es elektronikájához képest.
Ez mind szép, jó, technikailag biztosan így is helyes ahogy leírtad, engem még mindig az érdekel pókháló hadművelet után hogy lehet ezt megcsinálni gond nélkül velünk nem a 20-ból az egy, hanem A repterünkön ahol az egész nyomorult HuAF települ?!

Csak én látom azt, hogy letolt a gatya?!!!