[BIZTPOL] Oroszország (a Szovjetunió utódállama)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
29 898
105 792
113
Volt három évünk szerzodeseket kotni, vezetekeket lefektetni... Unionk szerint az energia biztonsagunk megvan. En ezt elhiszem hiszen a szlovakok sem orjongenek hogy az oroszok koolaj vezetéket tamadta Ukrajna, amely egyreszt katonai létesítményeket is ellat es finanszírozza profitot hoz Oroszország számára.
Hány kőolajvezetéket ismersz a Barátságon kívül, ami kőolajmezőkkel köti össze Magyarországot??

Egyet sem. Az Adria max.tengeri olajat halászik. Az Adria tranzitdíját magasabbra emelték a háború megkezdése után a szövetséges horvátok ( nálam az ukrik után lassan a románokkal holtversenyben kettes számú regionális ellenfél ) mint a háborúban élő ukránok.

A klímavédelem miatt 2022-ig semmilyen új olajvezeték építést egyéb projekteket nem támogatott az EU, nyugat-európai bankok. Most sem támogat minket ebben.

Először is a nyugati képmutatásról melegen ajánlom egy elkötelezett atlantista Pletser Tamás inerjúját, aki a józan eszét az ideológiák oltárán nem áldozta fep.

Pletscher Tamás nyugati elköteleződésü, de a szakmai minimumot tarto elemző. Régebbi cikk, azóta a mennyiség plusz/mínusz tuti változott, de maga a folyamat hasonló.


Oroszországnak most mekkora a kőolajkivitele, és mekkora volt a háború kitörése előtt?
Nagyon jelentős változás nincsen ebben. Napi 5 millió hordó kőolajat és körülbelül 2-2,5 millió hordó kőolajterméket exportál Oroszország. Némi csökkenés volt a nyár folyamán, de ez inkább a karbantartások miatt van. Oroszország egy-másfél év alatt meg tudta azt oldani különböző árnyékflottákkal, pénzügyi eszközökkel és biztosító cégek pótlásával, hogy a korábbi mennyiség ugyanúgy a világpiacra kikerül. A változás az az, hogy Európával szemben, most a fő vásárló Kína, illetve India lett.
Korábban említette, hogy az átcímkézés esélye sem kizárt.
Biztos, hogy létezik átcímkézés, és biztos, hogy van nagyon komoly visszaáramlás az európai piacra. Különösen Törökország ebben nagyon ügyes. A török exportadatokból látszik, hogy jóval nagyobb mennyiségű kőolajat, illetve kőolajterméket exportálnak Európa felé, mint korábban, három-négy-ötszörös különbségek vannak. Egész biztos, hogy az orosz terméknek egy jelentős része átcímkézve visszajut Európába. Nagyobb mennyiség azért inkább az indiai-kínai piacra jut, igaz, hogy az ottani finomítók feldolgozva ezt a terméket szintén részben Európába juttatják vissza.
Arról lehet szó, hogy a törökök elviszik az orosz olajat Törökországba, azt feldolgozzák és eladják, vagy becsületesen a saját olajukat feldolgozva adják el, és az oroszt használják otthon?
Mind a két verzió elképzelhető
. A leggyakoribb szerintem az, hogy ez az orosz olaj papíron nem orosz olajjá változik, és ezt eladják az Európai Uniónak. Az olajjal egy kicsit nehezebb az ügy, mint az olajtermékkel, mert az olajterméknél már nem lehet megállapítani, hogy az honnan származott. Olaj esetében a paraméterek alapján vissza lehet következtetni, hogy milyen forrásból jöhetett. Valószínűnek tartom, hogy inkább olajtermék az, ami visszaáramlik Európába.
Mekkora most a tankerhajós szállítás, illetve hogy változott annak az aránya Oroszországban?
A vezetékes szállítás korábban olyan 15 százalékot képviselt a teljes exportból. Most ez jelentősen lecsökkent, hiszen a Barátság kőolajvezeték északi ágán az ott levő lengyel, illetve német finomítókat most már nem látják el orosz olajjal. Működik még különben a Barátság vezetéknek az északi fele is, van egy német finomító Rostocktól délre, a lengyel határnál, ennek az ellátásához kazah olajat hoznak be papíron, de hogy valójában az a molekula honnan származik, azt nehéz megmondani. Gyanítom, hogy ez is orosz kőolaj, de ott van egy beszállítás, ennek a finomítónak az ellátását ilyen módon tudják a németek biztosítani.
Ha megnézzük az orosz exportot, akkor mi változott?
A mennyiség azonos, a bevétel azért csökkent. Egyrészt ez a mostani szállítás teljesen más forma, mint korábban volt. Az egyik legnagyobb gondjuk például az, hogy Európában a földrajzi adottságok miatt általában kisebb méretű hajókkal látták el az európai piacokat, a legnagyobb méretű, úgynevezett WLCC típusú hajók ugyanis nem tudnak átmenni a dán szorosokon. Jellemzően ezekkel a nagyon nagy hajókkal szállítják az orosz kőolajat Indiába, Kínába. Most az történik, hogy kisebb típusú hajóval átmennek a dán szorosokon, nemzetközi vizeken keresnek egy nagyobb tankert, és átfejtik ezt a kőolajat, és utána indul India, Kína irányába. Ennek a mutatványnak a környezetvédelmi kockázata is jelentősen, illetve sokan vitatják, hogy ez mennyire jogszerű. Nyilván itt mindenkinek meg kéne felelnie a nyugati szabványoknak vagy nyugati szankcióknak. Van egy csomó olyan pont, ami egyébként erőteljesen vitatott. Ezt a gyakorlatot sokan bírálják a környezetvédelmi veszélyek, illetve amiatt is, hogy az orosz flotta, amit gyorsan összevásároltak 2022 után, sok esetben olyan hajókból áll, amelyeket már leselejteztek. Ezek az öreg hajók nem biztos, hogy megfelelnek a környezetvédelmi szabványoknak, nagyobb eséllyel lehet velük komoly tankerbaleset. Felvetődött ötlet, hogy a dán szorosoknál környezetvédelmileg ellenőrizzék az orosz hajókat, ami nagymértékben lelassítaná az orosz olajexportot. Úgy érzem, hogy egyelőre Európa és a Nyugat nem kívánja ezt a fegyvert bevetni, ugyanis ez kétélű fegyver, mert jelentősen megdobhatná a kőolaj árát globálisan, ami visszaütne a nyugati gazdaságokra. Ha lejjebb kerülne a kőolaj ára, akkor el tudom képzelni, hogy ilyenfajta lépések is következnek.
Arra vannak becslések, számítások, hogy mennyi lehet a jobb vagy rosszabb szándékkal Európába visszajuttatott orosz kőolajtermékek aránya, vagyis a felhasznált kőolajtermék nagyjából hány százaléka lehet ilyen szürke forrásból származó?
Ezt nehéz megmondani. Én nem hiszem, hogy hatalmas arány lenne, pár százezer hordót tehet ki dízeltermék esetében. Európa durván másfél millió hordót importál naponta, korábban ennek a 70-80 százaléka orosz volt, most szürkén maximum egy 20-30 százalék jöhet vissza. Azért is nagyon nehéz ezt megmondani, mert nagyon sok indiai olajat, vagy közel-keleti olajat szállítunk, és az indiai olaj esetében nem tudjuk megmondani, hogy ez most arab olajból finomított termék-e, vagy orosz kőolajból finomított.

Ez meg kb a kőolajvezetékhelyzet


dd593069614e2215e67fb51f6bd666f64a44fec7.png


A németek már a Barátságon keresztül csak kazah olajat vesznek. ( ez hogy orosz vagy kazah a képzeletedre bízom ) Mindenesetre mi is veszünk majd kóser kazah olajat ugyanúgy a Barátságon keresztül.

A cseheknek egy csehországi lengyel finomítóból (elég pikáns mi??) Szintén ment idén nyárig orosz olaj. Ez minimális mennyiség volt. Ki is váltották német olajra és Triesztből a Trans Alpinon keresztül érkező tengeri olajra. ( ahogy a fenti Pletser inerjúból látod, az sanszosan részben töröknek vagy indiainak álcázott orosz olaj...)

A szlovákokkal mi itt egy húrunk pendülünk. Jelzem a két külügyminiszter egységesen együtt tiltakozott. Batta is Pozsony is két helyről (Barátság, Adria) kaphat naftát. Ráadásul a pozsonyi finomító dieselre specializálódott, ami nemcsak hozzánk, hanem a csehekhez is megy. Ha kiesik a térségben jelentős dieselárnövekedés lesz.

Az Adria kapcitása még papíron is kevesebb, mint Batta és Pozsony igénye, a gyakorlatot meg hagyjuk. Nemcsak a csővezeték (az se), de az Omisi kikötö kapacitása, az elérhető tengeri olaj mennyisége, minősége is kérdéses. Fiuméban van még a MOL-nak finomítója, de az az INA képében a horvát piacot látja el.

Mi történik?

04020000-0aff-0242-9d6d-08daab841845_cx0_cy21_cw0_w408_r1_s.png

Épül 2026-ra egy kőolajvezeték Szerbia és Magyarország közt. Ez válasz a horvátoknak. Ugyanis a szerbiai pancsovai finomítót szintén az Omisból induló Adria egy leágazása látja el kőolajjal. Ha véget ér a háború és az ukránoknak is kell majd az újjáépítéshez az orosz energiatranzitdíj ezzel a vezetékkel diszkvalifikálhatjuk a horvátokat. Se nekünk nem kell olaj az Adriából, se Pozsonynak, se a szerbeknek. Így a háború alatti és a Hernádi elleni ( kétszer miatta törvényt is módosítottak) gerinctelen viselkedésükre méltó választ adhatunk.


De természtesen jó ha van az Adria. Jobb több ágon ellátni Magyarországot, de nem mindegy milyen áron. Ezt a leckét jó lenne megtanítani a horvátoknak.
Ezért tengeri olaj az Adriáról mindig is kell, csak minimál, amíg szívóznak. Utána indulhat a verseny.

Más ellátása Magyarországnak jelenleg teljesen bizonytalan.
960px-Oil_pipelines_in_Europe_hu.svg.png


A Dunán hajóval?? Alacsony vízállásnál mi van?
Trieszt kapcitása nem tudom mennyi, de talán oda egy vezeték a hegyeken, Szlovénián át? Ott úgyis lesz magyar kikötő.
Esetleg Schwechatnál lehetne a leggyorsabban összekötni Pozsonyt Trieszttel. ( ezt akarják az osztrákok, hogy Schwechat szerepe tovább csökkenjen?)
Vagy Triesztet Omissal, de ettől az Adria kapcitása nem lesz nagyobb...
És talán Konstanzát Pancsevóval, amin keresztül az új szerb-magyar vezetéken jöhet a Fekete tengerről is tengeri olaj Magyarországra.

De ha csak tengeri olajra építünk, akkor a benzin és a diesel megdrágul. Eleve a beszerzése drágább, de a pozsonyi és battai finomítót is át kell alakítani, ami uráli orosz olajra van beállítva.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
21 084
33 793
113
Halkan jegyzem meg, hogy a cseheknek elég volt ez a 3 év arra, hogy függetleníteni tudják magukat az orosz olajtól, mondjuk ők akarták is.
Ja, azért fáj nekik is, hogy az oroszok bombázzák az ellátást. És minek függetlenítené magát Magyarország, ha a finomítói arra voltak optimalizálva? Meg ha az EU-s csatlakozáskor aláírták kétoldalóan, hogy mindenki úgy intézi az energiamixét ahogy akarja és abból termel energiát amiből akar?
Ugye volt az a amondás, hogyha akarnánk 1 nap alatt be tudnánk dönteni az ukrán energiaellátást, az ukránok meg 1 nap alatt bedöntötték a mi olajellátásunkat
Attól még igaz, ha lekapcsolnák az áramot és elvágnák a többi energiahordozót Ukrajna fele.

Egyébként katonaként (ha egyáltalán az vagy) hogy így örülsz minden alkalommal Magyarország szopatásának és ennyire pártolsz egy Magyarországgal ellenséges országot, akkot nem kellene minimum kibasszanak ha hadbíróság elé nem is rángatnak? Simán biztonsági kockázatnak számítasz.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
53 929
91 396
113
Ja, azért fáj nekik is, hogy az oroszok bombázzák az ellátást. És minek függetlenítené magát Magyarország, ha a finomítói arra voltak optimalizálva? Meg ha az EU-s csatlakozáskor aláírták kétoldalóan, hogy mindenki úgy intézi az energiamixét ahogy akarja és abból termel energiát amiből akar?

Attól még igaz, ha lekapcsolnák az áramot és elvágnák a többi energiahordozót Ukrajna fele.

Egyébként katonaként (ha egyáltalán az vagy) hogy így örülsz minden alkalommal Magyarország szopatásának és ennyire pártolsz egy Magyarországgal ellenséges országot, akkot nem kellene minimum kibasszanak ha hadbíróság elé nem is rángatnak? Simán biztonsági kockázatnak számítasz.
Szájkaratés vs. igazi karatés...
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
29 898
105 792
113
Halkan jegyzem meg, hogy a cseheknek elég volt ez a 3 év arra, hogy függetleníteni tudják magukat az orosz olajtól, mondjuk ők akarták is.
Milyen áron??
Talán az éves mennyiség 20%-a volt orosz export. Ráadásul egy tervezett vezetéket építettek meg. Nekik a tranzitdíjat sem az olaszok, sem az osztrákok, sem a németek nem emelték meg.
MIlyen olaj érkezik nekik Tiesztbe? Török??:D

De ettől függetlenül ugyanúgy rászorulnak a pozsonyi orosz dieselre. Csak ezt nem reklámozzák. A cseh kapcitások kevesek a csehországi dieseligényekhez.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger and gergo55

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 713
11 129
113
Gyakorlatilag 90 napi tattakekkal + adria... A szlovákok nem anyaznak igy, legalábbis a sajto szerint. Egyébként ha hoborogtek volna a NER sajto minden vacakja meg pld az itt kommentelok kommemjeiben lenne bemasolva...
 
  • Robot
Reactions: megazez

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
29 898
105 792
113
Csak borzasztó blődség olyat fenyegetni aki tettekkel válaszol.

Tipukusan a szájkaratés vs. igazi karatés esete.
De ne viccelj már!! Az ukránok lövik szét a magyar energiaellátást nem mi az ukránt! Hogy erre jelezzük akkor eldőlhet egy oszlop és nem lesz villamos energia import feléjük, tök normális.

Ebben inkább az a necces, hogy feltételezem a hazai napenergiatöbbletet exportáljuk Ukrajna felé. Amit ha nem tudnánk hozzájuk vagy máshova, okozhat rendszertúlterhelést itthon, főleg nyáron és a naposabb őszi, tavaszi napokon, lásd Spanyolország. Erre kellene vizi vagy akkumlátortárolókapacitás itthon.
De télen kidönthetünk egy vezetéket, akkor jobban is vernyognának a mínuszt és a sötétséget nem lájkolják a népek Kijevben sem. Én télen lelkiismeretfurdalás nélkül meglépném, annyit szemétkednek velünk.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
53 929
91 396
113
De ne viccelj már!! Az ukránok lövik szét a magyar energiaellátást nem mi az ukránt! Hogy erre jelezzük akkor eldőlhet egy oszlop és nem lesz villamos energia import feléjük, tök normális.

Ebben inkább az a necces, hogy feltételezem a hazai napenergiatöbbletet exportáljuk Ukrajna felé. Amit ha nem tudnánk hozzájuk vagy máshova, okozhat rendszertúlterhelést itthon, főleg nyáron és a naposabb őszi, tavaszi napokon, lásd Spanyolország. Erre kellene vizi vagy akkumlátortárolókapacitás itthon.
De télen kidönthetünk egy vezetéket, akkor jobban is vernyognának a mínuszt és a sötétséget nem lájkolják a népek Kijevben sem. Én télen lelkiismeretfurdalás nélkül meglépném, annyit szemétkednek velünk.
Pont erről pofázok. Mi szájkaratésok vagyunk, ők meg válaszul nem szájkaratéztak, hanem igazi karatéztak, met ők nem szájkaratésok.
A tipikus szájkaratés az aki mond valamit, hogy mit tudna csinálni ha akarna, de nem tesz semmit, hisz ő nem igazi karatés, csak szájkaratés. Ez nagyon jól működik két szájkaratés közt, de az igazai karatés ellen nem ér semmit.
 
  • Robot
Reactions: megazez

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
29 898
105 792
113
Gyakorlatilag 90 napi tattakekkal + adria... A szlovákok nem anyaznak igy, legalábbis a sajto szerint. Egyébként ha hoborogtek volna a NER sajto minden vacakja meg pld az itt kommentelok kommemjeiben lenne bemasolva...
Ha már negszólítottál NER kommentelő, tessék.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Juraj Blanár szlovák külügyminiszterrel közösen levelet küldtünk @kajakallas főképviselőnek és @DanJoergensen energiaügyi biztosnak, amelyben követeltük az @EU_Bizottságtól, hogy végre lépjen fel Ukrajna ismételt támadásaival szemben a Druzsba olajvezeték ellen.

Néhány hét alatt harmadszorra is megtámadták ezt a létfontosságú vezetéket, és most legalább öt napra leállnak az olajszállítások Magyarországra és Szlovákiába. Legyen világos: ezekkel a támadásokkal Ukrajna elsősorban nem Oroszországot, hanem Magyarországot és Szlovákiát sújtja.

A Druzsba vezeték (
ez a Barátság ) nélkülözhetetlen az energiaellátásunkhoz. Nélküle fizikailag lehetetlen olajjal ellátni országainkat. Az ilyen támadások közvetlen és elfogadhatatlan támadást jelentenek energiabiztonságunk ellen.

Januárban az @EU_Bizottság írásban ígéretet tett arra, hogy fellép az ilyen támadások ellen. Mindhárom támadás után azonban hallgatott, és semmilyen lépést nem tett a tagállamok energiaellátásának védelmében.

Brüsszelnek meg kell értenie: ők az EURÓPAI Bizottság, nem az ukrán Bizottság!


Hogy erről nem olvasol a független objektív sajtóban, hát sorry...
 

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
3 120
6 796
113
De ne viccelj már!! Az ukránok lövik szét a magyar energiaellátást nem mi az ukránt! Hogy erre jelezzük akkor eldőlhet egy oszlop és nem lesz villamos energia import feléjük, tök normális.

Ebben inkább az a necces, hogy feltételezem a hazai napenergiatöbbletet exportáljuk Ukrajna felé. Amit ha nem tudnánk hozzájuk vagy máshova, okozhat rendszertúlterhelést itthon, főleg nyáron és a naposabb őszi, tavaszi napokon, lásd Spanyolország. Erre kellene vizi vagy akkumlátortárolókapacitás itthon.
De télen kidönthetünk egy vezetéket, akkor jobban is vernyognának a mínuszt és a sötétséget nem lájkolják a népek Kijevben sem. Én télen lelkiismeretfurdalás nélkül meglépném, annyit szemétkednek velünk.
Nagyon jól hangzik hogy az ukrán villamosenergia import 40 %-a tőlünk megy, de ez 2024-ben 2 milliárd kw/h volt. A magyar felhasználás meg kb. 45 milliárd. Az ukránt nem tudom, de ha a háromszoros lakosságra ugyanannyit számolunk mint a magyar, akkor sem éri el az 5%-ot sem. Nem ettől fognak télen megfagyni.

Nekünk az olaj sokkal nagyobb gond.
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 713
11 129
113
Ha már negszólítottál NER kommentelő, tessék.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Juraj Blanár szlovák külügyminiszterrel közösen levelet küldtünk @kajakallas főképviselőnek és @DanJoergensen energiaügyi biztosnak, amelyben követeltük az @EU_Bizottságtól, hogy végre lépjen fel Ukrajna ismételt támadásaival szemben a Druzsba olajvezeték ellen.

Néhány hét alatt harmadszorra is megtámadták ezt a létfontosságú vezetéket, és most legalább öt napra leállnak az olajszállítások Magyarországra és Szlovákiába. Legyen világos: ezekkel a támadásokkal Ukrajna elsősorban nem Oroszországot, hanem Magyarországot és Szlovákiát sújtja.

A Druzsba vezeték (
ez a Barátság ) nélkülözhetetlen az energiaellátásunkhoz. Nélküle fizikailag lehetetlen olajjal ellátni országainkat. Az ilyen támadások közvetlen és elfogadhatatlan támadást jelentenek energiabiztonságunk ellen.

Januárban az @EU_Bizottság írásban ígéretet tett arra, hogy fellép az ilyen támadások ellen. Mindhárom támadás után azonban hallgatott, és semmilyen lépést nem tett a tagállamok energiaellátásának védelmében.

Brüsszelnek meg kell értenie: ők az EURÓPAI Bizottság, nem az ukrán Bizottság!


Hogy erről nem olvasol a független objektív sajtóban, hát sorry...Kakadu bofogese objektiv sajto? Nezd meg a szlovak újságokat. Kezd Magyar nyelvű Uj szót...
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
29 898
105 792
113
Gyakorlatilag 90 napi tattakekkal + adria...
Egyébként ez a 90 nap sztem az Adriával legalább fél évre kitolható. Föleg, hogy csúcson a hazai kitermelés is. Gáznál már a hazai kitermelés az éves mennyiség minimum 20%-át adja, olajnál újra 1 millió tonna fölé ment a hazai kitermekés tavaly ( 20 éves csúcs) és idén a tavalyihoz képest újabb 18%-os bövülés lehet. (12 millió tonna körül van az igény)

Szal a mit tettünkhöz, a hazai kitermelés pörgetését is oda lehet írni.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
29 898
105 792
113
Nagyon jól hangzik hogy az ukrán villamosenergia import 40 %-a tőlünk megy, de ez 2024-ben 2 milliárd kw/h volt. A magyar felhasználás meg kb. 45 milliárd. Az ukránt nem tudom, de ha a háromszoros lakosságra ugyanannyit számolunk mint a magyar, akkor sem éri el az 5%-ot sem. Nem ettől fognak télen megfagyni.

Nekünk az olaj sokkal nagyobb gond.
Ez igaz, hogy nekünk fontosabb, de megy tőlünk más is, gáz is, késztermék, Diesel is. És az oroszok az ukrán kapcitást bombázzák, míg a miénk stabil. Tehát nem vahyok benne biztis hogy most a háborúban csak 5%-nyi a magyar hozzájárulás a villamos energiához

Sőt a Magyarországon keresztüli, nem közvetlen, fegyverszállításokat is leállíthatjuk, ha a magyar energiaellátást is veszélyeztetik. Nem hosszabbítjuk meg az Uniós szankciókat, stb. Van azért más is a tarsolyban. De ezek már xar forgatókönyvek.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
29 898
105 792
113
Pont erről pofázok. Mi szájkaratésok vagyunk, ők meg válaszul nem szájkaratéztak, hanem igazi karatéztak, met ők nem szájkaratésok.
A tipikus szájkaratés az aki mond valamit, hogy mit tudna csinálni ha akarna, de nem tesz semmit, hisz ő nem igazi karatés, csak szájkaratés. Ez nagyon jól működik két szájkaratés közt, de az igazai karatés ellen nem ér semmit.
Reméljúk hamarosan kitörik ennek az igazi karatésnak a nyakát Trump és Putyin közösen, aztán karatézhat a fogyatékosok közt.
 
  • Tetszik
Reactions: geseft

kacsacsor

Well-Known Member
2015. március 15.
17 195
24 242
113
finanszírozza profitot hoz Oroszország számára
Az ukránok tőlünk vesznek gázt, 400 ezer m3/óra tempóval. Ez cirka évi 3,5 milliárd m3. Milyen gázt kapnak ők tőlünk? Orosz gázt. Tudják ezt jól ők is.
Ki finanszírozza akkor az oroszok háborúsdiját? Például Zselé! Megbeszélted már vele?

A pozsonyi finomító adja a cseh dízel fogyasztás kb. felét. Mit gondolsz: megérzik majd, ha nem jön a szlovákoktól?
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
29 898
105 792
113
@kelepisti

Hogy erről nem olvasol a független objektív sajtóban, hát sorry...Kakadu bofogese objektiv sajto? Nezd meg a szlovak újságokat. Kezd Magyar nyelvű Uj szót...