Type 052, 052B, 052C, 052D / Luhu rombolók (Kína)

Belsejéről

50594388822_e5e33c5549_k.jpg

50594075321_dbb2558455_k.jpg
 
Újabb type 052DL a vízen ! lassan közelítenek az 50-dik hajóhoz

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti and endre
A hírek szerint Kína megkezdte az új DDG projekt építését. A teljes vízkiszorítás 9000 tonna lesz. Azt mondják, a hajókat a kínai újévben, azaz 2026 februárjában fogjuk látni.

Ez egy eléggé Arleigh Burke súlycsoport lesz
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti and endre
Összeütközött egy type 052d és egy type 056 korvett

GyDrWcoWAAE6e7p


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Csak halkan kérdezem meg hogy ezek hajók mennyire vannak felkészülve az ukrán szerű USV ellen? mert tajvan most vesz 100 db
A kinai hajok vannak szerintem az amerikai hajok melett a legjobban vagy eppen a leges legjobban felkeszulve mert szinte mindegyiken megtalalhato egy de inkabb 2 db olyan CIWS ami elektrooptikai celkovetessel rendelkezik. Igy ha a radar nem is tudja befogni az EO val meg ralehet fogni es onnantol a lezer tavolsagmerovel meg az optikai szervok adatai alapjan meglesz a talalat.
Amire senki nincs felkeszulve az az ilyen csonakos tomegtamadas. Gyorsan kzeledo szalvo egy ilyan hajobol amikor cca 2-3 km rol tudsz elkezdeni tuzelni de inkabb kozelebbrol mert korlatozott a loszerkeszlet hat bizony kemeny falat. Arrol nem is beszelve ha a szalvo tobb iranybol holtterbol is erkezik.
 
A kinai hajok vannak szerintem az amerikai hajok melett a legjobban vagy eppen a leges legjobban felkeszulve mert szinte mindegyiken megtalalhato egy de inkabb 2 db olyan CIWS ami elektrooptikai celkovetessel rendelkezik. Igy ha a radar nem is tudja befogni az EO val meg ralehet fogni es onnantol a lezer tavolsagmerovel meg az optikai szervok adatai alapjan meglesz a talalat.
Amire senki nincs felkeszulve az az ilyen csonakos tomegtamadas. Gyorsan kzeledo szalvo egy ilyan hajobol amikor cca 2-3 km rol tudsz elkezdeni tuzelni de inkabb kozelebbrol mert korlatozott a loszerkeszlet hat bizony kemeny falat. Arrol nem is beszelve ha a szalvo tobb iranybol holtterbol is erkezik.
Minden modern nyugati hajón van olyan elektrooptikai rendszer integrálva aminek van tűzvezető képessége (MEOS III, MSP 500 és 600 stb).
 
Minden modern nyugati hajón van olyan elektrooptikai rendszer integrálva aminek van tűzvezető képessége (MEOS III, MSP 500 és 600 stb).
A minden az igen eros tulzas. Raadasul az sem mindegy melyik tuzveeto rendszer van integralva pl a Phalanxhoz mert mint a legelterjettebb nyugati CIWS ez is csak a 1B szoftvercsomgtol alkalmas az ilyen celokra.

Szerintem az igazi kihivas majd az les ami nincs is messze hogy a szorosokban vagy az ellenseges lotta tervezett utvonalan ledobnak par torpedoaknat amik addig varnak amig a flotta oda nem er es akkor nagyreszt vizalatt tamadnak. Filleres cuccokkal barmely mai CVBG -t megtudjak allitani sot tizedelni. A vedelem meg nagyon gyenge hozza .
 
A minden az igen eros tulzas. Raadasul az sem mindegy melyik tuzveeto rendszer van integralva pl a Phalanxhoz mert mint a legelterjettebb nyugati CIWS ez is csak a 1B szoftvercsomgtol alkalmas az ilyen celokra.

Szerintem az igazi kihivas majd az les ami nincs is messze hogy a szorosokban vagy az ellenseges lotta tervezett utvonalan ledobnak par torpedoaknat amik addig varnak amig a flotta oda nem er es akkor nagyreszt vizalatt tamadnak. Filleres cuccokkal barmely mai CVBG -t megtudjak allitani sot tizedelni. A vedelem meg nagyon gyenge hozza .
A modern hajókon integrált rendszerek vannak. Minden szenzor és minden fegyver egy rendszerbe van integrálva. A modern nyugati hajókon (ami legalább fregatt) vagy 10 éve már a gépágyú csupán harmadlagos közeli légvédelmi eszköz. Az elsődleges a RIM-116 a másodlagos a 76-os vagy 127-es hajóágyú és csak ezután a gépágyú.
 
A modern hajókon integrált rendszerek vannak. Minden szenzor és minden fegyver egy rendszerbe van integrálva. A modern nyugati hajókon (ami legalább fregatt) vagy 10 éve már a gépágyú csupán harmadlagos közeli légvédelmi eszköz. Az elsődleges a RIM-116 a másodlagos a 76-os vagy 127-es hajóágyú és csak ezután a gépágyú.
Ez igy van dudi de szart sem er az integraciod ha ne a fo szenzoraid nem erzekelik vagy instabilan erzekelik is de nem tudjak kovetni a celt! Nem veletlenul az osszes CIWS egy STAND ALONE fegyver az az teljesen onalloan kepes felderiteni kovetni es megsemmisitni a celt. (kiveve az oroszokat ahol ezt a mai napig nem tudtak megoldani es az AK 630 vagy DUET rendszerek nem kepesek onalloan mukodni) olyan goalkeeper "kapus" szerepuk van ASM ek ellen mig az UAV USV ellen meg sok esetben foszerep mert az EOD on kivul semmi nem latja oket. Szoba johat meg a hajo sajat EOD ja + a loveg es ez mar most felertekelte az utobbi idoben egyre tobb kritikat kapott lovegeket ( csak ballaszt, nem jo semmire) ugyanis kiderult hogy mind UAV mind USV ellen nagyon hatekonyak sot csak ok hatekonyak mert amikor az UAV-t a hajo radarja betudja fogni akkor mar az a lerakok minimum hatotavjanak a hataran vagy azon belul van igy a lerak nem hasznalhato mig a loveg vigan lezongorazza az UAV-t az egrol. Lasd video

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A fegyverrendszerek ugy szarazfoldon mint hajokon atfognak alakulni uj rendszerek jelennek majd meg sot ezek mar megjelentek. Megy a probalkozas utkereses mint a legvedelem kialakulasakor az elso VH alatt.

Loveg vs gepagyu

Jelenleg kiegeszitik egymast es egyutt a leghatekonyabbak. Loveg nagyobb hatotavolsag es romboloero mig a gepagyu az 50 meterre levo celra is kepes tuzelni . Ezenkivul a hajo tuzzonajanak lefedetseget is novelik mert a legtobb loveg a hajo orraban van igy csak a melso 200/270 fokot kepes lefedni .Hatulra vak es vedtelen a hajo illetve csak lenne ha nem lenne a CIWS.


Roviden gepagyu es a loveg valamint az EOD ok borzasztoan felertekelodtek. Az osszes tuzvezeto tisz erosen tamaszkodik rajuk UAV USV veszelyes teruleteken.
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti
Ez igy van dudi de szart sem er az integraciod ha ne a fo szenzoraid nem erzekelik vagy instabilan erzekelik is de nem tudjak kovetni a celt! Nem veletlenul az osszes CIWS egy STAND ALONE fegyver az az teljesen onalloan kepes felderiteni kovetni es megsemmisitni a celt. (kiveve az oroszokat ahol ezt a mai napig nem tudtak megoldani es az AK 630 vagy DUET rendszerek nem kepesek onalloan mukodni) olyan goalkeeper "kapus" szerepuk van ASM ek ellen mig az UAV USV ellen meg sok esetben foszerep mert az EOD on kivul semmi nem latja oket. Szoba johat meg a hajo sajat EOD ja + a loveg es ez mar most felertekelte az utobbi idoben egyre tobb kritikat kapott lovegeket ( csak ballaszt, nem jo semmire) ugyanis kiderult hogy mind UAV mind USV ellen nagyon hatekonyak sot csak ok hatekonyak mert amikor az UAV-t a hajo radarja betudja fogni akkor mar az a lerakok minimum hatotavjanak a hataran vagy azon belul van igy a lerak nem hasznalhato mig a loveg vigan lezongorazza az UAV-t az egrol. Lasd video

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A fegyverrendszerek ugy szarazfoldon mint hajokon atfognak alakulni uj rendszerek jelennek majd meg sot ezek mar megjelentek. Megy a probalkozas utkereses mint a legvedelem kialakulasakor az elso VH alatt.

Loveg vs gepagyu

Jelenleg kiegeszitik egymast es egyutt a leghatekonyabbak. Loveg nagyobb hatotavolsag es romboloero mig a gepagyu az 50 meterre levo celra is kepes tuzelni . Ezenkivul a hajo tuzzonajanak lefedetseget is novelik mert a legtobb loveg a hajo orraban van igy csak a melso 200/270 fokot kepes lefedni .Hatulra vak es vedtelen a hajo illetve csak lenne ha nem lenne a CIWS.


Roviden gepagyu es a loveg valamint az EOD ok borzasztoan felertekelodtek. Az osszes tuzvezeto tisz erosen tamaszkodik rajuk UAV USV veszelyes teruleteken.
Minden szenzor 1 rendszerbe van integrálva, nincs olyan, hogy a CIWS szenzorai érzékelik, de a hajó fő szenzorai nem (eleve nagyobb teljesítményűek).
 
Minden szenzor 1 rendszerbe van integrálva, nincs olyan, hogy a CIWS szenzorai érzékelik, de a hajó fő szenzorai nem (eleve nagyobb teljesítményűek).
Mar hogy ne lenne ilyen ! Sot! Direkt igy vannak tervezve. A Phalanx es mas CIWS ek kepesek erre, ezert van sajat radarjuk es EOD juk. Csak energia kell nekik a hajorol a tobbit ok megoldjak automata felautomata uzemmodban.
Sot!!!
Mas szenzorok is kepesek onalloan mukodidni. A lokalis halozatba kapcsoltsag csak az egesz rendszer hatekonysagat noveli de nem jelenti azt hogy az alrendszerek ne lennenek kepesek onalloan is tevekenykedni.
Sott!!!
A Brit hatteru HAVY-kne azert egy radartechnikus a Fire Control Officer (igen egyedi karrier ) mert ok azok akik ismerik az osszes szenzor es fegyverrendszer kepessegeit es azt hogy mit melyikkel osszekapcsolva lehet "bazdmeg" eseten reszlegesen vagy a legkisebb hatekonysag csokkenessel a hajo harckeszseget helyreallitani.

Amugy a Phalanx baleseteknek is pont ez az onallosag az oka. Az hogy a hajo tuzvezeto rendszere stand by ba volt kapcsolva az az nem lehetett tuzelni vele azonban ilyen esetben a Phalanx automatikusan onallo uzemmodra kapcsol es folytatja a harcot mintha csak kilottek volna a kozponti tuzvezeto rendszert . Aztan megsorozta a mellette levo hajot akarmit. Eppen ezert minden egyes CIWS nek a nyugati haditengereszetekben van egy GUN CAPTAIN juk ami lehet egy egyszeru tengeresz is. A csavo egy mechanikus kulcsal szaladgal a nyakaban es harckeszultsegnel o elesiti a rendszert es o az aki a kulcsal keszenletbe kapcsolja vissza ha parancsot kap ra vagy teljesen lekapcsolja azt hogy ne tortenjenek ilyen balesetek.
 
Mar hogy ne lenne ilyen ! Sot! Direkt igy vannak tervezve. A Phalanx es mas CIWS ek kepesek erre, ezert van sajat radarjuk es EOD juk. Csak energia kell nekik a hajorol a tobbit ok megoldjak automata felautomata uzemmodban.
Sot!!!
Mas szenzorok is kepesek onalloan mukodidni. A lokalis halozatba kapcsoltsag csak az egesz rendszer hatekonysagat noveli de nem jelenti azt hogy az alrendszerek ne lennenek kepesek onalloan is tevekenykedni.
Sott!!!
A Brit hatteru HAVY-kne azert egy radartechnikus a Fire Control Officer (igen egyedi karrier ) mert ok azok akik ismerik az osszes szenzor es fegyverrendszer kepessegeit es azt hogy mit melyikkel osszekapcsolva lehet "bazdmeg" eseten reszlegesen vagy a legkisebb hatekonysag csokkenessel a hajo harckeszseget helyreallitani.

Amugy a Phalanx baleseteknek is pont ez az onallosag az oka. Az hogy a hajo tuzvezeto rendszere stand by ba volt kapcsolva az az nem lehetett tuzelni vele azonban ilyen esetben a Phalanx automatikusan onallo uzemmodra kapcsol es folytatja a harcot mintha csak kilottek volna a kozponti tuzvezeto rendszert . Aztan megsorozta a mellette levo hajot akarmit. Eppen ezert minden egyes CIWS nek a nyugati haditengereszetekben van egy GUN CAPTAIN juk ami lehet egy egyszeru tengeresz is. A csavo egy mechanikus kulcsal szaladgal a nyakaban es harckeszultsegnel o elesiti a rendszert es o az aki a kulcsal keszenletbe kapcsolja vissza ha parancsot kap ra vagy teljesen lekapcsolja azt hogy ne tortenjenek ilyen balesetek.
Az is integrálva van a hajó központi rendszerébe attól, hogy képes autonóm módon is működni.
 
Az is integrálva van a hajó központi rendszerébe attól, hogy képes autonóm módon is működni.
Igen, be vannak természetesen kötve, csak ezek autonom is tudnak működni, azon belül is fontos szempont az elektrooptikai szenzor csomagjuk. Ezért van pl egy csomó szóló 25-35 mm-es gépányúnál is ott a kamera rendszer.

Dinamo pont ezt írja, hogy mire radarral befogják ezeket a kicsi, apró RCS-vel rendelkező ladikokat, addigra jó eséllyel már annyira közel vannak, hogy a minimum hatótáv miatt nem tudnak rá rakétát lőni. Még a RAM-nál is jó kérdés, hogy rá tudna-e lockolni egy ilyen csónakra. A gépágyúknál (és a lövrgnél) ott vannak a kamerák, ha a radar befogás nem történne meg, vagy nem lenne stabil.
 
Igen, be vannak természetesen kötve, csak ezek autonom is tudnak működni, azon belül is fontos szempont az elektrooptikai szenzor csomagjuk. Ezért van pl egy csomó szóló 25-35 mm-es gépányúnál is ott a kamera rendszer.

Dinamo pont ezt írja, hogy mire radarral befogják ezeket a kicsi, apró RCS-vel rendelkező ladikokat, addigra jó eséllyel már annyira közel vannak, hogy a minimum hatótáv miatt nem tudnak rá rakétát lőni. Még a RAM-nál is jó kérdés, hogy rá tudna-e lockolni egy ilyen csónakra. A gépágyúknál (és a lövrgnél) ott vannak a kamerák, ha a radar befogás nem történne meg, vagy nem lenne stabil.
De a hajónak vannak saját elektrooptikai rendszerei is amik rendszerint nagyobb teljesítményűek mint a CIWS rendszere. A hajó saját rendszere mindíg előbb fogja felderíteni a bármilyen célokat.