• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

T

Törölt tag

Guest
F-35_ENGINE-scaled.jpg

F-35s Could Get New Engines As Soon As 2027

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and fishbed

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 530
72 383
113
Ha hinni lehet a szép 3D-s infógrafikáknak, akkor a GE-féle XA100-ason a forgórészek azonos irányban forognak.
Ez már az A és C modelleknél is bezavarhat az amúgy igen figyelemre méltó nagy állásszögű manővereknél, de a B modell függeszkedését és rövid nekifutású üzemmódjait már komolyabban érintheti. Ugyanis a precesszió elforgathatja a gépet. Nem véletlen, hogy mind a Harriernek, mind a Jak-141-esnek ugyanúgy kontrarotáló forgórészei voltak, mint az F-35-ösnek (vagy az F-22-esnek) is van.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 905
4 463
113
Next-Gen Fighter Engines

Ami számomra az egyik legérdekesebb volt a cikkben, hogy az NGAD-ba szánt hajtómű, az NGAP (Next Generation Adaptive Propulsion) "eltérő" méretű (tehát valószínűleg nagyobb) lesz, mint az F-35-ösök F135-ös hajtóműveinek cseréjére szánt, de végül nem megrendelt AETP (Adaptive Engine Transition Program) hajtómű.
"The NGAP engines will be “differently sized” than the AETP, Sneden said. The revolutionary F100, which powered the early F-15s and F-16s, had a fan diameter of 34.8 inches, but the diameter of the F135 and the AETP is 46 inches. The AETP was meant to fit in the F-35. "
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
48 241
92 285
113
Pentagon Hands Out $7 Billion for NGAP...

GE Aerospace and Pratt & Whitney received matching $3.5 billion contracts to prototype their versions of the Next-Generation Adaptive Propulsion engine this week.

It is expected that the NGAP engines will be the XA102 and XA103, respectively.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
54 400
92 043
113
Nem tudom, hogy volt-e már:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and nyugger

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
48 241
92 285
113
Pratt & Whitney accelerates development of NGAP engine...

In addition to RTX investment and work completed under government contracts, Pratt & Whitney has self-invested more than $30 million this year to further develop its model-based environment, which significantly improves the accuracy of propulsion design, including XA103. Driving quality work faster across the value stream – including more than 1,000 engineers and support staff, the customer, and over 100 domestic suppliers – will deliver XA103's adaptive technology at the speed of relevance.

Pratt & Whitney's NGAP team is working toward the next major milestone for the program, the Assembly Readiness Review, which will validate the timeline for the prototype's build and test. The XA103 engine is expected to test in the late 2020s.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 530
72 383
113
Pratt & Whitney accelerates development of NGAP engine...

In addition to RTX investment and work completed under government contracts, Pratt & Whitney has self-invested more than $30 million this year to further develop its model-based environment, which significantly improves the accuracy of propulsion design, including XA103. Driving quality work faster across the value stream – including more than 1,000 engineers and support staff, the customer, and over 100 domestic suppliers – will deliver XA103's adaptive technology at the speed of relevance.

Pratt & Whitney's NGAP team is working toward the next major milestone for the program, the Assembly Readiness Review, which will validate the timeline for the prototype's build and test. The XA103 engine is expected to test in the late 2020s.
Nagyvonalúan zárójelbe tették az XA100 (GE) és XA101 (P&W) projekteket és most újabb hajtóművet fejlesztetnek.
Mondjuk ez érthető, mert a fenti két hajtómű egyenként 20 tonna feletti tolóerővel egy kéthajtóműves NGAD esetében már a Tu-22M3 kategóriát hozta volna, az pedig vadászgépnek nagy.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and endre

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
54 400
92 043
113
Nagyvonalúan zárójelbe tették az XA100 (GE) és XA101 (P&W) projekteket és most újabb hajtóművet fejlesztetnek.
Mondjuk ez érthető, mert a fenti két hajtómű egyenként 20 tonna feletti tolóerővel egy kéthajtóműves NGAD esetében már a Tu-22M3 kategóriát hozta volna, az pedig vadászgépnek nagy.
Az baj, hogy nagy a teljesítménye?
 
  • Hűha
Reactions: weasel007

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 530
72 383
113
Az baj, hogy nagy a teljesítménye?
Számold ki. 40 tonna tolóerőhöz miféle gép kellhet?
Kb egy 35-40 tonnás. De inkább sokkal több.
Mert egy ekkora gép viszont már nem manőverezik, tehát nagy energiafelesleg se kell neki, máskülönben a darabjaira hullik.
Az 1 feletti tolóerő/tömeg arány egészséges repülési össztömege fegyverzettel, keróval valahol 23-25 tonna környékén van, mégpedig a jelenleg ismert, rendelkezésre álló és költséghatékonyan gyártható szerkezeti anyagok képességeit illetően.
Egy 40 tonnás repülőgép sanszosan 20-22 tonna szerkezettel, kb 12-16 tonna kerozinnal és 3-5 tonna légiharc fegyverzettel van felvértezve, amiből az igazi gond a szerkezeti tömeg.
A Raptoré 19.8 tonna, bírja is a 10g-t, de csak maximum 30 tonnás MTOW-nál.

Lehet építeni 40+ tonnás vadászgépet, sőt nehezebbet is, de akkor az nem fog intenzíven manőverezni. De ha nem fog intenzíven manőverezni, akkor minek a tömegével azonos, vagy még annál is nagyobb tolóerő?
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
54 400
92 043
113
Számold ki. 40 tonna tolóerőhöz miféle gép kellhet?
Kb egy 35-40 tonnás. De inkább sokkal több.
Mert egy ekkora gép viszont már nem manőverezik, tehát nagy energiafelesleg se kell neki, máskülönben a darabjaira hullik.
Az 1 feletti tolóerő/tömeg arány egészséges repülési össztömege fegyverzettel, keróval valahol 23-25 tonna környékén van, mégpedig a jelenleg ismert, rendelkezésre álló és költséghatékonyan gyártható szerkezeti anyagok képességeit illetően.
Egy 40 tonnás repülőgép sanszosan 20-22 tonna szerkezettel, kb 12-16 tonna kerozinnal és 3-5 tonna légiharc fegyverzettel van felvértezve, amiből az igazi gond a szerkezeti tömeg.
A Raptoré 19.8 tonna, bírja is a 10g-t, de csak maximum 30 tonnás MTOW-nál.

Lehet építeni 40+ tonnás vadászgépet, sőt nehezebbet is, de akkor az nem fog intenzíven manőverezni. De ha nem fog intenzíven manőverezni, akkor minek a tömegével azonos, vagy még annál is nagyobb tolóerő?
Normál méretű gép, marha erős hajtóművel, ami le van korlátozva (nő az elettartam is) így nem kell majd az élettartama során a különböző fejlesztesek okozta tömegnövekedés miatt új hajtómű, csak több teljesítményt engedni a már meglévőnek.
Ez miért nem működik?