Igen, ez egy ilyen titkos tipp a jó autó keresőknek, baromira alulértékelt, megbízható, minőségi anyagokból, technikailag abszolút csúcskategória mindenben, a fogyasztást meg a 82 ezernek mondott kilométert meg ne firtassuk

A ritkasága miatt persze ha valami esetleg mégis elromlik, az horror gyári árban lesz.
Ők három dolgot rontanak el - az egyik hogy jó, megbízható kocsikat gyártanak, így a tulaj nem érzi szükségét, hogy egyik lízingből a másikba ugorjon, vagy eladja az első hibák előjövetelekor (mert nincsenek) és beugorjon egy új színes-szagosba 5 évente. Kellett nekik olyan kocsikat csinálni, hogy még mindig itt szaladgáljanak közöttünk a 30+os békalámpás, zombi-Civicek, így jártak..
A másik ugyanebből fakad - a minőségnek ára van, észrevehetően drágábbak mint a hasonló kategóriájú, de messze nem olyan jól összerakott, alapból is felszerelt autók, így két szék között a pad alá esnek Európában az olcsó budget autók és a "prémiumnak" mondott márkák között a félprémium autóikkal. Az emberek nagy része itt nem érti és nem is értékeli a világból kiszaladó motorokat és a magasabb alapfelszereltséget, nem ismeri a márkát, nem veszi észre, hogy mire bekonfigurálja a Skodáját (ami a cégben meg a szomszédban is van, tehát biztos jó) már majdnem 2x annyit fizetett ugyanazért a felszereltségért. Az USA-ban sokkal tudatosabb a vásárlókör és ott megy is.
A harmadik, hogy az egész világban hús-vér emberek a vevőkörük, nem a Skoda-flották végtelen eladásaival versenyeznek így eleve sokkal kevesebbet tudnak eladni. Cserébe az USA és Ázsia piacon meg jól megy nekik, nem kell megszakadniuk az EU-val, ide jelenleg 4 fajta SUV-féleséget hoznak be, ha az kell a népnek (HRV, ZRV, CRV, meg a Crosstar), marad mutatóba van
egy darab hatchback, sedan már nincs is, Accord egy+ évtizede nuku, és most lesz a Prelude (ami igazából egy pimpelt Civic, egy neo-CRX szerintem mintsem igazi Prelude). Az itthoni piac nyomorát nem is nézem, hiszen itt a németből behozott levedlett német prémium a menő, vagy a melóskocsi. Kb. amit itthon lehet látni belőlük az viszonylag sok CRV, Jazz és az utolsó Civic is jól ment.
Gyakorlatilag minden soroddal abszolút egyetértek, ill. vannak kítűnő meglátásaid, amiiket én még nem fogalmaztam meg, lehet soha nem is sikerült volna...
Három gondolat:
1, Az előző hibrid CRV-t kipróbáltam (pénzem nem lett volna rá, de volt beetető vezetési lehetőség a bemutatásakor, hát éltem vele), mert kifejezetten szimpatikus volt a hibrid rendszere. A vezetése csak megerősített benne.
Az új meg még kívülről is kifejezetten tetszik, nemcsak belülről, mint az előző.
2, Pár napja morfondíroztam azon, hogy a Honda is Európában hasonló úton jár részben, mint pl. az Alfa Romeo.
Mindkettő fontos eleme volt az igényes megoldásokat tartalmazó motor/hajtáslánc (most nem a kivitelezési minőségről beszélek), illetve az ebből is fakadó vezetési élmény ill. annak hirdetett filozófiája.
Ez az Alfánál korábban kifulladt (kommersz Fiat alapok izzadságszagú Alfásítása), míg a Hondánál ez mostanában jön el azon egyszerű oknál fogva, hogy áthelyeződtek a hangsúlyok.
Ma már senkit nem érdekel a de Dion híd, a transaxle hajtáslánc, a Twin Spark, a Busso blokk, a változó vezérlés, a (Először az Alfa készített sorozatban a 75-ösben a nyolcvanas években), a hondánál a VTEC, stb.
en.wikipedia.org
Ha valamelyik gyári ma írná ki az autójára, hogy 16V, hülyének néznék.
Azt sem írja már ki lassan senki, hogy milyen motor van a kocsiban, a kipufogó nem látszik, stb.
Áttevődtek a hangsúlyok az infotainment képességeire, stb.
Nem azt mondom, hogy ez rossz, hanem más.
150 éve a lovakról, a lovaglásról ment a széleskörű vita a kocsmákban, nézzétek meg a képeket:
hu.wikipedia.org
Úgy harminc évvel később a gőzautó vs. benzinüzem volt a vita tárgya, a myolcvanas években a szelephézagállítás, a gyertya hőérték, előgyújtás okozott felfokozott vitákat a kocsmákban, meg a Lada vs. Wartburg, stb.
Ma meg szinte senkit nem érdekel a motortér - úgysem tud hozzá sem szagolni...
S ebben a közegben a Honda erényei a pl. minőségi motorjaival jelentéktelenné váltak.
Kit érdekel az új autó vásárlóként, hogy egy Subaru boxermotoros!?
3, Minőség.
Pont az üregvédős mutogatta egy új Jazz lebontott műanyag kerékjárati alkatrészeit, hogy már azok is mennyire hitványak nemhogy egy régebbi Hondához képest, de régi kommerszekhez képest is...
Elmondása szerint az akkor 16 éves Albeán minden műanyagelem épen jött le, ma egy egy(!) éves autón is már várható a törés, repedés, annyira hitványak tudnak lenni
