Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
5 120
15 646
113
Lemaradt egy link:

"...
Most már nem lényegtelen, mert egy mai autónak ennyi az összes alvázvédelme - igen, az a két fekete szurokszerű pamacs, amit az első két képen látsz...
(itt már elkezdték becsomagolni az alváz/üregvédelemhez.)..."
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
20 752
67 556
113
Szóval ne gondoljátok, hogy egy 10 éves japán (bármi más) végül biztos kevesebbe lesz, mint egy (sprőd; tejfölöspohárműanyag belsejű) új Dacia.

Itt tartunk.
Sajnos itt tartunk.

Én szóltam.

Ebben semmi meglepő nincs, ez a tervezett avulás része.
Pl. a mazdák legendásan rohadnak, és mindenki értetlenül állt előtte, hogy nem tudják megoldani a dolgot.
Meg tudnák csak nem akarják. A kimondatlan üzletpolitika része, hogy a kocsinak csak első és második tulaja legyen utána már bontó.
Azért adnak a jobb márkák 10 év átrozsdásodás elleni garanciát. De hallottam már csak 7 évről is...
Ugyan ez igaz a pótalkatrészekre is. Horror áruk van!
Pont azért, hogy ne érje meg, javíttatni a kocsit. Szándékosan mennek ebbe az irányba, nem bénaságból.
Az alváz rohasztás meg erre ideális, hiszen a tulaj normál esetben nem látja. Ellenben mire már látja javíthatatlan.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
5 120
15 646
113
  • Hűha
Reactions: Kim Philby

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 881
19 717
113
Elképesztően szép ez a legend!

Igen, ez egy ilyen titkos tipp a jó autó keresőknek, baromira alulértékelt, megbízható, minőségi anyagokból, technikailag abszolút csúcskategória mindenben, a fogyasztást meg a 82 ezernek mondott kilométert meg ne firtassuk :D A ritkasága miatt persze ha valami esetleg mégis elromlik, az horror gyári árban lesz.

Nagyon sajnálom, hogy a honda (amúgy önhibájából) teljesen feladta az Európai piacot autóértékesítés tekintetében.,
A szervízben is mondták bent a srácok, hogy héba hóba eladnak 1-1 autót, de főleg a motorok mennek.
Egyszerűen a hondának sajnos kimondott üzletpolitikája, hogy az EU-s piac a sok kretén előírásával egyszerűen nem éri meg nekik.
Így minimál szinten nyomják. :(

Ők három dolgot rontanak el - az egyik hogy jó, megbízható kocsikat gyártanak, így a tulaj nem érzi szükségét, hogy egyik lízingből a másikba ugorjon, vagy eladja az első hibák előjövetelekor (mert nincsenek) és beugorjon egy új színes-szagosba 5 évente. Kellett nekik olyan kocsikat csinálni, hogy még mindig itt szaladgáljanak közöttünk a 30+os békalámpás, zombi-Civicek, így jártak..

A másik ugyanebből fakad - a minőségnek ára van, észrevehetően drágábbak mint a hasonló kategóriájú, de messze nem olyan jól összerakott, alapból is felszerelt autók, így két szék között a pad alá esnek Európában az olcsó budget autók és a "prémiumnak" mondott márkák között a félprémium autóikkal. Az emberek nagy része itt nem érti és nem is értékeli a világból kiszaladó motorokat és a magasabb alapfelszereltséget, nem ismeri a márkát, nem veszi észre, hogy mire bekonfigurálja a Skodáját (ami a cégben meg a szomszédban is van, tehát biztos jó) már majdnem 2x annyit fizetett ugyanazért a felszereltségért. Az USA-ban sokkal tudatosabb a vásárlókör és ott megy is.

A harmadik, hogy az egész világban hús-vér emberek a vevőkörük, nem a Skoda-flották végtelen eladásaival versenyeznek így eleve sokkal kevesebbet tudnak eladni. Cserébe az USA és Ázsia piacon meg jól megy nekik, nem kell megszakadniuk az EU-val, ide jelenleg 4 fajta SUV-féleséget hoznak be, ha az kell a népnek (HRV, ZRV, CRV, meg a Crosstar), marad mutatóba van egy darab hatchback, sedan már nincs is, Accord egy+ évtizede nuku, és most lesz a Prelude (ami igazából egy pimpelt Civic, egy neo-CRX szerintem mintsem igazi Prelude). Az itthoni piac nyomorát nem is nézem, hiszen itt a németből behozott levedlett német prémium a menő, vagy a melóskocsi. Kb. amit itthon lehet látni belőlük az viszonylag sok CRV, Jazz és az utolsó Civic is jól ment.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
18 203
67 135
113
Megsérült a Mercedes 220 bal elsö ajtaja: Horpadás. Ellenfél biztositója fizette. Kicserélték az egész ajtót a belsö, sértetlen, kárpittal együtt, mert igy olcsóbb, mintha átszereltèk volna a kárpitot.
Nehéz ezt elfogadni, akkor is, ha a biztositó ( azaz minden ügyfél) fizeti. :(
 
  • Szomorú
Reactions: misinator and fip7

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
32 735
144 015
113
Ebben semmi meglepő nincs, ez a tervezett avulás része.
Pl. a mazdák legendásan rohadnak, és mindenki értetlenül állt előtte, hogy nem tudják megoldani a dolgot.
Meg tudnák csak nem akarják. A kimondatlan üzletpolitika része, hogy a kocsinak csak első és második tulaja legyen utána már bontó.
Azért adnak a jobb márkák 10 év átrozsdásodás elleni garanciát. De hallottam már csak 7 évről is...
Ugyan ez igaz a pótalkatrészekre is. Horror áruk van!
Pont azért, hogy ne érje meg, javíttatni a kocsit. Szándékosan mennek ebbe az irányba, nem bénaságból.
Az alváz rohasztás meg erre ideális, hiszen a tulaj normál esetben nem látja. Ellenben mire már látja javíthatatlan.
Én amikor megvettem a mazda hármasom 2021-beb azzal kezdtem hogy teljesen le lett bontva az alja és alváz üregvédelem. Azóta meg évente dobok le meg szegélyek alatt kitakarít
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
20 752
67 556
113
A ritkasága miatt persze ha valami esetleg mégis elromlik, az horror gyári árban lesz.

Nem kell ehhez ritkának lenni. Nekem most, 260,000 km-nél eldugult a részecske szűrőm, és már nem tudja magától regenerálni a kocsi. (Áldassék a rohadvány unió meg az Euro irreál normájuk :mad:)
Az lesz, hogy hétfőre viszem kitakaríttatni, mert az kb. 100,000 forint. És ha szerencsém van, jó állapotú még a szűrő és nem kell cserélni.
És miért is fontos, hogy ne kelljen cserélni?
Eredetileg ugyan is ezt akartam, utána néztem nincs után gyártott szűrő az N22B4 motorkódú dízelhez. Csak a gyári, amit itthon senki sem forgalmaz.
Így magától a honda szervíztől kellene újat rendelni. Megkérdeztem mennyi lenne egy új részecske szűrő a kocsimba?
A válasz.... Mindennel együtt 1.3 millió forint! :hadonaszos:
Ehhez jön még a 100,000 ért berakjuk de az bagatel XD
Szóval kaptam egy kisebb sokkot.
Amúgy az 1. gennel régebbi N22-es dízelekhez van után gyártott 300,000-ért. Mázlisták!

Ezen kívül van még pár szívatós alkatrésze, pl. a kettős tömegű lendkerék az 700,000 forint az unixnál. (Ugyan olyan gyárit tudok 250,000-ért is, szerencsére)
A Bosh nagy nyomású szivattyú 800,000 forint ha megkotlik. Remélem nem fog.
A befecskendezők darabja 80,000 jó magyar forint.

Bár a dolog másik oldala, hogy 5.5 körüli átlagot eszik, (nah meg k*rva jól megy ha éppen nincs eldugulva a nózija), szóval az ugyan ilyen úton 9 litert evő toyotához képest eddig kb. 1 milliót spóroltam meg az üzemanyagon. ****
Nagyon remélem, hogy nem kell ezt a pénzt részecske szűrőre költenem. :cool:


5.5*600*55000/100=1.815.000 Ft vs. 9*580*55000/100=2.871.000 Ft
Vagyis kb. 1 misi a spórolás, bár volt magasabb is az üzemanyag ár.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
20 752
67 556
113
A másik ugyanebből fakad - a minőségnek ára van, észrevehetően drágábbak mint a hasonló kategóriájú, de messze nem olyan jól összerakott, alapból is felszerelt autók, így két szék között a pad alá esnek Európában az olcsó budget autók és a "prémiumnak" mondott márkák között a félprémium autóikkal.

A dacia sanderro ugye 5.7 misis alapáron van.
A Honda Jazz a szalonban 11 millióért volt kirakva... :rolleyes:
Az előbbi egy 3 hengeres kerregő, amiben feláras extra a manuális klíma.
A honda Jazz meg benzin elektromos hibrid (kb. mint egy D+E tengó!) és digit klímás alapból.
És ezt bizony sokan nem érzékelik...
1
 
  • Tetszik
Reactions: misinator

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 881
19 717
113
5.5*600*55000/100=1.815.000 Ft vs. 9*580*55000/100=2.871.000 Ft
Vagyis kb. 1 misi a spórolás, bár volt magasabb is az üzemanyag ár.

Hát a dízel matek sajnos ilyen.
-1 Mft üzemanyag
+ 2 Mft karbantartás

De az is tény hogy a kocsit nem újonnan vetted gondolom, tehát az elhasznált műszaki tartalmat most részletfizetéssel veszed.

Ezért is nincs dieselem, túl azon hogy a szagát is utálom. Egyébént az 1.5T is kb ilyen átlagot hoz, csak ugye a zöld dinoszauruszlével, ami elég megdöbbentő. Cserébe a benzinesen is van DPF, reménykedem benne, hogy az nem úgy meg annyiért cserélendő, mint a diesel, hanem örökélet. :D
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and misinator

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
5 120
15 646
113
Nem kell ehhez ritkának lenni. Nekem most, 260,000 km-nél eldugult a részecske szűrőm, és már nem tudja magától regenerálni a kocsi. (Áldassék a rohadvány unió meg az Euro irreál normájuk :mad:)
Az lesz, hogy hétfőre viszem kitakaríttatni, mert az kb. 100,000 forint. És ha szerencsém van, jó állapotú még a szűrő és nem kell cserélni.
És miért is fontos, hogy ne kelljen cserélni?
Eredetileg ugyan is ezt akartam, utána néztem nincs után gyártott szűrő az N22B4 motorkódú dízelhez. Csak a gyári, amit itthon senki sem forgalmaz.
Így magától a honda szervíztől kellene újat rendelni. Megkérdeztem mennyi lenne egy új részecske szűrő a kocsimba?
A válasz.... Mindennel együtt 1.3 millió forint! :hadonaszos:
Ehhez jön még a 100,000 ért berakjuk de az bagatel XD
Szóval kaptam egy kisebb sokkot.
Amúgy az 1. gennel régebbi N22-es dízelekhez van után gyártott 300,000-ért. Mázlisták!

Ezen kívül van még pár szívatós alkatrésze, pl. a kettős tömegű lendkerék az 700,000 forint az unixnál. (Ugyan olyan gyárit tudok 250,000-ért is, szerencsére)
A Bosh nagy nyomású szivattyú 800,000 forint ha megkotlik. Remélem nem fog.
A befecskendezők darabja 80,000 jó magyar forint.

Bár a dolog másik oldala, hogy 5.5 körüli átlagot eszik, (nah meg k*rva jól megy ha éppen nincs eldugulva a nózija), szóval az ugyan ilyen úton 9 litert evő toyotához képest eddig kb. 1 milliót spóroltam meg az üzemanyagon. ****
Nagyon remélem, hogy nem kell ezt a pénzt részecske szűrőre költenem. :cool:


5.5*600*55000/100=1.815.000 Ft vs. 9*580*55000/100=2.871.000 Ft
Vagyis kb. 1 misi a spórolás, bár volt magasabb is az üzemanyag ár.
Elképesztő árak...

Részecskeszűrős Honda vs. többet fogyasztó Toyota:

Szerintem sok esetben a pénztárca szorzat ugyanaz lesz, hiába a különböző a megközelítés.
A saját példa:
Az .1.4-es Albeától pontosan annyival eszik kevesebbet az 1.0 DCT I30 - ugyanabban a használati profilban - mint amennyivel többe kerül a (drágább) motorolaj, + annál fél évente szükséges cseréje...
Nyilván most nem számoltam a nagyobb öntömeget, nem számszerűsítettem a kényelmet, a csendesebb működést stb., stb.

S nem számoltam meghibásodással (A Fiattal nem volt semmilyen a 19 év alatt, hátha nem lesz ezzel sem, khm...), ami esélyesen horror ár lenne a turbós, a 350 bar befecskendezési nyomású direktbefecskendezéses, CVVD vezérléses, részecskeszűrős, termosztát helyett ITM szabályzású, automata és még a bánat tudja miket tartalmazó Hyundai esetében a 8 szelepes szívómotoros, kézi váltós szögegyszerű Fiattal szemben, amiben a legspécibb cucc az egy vezérműtengely ellenére meglévő egy "okoskerék"...
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 881
19 717
113
Elképesztő árak...

Hondánál sajnos a gyári alkatrészek mocsok drágák, de valahol megértem, ott ül ásítozva két raktáros egy bazi nagy raktárban, a 200 lezsírozott B16 motor ül a sarokban a 90-es évek óta de a kutya se kért még egyet se, oszt időnként kikérnek egy tükröt, meg futómű alkatrészt, közben meg fizetik őket. Valahol ki kell fizetni a révészt…

Most is könnyebb lettem 230-al időszakos szervíz után, volt olaj, motor olaj, váltóolaj (2x-es áron) meg a szokásos szűrők, de ahogy hallom ez még egész istenes más márkokhoz képest.

A Merci pl. ingyen adja a sima olajcserét garancia alatt de utána 250 / alkalom. :D
 
  • Szomorú
  • Tetszik
Reactions: fip7 and misinator

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
5 120
15 646
113
Igen, ez egy ilyen titkos tipp a jó autó keresőknek, baromira alulértékelt, megbízható, minőségi anyagokból, technikailag abszolút csúcskategória mindenben, a fogyasztást meg a 82 ezernek mondott kilométert meg ne firtassuk :D A ritkasága miatt persze ha valami esetleg mégis elromlik, az horror gyári árban lesz.



Ők három dolgot rontanak el - az egyik hogy jó, megbízható kocsikat gyártanak, így a tulaj nem érzi szükségét, hogy egyik lízingből a másikba ugorjon, vagy eladja az első hibák előjövetelekor (mert nincsenek) és beugorjon egy új színes-szagosba 5 évente. Kellett nekik olyan kocsikat csinálni, hogy még mindig itt szaladgáljanak közöttünk a 30+os békalámpás, zombi-Civicek, így jártak..

A másik ugyanebből fakad - a minőségnek ára van, észrevehetően drágábbak mint a hasonló kategóriájú, de messze nem olyan jól összerakott, alapból is felszerelt autók, így két szék között a pad alá esnek Európában az olcsó budget autók és a "prémiumnak" mondott márkák között a félprémium autóikkal. Az emberek nagy része itt nem érti és nem is értékeli a világból kiszaladó motorokat és a magasabb alapfelszereltséget, nem ismeri a márkát, nem veszi észre, hogy mire bekonfigurálja a Skodáját (ami a cégben meg a szomszédban is van, tehát biztos jó) már majdnem 2x annyit fizetett ugyanazért a felszereltségért. Az USA-ban sokkal tudatosabb a vásárlókör és ott megy is.

A harmadik, hogy az egész világban hús-vér emberek a vevőkörük, nem a Skoda-flották végtelen eladásaival versenyeznek így eleve sokkal kevesebbet tudnak eladni. Cserébe az USA és Ázsia piacon meg jól megy nekik, nem kell megszakadniuk az EU-val, ide jelenleg 4 fajta SUV-féleséget hoznak be, ha az kell a népnek (HRV, ZRV, CRV, meg a Crosstar), marad mutatóba van egy darab hatchback, sedan már nincs is, Accord egy+ évtizede nuku, és most lesz a Prelude (ami igazából egy pimpelt Civic, egy neo-CRX szerintem mintsem igazi Prelude). Az itthoni piac nyomorát nem is nézem, hiszen itt a németből behozott levedlett német prémium a menő, vagy a melóskocsi. Kb. amit itthon lehet látni belőlük az viszonylag sok CRV, Jazz és az utolsó Civic is jól ment.
Gyakorlatilag minden soroddal abszolút egyetértek, ill. vannak kítűnő meglátásaid, amiiket én még nem fogalmaztam meg, lehet soha nem is sikerült volna...

Három gondolat:
1, Az előző hibrid CRV-t kipróbáltam (pénzem nem lett volna rá, de volt beetető vezetési lehetőség a bemutatásakor, hát éltem vele), mert kifejezetten szimpatikus volt a hibrid rendszere. A vezetése csak megerősített benne.
Az új meg még kívülről is kifejezetten tetszik, nemcsak belülről, mint az előző.

2, Pár napja morfondíroztam azon, hogy a Honda is Európában hasonló úton jár részben, mint pl. az Alfa Romeo.
Mindkettő fontos eleme volt az igényes megoldásokat tartalmazó motor/hajtáslánc (most nem a kivitelezési minőségről beszélek), illetve az ebből is fakadó vezetési élmény ill. annak hirdetett filozófiája.
Ez az Alfánál korábban kifulladt (kommersz Fiat alapok izzadságszagú Alfásítása), míg a Hondánál ez mostanában jön el azon egyszerű oknál fogva, hogy áthelyeződtek a hangsúlyok.
Ma már senkit nem érdekel a de Dion híd, a transaxle hajtáslánc, a Twin Spark, a Busso blokk, a változó vezérlés, a (Először az Alfa készített sorozatban a 75-ösben a nyolcvanas években), a hondánál a VTEC, stb.

Ha valamelyik gyári ma írná ki az autójára, hogy 16V, hülyének néznék.
Azt sem írja már ki lassan senki, hogy milyen motor van a kocsiban, a kipufogó nem látszik, stb.

Áttevődtek a hangsúlyok az infotainment képességeire, stb.

Nem azt mondom, hogy ez rossz, hanem más.

150 éve a lovakról, a lovaglásról ment a széleskörű vita a kocsmákban, nézzétek meg a képeket:

Úgy harminc évvel később a gőzautó vs. benzinüzem volt a vita tárgya, a myolcvanas években a szelephézagállítás, a gyertya hőérték, előgyújtás okozott felfokozott vitákat a kocsmákban, meg a Lada vs. Wartburg, stb.

Ma meg szinte senkit nem érdekel a motortér - úgysem tud hozzá sem szagolni...

S ebben a közegben a Honda erényei a pl. minőségi motorjaival jelentéktelenné váltak.

Kit érdekel az új autó vásárlóként, hogy egy Subaru boxermotoros!?

3, Minőség.
Pont az üregvédős mutogatta egy új Jazz lebontott műanyag kerékjárati alkatrészeit, hogy már azok is mennyire hitványak nemhogy egy régebbi Hondához képest, de régi kommerszekhez képest is...
Elmondása szerint az akkor 16 éves Albeán minden műanyagelem épen jött le, ma egy egy(!) éves autón is már várható a törés, repedés, annyira hitványak tudnak lenni:mad:
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
20 752
67 556
113
nem számszerűsítettem a kényelmet, a csendesebb működést stb., stb.

Pedig ez a fontos, ugyanis a saját kocsimban is sokat ülök. És nem mindegy, hogy az életem ezen része hogyan telik el.
Igenis számít, hogy alig van hangja, csendesen fut, számít a full bőr belső, a gyári navis hifi, a panoráma napfény tető, a dupla digit klíma stb...
Minden nap átülök ebből egy renaultba vagy citroenbe attól függően mi kell a melóhoz. Hidd el, napi szinten érzem a különbséget :D

S nem számoltam meghibásodással

Nem az a baj, hogy egy kopó alkatrészt (részecske szűrő is az) cserélni kellene, hanem az, hogy irreális az árazása.
5-600,000-ért zokszó nélkül cserélném, pedig az se kis pénz, de bele kell, hogy férjen.
Az 1.3 millió az irrealitás.

A Merci pl. ingyen adja a sima olajcserét garancia alatt de utána 250 / alkalom. :D

Amúgy igen, ez a "mihez képest drága?"
Arról nem is beszélve, hogy ugyan ilyen korú Merci E osztályokat lehet venni, kevesebb futással, mint az én szegény civicem kb. ugyan annyi pénzért.
Aztán ha nézed a hirdetéseket egyből rájössz, kb. az összes 2.2-es dízel csapágyas. Beteg ágy mind, és sokszor nem is javíthatóak.
És ott még vastagabban fog az a ceruza.
Ellenben az EU-s márkáknál sokkal nagyobb az utángyártot piac.

Cserébe a benzinesen is van DPF, reménykedem benne, hogy az nem úgy meg annyiért cserélendő, mint a diesel, hanem örökélet. :D
Hát ha van benne szűrő akkor lehet megszívtad, mert most én ahhoz se látok utángyártottat sehol....
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
5 120
15 646
113
Pedig ez a fontos, ugyanis a saját kocsimban is sokat ülök. És nem mindegy, hogy az életem ezen része hogyan telik el.
Igenis számít, hogy alig van hangja, csendesen fut, számít a full bőr belső, a gyári navis hifi, a panoráma napfény tető, a dupla digit klíma stb...
Minden nap átülök ebből egy renaultba vagy citroenbe attól függően mi kell a melóhoz. Hidd el, napi szinten érzem a különbséget :D
A Hyundai is derék módon csendes (ugye én is mindenféle kórházi rommal - is - közlekedek), de még tovább is hangoltam szőnyegekkel, parafával.
Nem röhög:
Arról nem is beszélve, hogy ugyan ilyen korú Merci E osztályokat lehet venni, kevesebb futással, mint az én szegény civicem kb. ugyan annyi pénzért.
Aztán ha nézed a hirdetéseket egyből rájössz, kb. az összes 2.2-es dízel csapágyas. Beteg ágy mind, és sokszor nem is javíthatóak.
És ott még vastagabban fog az a ceruza.

"De ez egy Mercedesz, nem csíkszemű* gagyi; most meg lett javítva, s újabb 5-10 évig jó lesz". Mondta a munka(nem)társam.

Hát.

Na leszámítva azt, hogy a kombi 2.2-es dízel E-Mercijén fél évente lehal valami (szintszabályzó, olajhűtő, hengerfej, futómű, stb., stb.), bőszen bújja az Autodoc-ot éjfélkor, hordja a bróderekhez, akik beleerőltetik a nem illeszkedő utángyártottat, elfuserálják, ami jó is volt, meg nem adják vissza a munkadíjat, amikor kiderül, hogy csak tovább rontottak rajta...

...akkor ne mondjam neki a csapágyasodást?:D

*A koreaiak gagyi csíkszeműek, tízszer annyi Kia DCT-t javítanak a miskolci Kia-Honda szalonban, mint Hondát, a bróder megmondta"

Hát.

Az, hogy tízszer annyi Kiát adnak el, mint Hondát az nem zavarja...
(Azt megengedem, hogy akár többször annyi Kia/Hyundai kotlik meg, mint Honda, nekem az a lényeg, hogy az enyém ne legyen lehetőleg benne)
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
20 752
67 556
113
akik beleerőltetik a nem illeszkedő utángyártottat, elfuserálják, ami jó is volt, meg nem adják vissza a munkadíjat, amikor kiderül, hogy csak tovább rontottak rajta...

Én most megpróbálkozom a tisztítással. DE.
E-bayen találtam német eladótól után gyártottat 210,000 Ft-ért+posta németből.
Meg van egy másik is hasonló áron, azért kicsit gyanusak nekem XD
A másik opció a gyári, amit ha az angoloktól én rendelek meg akkor csak 900,000 Ft :hadonaszos:
Nem egyszerű az élet, ha kifogsz egy kevésbé nagy számban eladott autótípust.

Az, hogy tízszer annyi Kiát adnak el, mint Hondát az nem zavarja...
(Azt megengedem, hogy akár többször annyi Kia/Hyundai kotlik meg, mint Honda, nekem az a lényeg, hogy az enyém ne legyen lehetőleg benne)

Tavaly 74,000 Hondát adtak el Európában, összesen.
A hyundai+Kia csoport meg 1,063,000-et :)
Hozzá tenném, hogy még Merciből is 700,000-et adtak el.
Ennyire exclusive a Honda :D:D:D