Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Csak a szokásos... az ellenzékben lévő keresztény-konzervatív párt szerint mindig minden sz@r. (ugyanez megy a cseheknél is) Ennek a litván ellenzéki vezetőnek az a baja hogy BRICS tag a gép gyártója ezért a Nemzetbiztonsági és Védelmi Bizottsággal le akarja állíttatni a beszerzést. Szerinte elég lenne 3-4 év múlva szállító repülőgépet venni, most inkább tankokat, ágyúkat, légvédelmet kellett volna. A 3 gép 700 és 800 millió euró közötti összegbe kerül.
Meg megkérdőjelezik hogy kell-e ez egyáltalán. Ha elváhják őket délen (Suwalki-résen át), akkor baromira fog kelleni egy ilyen gép.Csak a szokásos... az ellenzékben lévő keresztény-konzervatív párt szerint mindig minden sz@r. (ugyanez megy a cseheknél is) Ennek a litván ellenzéki vezetőnek az a baja hogy BRICS tag a gép gyártója ezért a Nemzetbiztonsági és Védelmi Bizottsággal le akarja állíttatni a beszerzést. Szerinte elég lenne 3-4 év múlva szállító repülőgépet venni, most inkább tankokat, ágyúkat, légvédelmet kellett volna. A 3 gép 700 és 800 millió euró közötti összegbe kerül.
![]()
Lithuanian conservative leader criticises purchase of Brazilian military aircraft
Lithuania’s plans to purchase three Brazilian-made Embraer C-390 Millennium military transport aircraft are a mistake an...www.lrt.lt
Ha ez megtörténik ott már nem repül át szállítógép...Meg megkérdőjelezik hogy kell-e ez egyáltalán. Ha elváhják őket délen (Suwalki-résen át), akkor baromira fog kelleni egy ilyen gép.
Szegény Formosa azóta is a sarokban pityereg.tekintve hogy a fél NATO ezt veszi.
Az tényleg jó kérdés, hogy adna-e alkatrészt Brazília ha egy NATO-orosz konfliktus esetén ha épp az orosz-barát kormányuk van...Ha ez megtörténik ott már nem repül át szállítógép...
Ebben szerintem részben még van ráció, de az hogy BRICS- gép kockázatként van kezelve vicces, tekintve hogy a fél NATO ezt veszi.
És állítólag gyártóbázis is lenne ha a lengyelek ezt vennékHa ez megtörténik ott már nem repül át szállítógép...
Ebben szerintem részben még van ráció, de az hogy BRICS- gép kockázatként van kezelve vicces, tekintve hogy a fél NATO ezt veszi.
motvá...![]()
Militarizált Övezet
Litvánia 3 Embraer KC-390-est venne, politikai csatározás lett belőle Laurynas Kasčiūnas, a legnagyobb ellenzéki párt, a Hazafias Unió – Litván Kereszténydemokraták elnöke nyilatkozta, hogy a...www.facebook.com
Az azért érdekes, hogy még Litvánia is min 3 db-ot venne...motvá...
Az Embraer átadta a nyolcadik KC-390 Millennium repülőgépet a brazil légierőnek (FAB)...
![]()
Embraer entrega o oitavo KC-390 Millennium para a FAB
A Embraer entregou nessa quinta-feira (2) mais um KC-390 Millennium para a Força Aérea Brasileira (FAB). Este oitavo KC-390 sewww.defesaaereanaval.com.br
Ugyanez más tálalásban...
Fizetési késedelmek után az Embraer leszállította az egyetlen KC-390-est, amelyet a FAB 2025-ben kap...
A KC-390 program jelentős késedelmekkel néz szembe a brazil kormány fizetésképtelensége miatt.
A szerződést 19 repülőgépre csökkentették és 2022 óta a FAB évente csak egy KC-390-est kap. Ez a szállítási ütemterv 2027 és 2033 között is fennmarad, kivéve 2026-ot és 2034-et, amikor a légierő két repülőgépet kap egy évben.
![]()
![]()
Embraer entrega o oitavo jato de transporte KC-390 Millennium para Força Aérea Brasileira
Firma: Roberto CaiafaResumo das entregas dos KC-390 Millennium para a Força Aérea Brasileira (FAB):FAB 2860 (c/n 3900012) – recebido em 02/10/2025;FAB 2859 (c/n 3900010) – recebido em 26/09/ ...www.infodefensa.com
Nem igazán értem ezt a +7-es svéd és a korábbi +10-es portugál opciót, amit más európai nemzeteknek is felkínálnálhatnak.
Svédország hivatalosan is szerződést írt alá négy Embraer C-390-es repülőgép szállítására
![]()
Sweden formally signs contract for four Embraer C-390s - European Security & Defence
Sweden signed a contract with Embraer on 6 October 2025 for the acquisition of four C-390 Millennium multi-mission aircraft.euro-sd.com
A szerződést, amely további hét vásárlási opciót tartalmaz, amelyeket más európai nemzetek is igénybe vehetnek, az Uppsala légibázison tartott ünnepségen írták alá, amelyet Jonas Wikman vezérőrnagy, a svéd légierő parancsnoka szervezett. Jelen volt Pål Jonson svéd védelmi miniszter is, valamint más C-390-es üzemeltetők, például Hollandia, Brazília, Ausztria, Portugália, Magyarország és Csehország védelmi képviselői.
A svéd C-390-esekre vonatkozó szerződés része egy szélesebb körű háromoldalú partnerségnek Ausztria, Svédország és Hollandia között, amelynek célja a közös beszerzés, az interoperabilitás és a hosszú távú együttműködés előmozdítása a C-390 Millennium platform körül. Hollandia és Ausztria közösen öt, illetve négy repülőgépet rendelt 2024 júliusában, míg a Jonson 2024. november 9-én szándéknyilatkozatot írt alá, amelyben jelezte, hogy Svédország négy C-390-est vásárol.
Más európai országok is megrendelték a C-390-est, köztük Portugália, amely kezdetben öt KC-390-est rendelt 2019 augusztusában, mielőtt egy hatodikat is megrendelt volna 2025 közepén; Magyarország, amely kettőt rendelt 2020-ban; és Csehország, amely kettőt 2024 októberében. Eközben Litvánia bejelentette, hogy 2025 közepén három C-390-est kíván vásárolni, Szlovákia pedig 2024 végén kijelentette, hogy hivatalos tárgyalásokat kezd három repülőgép megvásárlásáról. A hatodik repülőgépre vonatkozó portugál megrendelés 10 olyan opciót is tartalmazott, amelyeket a szövetségesek élhetnek.
„Ez a beszerzés jelentős mérföldkövet jelent a svéd légierő modernizációjában és megerősítésében” – idézte Jonsont az Embraer sajtóközleménye. „Meggyőződésem, hogy a C-390 Millenniummal növelni fogjuk működési hatékonyságunkat, miközben javítjuk az interoperabilitást európai partnereinkkel.”
Bosco da Costa Junior, az Embraer Defense & Security elnök-vezérigazgatója hozzátette: „Megtiszteltetés számunkra, hogy üdvözölhetjük Svédországot a C-390 Millennium családban. Ez a partnerség megerősíti a repülőgép növekvő hírnevét, mint az új taktikai légi szállítási szabvány Európában és a NATO-tagállamok között.”
Az Embraer szerint a brazil, portugál és magyar légierőknél jelenleg szolgálatban álló C-390-es repülőgépek világszerte 93%-os küldetésképességet és 99% feletti küldetésteljesítési arányt mutattak.
A C-390 nagyobb hasznos teher szállítására képes (26 tonna koncentrált teher) más közepes méretű katonai szállító repülőgépekhez képest, és gyorsabban repül (870 km/h). Összehasonlításképpen, egy Lockheed Martin C-130J-30 Super Hercules maximális hasznos teherbírása 21,7 tonna, maximális utazósebessége pedig 657 km/h.
Míg a C-390 26 tonnás hasznos teherrel 2000 km-es hatótávolságot képes elérni, a C-130J-30 20 tonnás hasznos teherrel 4425 km-t is megtehet.
Ha azonban levegő-levegő utántöltő berendezéssel van konfigurálva, és KC-390-ként jelölik, a Millennium képes üzemanyagot adagolni és fogadni egy másik KC-390-től.
A tartálykocsiként és szállító repülőgépként való működés mellett a C-390 számos más feladat végrehajtására is képes – például teheráru és csapatok légi desszertezésére, orvosi evakuálásra, kutatás-mentésre, tűzoltásra és humanitárius küldetésekre –, és ideiglenes vagy burkolatlan kifutópályákról is üzemeltethető.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..