Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Kávé

Well-Known Member
2022. január 26.
6 107
19 881
113
Na sràcok az előző oldalon lévő autó témàhoz kapcsolódva:
2014-2017 ig dolgoztam Rastattban a Mercedes gyárban. Borzasztó volt hallgatni a sor mellett ahogy a műanyag alkatrészek törnek beszereléskor és ha nem mozog akkor marad úgy azt leszarjàk mert hajtás van.... Gondolom nem kell mondanom hogy mindenki balkáni, közel keleti, afrikai a soron. Akkortàjt éd azutàn ment a sorról nyugdíjjba a nagyja gárda aki még német volt. Maga a mérnök mondta hogy ezeket az autókat ő eladnà 150 ezer km futás előtt... nem tudom mi lehet a Dacia gyárban de ott tuti nincs olyan szakszervezet mint a Mercinél és lehet jobban figyelnek bizonyos dolgokra hogy ne rúgjàk ki őket.
Nepperkedtem is amúgy, ismerem az autók műszaki gondjat (németben is tekerik az óràt a kedves kereskedők sajnos, szóval nagyon nehèz jót kifogni). Pont autót akarok magamnak, de építkezés utàn max 5 milláig fogok tudni elmenni. Személy szerint nézek egy szívóbenzines opelt, kia-t, hyundait és kibekkelem vele amíg egy vagon 400-500 km es hatótàvú villanyautó leszivàrog az 5 millàs ársávba. Nagyon csàbítóak a turbóbenzines és turbódízel autók de olyan horror összeget lehet rákölteni egy autóra hogy én ezt nem vàllalom be félig meddig hozzàértőként sem. Tuti tipp a toyota de nekem nem adja hogy egy 2015-2020 as autónak majdnem 90-es évekbeli beltere van. Ezt tudom jó szívvel mindenkinek ajánlani.
Van nekem peugeot 407 ex rally es citroen 1.4 vtr verseny valtozat valamint egy opel g mind kozul az opelt imadom a legjobban es a legolcsobb is valszeg az elejet bontani es lakatolni kell parhonapon belul de az se veszes 100ezer korul lesz, valamint nemsokara lesz egy opel h opc-m nyugodt szivvel ajanlom neked hosszutavon az opelt mert nem fog otthagyni az ut szelen mikor 100 folott robogtam es hirtelen elszallt a hengerek fele valamint vitte magaval az egr lamba szondat nem allt le csak kicsit rangatott de meg elvitt 200km mielott meg lett csinalva 40 ezer ft-bol :D.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 901
19 788
113
Az EU miatt. Kivezették a szívó benzines kocsikat, mert nem hozták a hülyébbnél hülyébb normákat meg CO kvótákat, szóval ide csak a High-tech Benzin+Elektromos hajtás érkezik. Az meg nagyon nem olcsó!
Külföldön meg nagyrészt még mindig a szívó benzin 2 liter + örök élet Honda K motorral, vagy a sportos Honda L 1.5 turbóval szerelik.
Megkockáztatom, hogy előbbit negyed utóbbi fele annyiba kerül legyártani mint a B+E hajtásláncot, ami tényleg szuper csak ember nincs aki ki tudná fizetni.
Ennek megfelelően csak Japánban és Európában forgalmazzák ezzel a hajtással.
A világ többi részén meg olcsó és jó szívó benzin meg 1.5 turbó. :hadonaszos:

Ezek is. Meg az új már Jappánban készül, be kell hozni, drágább ott gyártani, cserébe jobbnak mondják a minőséget.

Összehasonlításként - az USA-ban 24,500 USD az indulóára a sima 4 ajtós Civicnek, a Hybrid változat 29 300 USD (ugyanez 5 ajtósban - nálunk ez van - már valamiért 27 800 vs 30 500 USD), szóval a hybrid kb. 3-5000 dodóval drágább lett, de maga az alapváltozat is drágább.

Itt közben volt infláció, COVID, szankciókműködnek, de azért az összehasonlításnak használt Skoda Octavia ajánlatok is az ezerféle, alapvetően kicsit spúrabb felszereltségtől függően bárhol lehetnek 13 és 16 között, a sportváltozat RS meg 22+, szóval annyira nem nagy a diffi az alapból is jobban felszerelt, szerintem jóval minőségibb 16-17,5 között menő Civic-hez képest. Persze ott a német térfélen az Octavia is komolyabb autó lett, mint a régi puffasztott golfok.

Ez csak azt mutatja hogy nem elszigetelt eset, és minden új autó minden baromi drága lett, az 5-6 éves használt kocsik közben az egykori új árukon hirdetődnek (névleges értéken, infláció nélkül persze), vagy alig olcsóbban.
 
  • Tetszik
Reactions: misinator and fip7

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
3 223
6 993
113
Az EU miatt. Kivezették a szívó benzines kocsikat, mert nem hozták a hülyébbnél hülyébb normákat meg CO kvótákat, szóval ide csak a High-tech Benzin+Elektromos hajtás érkezik. Az meg nagyon nem olcsó!
Külföldön meg nagyrészt még mindig a szívó benzin 2 liter + örök élet Honda K motorral, vagy a sportos Honda L 1.5 turbóval szerelik.
Megkockáztatom, hogy előbbit negyed utóbbi fele annyiba kerül legyártani mint a B+E hajtásláncot, ami tényleg szuper csak ember nincs aki ki tudná fizetni.
Ennek megfelelően csak Japánban és Európában forgalmazzák ezzel a hajtással.
A világ többi részén meg olcsó és jó szívó benzin meg 1.5 turbó. :hadonaszos:
A Crv ugyanazzal a hibrid hajtással 4 év alatt 60%-al drágult, miközben a forint árfolyama csak 10%-al lett rosszabb. Szerintem nem a gyártási költség lett ennyivel magasabb, egyszerűen a profitráta lett nagyobb.
 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
5 856
17 148
113
A HÉV-hez csak annyit, hogy 50 éve áll dugóban több tízezer ember napi szinten, mert Szigetszentmiklós-szigethalom (gyártelep) ponton van egy HÉV átjáró ami szintben metszi a legfontosabb közúti csomópontot.
És a HÉV miatt 1 órából 20 percet zárva van! Ezzel megbénítva Halásztelek, Dél-Szigetszentmiklós, Szigethalom, Tököl teljes közlekedését közvetlenül, és a teljes Dél-Csepel sziget tranzit közlekedését közvetve.
És 50 éve ígérik, hogy megoldják végre valahogy de nem sikerült!
Azóta kétszer annyian laknak itt, kb. 10-szer annyi autóval, és brutál nagy ipartelepek épültek ki, ahova ingázva járnak melózni az emberek.
Napi szinten kell állnom a dugóban, reggel amikor beállok a sorba a Tököli reptér Tököl felöli végén kezdek és az M0-is araszolok!
Bárki lemérheti a térképen ez 10 km-nyi dugó!
És ezt kb. 40 perc alatt teszem meg a kocsival. Minden áldott nap! És aztán haza felé is ugyan ez megy....
Ilyenkor kinek a k*rva anyját kell szídni? o_O
A jelenlegi képviselőtök:
Petíciózzátok meg.
 
  • Tetszik
Reactions: Loken

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
20 784
67 596
113
Ezzel a citroenessel kezdhetne már valamit a rendőrség, mert ez már a II. akciója:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

mijki

Well-Known Member
2012. augusztus 12.
729
1 920
93
Ez valahol azért nemzeti szégyenletes. Értelmes mérnökök kb 50 éve kitalálták hogyan kellene megvalósítani a főváros és az ország megfelelő közlekedését, és azóta csak szarakodás meg a rendszer független nyerészkedés megy rajta, közben ugyanazok a problémák jönnek elő újra meg újra.
Ezt köszönhetjük a párttól független csak ígérgetős és lopni tudó politikusoknak, meg az átlag embernek aki ezt tűri.

A HÉV-hez csak annyit, hogy 50 éve áll dugóban több tízezer ember napi szinten, mert Szigetszentmiklós-szigethalom (gyártelep) ponton van egy HÉV átjáró ami szintben metszi a legfontosabb közúti csomópontot.
És a HÉV miatt 1 órából 20 percet zárva van! Ezzel megbénítva Halásztelek, Dél-Szigetszentmiklós, Szigethalom, Tököl teljes közlekedését közvetlenül, és a teljes Dél-Csepel sziget tranzit közlekedését közvetve.
És 50 éve ígérik, hogy megoldják végre valahogy de nem sikerült!
Azóta kétszer annyian laknak itt, kb. 10-szer annyi autóval, és brutál nagy ipartelepek épültek ki, ahova ingázva járnak melózni az emberek.
Napi szinten kell állnom a dugóban, reggel amikor beállok a sorba a Tököli reptér Tököl felöli végén kezdek és az M0-is araszolok!
Bárki lemérheti a térképen ez 10 km-nyi dugó!
És ezt kb. 40 perc alatt teszem meg a kocsival. Minden áldott nap! És aztán haza felé is ugyan ez megy....
Ilyenkor kinek a k*rva anyját kell szídni? o_O
H5-ös HÉV, Pomáz, Békásmegyer, Csillaghegy ugyanez. Lázár most a Közlekedési mindenható nem?
 
  • Tetszik
Reactions: enzo

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
15 140
38 381
113
Ezt köszönhetjük a párttól független csak ígérgetős és lopni tudó politikusoknak, meg az átlag embernek aki ezt tűri.


H5-ös HÉV, Pomáz, Békásmegyer, Csillaghegy ugyanez. Lázár most a Közlekedési mindenható nem?

A vörös, újabban szivárványszínű rongyokba öltöző Budapest büntetésben van, azt értem, de a HÉV most már MÁV, ugye...
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
18 232
67 213
113
Van nekem peugeot 407 ex rally es citroen 1.4 vtr verseny valtozat valamint egy opel g mind kozul az opelt imadom a legjobban es a legolcsobb is valszeg az elejet bontani es lakatolni kell parhonapon belul de az se veszes 100ezer korul lesz, valamint nemsokara lesz egy opel h opc-m nyugodt szivvel ajanlom neked hosszutavon az opelt mert nem fog otthagyni az ut szelen mikor 100 folott robogtam es hirtelen elszallt a hengerek fele valamint vitte magaval az egr lamba szondat nem allt le csak kicsit rangatott de meg elvitt 200km mielott meg lett csinalva 40 ezer ft-bol :D.
Aztán itt rinyálsz a rossz fizetés miatt.... :)
 

gatya

Well-Known Member
2012. március 30.
134
494
63
A Crv ugyanazzal a hibrid hajtással 4 év alatt 60%-al drágult, miközben a forint árfolyama csak 10%-al lett rosszabb. Szerintem nem a gyártási költség lett ennyivel magasabb, egyszerűen a profitráta lett nagyobb.
Ez több összetevős azért. A folyamatosan változó és szigorodó EU-s előírások is jelentősen hozzájárulnak a dráguláshoz.
A CRV-t Japánban gyártják, ott nem tudom hogy alakulnak az energia árak, de itt az EU-ban jelentősen emelkedett. Folyamatosan egyre több szir-szart rakatnak bele a kocsikba.

Nyáron tértem vissza a csillagos márkához 2 év kihagyás után, és mondjuk a Sprinterbe bekerült alapáron azóta:
  • Holttér érzékelő
  • Táblafelismerő és figyelmeztető rendszer
  • Sávelhagyásra figyelmeztető
  • Éberségfigyelő
  • Keréknyomás felügyeleti rendszer
  • Aktív fék-asszisztens (radaros)
  • Digit műszerfal
  • 10,25"-os Infotainment kijelző ( régen ez a legnagyobb volt 800k felárral) - hogy meg is jelenítse a fentieket
  • Multikormány, hogy vezérelni is lehessen ezt a sok szart
  • Tachográf előkészítések

Ezekhez kapcsolódóan:
  • Nagyobb akkumulátor
  • Nagyobb generátor - itt most akkora az alap generátor a megnövekedett igények miatt, amit régebben a hűtős átépítésekhez adtam

Ezek mind jogszabály változások miatt vannak, nagyságrendileg 2M drágulást hozva. Emissziós előírásokkal ugyanez, most változott valami kormányművekre vonatkozó szabály, emiatt megint kicsit drágult.

Szóval jah, kaszál a gyártó is, de a burokrácia jelentősen drágítja az autókat.
 

Kávé

Well-Known Member
2022. január 26.
6 107
19 881
113
Aztán itt rinyálsz a rossz fizetés miatt.... :)

Nem mondtam egy szovalse hogy en rosszul keresek, nem keresek rosszul a többi fegyverestestulethez kepest tiszthelyettesi beora, az basz fel hogy meg így is alig all velem szoba a bank pedig tudnek fizetni egy 200-300ezres hitelt siman (jo tudom szuljon elobb menyasszonyom de aki ezzel jon esküszöm megkeresem es állba verem :) )
Azokat az autókat meg potom pénzért roncskent vettük tesoval es projekt autok poton penzert lett megcsinalva :oops: Viszonyitaskeppen ez 99-es suziba kerultek/db
 

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
3 223
6 993
113
Ez több összetevős azért. A folyamatosan változó és szigorodó EU-s előírások is jelentősen hozzájárulnak a dráguláshoz.
A CRV-t Japánban gyártják, ott nem tudom hogy alakulnak az energia árak, de itt az EU-ban jelentősen emelkedett. Folyamatosan egyre több szir-szart rakatnak bele a kocsikba.

Nyáron tértem vissza a csillagos márkához 2 év kihagyás után, és mondjuk a Sprinterbe bekerült alapáron azóta:
  • Holttér érzékelő
  • Táblafelismerő és figyelmeztető rendszer
  • Sávelhagyásra figyelmeztető
  • Éberségfigyelő
  • Keréknyomás felügyeleti rendszer
  • Aktív fék-asszisztens (radaros)
  • Digit műszerfal
  • 10,25"-os Infotainment kijelző ( régen ez a legnagyobb volt 800k felárral) - hogy meg is jelenítse a fentieket
  • Multikormány, hogy vezérelni is lehessen ezt a sok szart
  • Tachográf előkészítések

Ezekhez kapcsolódóan:
  • Nagyobb akkumulátor
  • Nagyobb generátor - itt most akkora az alap generátor a megnövekedett igények miatt, amit régebben a hűtős átépítésekhez adtam

Ezek mind jogszabály változások miatt vannak, nagyságrendileg 2M drágulást hozva. Emissziós előírásokkal ugyanez, most változott valami kormányművekre vonatkozó szabály, emiatt megint kicsit drágult.

Szóval jah, kaszál a gyártó is, de a burokrácia jelentősen drágítja az autókat.
Ezek nagyrészt már 4 évvel ezelőtt is benne voltak. És nem 2M-el ment fel az ára, hanem jóval többel.
 

gatya

Well-Known Member
2012. március 30.
134
494
63
Ezek nagyrészt már 4 évvel ezelőtt is benne voltak. És nem 2M-el ment fel az ára, hanem jóval többel.
Jah rendelhető extraként voltak benne, és nem, mint kötelező tartozék, MINDEN autóban. Én csak annyit mondtam, hogy ez a Sprinternél 2 milla áremelkedés.
Valszeg nem kerülne 2 millába amúgy, de mivel ugyanez a felszereltség kötelező a a 6 milliós Citan-ban is, így a gyár ilyenkor szétteríti a költséget a teljes termékpalettán, mert természetesen az olcsóbb autók nem bírják el ezt a költséget.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 901
19 788
113
A drágulás tekintetében az elefánt a boltban az EU által kitalált emissziós adó, amelyet a 2020-ban forgalomba helyezett járművek után kezdtek el szedni.

Ha gonosz akarnék lenne, azt mondom hogy önkéntes füstadó amivel a zöldek a saját zsebüket tömik ki a semmire.

Ennek lényege (nagyon leegyszerűsítve) hogy egyre csökkenő gonosz CO2 normákat kell teljesíteni flotta szinten, ami már a bevezétésekor is teljesíthetetlen volt belső égésű motorokkal : 95 gram CO2/km az elvárás, efölött grammonként 95 EUR-t kell fizetni a gyártónak.

A szabályozás összetett de maradjunk annyiban, hogy még a sokat elbíró papíron sem volt nagyon 125 gram alatt semmilyen teljesen átlagos BEM személygépkocsi. Hibridek is legfeljebb papíron…

Azaz 30 gram túllépés a gonosz gázb és kb 3000 EUR bünti. Autóként. Mivel ezeken nincs olyan hihetetlen nagy haszon, a gyártó ezt nem fogja benyelni hanem át terheli, szóval máris plusz ÁFA.

Nagyobb kocsira persze több.

2030-tol pedig az előírás már 45 gram színtelen szagtalan gázban lesz maximalizálva, ezt már senki nem teljesíti csak ha egekben van au elektromos eladas, szoval aki tervezi akörül vegyen autot, mert utana nem lesz csak elektromos vagy arányáron.

Az európai autóipar meg beleáll a földbe.
 

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
3 223
6 993
113
Jah rendelhető extraként voltak benne, és nem, mint kötelező tartozék, MINDEN autóban. Én csak annyit mondtam, hogy ez a Sprinternél 2 milla áremelkedés.
Valszeg nem kerülne 2 millába amúgy, de mivel ugyanez a felszereltség kötelező a a 6 milliós Citan-ban is, így a gyár ilyenkor szétteríti a költséget a teljes termékpalettán, mert természetesen az olcsóbb autók nem bírják el ezt a költséget.
Én a Honda Crv -ről írtam. :)

Egyébként ezeknek az elektronikáknak az ára tömeggyártás esetén nem sok. Nagyon nem mindegy hogy valamit pár tízezer luxusautóba teszel, vagy több tíz millió autóban széria tartozék.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
20 784
67 596
113
Én a Honda Crv -ről írtam. :)

És mikor történt az árváltozás?
Mert 2022-ig az 5. generáció volt kapható, 2023-tól meg már a 6. generáció.
Nem lehet, hogy ekkor történt a drágulás? o_O
Csak mert aminek én utána tudtam nézni, hogy a CRV alap ára 2024-ben és 2025-ben ugyan úgy 19.6 millió forint volt.
Az USA-ban 31,000 dollártól indul, ami 10.5 millió forintnak felel meg. Igaz az 1.5 literes turbós benzines, nem B+E hibrid.
 

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
3 223
6 993
113
És mikor történt az árváltozás?
Mert 2022-ig az 5. generáció volt kapható, 2023-tól meg már a 6. generáció.
Nem lehet, hogy ekkor történt a drágulás? o_O
Csak mert aminek én utána tudtam nézni, hogy a CRV alap ára 2024-ben és 2025-ben ugyan úgy 19.6 millió forint volt.
Az USA-ban 31,000 dollártól indul, ami 10.5 millió forintnak felel meg. Igaz az 1.5 literes turbós benzines, nem B+E hibrid.
2021 -hez képest volt 60%. A generáció váltáskor történt a drágulás. Beszélgettem annak idején a kereskedés vezetőjével, aki aggódott is emiatt erősen.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
20 784
67 596
113
2021 -hez képest volt 60%. A generáció váltáskor történt a drágulás. Beszélgettem annak idején a kereskedés vezetőjével, aki aggódott is emiatt erősen.

Az új generációval hajtásláncot is váltottak. Ezért is mondtam, hogy az EU-s normák miatt bevezetett új B+E hajtáslánc az bizony nagyon komoly árdrágító tényező.
Ehhez jön még a sok új kötelező elektronika.
Meg a CO2 kvóta. Aztán kész is a horror ár.
 

Crusader

Well-Known Member
2018. november 27.
941
2 691
93
Elképesztő árakról van szó. Tavaly építkeztem Nyíregyházán generàlkivitelezővel 500 ezres négyzetméteráron (telek nélkül értendő). Ott tartunk hogy egy komolyabb új autó àrából majdnem meglenne egy minigarzon méretű kisház felépítése. Én ezt és a havi 200 ezres autó lízingeket nagyon nagyon sokallom..... ja és ezekkel a dög drága kocsikkal veszel egy problémahalmazt is....