Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

Ma egy rövid kör erejéig kipróbáltam egy BYD Seal U elektromos autót.
Rövid kör; első benyomás.

Döbbenet.
Annyira masszívnak érződik (az első ajtó súlya!:eek:), annyira minőséginek s meggyőzőnek.
Nem kell rimánkodni a hangvezérlésnek, nincs az a kínos szünet, mint ahogy az új Audi A4-nél tapasztaltam (igaz, nem tud magyarul).
S nem találtam olyan, ezen a szinten bántó részletet, mint egy előző A4-en, szürke színű első ajtó fogantyú fekete kárpiton..., aminek a formájáról az 1.3 Wartburgé jutott eszembe.
A tulaj rokon felhomályosított, hogy a 90 fokkal (elektromosan) elforgatható érintőképernyő navigáció esetén hasznos (neki úgy jobban tetszik a térkép nézet).
Mondjuk pont egy bal kanyar közepén fordította el váratlanul (hogy megmutassa) a képernyőt, ami ugye jobbra fordult, majdnem rákorrigáltam miatta...
A szélvédőre adatok(!) vetítés az első ilyen élményem, s a rugalmatlan (vén hülye ötvenes évek közepi) énemet egyáltalán nem zavarta a forgalomban.
Ahogy valahogy ösztönösen tudtam kezelni az érintőképernyőt is (bár a rokon szidta a szoftverfrissítést, mert átrendezték az ikonokat), s valahogy a sofőr előtti kijelzőn is mindent elsőre megláttam.
Pedig én kifejezetten konzervatív vagyok szocializációm okán e kérdésben. (Fizikailag kialakított analóg órák, minden más az ördögtől való)

A beltér magassága nekem csalódás; bár nem mértem, de nem tűnt magasabbnak, mint egy Golf kategóriás bármi, miközben elég magasról kell leszállni.

Az úthibákat döbbenetesen vasalva kezeli a futómű, a kormány hangolása, a gyorsítás határozott, de nem idegbeteg, hanem elegáns megfontoltságot sugallt.

Ha lenne rá valaha pénzem, én biztos addig keresgélnék, hogy találjak valami más/még nem* kínai alternatívát, ami még jobban bejön, de teljesen megértem azt, akit elsőre meggyőz. (Nyilván elektromos belterjességben)
*Így voltam az olasz autó rajongásommal évtizedekig, aztán lett belőle Hyundai...

Most nézem, hogy a BYD saját tervezésben a 2000-es évek első felében kezdett autót gyártani.

A kommersz európai autógyártók rohadt gyorsan szégyelljék el magukat...
 
Nem voltam benne biztos, hogy ide vagy a közlekedésesbe:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Ma egy rövid kör erejéig kipróbáltam egy BYD Seal U elektromos autót.
Rövid kör; első benyomás.

Döbbenet.
Annyira masszívnak érződik (az első ajtó súlya!:eek:), annyira minőséginek s meggyőzőnek.
Nem kell rimánkodni a hangvezérlésnek, nincs az a kínos szünet, mint ahogy az új Audi A4-nél tapasztaltam (igaz, nem tud magyarul).
S nem találtam olyan, ezen a szinten bántó részletet, mint egy előző A4-en, szürke színű első ajtó fogantyú fekete kárpiton..., aminek a formájáról az 1.3 Wartburgé jutott eszembe.
A tulaj rokon felhomályosított, hogy a 90 fokkal (elektromosan) elforgatható érintőképernyő navigáció esetén hasznos (neki úgy jobban tetszik a térkép nézet).
Mondjuk pont egy bal kanyar közepén fordította el váratlanul (hogy megmutassa) a képernyőt, ami ugye jobbra fordult, majdnem rákorrigáltam miatta...
A szélvédőre adatok(!) vetítés az első ilyen élményem, s a rugalmatlan (vén hülye ötvenes évek közepi) énemet egyáltalán nem zavarta a forgalomban.
Ahogy valahogy ösztönösen tudtam kezelni az érintőképernyőt is (bár a rokon szidta a szoftverfrissítést, mert átrendezték az ikonokat), s valahogy a sofőr előtti kijelzőn is mindent elsőre megláttam.
Pedig én kifejezetten konzervatív vagyok szocializációm okán e kérdésben. (Fizikailag kialakított analóg órák, minden más az ördögtől való)

A beltér magassága nekem csalódás; bár nem mértem, de nem tűnt magasabbnak, mint egy Golf kategóriás bármi, miközben elég magasról kell leszállni.

Az úthibákat döbbenetesen vasalva kezeli a futómű, a kormány hangolása, a gyorsítás határozott, de nem idegbeteg, hanem elegáns megfontoltságot sugallt.

Ha lenne rá valaha pénzem, én biztos addig keresgélnék, hogy találjak valami más/még nem* kínai alternatívát, ami még jobban bejön, de teljesen megértem azt, akit elsőre meggyőz. (Nyilván elektromos belterjességben)
*Így voltam az olasz autó rajongásommal évtizedekig, aztán lett belőle Hyundai...

Most nézem, hogy a BYD saját tervezésben a 2000-es évek első felében kezdett autót gyártani.

A kommersz európai autógyártók rohadt gyorsan szégyelljék el magukat...
Nagyrészt egy véleményem vagyunk és a Seal-t nagyon megcsinálták, de akkor is és csakazértis Tesla :D
home-alone-when-shes-alone.gif
 
Nagyrészt egy véleményem vagyunk és a Seal-t nagyon megcsinálták, de akkor is és csakazértis Tesla :D
home-alone-when-shes-alone.gif
számomra felfoghatatlan rejtély, hogy ha a kínaiak képesek műszakilag egész jó hajtásláncokat meg csinos kasztnikat csinálni, ami így együtt már majdnem az autó enmaga, miért akarják ezt kezelőszervek helyett egy vagy több érintőképernyővel eladni
nem hiszem el hogy az a marék gomb billentyű tekerentyű amitől használható autóvá válna ez az egész annyival megdobná az árát...
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
számomra felfoghatatlan rejtély, hogy ha a kínaiak képesek műszakilag egész jó hajtásláncokat meg csinos kasztnikat csinálni, ami így együtt már majdnem az autó enmaga, miért akarják ezt kezelőszervek helyett egy vagy több érintőképernyővel eladni
nem hiszem el hogy az a marék gomb billentyű tekerentyű amitől használható autóvá válna ez az egész annyival megdobná az árát...
mert Kínában gondolom az a menő? /meg a zongora lakk.../
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and nyugger
számomra felfoghatatlan rejtély, hogy ha a kínaiak képesek műszakilag egész jó hajtásláncokat meg csinos kasztnikat csinálni, ami így együtt már majdnem az autó enmaga, miért akarják ezt kezelőszervek helyett egy vagy több érintőképernyővel eladni
nem hiszem el hogy az a marék gomb billentyű tekerentyű amitől használható autóvá válna ez az egész annyival megdobná az árát...
Volt erről cikk, pontosabban olvasói levél a Totalcaron - most persze nem találom - amiben egy külsős fejlesztő írta le, hogy 1 eurós költségcsökkentésekért értekezletek, egyeztetések sora történik meg.

Egy autó - egy euró, 1 millió autó - egymillió euro.
Az egyik - autószerelő - sógoromnak is hiába magyarázom, hogy a mai autóknak miért narancsos (ez régen bukás volt a szakmunkás vizsgán) a fényezése, miért nem 4 liter motorolaj, hanem 3.74 liter. (S ezek kiforrott, megbízható motorok!), stb.
Nézd csak meg a táblázatot, azért ezt linkelem, mert ezt a márkát ismerem, de a többi márka is ilyen lehet:

A piacon öldöklő verseny van, már most látszik, hogy márkák/konszernek sora fog bedőlni...
Kínában ez most még öldöklőbb házon belül.

Amihez gombok tucatjai kellettek - "bedrótozva!" a kilencvenes években (talán valami Pontiac tartotta a rekordot), azt ma egy érintőképernyő multiplex vezetékeléssel megoldja, ráadásul gyárilag bármikor újrakonfigurálható módon.

Az az illetékes hatóságok felelőssége - lenne -, hogy ezt szabályozza, s ne járjon úgy a - talán - német polgár, hogy őt büntessék meg, mert bevallotta, hogy az érintőképernyőn matatott a Teslán(?), talán az ablaktörlőn(?) állított, ami meg ugye elvonja a figyelmét a vezetésről...
 
számomra felfoghatatlan rejtély, hogy ha a kínaiak képesek műszakilag egész jó hajtásláncokat meg csinos kasztnikat csinálni, ami így együtt már majdnem az autó enmaga, miért akarják ezt kezelőszervek helyett egy vagy több érintőképernyővel eladni
nem hiszem el hogy az a marék gomb billentyű tekerentyű amitől használható autóvá válna ez az egész annyival megdobná az árát...
Nem fogunk ebben egyet érteni és én bár nagyon old school vagyok és csak az öreg V8 és 2010 után semmit, mert hányok… de egy elektromosba had nyomkodjak meg tapogassak meg had basszon már szét az ideg az újlenyomatos felületek miatt :D
 
Nagyrészt egy véleményem vagyunk és a Seal-t nagyon megcsinálták, de akkor is és csakazértis Tesla :D
Láttam az értesítést, de - értelemszerűen - még nem tudtam pár pillanatig, hogy mit reagáltál.

Mivel te a témában inkább vagy "világlátott" mint én, ezért kellemesen meglepődtem a válaszodon.

Hangsúlyozom; első benyomás egy röpke órányi vezetés alapján.
Nyilván nyitottam álltam a próbához s nem negatív prekoncepciókkal (azért vannak márkák/típusok, amiknek ezért-azért igen nagyot kell villantani ahhoz, hogy elismerően csettintsek. Pl. egy vastagon árazás már prekoncepciós hátrány nálam).

Jelen esetben nem - sem - tudni, hogy ezek a konstrukciók mennyire lesznek tartósak a gari lejárta után (Kit érdekel?), addig meg, ha csak nincs valami nagy gebasz, lenyelik költségben...



Végül is az autó (telefon, nyomtató, bármi) is olyan, mint a készpénz: Ígéret.

Ígéret, hogy érni fog valamit, amikor átadom a piacon a krumpliért...

Autó esetében, hogy működni fog, jól fog működni holnap is, jövőre is, később is.

Ráadásul az, hogy jól működött egy sorozat eddig, az semmit nem jelent a jövőre nézve, hiába ugyanaz a műszaki kultúra:

Szokták tőlem is kérdezni a munkahelyen,hogy mit szólok ehhez-ahhoz a - még javában gyártott, tehát max. pl. 7 éves - használt autóhoz, szabad e venni?

Mit szólhatnék? 6 évesen még mind jó, lehet 7 éves korában sorra fognak lerobbanni szétrepedő műanyag vízcső, tágulási tartály, töredező, zárlatoló elektromos vezetékek, stb. miatt.

Szerintem ami reménye lehet - témánál maradva - jelen esetben a kínai típusokban gondolkodóknak,hogy most ők vannak abban a korszakban, hogy bevezetnek, hírnevet építenek, ilyenkor rászoktak feküdni a minőségre.

Aztán majd valamikor jön a Prince, a PureTech, a TSI, a........
 
Nem fogunk ebben egyet érteni és én bár nagyon old school vagyok és csak az öreg V8 és 2010 után semmit, mert hányok… de egy elektromosba had nyomkodjak meg tapogassak meg had basszon már szét az ideg az újlenyomatos felületek miatt :D
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
26:36 -tól nézz bele
 
26:36 -tól nézz bele
Jaaah, szerintem is eljöhet még ez az idő, de szerencsére addigra én már túl öreg leszek, hogy sírjak az miatt, hogy a jófajta benzineseket tréleren kell vinni a pályákra. De ez a duma meg, hogy az ő katalizátor nélküli autója… mennnyenmáafaszba… minden 3. autóból ki van kurva a dpf meg ami lehet.
Kislányom tanárnője ilyen nagyon zöld meg roller bajnok… mondom is a gyereknek, hogy mond meg a tanárnéninek amikor ezt tolja, hogy mindig meghal egy kis fóka amikor apa megpróbálja az autópályán leforgatni a km órát 260 alá. :D
 
számomra felfoghatatlan rejtély, hogy ha a kínaiak képesek műszakilag egész jó hajtásláncokat meg csinos kasztnikat csinálni, ami így együtt már majdnem az autó enmaga, miért akarják ezt kezelőszervek helyett egy vagy több érintőképernyővel eladni
nem hiszem el hogy az a marék gomb billentyű tekerentyű amitől használható autóvá válna ez az egész annyival megdobná az árát...
Csak igy margóra:
egy barátom a feleségének elektromos paripát keresett, végigmászták a felvidéki legpuccosabb szalonokat, kipróbáltak mindent, Mercedes-t, BMW-t, majd végül rá kellett jönniük, hogy -emlékeim szerint- a BYD SEALION 7 ár/érték/minőség aránya verhetetlen.
byd-sealion-7-interior-01-l.jpg

Mint anyagminőség, vezetési élmény, a teljesitmény és hatótáv mind várakozáson felüli volt.

Az öröm addig tartott, mig pár hét (!) múlva a kocsi frissiteni akarta magát. Bátran böktek az "OK" ra, majd attól a naptól kezdve a kocsi nem indult. Több mint két hónapos huzavona és tökölés kezdődött az értékesitővel, mire egyáltalán cserekocsit sikerült kikönyörögni. A feltehetően távúton online is orvosolhatónak látszódó problémára végül nem akadt szakember, tréler és pozsonyi szerviz.
Végül csak sikerült életet lehelni a kocsiba, azóta is rója a kilómétereket, ennek ellenére a tulaj kijelentette, sosem cserélné le, de nem engedi ezután a szoftvert frissiteni otthoni körülmények között.
Amire rávilágit ez a tröténet: sajnos úgy is lehet prémium minőséget piacra dobni az EU-ban, hogy a szakembergárda, az informatikai háttér, a "support" teljesen hiányzik még mögüle.