Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

Abszolút adom, vagy hogy is mondják mostanában.

Mindenekelőtt elmondom, hogy szuperérzékeny vagyok; ez áldás és átok is egyben.
S sok minden más mellett olyan apróságokat is élénken, élénkebben élek meg, amit átlagos autós talán nem is vesz észre.
Nyilván rengeteget eldönt, hogy évtizedek óta hivatásszerűen vezetek olyan prémiumokkal kezdve, mint UAZ, Barkas, Nysa, Robur (stb., stb.) az elektromos Golfig. (Meg amiket megtudok szerezni kipróbálásra:rolleyes:. 236. Khm.
Ha két tizedet eltér a nyomás, észreveszem. (Pedig a mai gumikon/futóművekkel ez már sokkal nehezebb, mint a régi szervotlan, primitív futóműves tákolmányokkal az akkori radiál, mi több diagonál gumikkal, amik kitépték a kezedből a kormányt)
A saját autón minden tankolás idején ellenőrzöm is a nyomást.
Kormányzás: Én még a szervotlan kormányholtjáték korában szocializálódtam, nekem már az Albea holtjátékmentes széltől szélig 2.5-szörös tekerés is trauma volt, pedig ott még """érdekes""" volt a futómű is.
Ezen az újabb (ami nekünk van) 1.4 8V esetén sem hangoltak, de legalább kisebb lett a kormánykerék...
Ez a régebbi, Időpontra állítva 4:40-ig:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A következő trauma az 1.9 dCi Renault Trafic hidraulikus kormányzása után az elektromos kormányú 2.0 dCi volt.

S igen, az elektromos VII-es Golf kormánya is olyan, mint sokak szerint a rock and roll: Halott.

A ZiL-el tényleg sok mindent meglehetett csinálni, követhetted a búza növekedését betakarításig, akár ezt is megtehetted, bár ez nyilván tréleren készült:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
De reálisan is ilyen:
https://www.youtube.com/watch?v=_DhOovCenwg

Egy mai szintetikus autóval, ha nincs bekapcsolva a sávtartó, s oldalra lesel, akkor sunyi módon a sáv valamelyik szélén kötsz ki, mert nincs semmi rohadt visszajelzés GRRR!
S aztán úgy jársz, mint a filmben:confused:
Khm.
49:41-től 53:12-ig

Sebességváltás:
A még asszinkron váltós Csepel teherautó, az UAZ (aminek még nem teleszkópos, hanem karos volt a lengéscsiillapítója) megtanította hogy hol lakik az Úristen :hadonaszos:, ha nem éreztél rá a felkapcsolásnál dupla kuplung, közben érzésre kivárás, visszakapcsolásnál dupla kuplung gázfröccs technikára.
...vagy kezdhetted elölről elindulással.

Most, hogy egy átszervezés miatt az e-Golf helyett kaptam egy leharcolt 1.6 ideges Octaviát, döbbentem rá, hogy azt a hulladékot élvezetesebb, magától értetődőbb vezetnI!

Az elektromos autó úgy fél percig érdekes: Adsz neki két teli"gázt", vigyorogsz, oszt' jónapot.
Attól egy fokkal jobb a pl. DCT-s ezres I30 is, mert
  • van váltásérzet.
  • s a háromhengeres elrendezés a négyhengereshez képest más jellegű vibrációi, hangja miatt mégis van benne valami oldschool gépélmény.
(A turbó és a CVVD vezérlés igen meggyőzően tud dolgozni azon, hogy kulturált legyen).
Bármilyen kicsi is a motorfékje (de nagyobb, mint az Octaviáé, mert a 400 ezres motort csak gyűrűzték és semmi motorfékje nincs, enyhe lejtőn kettesben gyorsul(!) gázelvételkor.

Viszont ennek ellenére megvan az, ami gyengén van meg a DCT-sben sem (bár kézibe állítva lehet vele bohóckodni), az elektromos Golfban viszont nincs meg a különböző áttételek hiánya miatt az, ami a tudatos váltások miatt a különböző sebességtartományokban és fokozatokban jelentkező eltérő erőhatások a motor felől.
A kontroll érzete.
Különben az elektromos autó egy szigorú sávtartós nyavalyás villamos (itt kérek elnézést a villamosvezetőktől).

S (valahol) ezt nem csak én mondom, hanem a Porsche fejesei is:

Most rákerestem, vessetek a mókusok elé, ezt kipróbálnám, időpontra beállítva:

Nem; már nem ZiL-el, Nagypolszkival szeretném szelni a dombokat, ahhoz már túl kopott/összetörött vagyok, legfeljebb pár pecig, fél óráig,

Mindenkinek más a komfortérzete/szükségessége szocializáció/generáció/életkor/eddigi autós múlt/anyagi lehetőség/használati profil/végtelen ciklus/még el nem ért vágyak/frissesség/egészség/fáradtság stb. stb. szerint.

Így ítéljétek meg a soraimat legyetek szívesek.
Igazat adok Neked. Hogy ilyen jól lehessen a különbségeket érezni - igazán még az átkosban kellett kezdeni vezetni amikor a Ladában se volt biztonsági öv. A kisPolszkiban meg úgy érezted magad azzal, mintha hátizsákot csatolod be - a szomszéd 30 éves, elfekvőben lévő kisPolskija volt a negatív csúcs - mikor szükség törvényt bont elkunyeráltam. Tudta hogy bevállalós voltam valamikor, és simás odaadta csak annyit mondott hogy azért figyeljek oda Pesten..

No meg volt helyenként 40-el az enyhe halálközeli élményem a futómű kormány fék használata közben. Önműködően kóválygott az uton mint gólyafos a levegőben kormányrángatással próbáltam kordába tartani. Ha közben tapostam a féket (mert azt se nagyon akaródzott működni) , rapszódikusan valamely irányba kitörni igyekezett -a többi autós bámult rám hogy beszívtam -e, vagy meghülyültem ezen mutatványok közt. Tehát ismeritek, suszternek cipője, TV szerelőnek TV je... most hozzátehetjük , autószerelőnek autója (igaz , ez valódi anyós autó volt a családban).

Az első céges Zsiga vezetésemkor a kollégák egy kis meglepit készítettek Nekem - nem szóltak előre. Igy az első körforgalomban, cégemtől 200 m-re a kezemben maradt a botváltó.. Jó hogy nem a kormány.. Ezt a szokását a járgánynak a többiek már megtapasztalták...

Én is sokféle járgányt vezettem életemben. A vezetési élményben úgy éreztem hogy szinte minden autómnál előrébb léptem, kivéve amikor a C200 2.0 D Mercimet egy Audi A6-ra cseréltem A Mercinél határozottan éreztem az utat, hogy milyen minőségen vezetek -a sebességet kanyarvétel hozzá, igazán megszokássá automatikusan gondolkodás nélkül szépen gurulva ment, egy élmény volt vele országokon át hosszabb távon is utazni

Mikor átültem az A6-ba - ez a bensőséges, jó kapcsolat a járgánnyal és környezetével a vezetés közben - egy csapásra eltünt - egy világ omlott össze bennem.. Nem hiába a Merci továbbra is családban, 33 éves lesz májusban - az A6 már 10 éve roncstelepen..
 


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Ezt mondom én is. Számok. Nem nosztalgia a trabantok kora iránt.

Sok féle változó van de ma a standardnak mondható parkolóhely 5.5 m x 2.5 méretű Oda minden befér.

Tessék elolvadni: https://ume.kozut.hu/uploads/docume...rkolas-jogszabalyira-230525-647864bb9f782.pdf

Az meg , hogy a 80-as években a kis polskiba is bepréselődtek valahogy az emberek így 2025-ben engem kimondottan nem érdekel, főleg abban a kontextusban, hogy ha esetleg nem akarnék a szocializmus szintjén létezni (és nem akarok), akkor fizessek valami adót újabb rejtélyes okból, mert pl. különben megszomorodnak a magasemeleti polgártársak hogy beeeee a panel előtt meg még kispolskira méretezettek a parkolók.
Szerintem ez az érvényes:
https://ume.kozut.hu/dokumentum/1297#&gid=1&pid=15
De ezt nem kötlező használni, az UME és az ő kiegészítői csak az állami közforgalmú utak tervezéséneél kötlezően betartandó, javasolt az önkormányzati utakhoz és a közforgalmú magánutakhoz.
Mélygarázsban, saját parkolókban nem kéri rajtad senki.
 
Csak annyiban, amennyiben a veszélyes dolgok betiltás a közjó érdekében a piac korlátozása. Van az a kretén rétege a társadalomnak, akik libertariánusnak, itthon pedig illiberálisnak nevezik magunk, akiknek minden muh freedom ami a közjó érdeke az ő személyes nünükéjükkel szemben.

Tudom, RAM pickupok nélkül skanzen leszünk, lemaradunk, ami jajj de gáz, de azért ugyanakkor térjünk is vissza a természethez és magunk fejjük a kecskénket amit a magunk faragta széken a magunk írta instagramra posztolunk... mert különben!!!


Na és a szélesség, prémium nemzethes uram?

Tulajdonképpen én is ezt mondom: ne is menjen az utakra a jobbágy, ne zavarja ezeket az értékes személyeket a prémium közlekedésben. Én már megfejtettem amúgy is, a betűkben kódolva van minden: Út az Úrnak, Járda a Jobbágynak. (kivéve parkoláskor, akkor a Járda parkoláskor a Jobb Embereknek, pl. Jogászoknak)
Baromi szélesek lettek az autók, visszatérő probléma úttervező konferenciákon az autók méretnövekedése, és hogy mit kezdjünk vele tervezőként. (és hosszúak és nehezek is lettek)
https://www.automobiledimension.com/car-comparison.php
Ram pickup tükör nélkül 209cm széles.
BMW X5 200,4cm
Audi Q8 199,7cm
Citroen C5 Aircross 190,2cm
Ford Ranger Raptor 202,8cm
Mercedes Gle Coupe 201cm
Vw Tuareg 198,4cm
Porsche Cayanne Coupe 198,3cm

enny a mai átlag autó:
Vw Golf VIII 178,9cm

És így hízott meg még ez is:
Golf I 161cm
Golf II 170cm
Golf III 169.4cm
Golf IV 173.5cm
Golf V 176cm
Golf VI 178cm
Golf VII 179cm
 
Baromi szélesek lettek az autók, visszatérő probléma úttervező konferenciákon az autók méretnövekedése, és hogy mit kezdjünk vele tervezőként. (és hosszúak és nehezek is lettek)
https://www.automobiledimension.com/car-comparison.php
Ram pickup tükör nélkül 209cm széles.
BMW X5 200,4cm
Audi Q8 199,7cm
Citroen C5 Aircross 190,2cm
Ford Ranger Raptor 202,8cm
Mercedes Gle Coupe 201cm
Vw Tuareg 198,4cm
Porsche Cayanne Coupe 198,3cm

enny a mai átlag autó:
Vw Golf VIII 178,9cm

És így hízott meg még ez is:
Golf I 161cm
Golf II 170cm
Golf III 169.4cm
Golf IV 173.5cm
Golf V 176cm
Golf VI 178cm
Golf VII 179cm
Bejzony.Bastelle szabványok meg a régiek......
De a parkolók is rendkivűl problémásak-meg kb minden.
Egy régi,még lovaskocsik idején kiépült városban ez még nem is meglepő.
Node a vadonat új utak,cégek,parkolók sokszor rosszabbak.Baromi szűkre van tervezve minden.És ez leginkább tervezői hiba.Magánvéleményem,de a mai mérnökök direkt oltást kapnak praktikum és észszerűség ellen.
Meg virágos félméteres patkára van pénz,és besziklázásra-de még fél méter aszfaltra,hogy ne centizgetni kelljen egy 17méteres 40 tonnás kamionnal,arra nincs.......Bár az új személyautóknak szánt mondjuk bolti parkolók is eszméletlen szűkösre,és rosszul vannak megtervezve.
Aki meg kereszteződésekbe sövényt tervez,meg diszbokrokat,hogy még véletlenűl se lehessen belátni,az szimplán idióta.Páros lábbal kéne kirugni
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Bejzony.Bastelle szabványok meg a régiek......
De a parkolók is rendkivűl problémásak-meg kb minden.
Egy régi,még lovaskocsik idején kiépült városban ez még nem is meglepő.
Node a vadonat új utak,cégek,parkolók sokszor rosszabbak.Baromi szűkre van tervezve minden.És ez leginkább tervezői hiba.Magánvéleményem,de a mai mérnökök direkt oltást kapnak praktikum és észszerűség ellen.
Meg virágos félméteres patkára van pénz,és besziklázásra-de még fél méter aszfaltra,hogy ne centizgetni kelljen egy 17méteres 40 tonnás kamionnal,arra nincs.......Bár az új személyautóknak szánt mondjuk bolti parkolók is eszméletlen szűkösre,és rosszul vannak megtervezve.
Aki meg kereszteződésekbe sövényt tervez,meg diszbokrokat,hogy még véletlenűl se lehessen belátni,az szimplán idióta.Páros lábbal kéne kirugni
"...Magánvéleményem,de a mai mérnökök direkt oltást kapnak praktikum és észszerűség ellen.."

Lehet benne valami, nem nekik kell pl. forgolódni a teherautókkal.
A logisztikai épületünket csak 5 méterrel kellett volna "hátrébb" építeni a kerítés felé és a kamionok irányítást igénylő forgolódás nélkül tudnának megfordulni.
Eleve vicc, hogy vagy az épülethez sorol rakodáshoz a kamion (kétsávos zsákútszakaszocska), de akkor nem tud kijönni hozzá a targonca (még jó, hogy általában rövidebb teherautókkal szállítanak), vagy a másik oldalra, de akkor a kazánház bejáratát állja el (munkavégzés, netán tűzvédelem...).
De mit csodálkozunk, amikor 10 éve felépült az új eü. ojjektum, s leszállították az új ágyakat is, akkor derült ki, hogy egy kórterembe se férnek be, mert túl keskenyek a kórterem ajtók...
(Nyilván megoldották keskenyebb ágyak beszerzésével)

Erre mondta más eü. intézmény egykori műszaki igazgatója:
Hja; az egészségügyi épület tervezés egy külön szakma...

Mondjuk én (ideológiailag képzetlen vagyok) azt sem értem, hogy egy kórház újonnan épült sürgősségi centruma miért nem a főút mellé épült a kerítésen belül, miért kell még 600 métert a portához fizetni sorban álló autók miatt elállt úton, majd (végig szabálytalanul parkoló autók miatt egysávossá szűkült) belső utcácskákon kanyarognia, ami akkor 2 perc, ha üres a terület, de amúgy rendre akár duplája is; amikor az az autóikkal idegenül bóklászó, parkolni próbáló idős, stresszes, beteg emberek (valahol nem tehetnek róla) képtelenné válnak utat engedni annak a mentőnek, amelyik amúgy a másodperceket próbálja megfogni.
( S mielőtt megkérdeznétek, hogy akkor miért kell órákat várakozni az ellátásokra, elmondom, hogy aki nem akut életveszély, azt is hivatalosan megfigyelésen bent kell tartani meghatározott órákig, még ha csak a haja fáj is.
Mivel törvényi lehetőség nincs valakit "erővel" bent tartani a vizsgálat után, ezért az egyszerűbb mód a későbbi behívás, de ezt letagadom, ha rám hivatkoztok. A többi meg a kapacitásproblémák, stb., stb., stb.)
 
Igazat adok Neked. Hogy ilyen jól lehessen a különbségeket érezni - igazán még az átkosban kellett kezdeni vezetni amikor a Ladában se volt biztonsági öv. A kisPolszkiban meg úgy érezted magad azzal, mintha hátizsákot csatolod be - a szomszéd 30 éves, elfekvőben lévő kisPolskija volt a negatív csúcs - mikor szükség törvényt bont elkunyeráltam. Tudta hogy bevállalós voltam valamikor, és simás odaadta csak annyit mondott hogy azért figyeljek oda Pesten..

No meg volt helyenként 40-el az enyhe halálközeli élményem a futómű kormány fék használata közben. Önműködően kóválygott az uton mint gólyafos a levegőben kormányrángatással próbáltam kordába tartani. Ha közben tapostam a féket (mert azt se nagyon akaródzott működni) , rapszódikusan valamely irányba kitörni igyekezett -a többi autós bámult rám hogy beszívtam -e, vagy meghülyültem ezen mutatványok közt. Tehát ismeritek, suszternek cipője, TV szerelőnek TV je... most hozzátehetjük , autószerelőnek autója (igaz , ez valódi anyós autó volt a családban).

Az első céges Zsiga vezetésemkor a kollégák egy kis meglepit készítettek Nekem - nem szóltak előre. Igy az első körforgalomban, cégemtől 200 m-re a kezemben maradt a botváltó.. Jó hogy nem a kormány.. Ezt a szokását a járgánynak a többiek már megtapasztalták...

Én is sokféle járgányt vezettem életemben. A vezetési élményben úgy éreztem hogy szinte minden autómnál előrébb léptem, kivéve amikor a C200 2.0 D Mercimet egy Audi A6-ra cseréltem A Mercinél határozottan éreztem az utat, hogy milyen minőségen vezetek -a sebességet kanyarvétel hozzá, igazán megszokássá automatikusan gondolkodás nélkül szépen gurulva ment, egy élmény volt vele országokon át hosszabb távon is utazni

Mikor átültem az A6-ba - ez a bensőséges, jó kapcsolat a járgánnyal és környezetével a vezetés közben - egy csapásra eltünt - egy világ omlott össze bennem.. Nem hiába a Merci továbbra is családban, 33 éves lesz májusban - az A6 már 10 éve roncstelepen..
Hogy nekem mekkora csalódás volt (kipróbálás) a csak kézi váltós MB W124 260 E (LPG) után az automata W211 220 CDI, arra szavak nincsenek...
Aztán rájöttem, hogy a legendás golyósoros kormánymű helyett abban már a közönséges fogasléces van.

Ma kipróbáltam egy 2018-as hibrid Mondeót (Vignale felszereltség).
Nekem a feelingje amúgy bejött, de furcsállottam a kijelzett fogyasztást: 11.2 l/100km.
A tulaj szerint nyáron 5-6 literrel elmászkál, de télen neki ugyanott stabil 11 litert eszik.
A próbakör alatt 5-10 másodpercekre indult be újra és újra a benzinmotor (belvárosi forgalom).

...eszembe jutott, hogy a (műanyag hűtőmaszkos) 2.5 literes, 4 gangos 2410-es Volga normája úgy 16 liter volt (+-0,5), de a városi fogalomban télen is elment a hótbuta gyári karburátorral is 11-12 literrel.
Értem; a fejlődés a nyári fogyasztás...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Baromi szélesek lettek az autók, visszatérő probléma úttervező konferenciákon az autók méretnövekedése, és hogy mit kezdjünk vele tervezőként. (és hosszúak és nehezek is lettek)
https://www.automobiledimension.com/car-comparison.php
Ram pickup tükör nélkül 209cm széles.
BMW X5 200,4cm
Audi Q8 199,7cm
Citroen C5 Aircross 190,2cm
Ford Ranger Raptor 202,8cm
Mercedes Gle Coupe 201cm
Vw Tuareg 198,4cm
Porsche Cayanne Coupe 198,3cm

enny a mai átlag autó:
Vw Golf VIII 178,9cm

És így hízott meg még ez is:
Golf I 161cm
Golf II 170cm
Golf III 169.4cm
Golf IV 173.5cm
Golf V 176cm
Golf VI 178cm
Golf VII 179cm
Ja....mert a busz hogyan fér el akkor, vagy egy teherautó?

Szerintem vannak szabványok is...

"Az út szélességének szabványa többféle, a forgalom nagyságától és az út besorolásától függ, de alapvetően 3,00-3,50 méter/sáv a jellemző, városi területeken lehet keskenyebb (akár 2,5-3 m), míg főutaknál 3,50 m, autópályán pedig a belső sáv 3,75 m, de léteznek speciális esetek, mint a 4 méteres minimális járható szélesség forgalomszabályozásnál, vagy keskeny mellékutak (2,75-3,00m) a KRESZ-ben is említett kitérési lehetőségekkel, a lényeg, hogy a szemben haladó járművek biztonságosan elférjenek. "
AI gyűjtötte információ..
 
Ja....mert a busz hogyan fér el akkor, vagy egy teherautó?

Szerintem vannak szabványok is...

"Az út szélességének szabványa többféle, a forgalom nagyságától és az út besorolásától függ, de alapvetően 3,00-3,50 méter/sáv a jellemző, városi területeken lehet keskenyebb (akár 2,5-3 m), míg főutaknál 3,50 m, autópályán pedig a belső sáv 3,75 m, de léteznek speciális esetek, mint a 4 méteres minimális járható szélesség forgalomszabályozásnál, vagy keskeny mellékutak (2,75-3,00m) a KRESZ-ben is említett kitérési lehetőségekkel, a lényeg, hogy a szemben haladó járművek biztonságosan elférjenek. "
AI gyűjtötte információ..
Egy teherautót, vagy pláne egy buszt sokkal könnyebb centi pontosan sávon tartani, mint egy személyautó, vagy SUV-ot.
Erre akkor döbbentem rá igazából, amikor már busztanfolyamra mentem és a megálló - egyáltalán; az út -padkája mellett folyamatosan centi pontosan tudtam haladni - pár centire attól.
Nézd meg a személyautósokat ugyanott...(igen; engem is).
A személyautósok leginkább sávszéltől sávszélig kóvályognak. Nem azért mert bénák, hanem a vezetési pozíció (a tükrök is) és a járművek geometriája miatt. (Egy busz "kocka". Ahol az eleje, ott a közepe és a vége is. Pont.)

Na ezért kell a széles út.

Széles utat!;)
 
Ja....mert a busz hogyan fér el akkor, vagy egy teherautó?

Szerintem vannak szabványok is...

"Az út szélességének szabványa többféle, a forgalom nagyságától és az út besorolásától függ, de alapvetően 3,00-3,50 méter/sáv a jellemző, városi területeken lehet keskenyebb (akár 2,5-3 m), míg főutaknál 3,50 m, autópályán pedig a belső sáv 3,75 m, de léteznek speciális esetek, mint a 4 méteres minimális járható szélesség forgalomszabályozásnál, vagy keskeny mellékutak (2,75-3,00m) a KRESZ-ben is említett kitérési lehetőségekkel, a lényeg, hogy a szemben haladó járművek biztonságosan elférjenek. "
AI gyűjtötte információ..
Nincsen úttrevezési szabvány.
UME Útügyi Műszaki előírás van viszont, amit nem kell alkalmazni magán parkolókban. Sehol nem beszéltem a közutakról, de amúgy ott is probléma a növekvő jármű méret.
Budapesten regenteg helyen nem sikerül teljesíteni az UME-ban előírt sávszélességet a régi épületek mellett, ilyenkor kap a tervező felmentést az UME alol, ilyen van több helyen mondjuk a Bécsi úton a villamos mellett vagy a Ferenciek terén, itt bőven 2,5 méter alatti a sávszélesség.
 
https://www.vg.hu/vilaggazdasag-magyar-gazdasag/2025/12/leepites-rch-raisz-egyeskocsi-aremeles
"A jövő évtől nem vállal el veszteséges megbízást Magyarország legnagyobb vasúti árufuvarozó társasága, a Rail Cargo Hungaria. Döntése a fajlagosan drága, de nemzetgazdasági szempontból nélkülözhetetlen egyeskocsi-szolgáltatást érinti érzékenyen, amely 2026-tól nem kap állami támogatást. A veszteségesség elkerülésének azonban nagy ára van: a díjemelés és a leépítés."
 
Tegnap este Lázár javaslatára 24 milliárd forintot elvont a MÁV-tól a kormány (gyak. az éves fejlesztésekre szánt forrás 90%-a) és átcsoportosította autópálya építésre, és eközben a Mohácsi híd 68 millárd forintot drágult....
 
https://www.vg.hu/vilaggazdasag-magyar-gazdasag/2025/12/leepites-rch-raisz-egyeskocsi-aremeles
"A jövő évtől nem vállal el veszteséges megbízást Magyarország legnagyobb vasúti árufuvarozó társasága, a Rail Cargo Hungaria. Döntése a fajlagosan drága, de nemzetgazdasági szempontból nélkülözhetetlen egyeskocsi-szolgáltatást érinti érzékenyen, amely 2026-tól nem kap állami támogatást. A veszteségesség elkerülésének azonban nagy ára van: a díjemelés és a leépítés."
Ez megint csak azért szomorú, mert ez a pénz 1/1 ment a MÁV költségvetésébe pályfenntartásra szóval ezt a pénzt is elvonta a kormány a vasútfejlesztéstől...
 
Tegnap este Lázár javaslatára 24 milliárd forintot elvont a MÁV-tól a kormány (gyak. az éves fejlesztésekre szánt forrás 90%-a) és átcsoportosította autópálya építésre, és eközben a Mohácsi híd 68 millárd forintot drágult....
Minek a MÁV-nak pénz? Láthatóan tökéletesen működik minden.... /s

Plusz nem tudom ez volt-e de a közúti szállítást is megdrágítják:

Az Economx is beszámolt az egy hete megjelent kormányrendeletekről, amelyek szerint a kabinet a gyorsforgalmi utakról vissza akarja szorítani a teherforgalmat, és ezzel az indokkal emeli a kiszabható közigazgatási bírságokat, bővíti az útdíjköteles utak számát, drágítja az útdíjakat, és bevezeti az M1 regionális jogosultságot is.

A kormány döntése miatt jövőre jelentősen megnő azoknak a fuvarozóknak a költsége, akik főúton szállítják árujukat: a teherautókra a gyorsforgalmi utak után 4,3 százalékkal, az infláció mértékével megemelt díjat kell fizetni, a főúton közlekedők esetében azonban ez 50 százalékkal emelkedik.

forrás

Ez sem fog biztos megjelenni a boltok polcain. Illetve biztos nem Tiborcz (Waberer) piaci ellenfeleit akarják ezzel is megfektetni... meg a plusz adókat is úgyis ellopják, nem lesz ebből infrafejlesztés, mégha arra is szedik ezeket is...
 
  • Dühítő
Reactions: fishbed
ha már máv...
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Minek a MÁV-nak pénz? Láthatóan tökéletesen működik minden.... /s

Plusz nem tudom ez volt-e de a közúti szállítást is megdrágítják:

Az Economx is beszámolt az egy hete megjelent kormányrendeletekről, amelyek szerint a kabinet a gyorsforgalmi utakról vissza akarja szorítani a teherforgalmat, és ezzel az indokkal emeli a kiszabható közigazgatási bírságokat, bővíti az útdíjköteles utak számát, drágítja az útdíjakat, és bevezeti az M1 regionális jogosultságot is.

A kormány döntése miatt jövőre jelentősen megnő azoknak a fuvarozóknak a költsége, akik főúton szállítják árujukat: a teherautókra a gyorsforgalmi utak után 4,3 százalékkal, az infláció mértékével megemelt díjat kell fizetni, a főúton közlekedők esetében azonban ez 50 százalékkal emelkedik.

forrás

Ez sem fog biztos megjelenni a boltok polcain. Illetve biztos nem Tiborcz (Waberer) piaci ellenfeleit akarják ezzel is megfektetni... meg a plusz adókat is úgyis ellopják, nem lesz ebből infrafejlesztés, mégha arra is szedik ezeket is...
Burkolt adóemelés újabb formája, amit majd a bolti vásárlók fizetnek meg, miközben köpködik a multit, hogy milyen drágán adja...
 
Minek a MÁV-nak pénz? Láthatóan tökéletesen működik minden.... /s

Plusz nem tudom ez volt-e de a közúti szállítást is megdrágítják:

Az Economx is beszámolt az egy hete megjelent kormányrendeletekről, amelyek szerint a kabinet a gyorsforgalmi utakról vissza akarja szorítani a teherforgalmat, és ezzel az indokkal emeli a kiszabható közigazgatási bírságokat, bővíti az útdíjköteles utak számát, drágítja az útdíjakat, és bevezeti az M1 regionális jogosultságot is.

A kormány döntése miatt jövőre jelentősen megnő azoknak a fuvarozóknak a költsége, akik főúton szállítják árujukat: a teherautókra a gyorsforgalmi utak után 4,3 százalékkal, az infláció mértékével megemelt díjat kell fizetni, a főúton közlekedők esetében azonban ez 50 százalékkal emelkedik.

forrás

Ez sem fog biztos megjelenni a boltok polcain. Illetve biztos nem Tiborcz (Waberer) piaci ellenfeleit akarják ezzel is megfektetni... meg a plusz adókat is úgyis ellopják, nem lesz ebből infrafejlesztés, mégha arra is szedik ezeket is...
Burkolt adóemelés újabb formája, amit majd a bolti vásárlók fizetnek meg, miközben köpködik a multit, hogy milyen drágán adja...
Azt remélem tudjátok, hogy a magyar állam idáig egy osztrák tulajdonú magántársaságot dotált.
 
  • Tetszik
Reactions: BJani