Igazat adok Neked. Hogy ilyen jól lehessen a különbségeket érezni - igazán még az átkosban kellett kezdeni vezetni amikor a Ladában se volt biztonsági öv. A kisPolszkiban meg úgy érezted magad azzal, mintha hátizsákot csatolod be - a szomszéd 30 éves, elfekvőben lévő kisPolskija volt a negatív csúcs - mikor szükség törvényt bont elkunyeráltam. Tudta hogy bevállalós voltam valamikor, és simás odaadta csak annyit mondott hogy azért figyeljek oda Pesten..Abszolút adom, vagy hogy is mondják mostanában.
Mindenekelőtt elmondom, hogy szuperérzékeny vagyok; ez áldás és átok is egyben.
S sok minden más mellett olyan apróságokat is élénken, élénkebben élek meg, amit átlagos autós talán nem is vesz észre.
Nyilván rengeteget eldönt, hogy évtizedek óta hivatásszerűen vezetek olyan prémiumokkal kezdve, mint UAZ, Barkas, Nysa, Robur (stb., stb.) az elektromos Golfig. (Meg amiket megtudok szerezni kipróbálásra. 236. Khm.
Ha két tizedet eltér a nyomás, észreveszem. (Pedig a mai gumikon/futóművekkel ez már sokkal nehezebb, mint a régi szervotlan, primitív futóműves tákolmányokkal az akkori radiál, mi több diagonál gumikkal, amik kitépték a kezedből a kormányt)
A saját autón minden tankolás idején ellenőrzöm is a nyomást.
Kormányzás: Én még a szervotlan kormányholtjáték korában szocializálódtam, nekem már az Albea holtjátékmentes széltől szélig 2.5-szörös tekerés is trauma volt, pedig ott még """érdekes""" volt a futómű is.
Ezen az újabb (ami nekünk van) 1.4 8V esetén sem hangoltak, de legalább kisebb lett a kormánykerék...
Ez a régebbi, Időpontra állítva 4:40-ig:
A következő trauma az 1.9 dCi Renault Trafic hidraulikus kormányzása után az elektromos kormányú 2.0 dCi volt.
S igen, az elektromos VII-es Golf kormánya is olyan, mint sokak szerint a rock and roll: Halott.
A ZiL-el tényleg sok mindent meglehetett csinálni, követhetted a búza növekedését betakarításig, akár ezt is megtehetted, bár ez nyilván tréleren készült:
De reálisan is ilyen:
https://www.youtube.com/watch?v=_DhOovCenwg
Egy mai szintetikus autóval, ha nincs bekapcsolva a sávtartó, s oldalra lesel, akkor sunyi módon a sáv valamelyik szélén kötsz ki, mert nincs semmi rohadt visszajelzés GRRR!
S aztán úgy jársz, mint a filmben
Khm.
49:41-től 53:12-ig
![]()
Darwin dij - Halni tudni kell! (2006)
A Darwin-díj minden évben kiosztásra kerül azok között a szerencsés versenyzők között, akik a legcikibb és legidiótább módját választják a meghalásnak. Nyerésre áll például az az ember, akire rádôlt egy automata, vagy az, aki rakétát szerelt az autójára, és túlontúl begyorsult. Michael...videa.hu
Sebességváltás:
A még asszinkron váltós Csepel teherautó, az UAZ (aminek még nem teleszkópos, hanem karos volt a lengéscsiillapítója) megtanította hogy hol lakik az Úristen, ha nem éreztél rá a felkapcsolásnál dupla kuplung, közben érzésre kivárás, visszakapcsolásnál dupla kuplung gázfröccs technikára.
...vagy kezdhetted elölről elindulással.
Most, hogy egy átszervezés miatt az e-Golf helyett kaptam egy leharcolt 1.6 ideges Octaviát, döbbentem rá, hogy azt a hulladékot élvezetesebb, magától értetődőbb vezetnI!
Az elektromos autó úgy fél percig érdekes: Adsz neki két teli"gázt", vigyorogsz, oszt' jónapot.
Attól egy fokkal jobb a pl. DCT-s ezres I30 is, mert
(A turbó és a CVVD vezérlés igen meggyőzően tud dolgozni azon, hogy kulturált legyen).
- van váltásérzet.
- s a háromhengeres elrendezés a négyhengereshez képest más jellegű vibrációi, hangja miatt mégis van benne valami oldschool gépélmény.
Bármilyen kicsi is a motorfékje (de nagyobb, mint az Octaviáé, mert a 400 ezres motort csak gyűrűzték és semmi motorfékje nincs, enyhe lejtőn kettesben gyorsul(!) gázelvételkor.
Viszont ennek ellenére megvan az, ami gyengén van meg a DCT-sben sem (bár kézibe állítva lehet vele bohóckodni), az elektromos Golfban viszont nincs meg a különböző áttételek hiánya miatt az, ami a tudatos váltások miatt a különböző sebességtartományokban és fokozatokban jelentkező eltérő erőhatások a motor felől.
A kontroll érzete.
Különben az elektromos autó egy szigorú sávtartós nyavalyás villamos (itt kérek elnézést a villamosvezetőktől).
S (valahol) ezt nem csak én mondom, hanem a Porsche fejesei is:
![]()
A Hyundai Ioniq 5 N-től még a Porsche is dobott egy hátast — Totalcar
Felnyitotta a szemüket.totalcar.hu
Most rákerestem, vessetek a mókusok elé, ezt kipróbálnám, időpontra beállítva:
![]()
2025 Hyundai Ioniq 5 N - POV First Drive and Track Driving (Laguna Seca)
Filmed by Daily Motor https://www.youtube.com/c/DailyMotorAs tested: $67,475Power: 641 hp / 568 lb-ftMotor: 2 electric motorsBattery: 84 kWh0:00 Walk-around ...www.youtube.com
Nem; már nem ZiL-el, Nagypolszkival szeretném szelni a dombokat, ahhoz már túl kopott/összetörött vagyok, legfeljebb pár pecig, fél óráig,
Mindenkinek más a komfortérzete/szükségessége szocializáció/generáció/életkor/eddigi autós múlt/anyagi lehetőség/használati profil/végtelen ciklus/még el nem ért vágyak/frissesség/egészség/fáradtság stb. stb. szerint.
Így ítéljétek meg a soraimat legyetek szívesek.
No meg volt helyenként 40-el az enyhe halálközeli élményem a futómű kormány fék használata közben. Önműködően kóválygott az uton mint gólyafos a levegőben kormányrángatással próbáltam kordába tartani. Ha közben tapostam a féket (mert azt se nagyon akaródzott működni) , rapszódikusan valamely irányba kitörni igyekezett -a többi autós bámult rám hogy beszívtam -e, vagy meghülyültem ezen mutatványok közt. Tehát ismeritek, suszternek cipője, TV szerelőnek TV je... most hozzátehetjük , autószerelőnek autója (igaz , ez valódi anyós autó volt a családban).
Az első céges Zsiga vezetésemkor a kollégák egy kis meglepit készítettek Nekem - nem szóltak előre. Igy az első körforgalomban, cégemtől 200 m-re a kezemben maradt a botváltó.. Jó hogy nem a kormány.. Ezt a szokását a járgánynak a többiek már megtapasztalták...
Én is sokféle járgányt vezettem életemben. A vezetési élményben úgy éreztem hogy szinte minden autómnál előrébb léptem, kivéve amikor a C200 2.0 D Mercimet egy Audi A6-ra cseréltem A Mercinél határozottan éreztem az utat, hogy milyen minőségen vezetek -a sebességet kanyarvétel hozzá, igazán megszokássá automatikusan gondolkodás nélkül szépen gurulva ment, egy élmény volt vele országokon át hosszabb távon is utazni
Mikor átültem az A6-ba - ez a bensőséges, jó kapcsolat a járgánnyal és környezetével a vezetés közben - egy csapásra eltünt - egy világ omlott össze bennem.. Nem hiába a Merci továbbra is családban, 33 éves lesz májusban - az A6 már 10 éve roncstelepen..
. 236. Khm.
, ha nem éreztél rá a felkapcsolásnál dupla kuplung, közben érzésre kivárás, visszakapcsolásnál dupla kuplung gázfröccs technikára.
