Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

"Kitört a botrány Németországban, mert az eurómilliárdos buszbeszerzésükhöz magyarországi BYD-ket is berendeltek
A Magyarországon gyártott BYD autóbuszokból is rendelt a Deutsche Bahn vállalatcsoport a több mint 3000 darabos, közel egymilliárd eurós flottabővítéshez. A fő beszállító a müncheni MAN, a kínai gyártó csupán a rendelés 5 százalékára kapott megbízást, de a szakszervezetek szemét ez is szúrja, mondván, hogy egy német állami cég ne vásároljon olcsó kínai elektromos buszokat. Az itthon elsősorban elektromos autóiról, de városi buszairól is egyre inkább híres vállalat több óriásberuházást is végrehajtott már hazánkban, nyáron egy komoly gyárbővítést jelentett be Szijjártó Péter külügyminiszter."

 
"Kitört a botrány Németországban, mert az eurómilliárdos buszbeszerzésükhöz magyarországi BYD-ket is berendeltek
A Magyarországon gyártott BYD autóbuszokból is rendelt a Deutsche Bahn vállalatcsoport a több mint 3000 darabos, közel egymilliárd eurós flottabővítéshez. A fő beszállító a müncheni MAN, a kínai gyártó csupán a rendelés 5 százalékára kapott megbízást, de a szakszervezetek szemét ez is szúrja, mondván, hogy egy német állami cég ne vásároljon olcsó kínai elektromos buszokat. Az itthon elsősorban elektromos autóiról, de városi buszairól is egyre inkább híres vállalat több óriásberuházást is végrehajtott már hazánkban, nyáron egy komoly gyárbővítést jelentett be Szijjártó Péter külügyminiszter."

Teljesen igazuk van. A kínaiak szorítják ki a német gyártókat a saját piacukról. Ilyen helyzetben nem kellene állami megrendelésekkel segíteni őket.
 
Teljesen igazuk van. A kínaiak szorítják ki a német gyártókat a saját piacukról. Ilyen helyzetben nem kellene állami megrendelésekkel segíteni őket.
Az a helyzet, ha a német iparnak nem lesz kínai megrendelése, piaca, akkor a német ipar lehúzhatja magát a budin. Most is abba esett és csúszik lefelé.
Ha a kínai iparnak nem lesz német megrendelése, akkor meghúzza a vállát és megy tovább. Csak a megrendelési arányok miatt.

Persze egyenes gerinccel zuhannak, mert igazuk van. o_O
 
Az a helyzet, ha a német iparnak nem lesz kínai megrendelése, piaca, akkor a német ipar lehúzhatja magát a budin. Most is abba esett és csúszik lefelé.
Ha a kínai iparnak nem lesz német megrendelése, akkor meghúzza a vállát és megy tovább. Csak a megrendelési arányok miatt.

Persze egyenes gerinccel zuhannak, mert igazuk van. o_O
Ha nem szorítják ki a kinaiakat a német piacról akkor nem csak a kínai megrendeléstől esnek el, de a német megrendeléseket is kinaiak fogják csinálni és akkor az egész országot be lehet majd zárni...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and alali77
Ha nem szorítják ki a kinaiakat a német piacról akkor nem csak a kínai megrendeléstől esnek el, de a német megrendeléseket is kinaiak fogják csinálni és akkor az egész országot be lehet majd zárni...
5% csontot dobtak nekik, az semmi.
A piac is aránytalan. 80 milliós német, 1 milliárdos kínai.

Amikor.vámokat vetett ki az EU a kínai autókra a német gyárak és Németorszag sem támogatta. Miért?? Hisz papíron az ő védelmüket szolgálta.
Mert a gyakorlatban a kínai válaszintézkedések miatt, az ő kínai működésüket és így a cégeik profitját lehetetlenítiti el. Mindezt egy minimális arányú hazai piaci versenyért.

Nem véletlen, hogy olyan francia és más autóipari cégek és kormányok nyomták a kínai szankciókat, akik bealudtak, nem tudtak gyökeret verni a kínai piacon, így ledolgozhatatlan hátrányba kerúltek Európában és globálisan is a német autóiparral szemben.
.
A német cégek profitjának 60-70%-a kínai eladásból jött. Ma meg a kínai akkumlátorgyártó és szoftverfejlesztő cégek nélkül nem tudnak autót eladni Kínában. Vissza is estek a kínai eladásaik és emiatt kerültek válságba.
Újabb kínai szerződésekkel, leányvállalatokkal próbálkoznak, hogy mentsék,a menthetőt. Persze egyre rosszabb feltételeket kapnak. Csakhogy kínai piac és együttműködés nélkül ma már nincs versenyképes európai autóipar.

A globális elsőségről meg már nem kell álmodozni. Az európai zöldpolitika és az orosz energia elvesztése a fentiek mellett azt a pozíciót már elvesztette.
 
Az a helyzet, ha a német iparnak nem lesz kínai megrendelése, piaca, akkor a német ipar lehúzhatja magát a budin. Most is abba esett és csúszik lefelé.
Ha a kínai iparnak nem lesz német megrendelése, akkor meghúzza a vállát és megy tovább. Csak a megrendelési arányok miatt.

Persze egyenes gerinccel zuhannak, mert igazuk van. o_O
A kínai piacot el fogják bukni. Ügyesen segítettek kiépíteni a kínai ipart. :-) Ha még a hazai piacaikat is odaadják, akkor tényleg megszívják.

Az európai piac fontos a kínaiaknak. Az Usa-ból már szorítják ki őket, a harmadik világ meg sokkal kevésbé jövedelmező. Egy 1000 dollárért eladott mobilon sokkal több a profit, mint 10 db 100 dollárért eladotton. Ez minden terméknél így van. Nem véletlen hogy mindenki a gazdag országok piacára igyekszik.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Bálint
A kínai piacot el fogják bukni. Ügyesen segítettek kiépíteni a kínai ipart. :-) Ha még a hazai piacaikat is odaadják, akkor tényleg megszívják.
Sztrm a németek elsősorban mindig német autót fognak venni. Ezt nem tudják elbukni. Csak úgy kell csinálni, hogy szabad, ne legyen a kínaiaknak hivatkozási alap.
Az európai piac fontos a kínaiaknak. Az Usa-ból már szorítják ki őket, a harmadik világ meg sokkal kevésbé jövedelmező. Egy 1000 dollárért eladott mobilon sokkal több a profit, mint 10 db 100 dollárért eladotton. Ez minden terméknél így van. Nem véletlen hogy mindenki a gazdag országok piacára igyekszik.
Ez érdekes, mert a Tesla és a Iphone is Kínában készül. Csak ráteszik a made in USAt aztán a hülye reklámokkal idomított európaiak négyszer annyiért is megveszik.

De mint ppiac, az EU, biztos Kínának is fontos. Nem vagyok naprakész, de az USAba irányuló kínai export biztosan, de tippre az Európába irányuló kínai export is visszaesett, úgy hogy Kína teljes exportja nőtt. Vannak más gazdag és egyre gazdagodó államok.

Nem egyértelmű játszmák ezek.
De a nagy trendek Euröpának gyorsulóan romlanak és ebben nincs változás sajnos.
 
Egy 1000 dollárért eladott mobilon sokkal több a profit, mint 10 db 100 dollárért eladotton. Ez minden terméknél így van.
Igen a kapzsik így gondolkodnak! :p Mennyi ember fog 1000$-os mobílt venni? S mennyi ember fog 100$-os mobílt venni? Melyik a több? ;) Számolj. Ugye mivel csak telefon! Igaz lassan a tudás a mai világban a telefonokban lesz, nem a fejekben! Az is igaz hogy ez csak az én véleményem.
 
  • Tetszik
Reactions: Nber and Kim Philby
Igen a kapzsik így gondolkodnak! :p Mennyi ember fog 1000$-os mobílt venni? S mennyi ember fog 100$-os mobílt venni? Melyik a több? ;) Számolj. Ugye mivel csak telefon! Igaz lassan a tudás a mai világban a telefonokban lesz, nem a fejekben! Az is igaz hogy ez csak az én véleményem.
Érdekes, nálunk volt, hogy az orvosírnoknak Samsung csúcs Galaxy-ja volt, mondván hogy így neki nem kell más számítógép vagy egyéb. Számolgattam, az árából kijött a TV-m, számítógépem meg még a mobilom is...
 
Az a helyzet, ha a német iparnak nem lesz kínai megrendelése, piaca, akkor a német ipar lehúzhatja magát a budin. Most is abba esett és csúszik lefelé.
Ha a kínai iparnak nem lesz német megrendelése, akkor meghúzza a vállát és megy tovább. Csak a megrendelési arányok miatt.

Persze egyenes gerinccel zuhannak, mert igazuk van. o_O
Nem hiába mondják, a hatalom akkor nyer végleg, ha a paraszt már nem azért lázad, ami a saját érdeke, hanem ami a gazdagéknak jó.
Itt élünk egy 500 milliós szövetségben, aminek a legszegényebb országa is gazdagabb, mint az 1mrdos kínai piacból 800 millió ember, csak az egyszeri munkás ma már nem azért lázad, főleg nem nálunk, mint a dédapja. A zsellér vagy segédmunkás dédapja, aki ma a középosztály alja lenne, hanem azért hogy tartsuk meg a kínai piacot, mert akkor a gyáros és a bankár haszna nem csökken. Az, hogy emiatt a totális nyomorban élő lakosság nem tudja megvenni az autót, meg a terméket, így végülis kína megint ledömpingeli az utolsó európai ipari cégeket is. Hát kit zavar az ugye?
De csak itt csak most, csak neked. A kínai gyarmatosításhoz képest a hírhedt belga az emberi jogok mekkájának számított. Ez vár rád is, meg az unokáidra is.
 
Érdekes, nálunk volt, hogy az orvosírnoknak Samsung csúcs Galaxy-ja volt, mondván hogy így neki nem kell más számítógép vagy egyéb. Számolgattam, az árából kijött a TV-m, számítógépem meg még a mobilom is...
Meg még az IFA is, amire rápakolod mind azt a képességet, amit ezek a kütyük tudnak egyedül:D

De félreértések elkerülése végett valahol én is konzervatív vagyok; csak semmi ájfon, egy kommersz alsó polcos akármi elég nekem, a filmeket tévén nézem (nem magasabb, mint a régi hagyományos tévék), távirányítóval kezelem, s nem a telefonról, hagyományos erősítő, sztereo hangfal és nem soundbar, cipőt a cipőboltból, stb.
 
Meg még az IFA is, amire rápakolod mind azt a képességet, amit ezek a kütyük tudnak egyedül:D

De félreértések elkerülése végett valahol én is konzervatív vagyok; csak semmi ájfon, egy kommersz alsó polcos akármi elég nekem, a filmeket tévén nézem (nem magasabb, mint a régi hagyományos tévék), távirányítóval kezelem, s nem a telefonról, hagyományos erősítő, sztereo hangfal és nem soundbar, cipőt a cipőboltból, stb.
Ez nem konzervativizmus, hanem idiotizmus. Csak valamiért idehaza szeretnek erre büszkék lenni az emberek.
 
  • Hűha
Reactions: fip7
A kínai piacot el fogják bukni. Ügyesen segítettek kiépíteni a kínai ipart. :-) Ha még a hazai piacaikat is odaadják, akkor tényleg megszívják.

A kínai gazdagok szívesen vesznek európai autót, az ma is presztízs. Persze ha majd a kínai kormány jól megvámolja ezeket válaszul azért, hogy az EU kereskedelmi háborúba akar kezdeni Kínával, akkor majd kevesebbet vesznek.
Az meg szintén Európa idiotizmusa, hogy hülye szabályozással tönkreteszi a belsőégésű motoros autók gyártását, aztán néz ki a fejéből, hogy vellanyautókban a kínaiak kissé elhúztak mellettük. Meg akksigyártásban is ugye.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Ezek a kínaiak mindent lemismásolnak!
"A BYD jelentős technológiai előrelépést tett a változtatható mágneses fluxusú állandómágneses szinkronmotorok fejlesztésében, miután a Kínai Nemzeti Szellemi Tulajdon Hivatala (CNIPA) négy, ehhez kapcsolódó szabadalmat hozott nyilvánosságra. A 2024 májusában benyújtott bejelentések – CN121055622A, CN121055630A, CN121055623A és CN121055631A – olyan műszaki megoldásokat ismertetnek, amelyek a rotor mágneses fluxusának szabályozásával széles fordulatszám-tartományban javítják a motor hatásfokát."
 
Ezek a kínaiak mindent lemismásolnak!
A 2024 májusában benyújtott bejelentések :

– CN121055622A, CN121055630A, CN121055623A és CN121055631A – olyan műszaki megoldásokat ismertetnek, amelyek a rotor mágneses fluxusának szabályozásával széles fordulatszám-tartományban javítják a motor hatásfokát." Igen már vagy 15 éve! Ugye csak nem kürtőlték szét. Nagyon régi eljárás. Aki tud róla az ismeri, aki meg nem tudott róla meg lesi! :D
 
  • Hűha
Reactions: Kim Philby