Tehát így hibrid a radar.3. Bármilyen ESA radar lehet hibrid, de nem elektronikusan, hanem úgy, hogy a fix beépítés helyett mozgathatóvá teszed. Ennek mérethatára az orrkúp viszont ez azt jelenti, hogy ESA-mechanikus hibrid. Bár ki lehet téríteni az antennát ez nem folyamtos mechanikus pásztázást jelent. A ESA antenna tengelyét forgatod el és változtatod meg az eleveation és ami fontosabb az max. azimuth nagyságát. 45 fokos mech kitérítéssel - a sima mech radarok típustól függően +/- 75 fokig is pásztázhattak, az átlag +/- 60 fok tája - és +/- 60 fokos ESA-val részen képes oldal/hátrefelé is keresni ami BVR végfázis rávezetéstnél és MCG adásnál hatalmas előny.
A cikkíró is pontosan így-erre értette.</blockquote>
Elektronikusan a hibridség nincs és értelmét sem látom. Mi a túrónak csinálná azt valaki, hogy az összes vagy modulok nagy részét hasznlja és eljéjük passzív fázistoló elemeket tesz be? Rohadtul semmi értelme.
Annak talán lehetne értelme, hogy ha valaki mondjuk nem tudna kellően kis méretben kellően nagy teljesítményű adókat legyártani, akkor néhány nagyobb méretű adóval "hajtaná meg" a sok antennaelemet a fáziseltolók segítségével. Tehát a PESA-hoz hasonlóan, de nem csak eggyel, mint a PESA, viszont nem is lenne minden antennaelem mögött "dedikált" adó úgy, mint az AESA-nál. Először úgy tűnt, hogy az AN/TPY-2 ilyesmi lehet, de már valószínűbb, hogy nem. Szóval nem tudom, hogy létezik-e efféle elvű radar.