J-20 (Chengdu, Kína)

Volt most ez a kínai bemutató a szigeten. Valami onnan írogató orosz állítja, hogy ez a J-20as, vagy mi az 1.44es megszerzett rajzain alapul. Volt is valami cikk a VPK.name-n.
 
Volt most ez a kínai bemutató a szigeten. Valami onnan írogató orosz állítja, hogy ez a J-20as, vagy mi az 1.44es megszerzett rajzain alapul. Volt is valami cikk a VPK.name-n.
Szerintem is elképzelhető, hogy volt ott a MiG 1.44 felől a szellemi ráhatáson kívül is valami más is, de ha meg is vették a terveket a kínaiak azt nem csak szolgailag lemásolták, hanem alaposan át is dolgozták. Szóval itt már messze nem másolásról van szó, önálló ötletekkel jócskán belenyúltak az eredeti aerodinamikai kialakításba és szerkezetbe, ez már ránézésre is megállapítható ha a két típust összehasonlítjuk.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Elég csak megnézni a két gépet. A hasonlóság ott merül ki, hogy mindkettő kacsaszárny elrendezésű és kéthajtóműves.
 
Van a J-20 és a Mig-1.44 között egy elég komoly hasonlóság, de azér volt még mit faragni rajta mire a mostani állapotába került. Valószínűleg az oroszoknak is meglenne a maguk "F-22-ese" bejáratva és jóval nagyobb példányszámba, ha akkor nem lövik le a programot.
 
Ha minden igaz, akkor jelenleg már van 11 LRIP gép. Még egy és felállhat a század.
 
Képek a sorozatgyártású példányról
231422jqrojjqoajlqzq56.jpg

231425hx7dmjm5xm5m9515.jpg

231433vur8u6wu4zw80xj4.jpg
 
Ha megvan egy századnyi LRIP gép, abból felállíthatsz egy kísérleti alakulatot. Ezzel már elkezdheted kidolgozni a különféle harceljárásokat, nem tudom rendesen lefordítani a "train the trainers program"-ot. Valami olyasmi, hogy kidolgozod azt az eljárást amivel oktatni fogod az új gépet a pilótanövendékeknek, de előbb akkor az oktatókat oktatod.
És mindezt a légierő keretén belül, tehát a gépeken rajta lesz a felségjel és az alakulat száma.
Nem 100% bevethető alakulatról van szó. Ebben nem látok semmi hihetettlent.
 
Ha megvan egy századnyi LRIP gép, abból felállíthatsz egy kísérleti alakulatot. Ezzel már elkezdheted kidolgozni a különféle harceljárásokat, nem tudom rendesen lefordítani a "train the trainers program"-ot. Valami olyasmi, hogy kidolgozod azt az eljárást amivel oktatni fogod az új gépet a pilótanövendékeknek, de előbb akkor az oktatókat oktatod.
És mindezt a légierő keretén belül, tehát a gépeken rajta lesz a felségjel és az alakulat száma.
Nem 100% bevethető alakulatról van szó. Ebben nem látok semmi hihetettlent.
Mentorképzés Mac. Én így fordítanám magyarra.
 
Jaja :D de nem csak a mentorokat képezed ki, hanem a "tankönyvet" is meg kell szerkeszd amiből oktatni fognak.
 
Nagyon érdekes amúgy ez a gép, mert nem tudom eldönteni, hogy most nagyon tetszik, vagy nagyon nem. Egyes szögekből marha jól néz ki, míg láttam már olyan szögből fényképet róla, ahol nagyon bumfordinak, kimondottan randának találtam. Nekem még ilyen egy vadászgépnél sem volt, azonnal tudom hogy nagyon tetszik, vagy nagyon nem. Érdekes egy szerzet a J-20 :D.
 
A berepülési és tesztelési programmal sem végezhettek ennyi idő alatt.Bár abban biztos vagyok,hogy a PAK-FA és J-20 számítógépes tervezése sokat rövidít a folyamaton(de nem ennyit).
 
Az az igazság hogy bár azthisszuk tudjuk hány j20 ön folyt a tesztelés valójában meg lovesunk sincs. Szerintem mire a guruloprobakrol ertsesultunk azok már rég le voltak zarodva. Nem tudjuk mennyit repültek a gépek és azt se hogy ami vagy kétszer háromszor annyi ember dolgozott a szetszereles megvizsgalas osszeszerelesbe mint az oroszoknal... kinanal nem meglepő hogy mire ertesulunk egy új gép megjeleneserol kiderül hogy ez nem tesztgep hanem már eloszerias példány... jl9 jf2000 a j10 is elég hirtelen jött ki a j10b k tesztelése első szakaszáról se tudtunk...
Én szerintem is az lehet amit Mack ír hogy kiképzést annak kidolgozását szolgálhatja az első széria. Természetesen meg biztos nincs minden integralva rá de lásd EF... biztos hogy nem ez a végleges szeria... a nagyüzemi gyartott majd kap egy b jelölést meg a finomitasokat. Akkor majd kap egy újabb lépcsőt a kiképzés mint ahogy f16 nál block40-42 ról képeznek át pilotakat blok 50-52 re. Csupán egy kis lépés és nem egy ugrás...
 
A kínaiak szinte minden repulojukkel megjatszak ezt csinálnak egy kisszerias alapgepet majd rá egy két évre kezdik kitolni a b szeriat amit már nagy számban rendszeresitenek
 
A berepülési és tesztelési programmal sem végezhettek ennyi idő alatt.Bár abban biztos vagyok,hogy a PAK-FA és J-20 számítógépes tervezése sokat rövidít a folyamaton(de nem ennyit).

Gyakorlatilag csak az amerikaiak tudják, hogy kell egy 5 gen. gépet használni. Azzal, hogy elkezdesz az előszéria gépekkel gyakorlatozni, növeled a repült óraszámot, kiderülhetnek a típus gyermekbetegségei és elkezded megtanulni, hogyan is kell használni a gépet.
Viszont ez már a légierő keretén belül fog történni.