JAS-39 Gripen (Saab,Svédország)

Hogyan ragasztanád fel a visszapillantót, hogy ott is maradjon -5G és +9G-nél is? Ahol van kabinkerek ott kompromisszum nélül elfér. A mások kabinban eleve belógna és ugyebár nincs keret.
Értsd jól. Csak a GD/LM csinált idáig merevítő nêlküli dekket, ez az ő szokásuk, mások nem vették át. Nyilván nem lehet az ilyenre utólag tükröt ragasztani.
 
Értsd jól. Csak a GD/LM csinált idáig merevítő nêlküli dekket, ez az ő szokásuk, mások nem vették át. Nyilván nem lehet az ilyenre utólag tükröt ragasztani.
Az F-16 pitjétől amikor kijött, akkor mindenki oda és vissza volt, hogy olyan kilátást bizotosított, hogy a pilóták seggreültek tőle. Ma már annyira nem fontos, de a Vietnám utáni érában ez kb. 5* faktor és selling point volt a dogfigth aranykorában.
 
F 7 Såtenäs
2018 december 2.

Saab JAS 39C Gripen (English: "Griffin")

2 x Meteor Rb 101
2 x AMRAAM Rb 99
2 x IRIS-T Rb 98

23783830_1981173825456899_6701138655176574193_o.jpg


23799976_1981173822123566_7335435172662448576_o.jpg

24068850_1981173852123563_5453470545102424136_o.jpg
 
Kicist szomorú, hogy egy modern, 4.5 generációs harcászati vadászgép tolóerő/tömeg aránya gépbe épített állapotban lényegében csak az üres szerkezeti tömegével éri el az 1:1-et.
Ez a JAS-39E/F a méretéhez képes bizony ultranehéz lett...
:(
 
Kicist szomorú, hogy egy modern, 4.5 generációs harcászati vadászgép tolóerő/tömeg aránya gépbe épített állapotban lényegében csak az üres szerkezeti tömegével éri el az 1:1-et.
Ez a JAS-39E/F a méretéhez képes bizony ultranehéz lett...
:(
Hát igen, még a Super Hornethez képest is erőtlen pusztán tolóerőt nézve. A Gripen E/F-nek nagyon, de nagyon kellett volna az F414EPE...

Alig használható valamire, annyire marketing szagú. Az első változatonák a top speed M1+ az E/F-nél mmeg M2.0... Jaj...

Miközben a gyorsulási jellemzőt meg a t/w arány határozzza meg azonos csúcsebesség mellett. Az E/F aerodinamikailag alig tér el a C/D-től.
 
Alig használható valamire, annyire marketing szagú. Az első változatonák a top speed M1+ az E/F-nél mmeg M2.0... Jaj...

Arra mindenképp jó nekem, hogy az MRPS neve sosem szokott az eszembe jutni :)

Gondoltam, ha már megtaláltam, belinkelem ide, hátha másnak is jó lesz valamire.
 
Amúgy itt is azt írom, amit a Hornetes topicban. Szóval lehetett volna ez az új Gripen mentes a mi általunk napjainkbanismert Gripen erőtlenségétől, de nem lett. Minden másban viszont jobb.
A magamfajta powermachine rajongóknak meg itt van a ma már nem is létező svéd JAS-39A Gripen felszállása 2010-ből:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Jól nézzük meg, mert ilyen se lesz többet.
 
Nálunk a Gripen kabinbelsője titkos (svéd kérésre), de itt van egy svéd videó a youtuberól, ahol 30m-es magasságban a nyílt tenger felett gyorsítanak igen szép nagy sebességre, majd belehúzva elérik a 11000 métert, kb egy perc alatt (10-11 sec-nél kezdődik a zoom climb és kb 1:20-nál már 33000 láb felett vannak. A videóból nem derül ki a pontos max magasság elérése, de a másfél perc se rossz, csak nekünk sajna nem releván, mivel sanszosan itt hangsebesség felett gyorsítottak, nyílván függesztények nélkül. Egy magyar keszi Gripen ezt nem teheti meg, mert vinne magával mindent.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.