Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

Annak úgy pont semmi értelme...hatásfok x hatásfok x hatásfok...

Sok más tényező bőven ellensúlyozza.
A belsőégésüt maximális teljesítményre kell méretezni -nagy súly, amit "cipelni kell", veszteség-, nem kell "sebváltó", ami nem kell cipelni, belsőégésű-motor sok gazdaságtalan üzemi tartománnyal, ami generátorosnál nincs/sokkal kevesebb, veszteség. Generátor + "kis" akkumulátor -kicsi a tisztán elektromoshoz képest- gyakorlatilag hibrid visszanyert energia. A tisztán belsőégésű motoros meghajtáshoz képest viszonyítottam, egy Prius-hoz képest kevesebb az előny, de az (a Prius hibrid rendszere) jóval bonyolultabb.
 
Turbófeltöltőre elektromágnest... Miért nem dobta ki akkor inkább az egész motort, tett be a helyére egy gázturbinát és csinált magának egy range-extenderes elektromos autót a legszebb hanggal, amit csak szénhidrogénből ki lehet taposni?!
(túl sok Topgear/Grand Tour...)

Amúgy tényleg: a gázos üzemet elég sok helyen tolják főleg városi buszoknál. De miért nem turbinát tesznek a motor helyére? Kisebb, zajosabb... csak előnyei vannak.
Jáháháhá: https://totalcar.hu/magazin/hirek/2018/03/03/most_mar_biztos_visszater_a_wankel-motor/
Wankelt használ majd (talán és opciósan) a Mazda range-extenderként. Nem épp gázturbina, de legalább forog.:D

(amúgy nekem nem kéne, álmaim autója a régi Toyota Hylux, tök mindegy milyen motorral adják)
 
Turbófeltöltőre elektromágnest... Miért nem dobta ki akkor inkább az egész motort, tett be a helyére egy gázturbinát és csinált magának egy range-extenderes elektromos autót a legszebb hanggal, amit csak szénhidrogénből ki lehet taposni?!
(túl sok Topgear/Grand Tour...)

Amúgy tényleg: a gázos üzemet elég sok helyen tolják főleg városi buszoknál. De miért nem turbinát tesznek a motor helyére? Kisebb, zajosabb... csak előnyei vannak.
A gázturbinával az is még a gond, hogy az üresjárási fogyasztása brutális. A Jaguar-nak is volt valami hasonló terve, aztán ebbōl sem lett semmi
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and sirdavegd
Meg a harckocsik motorjából kiindulva a gázturbinás hajtás drágább, mint a dízel.
E mellet nagyobb a levegő átfutása, így az égéstermék tisztítása is nehezebb/drágább.
Továbbá a gázturbinák azért elég hangosak....
 
A gázturbinával az is még a gond, hogy az üresjárási fogyasztása brutális. A Jaguar-nak is volt valami hasonló terve, aztán ebbōl sem lett semmi
Hatotavnovelokent hasznalva ez nem lehet problema mert csak szakaszosan uzemelne. Nem lenne szukseg alapjaratra, csak az idealis fordulaton mukodne es hajtana egy generatort.
Továbbá a gázturbinák azért elég hangosak....
Kabe az autok turbinajahoz lehetne hasonlo. Nem nehezebb a hangszigeteles mint a hengerekbol jovo robbanas hangjanal.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A teszt túl van tolva, de azért elég vicces, hogy pl. Norvégiában mi lehet, ha ilyen hatótáv jön ki városban. Egy oda vissza 30 km-es ingázás télen töltés nélkül gyak. nem jön ki...

Úgy, hogy autópálya nem is volt benne és szintkülönbség szinte semmi...

Egy Tatabánya-Őrs-Tatabánya távot nem lehet vele megtenni még egyirányba is alig -10-15 fok táján.

Kiküldte a szemét? Nagyon nem, ahhoz kellett volna legalább 2x10-15 km-nyi 130-as autópálya. Persze lehet lasabban menni tervezve az utat, csak akkor megint ott vagyunk, hogy nem egyenértékű a benzinessel.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
A turbina előnye más , hatótáv növelőnek tökéletes elektromos hajtással kiegészítve. Előnyök, nem kell hűtés, bonyolult kenés kis térfogat nagy teljesítmény stb. A részteljesítmény hibrid hajtásnál nem számít mert nincs.
 
Hatotavnovelokent hasznalva ez nem lehet problema mert csak szakaszosan uzemelne. Nem lenne szukseg alapjaratra, csak az idealis fordulaton mukodne es hajtana egy generatort.

A turbina szakaszos üzemben esélytelen, nem lehet ki-be kapcsolgatni (hōterhelés, csapágyhézag, stb. Az ideális fordulatszám értelmezhetetlen, mert mihez képest. A hatótáv-növelés hogyan nézne ki, miközben a turbina alapjáratához a kompresszornak is forognia kell - ha nincs kipufogógáz, akkor ez valami elektromos meghajtás.

A turbina lelke a turbinatengely meg a csapágyazás. Ez a cucc 150-200ezer fordulat per percen megy. Hosszú, vékony tengely - minimális tömeggel, hogy az inerciaerōk kis értékűek legyenek, emiatt kevesebb anyagra legyen szükség, így még kisebb az inerciaerō, stb. A turbinatengely rezeg, miatt rezonancia jelentkezik a tengelyen. A turbinát úgy tervezik hogy ez a rezonanciafrekvencia jóval az üzem fordulatszám alatt legyen, amit nagyon gyorsan át kell lépni. Ti ezt akarjátok ki be kapcsolgatni.

A csapágyazás fontos. Ezba cucc melegszik, ha kipufogógáz hajtja, akkor alapból, ha sima levegō, akkor is. A csapágyazásnál a ház lassabban hűl/melegszik. Ez másodlagos nyomófeszültség formájában jelentkezik, ami feladja az utolsó kenetet.

A turbina előnye más , hatótáv növelőnek tökéletes elektromos hajtással kiegészítve. Előnyök, nem kell hűtés, bonyolult kenés kis térfogat nagy teljesítmény stb. A részteljesítmény hibrid hajtásnál nem számít mert nincs.

Termodinamika fōtételei meg már sírnak. Nem teccccik érteni a különbséget ezek szerint, hogy van 700 fokos kipufogógázom - ami veszteség és ezzel hajtok egy turbót és a között, hogy a fenti impulzus-mennyiséghez villanymotorral kell pörgetnem egy rendszert. Áruld már nekem, hogy ez hogy a búbánatban hatótávnövelō egységnyi akkumlátor-kapacításra vonatkoztatva!?
 
A turbina szakaszos üzemben esélytelen, nem lehet ki-be kapcsolgatni (hōterhelés, csapágyhézag, stb. Az ideális fordulatszám értelmezhetetlen, mert mihez képest. A hatótáv-növelés hogyan nézne ki, miközben a turbina alapjáratához a kompresszornak is forognia kell - ha nincs kipufogógáz, akkor ez valami elektromos meghajtás.

A turbina lelke a turbinatengely meg a csapágyazás. Ez a cucc 150-200ezer fordulat per percen megy. Hosszú, vékony tengely - minimális tömeggel, hogy az inerciaerōk kis értékűek legyenek, emiatt kevesebb anyagra legyen szükség, így még kisebb az inerciaerō, stb. A turbinatengely rezeg, miatt rezonancia jelentkezik a tengelyen. A turbinát úgy tervezik hogy ez a rezonanciafrekvencia jóval az üzem fordulatszám alatt legyen, amit nagyon gyorsan át kell lépni. Ti ezt akarjátok ki be kapcsolgatni.

A csapágyazás fontos. Ezba cucc melegszik, ha kipufogógáz hajtja, akkor alapból, ha sima levegō, akkor is. A csapágyazásnál a ház lassabban hűl/melegszik. Ez másodlagos nyomófeszültség formájában jelentkezik, ami feladja az utolsó kenetet.



Termodinamika fōtételei meg már sírnak. Nem teccccik érteni a különbséget ezek szerint, hogy van 700 fokos kipufogógázom - ami veszteség és ezzel hajtok egy turbót és a között, hogy a fenti impulzus-mennyiséghez villanymotorral kell pörgetnem egy rendszert. Áruld már nekem, hogy ez hogy a búbánatban hatótávnövelō egységnyi akkumlátor-kapacításra vonatkoztatva!?

Szerintem Te félreérted a hatótáv növelő fogalmát. Villanyautóknál létezik (ahol létezik) és arra szolgál, hogy ha kész az akku, akkor ne maradj állva. Ilyenkor indul egy hatótáv növelő belsőégésű és hajtva egy generátort villanyt gerjeszt a hajtómotornak. Itt gondolják egyes urak, hogy gázturbinát alkalmaznának generátor hajtásra. Illetve újra előkerült a Wankel is.