Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

http://gcaptain.com/imo-reaches-deal-to-cut-co2-emissions-from-ships/

2050-re legalább 50%-al kell csökkenteni a hajózás által kibocsátott szén-dioxid mennyiséget a 2008-as értékhez viszonyítottan - jelentette be a Nemzetközi Tengerészeti Szervezet. Elmondásuk szerint a hosszú ideje előkészítés alatt álló megállapodás jóval ambiciózusabb változatát az Egyesült Államok, Szaúd-Arábia és Panama fúrta leginkább. (Panama úgy jön a képbe, hogy nagyon sok hajó panamai zászló alatt hajózik.) Velük szemben az EU és a második legnagyobb hajóregiszterrel rendelkező Marshall-szigetek 70-100 százalékos csökkentés mellett álltak ki.
 
  • Tetszik
Reactions: szpg9 and sirdavegd
Az akkori kor színvonalán az Ikarus 200-as széria tényleg jó busz volt. Az más kérdés, hogy még a 2000-s években is abból akartunk megélni....
Meg a cikkben szereplő Ikarus nem az eredeti Ikarus (az csődbe ment a 2000's évek elején, ez meg csak egy név használó manufaktúra....)
Én azt nem értem, hogy miért nem Credo buszokat vettek. 85%-ban magyar, és nem mellesleg működnek , meg képese 100-as nagyságrendben gyártani.
 
  • Tetszik
Reactions: Tcat and szpg9
Ilyenkor szoktam mosolyogni azokon, akik világhírű magyar termékekről regélnek a KGST alatt. Most sem sikerül, nemhogy akkor.


Első kézből van infóm a rendszerváltás utáni "Ikarus" buszok dolgaival kapcsolatosan. Pipázgatás közben egy kastélyban hallgattam ezt a történetet. Ha érdekel valakit és lesz időm, talán megírom, csak jelezzetek..
 
https://index.hu/belfold/budapest/2018/04/20/ilyen_lehet_az_uj_budapesti_hid/

Nem értem, hogy a hülyeség erőltetése miért lett divat.

Villamosvonal nem vezet ide egyik oldalon sem és az 1-es miatt nem is fog úgy 30 évig meg hova menne? A Savoya Park magasságában kéne, ahol túloldal a Gubacsi híddel teremthetne közvetlenebb kapcsolatot és akkor megvalósulna a Kispest-Erzsében-Tétény (Dél-Buda) kapcsolat. Ha ezért vagy felmész a Lágymányosi hídig, vagy pokolian le a M0 hídig. A Savoya Park azért legalább 2,5 km-re délebbre lenne és két már létező csomópontot kötne össze.

Ez a tervezett hely. A semmit köti össze a semmivel. Vastaps...
https://www.google.com/maps/@47.4539671,19.0569027,758m/data=!3m1!1e3

Ez meg a Savoya Parknál. A 2x2 sávos 6-os út és elosztó részét kötné össze Csepelen (a szintén félkész) Szigeti Gerincúttal (ha végre az is befejeznék, hogy szakadna rá a vezetőkre az égbolt...) és a csomópont, ami Észak-Csepel-Gyorsforgalmi és Gubacsinál van.
https://www.google.com/maps/@47.4371198,19.0509187,901m/data=!3m1!1e3

Komolyan nem értem. Semmiféle érve nincs amellett, hogy ez miért ide kéne tenni, az égvilágon semmi...

De a legdurvább az, hogy vasúti kapcsolat lehetősége is elvi szinten felmerül. A Gubacsin átjön egy iparvágány, amin szökőévenként (na jó, ez erős túlzás) van vonat. A vágány viszont tovább megy, pont a híd tengelyébe és túloldalt a 6-os út mellett is van vonat. Hoppá, a vasúti összekötés is lehetne, csak álmodni kéne nagyot. Egy szottyadt műholdképre nem képesek ezek ránézni és elvernek 50-100 mrd HUF-os nagyságrendet. Agyrém...

Tud valaki észérvet mondani, hogy a felelősök miért nem érdemelnek instant szívlapátot...?
 
molnibalage

Lehet azért teszik oda a hidat, mert valamit akarnak építeni a sziget északi részén, amiről nem szóltak még senkinek. Ahhoz meg tök jól jön közpénzen egy ilyen csinos híd oda. :)
Bár ugye a szennyvíz tisztító miatt oda elvileg nem lehetséges lakások építése, aztán ki tudja. Lehet irodaházakat lehet.
 
M1/M7 - Egér utca - Andor utca - Illatos - M5

Ez így gyakorlatilag egy Hungária tehermentesítő és összeköti Csepelt is, aminek egy nyomni hídja van a városhoz, de baromi béna összeköttetéssel.

Én inkább a Rákóczi hidat mondanám félkésznek, úgy hogy az M1/M7- semmi értelmes összeköttetése nincsen, gyakorlatilag egy híd ami a semmibe vezet.

Én inkább azt érzem egyébként visszásnak hogy a Colbert híd és a Esztergom között az ég világon semmi sincsen a Dunán. Pedig Vácnál rohadtul kellene már.
 
https://index.hu/belfold/budapest/2018/04/20/ilyen_lehet_az_uj_budapesti_hid/

Nem értem, hogy a hülyeség erőltetése miért lett divat.

Villamosvonal nem vezet ide egyik oldalon sem és az 1-es miatt nem is fog úgy 30 évig meg hova menne? A Savoya Park magasságában kéne, ahol túloldal a Gubacsi híddel teremthetne közvetlenebb kapcsolatot és akkor megvalósulna a Kispest-Erzsében-Tétény (Dél-Buda) kapcsolat. Ha ezért vagy felmész a Lágymányosi hídig, vagy pokolian le a M0 hídig. A Savoya Park azért legalább 2,5 km-re délebbre lenne és két már létező csomópontot kötne össze.

Ez a tervezett hely. A semmit köti össze a semmivel. Vastaps...
https://www.google.com/maps/@47.4539671,19.0569027,758m/data=!3m1!1e3

Ez meg a Savoya Parknál. A 2x2 sávos 6-os út és elosztó részét kötné össze Csepelen (a szintén félkész) Szigeti Gerincúttal (ha végre az is befejeznék, hogy szakadna rá a vezetőkre az égbolt...) és a csomópont, ami Észak-Csepel-Gyorsforgalmi és Gubacsinál van.
https://www.google.com/maps/@47.4371198,19.0509187,901m/data=!3m1!1e3

Komolyan nem értem. Semmiféle érve nincs amellett, hogy ez miért ide kéne tenni, az égvilágon semmi...

De a legdurvább az, hogy vasúti kapcsolat lehetősége is elvi szinten felmerül. A Gubacsin átjön egy iparvágány, amin szökőévenként (na jó, ez erős túlzás) van vonat. A vágány viszont tovább megy, pont a híd tengelyébe és túloldalt a 6-os út mellett is van vonat. Hoppá, a vasúti összekötés is lehetne, csak álmodni kéne nagyot. Egy szottyadt műholdképre nem képesek ezek ránézni és elvernek 50-100 mrd HUF-os nagyságrendet. Agyrém...

Tud valaki észérvet mondani, hogy a felelősök miért nem érdemelnek instant szívlapátot...?

Nem értesz te semmit. Tudhatnád, hogy a krumpliföldeket össze kell kötni a lerobbant ipartelepekkel, mert csak így lesz újra fellendülés.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
M1/M7 - Egér utca - Andor utca - Illatos - M5
????
Az M0 mire való? Azki M1/M7-ről M5-re akar menni az használja az M0-ást, a városban semmi keresnivalója. Vagy nem értem mit akarsz mondani.

Ez így gyakorlatilag egy Hungária tehermentesítő és összeköti Csepelt is, aminek egy nyomni hídja van a városhoz, de baromi béna összeköttetéssel.
Semennyire nem tehermentesíti, mert pontosan arra az útba köt be, ami a hídról lemegy az 6-os útra és az M6 felé visz, vagy M0-ra és onnan bármerre. Az egérúti forgalom meg eleve másmerre megy.

Én inkább a Rákóczi hidat mondanám félkésznek, úgy hogy az M1/M7- semmi értelmes összeköttetése nincsen, gyakorlatilag egy híd ami a semmibe vezet.
Mtől félkész...???? Az 6-osra visz és elérhető az M6 is. Az Egérútfelé meg az M1/M7. Most már vili is van rajta, csak el kell menni vele Kelenföldig...

Én inkább azt érzem egyébként visszásnak hogy a Colbert híd és a Esztergom között az ég világon semmi sincsen a Dunán. Pedig Vácnál rohadtul kellene már.
Is. Meg az egész Csepel szigetről nem tudsz nyugat felé kimenni. Kelet felé ott az M5 hídja, a dunavarsányi és a ráckevei híd is. Nyugat felé? M0 és ennyi. A következő híd Dunaföldvár és az M8 híd és utána Baja vagy Mohács. (Most nem emlékszem melyik a csak vasúti híd.) Meg talán Szekszárdnál van valami.

Ez a híd úgy felesleges, ahogy van. Komolyan kíváncsi lennék, hogy kiknak támadthatott ilyen ostoba ötlete...
 
Nem értesz te semmit. Tudhatnád, hogy a krumpliföldeket össze kell kötni a lerobbant ipartelepekkel, mert csak így lesz újra fellendülés.
Irónia on. :)

Bár hozzátenném, hogy Bp-n a módszerváltás óta talán Keleföld változott a legtöbbet, itt nem csak romboltak, de épült is az ipartelep helyére valami. Eddig is voltak új építésű lakóparkok, de az elmúlt 1,5 évben tényleg elképesztő mi megy. (Soroksáron a Vágóhíd táján még a rombolás sem teljes, de vannak zöld foltok és pár új épület, de a környék alapvetően Erzsébet igen lepukkant. Tekertem kétszer le cimbihez a kimenő vili vonalán dél felé. Sokkoló amit az ember lát a Nagykörúttól annyi váltás van.
  1. Először a tipikus belváros, aztán Mester utca utánig..
  2. A Lurdy Házig egy kis váltás. Elmegy...
  3. Aztán amikor átmész a Külső Mester utcára a híd alatt az kb. olyan, mint valami dimenziókapu. Lerobbant ipartelep az egész, vannak letarolt blokkok, de orbitálisan nagy rohadó épületek is. Aztán mikor kiérsz a penny markertig dettó ez marad, még dolgozó lányok is vannak.
  4. Aztán a 13 vili túloldalán hatalmas lakótelep, aztán jön a falusias vidék villammossal.
Mindenz 8 km-en belül. Szürrealitás a köbön. Na ebből a 3. pontot kötné össze szintén a túloldalt a 3. pont maradkával. Epic...

Ezen érdemes megnézni Kelenföld környékét, írtam is róla kb. 1 éve. A Savoya park és Lágymányosi híd között annó szinte összefüggő ipartelep volt, ma kb. foltok vannak meg belőle...
https://forum.htka.hu/threads/kantin-magyarország.1196/page-258#post-309136
 
molnibalage

"Is. Meg az egész Csepel szigetről nem tudsz nyugat felé kimenni. Kelet felé ott az M5 hídja, a dunavarsányi és a ráckevei híd is. Nyugat felé? M0 és ennyi. A következő híd Dunaföldvár és az M8 híd és utána Baja vagy Mohács. (Most nem emlékszem melyik a csak vasúti híd.) Meg talán Szekszárdnál van valami."

Ez egyébként egy óriási probléma! De sosem fogják megoldani...
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Irónia on. :)

Bár hozzátenném, hogy Bp-n a módszerváltás óta talán Keleföld változott a legtöbbet, itt nem csak romboltak, de épült is az ipartelep helyére valami. Eddig is voltak új építésű lakóparkok, de az elmúlt 1,5 évben tényleg elképesztő mi megy. (Soroksáron a Vágóhíd táján még a rombolás sem teljes, de vannak zöld foltok és pár új épület, de a környék alapvetően Erzsébet igen lepukkant. Tekertem kétszer le cimbihez a kimenő vili vonalán dél felé. Sokkoló amit az ember lát a Nagykörúttól annyi váltás van.
  1. Először a tipikus belváros, aztán Mester utca utánig..
  2. A Lurdy Házig egy kis váltás. Elmegy...
  3. Aztán amikor átmész a Külső Mester utcára a híd alatt az kb. olyan, mint valami dimenziókapu. Lerobbant ipartelep az egész, vannak letarolt blokkok, de orbitálisan nagy rohadó épületek is. Aztán mikor kiérsz a penny markertig dettó ez marad, még dolgozó lányok is vannak.
  4. Aztán a 13 vili túloldalán hatalmas lakótelep, aztán jön a falusias vidék villammossal.
Mindenz 8 km-en belül. Szürrealitás a köbön. Na ebből a 3. pontot kötné össze szintén a túloldalt a 3. pont maradkával. Epic...

Ezen érdemes megnézni Kelenföld környékét, írtam is róla kb. 1 éve. A Savoya park és Lágymányosi híd között annó szinte összefüggő ipartelep volt, ma kb. foltok vannak meg belőle...
https://forum.htka.hu/threads/kantin-magyarország.1196/page-258#post-309136

Én évekig a 11.-ben dolgoztam, és Pesterzsébeten lakom. Sajnos a két kerület más ligában játszik. A 11. érdekérvényesítő képessége sokkal nagyobb. Ennek sok oka van szerintem, de nem mostanában alakult ki ez.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Csudálatos. Ennyire inkompetens bandát..
 
Egy kis korrekcio a bp tol delre levo dunahidakhoz. Van uge a Pentele dunaujvarosnal alatta a dunafoldvari hid majd jovore kezdik epiteni dunaszentgyorgynel a hidat /paks kalocsa osszekotese a celja/ majd jon a bogyiszlo dusnok hid /szekszardinak szoktak nevezni majd a bajai hid ket ev mulva kezdik epiteni a mohacsi hidat. Es elfekvoben van meg az adonyi hid ami a vasut miatt most konnyen megeshet hogy megvalosul.../bar en eleg neccesnek latom/. Ugyhogy a dunan bp tol delre viszonylag jo lessz a helyzet kb 4-5 ev mulva.
 
  • Tetszik
Reactions: svajcibeka and fip7
Egy kis korrekcio a bp tol delre levo dunahidakhoz. Van uge a Pentele dunaujvarosnal alatta a dunafoldvari hid majd jovore kezdik epiteni dunaszentgyorgynel a hidat /paks kalocsa osszekotese a celja/ majd jon a bogyiszlo dusnok hid /szekszardinak szoktak nevezni majd a bajai hid ket ev mulva kezdik epiteni a mohacsi hidat. Es elfekvoben van meg az adonyi hid ami a vasut miatt most konnyen megeshet hogy megvalosul.../bar en eleg neccesnek latom/. Ugyhogy a dunan bp tol delre viszonylag jo lessz a helyzet kb 4-5 ev mulva.
Nem értem a prioritást. Az M8 és M9 között van 40 km. Ehhez képest az M0 híd és a M8 között cirka 60 km van. Ha valaki nem csak a Szigetről akar kimenni, de a Csepel-szigeten kívűl k-ny irányban, akkor vagy M0 vagy M8. A kettő között semmi. Ebből az M0 és környéke meg instabil. Egy koccanás és gigamegadugó, ami BP belsejébe is visszaér.

Dunaszentgyorgy helyett Cs-sz-en kellene inkább egy híd. Legalábbis szerintem.
 
Szerintem csepel szigetre IS kellene egy hid. A dunaszentgyorgyi hid paks miatt szukseges elsosorban a munkaero miatt mert pakson mar most hatalmas munkaero hiany van kalocsan meg viszonylag magas a munkanelkuliseg es az allul fizetett szakembr. /igy a kalocsaiak atjarhatnak paksra dolgozni a kiskunhalasiak meg a kalocsan meguresedett allasokat tolthetik be./ a masik oka a hidnak a kalocsai repter amit mar most igenybevesznek az oroszok buisness jetekkel eggyenlore. Ami repter paks kiszolgalasara ujraeledne es nem csak hobbirepulozesre egy gyorsulasi versenyekre lenne hasznalva. Emellett vasuti osszekottetest is szeretnenek beepiteni eksosorban a foktoi olajgyar miazt masod sorban a budapest belgrad vasutvonal miatt.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7