[HUN] Mil Mi-8 / Mi-17 "Hip"

A helikopter hátulja a hátsó ajtón való könnyebb pakolást miatt ül annyira vagy csak nehéz a hátulja? :)
 
Vannak teljesen képtelen legendák, hogy ha bekapcsolták a rendszereit, akkor Párizsban/Rómában nem tudtak tv-t nézni, rádiót hallgatni az emberek. És hasonlók.

A valós képességére én is kíváncsi lennék. A Haditechnikában mintha lett volna cikk erről. És az Aranysasban is.
Volt róla szó a magazinokban,de ott sem irtak semmi konkrétumot.Radióelektronikai harcra szolgáló változat,ennyi.Meghogy a szovjeteken kivül csak nekünk volt ez a változat.Dehogy mégis mit tudott,arrol semmi
 
A helikopter hátulja a hátsó ajtón való könnyebb pakolást miatt ül annyira vagy csak nehéz a hátulja? :)
szegről-végről is-is. :)
A Mi-8-as családnál a törzs építési vízszintese szöget zár be a padló síkjával. Ezt így találták ki a bölcs Milék.
Ha nem is a hátulja, de a törzsnek az a része mindenképp nehéz, ahol a főreduktor van (860kg+520 a forgószárnyagy +5x~135kg az öt lapát=az két tonna körül van+360kg körüli keró a kifogyasztótartályban, meg hidraulikablokk, ilyesmik) és az nagyon kicsivel ül előrébb, mint a főfutók (a 10. törzskereten van a főreduktornak is bekötése, meg a főfutónak is, a kifogyasztótartály meg pont fölötte avn 10-12-ig asszem). Viszont ez így legális, mert így áll jól a helikopter (mármint a megfelelő nitrogénfeltöltésekkel a rugóstagokban ilyenkor látszanak ki a meghatározott mértékben a „tükrös felületek”, illetve az orrfutónál ilyenkor jó az érték a foktárcsán). Bár ez inkább fordítva igaz, vagyis ha jók a felttöltések, meg nem üresek a ballonok sem, akkor így kell állnia a gépnek. Még az is lehet, hogy a 370-es hszben lévő képen meg is van süllyedve kicsit az orra a gépnek.
Egyébként biztos láttad már, hogy az oldalajtóba, ha nyitva van, akkor egy háromfokú kis lépcsőt lehet beakasztani, hogy kényelmesen lehessen ki/be-jutni. Az elég magasan van. A hátuljához viszont általában nincs semmilyen lépcső, vagy létra rakva, mert oda még be lehet jutni (bár azért nagyot kell lépni). Annyi jópofaság van a hátsó kagylóhéj-ajtóknál, hogy mindkettőnek az alja (ahol egymással és a törzs padlójával találkoznak, mikor be vannak zárva) tartalmaz két kis zsanéros háromszög elemet, amikre figyelni kell, mikor nyitod ki az ajtókat, mert hozzáérnének a földhöz (egyrészt ezért vannak lifegőre megcsinálva, különben nem tudnád kinyitni a hátulját, másrészt nyitott ajtóknál gumipókkal kell a kagylóhoz rögzíteni).
 
Valamennyit tudtam róla de már elfelejtettem. Úgy tíz éve vagy több is t
http://epa.oszk.hu/02600/02694/00074/pdf/EPA02694_rtk_2017_02_065-072.pdf

HELIKOPTEREK ELEKTRONIKAI HADVISELÉSI ALKALMAZÁSAI A 90-ES ÉVEKIG

Tényleg nincs ebben sem semmi konkrétum :-/
Nem csak nekünk volt, ha jól rémlik az NDK és a Csehszlovák haderőnek is volt, talán a lengyelek is. Régebben olvastam róla valahol de már elfelejtettem. Annyit tudok hozzátenni hogy nagyon erős cucc volt , mindent kiütött uhf- vhf vonalon a környezetében amit kellett. Minden megszűnt , ezért is nem használták mert a TV adókat is kinyirta. Jó cucc volt akkor.
 
szegről-végről is-is. :)
A Mi-8-as családnál a törzs építési vízszintese szöget zár be a padló síkjával. Ezt így találták ki a bölcs Milék.
Ha nem is a hátulja, de a törzsnek az a része mindenképp nehéz, ahol a főreduktor van (860kg+520 a forgószárnyagy +5x~135kg az öt lapát=az két tonna körül van+360kg körüli keró a kifogyasztótartályban, meg hidraulikablokk, ilyesmik) és az nagyon kicsivel ül előrébb, mint a főfutók (a 10. törzskereten van a főreduktornak is bekötése, meg a főfutónak is, a kifogyasztótartály meg pont fölötte avn 10-12-ig asszem). Viszont ez így legális, mert így áll jól a helikopter (mármint a megfelelő nitrogénfeltöltésekkel a rugóstagokban ilyenkor látszanak ki a meghatározott mértékben a „tükrös felületek”, illetve az orrfutónál ilyenkor jó az érték a foktárcsán). Bár ez inkább fordítva igaz, vagyis ha jók a felttöltések, meg nem üresek a ballonok sem, akkor így kell állnia a gépnek. Még az is lehet, hogy a 370-es hszben lévő képen meg is van süllyedve kicsit az orra a gépnek.
Egyébként biztos láttad már, hogy az oldalajtóba, ha nyitva van, akkor egy háromfokú kis lépcsőt lehet beakasztani, hogy kényelmesen lehessen ki/be-jutni. Az elég magasan van. A hátuljához viszont általában nincs semmilyen lépcső, vagy létra rakva, mert oda még be lehet jutni (bár azért nagyot kell lépni). Annyi jópofaság van a hátsó kagylóhéj-ajtóknál, hogy mindkettőnek az alja (ahol egymással és a törzs padlójával találkoznak, mikor be vannak zárva) tartalmaz két kis zsanéros háromszög elemet, amikre figyelni kell, mikor nyitod ki az ajtókat, mert hozzáérnének a földhöz (egyrészt ezért vannak lifegőre megcsinálva, különben nem tudnád kinyitni a hátulját, másrészt nyitott ajtóknál gumipókkal kell a kagylóhoz rögzíteni).
Ha jól emlékszem az oldalajto olyan koldok-derek magasságban van.
 
Annyit tudok hozzátenni hogy nagyon erős cucc volt , mindent kiütött uhf- vhf vonalon a környezetében amit kellett. Minden megszűnt , ezért is nem használták mert a TV adókat is kinyirta. Jó cucc volt akkor.

Ez mit jelent? Áramot generált az áramkörökben és azok kiégtek vagy csak amíg be volt kapcsolva addig zavarta a többi készülék használatát?
 
http://epa.oszk.hu/02600/02694/00074/pdf/EPA02694_rtk_2017_02_065-072.pdf

HELIKOPTEREK ELEKTRONIKAI HADVISELÉSI ALKALMAZÁSAI A 90-ES ÉVEKIG

Tényleg nincs ebben sem semmi konkrétum :-/


"A Rychag AV zavarási hatótávolságát a Kret cég hivatalos bemutató filmje földi célok ellen 50-200 km-ben, a légi célok ellen 300 km-ben, az egyidejűleg lefogható célok számát pedig maximum 8 db-ban adja meg."


http://www.hadmernok.hu/171_17_kovacs.pdf
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz
https://honvedelem.hu/cikk/110231_hat_orszag_2954_kilometer_kozel_14_repult_ora

"A magyar helikopterek érkeztek a legtávolabbról forgószárnyon Portugáliába, az Európai Védelmi Ügynökség által rendezett Hot Blade 2018 többnemzeti helikopteres gyakorlatra. A Magyar Honvédséget az MH 86. Szolnok Helikopter Bázis képviseli harminc fővel és két MI-17-es helikopterrel Beja városában."
 
https://honvedelem.hu/cikk/110231_hat_orszag_2954_kilometer_kozel_14_repult_ora

"A magyar helikopterek érkeztek a legtávolabbról forgószárnyon Portugáliába, az Európai Védelmi Ügynökség által rendezett Hot Blade 2018 többnemzeti helikopteres gyakorlatra. A Magyar Honvédséget az MH 86. Szolnok Helikopter Bázis képviseli harminc fővel és két MI-17-es helikopterrel Beja városában."

Már a kitelepülés is belefér egy külön gyakorlatnak.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
5019429.jpg
 
Ehhez kapcsolódóan berakom ide mert minket is érintett részben 2016 ban és 17 ben. Mert azokhoz a számokhoz mi is hozzá jároltunk.
Talán elképzelhető hogy még a 2 db finn Mi-8 at rehabitálják a másik 4 Mi-24 el egyetembe?
http://airportal.hu/felporgetnek-az-oroszok-a-mi-8-17-helikopterek-nagyjavitasat/
A finn Minyók nagyjavításáról és tovább repültetéséről ne álmodozzunk, a legutolsókat is 75 táján vették a finnek. Még ha repóra szerint lenne is bennük élettartam, lehet számolgatni hány évesek ... a naptári élettartamukat is elfelejtették már azok a gépek, olyan vénecskék sajnos.
 
Talán elképzelhető hogy még a 2 db finn Mi-8 at rehabitálják a másik 4 Mi-24 el egyetembe?
Hááát...
Én nemrég láttam mindkettőt, a 3309 elég sokáig, egészen a tavalyi Load Diffuserig repült, és külsőleg egész jó állapotban van, ellenben a 3307-tel, amit tényleg csak az oldalszámról ismertem fel...