Kínai repülőgép-hordozók

Ja, csodás.
A II. VH előtt ment ilyen jellegű, gyorsított felkészülés...
Ez igazából még nem is gyorsított szerintem. Kína anyagi és ipari kapacitása ennél durvábban is megengedne. Az viszont tény, hogy rohamos tempóban dolgozza le a lemaradását, egyelőre főleg a kisebb, közepes méretü hadihajóknál.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Nagyjából igen. Gondolom én.

Inkább csak olyan képességet szeretne mint a jenkiknek van ezen a téren.
Ez az igazi tervük.


cvn-3-image03.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: Spartan.asfv
Én szerintem inkább csak törekednek a flottájukkal arra,amire az Usa is képes.Erős flotta létrehozásán dolgoznak,amellyel képesek egyidejűleg több helyen is erőt demonstrálni.Szerintem az Usa haditengerészete igencsak fenyegető erőt jelenthet egy olyan országnak,aki éppen a nagyhatalmi státuszát szeretné magasabb szintre emelni.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Szerintem is konfliktusra készülnek, nem véletlenül. Amit a területi terjeszkedéssel tesznek, azt a többi ország, Japán, Taiwan, Vietnam, Dél-Korea, Fülöp-szigetek... nem fogják tétlenül nézni. Mint a jeni jelszó: Ázsia a kínaiaké!
 
Nyíltam kimondták már vagy 8 éve, hogy '22 -ig békére van szükségük, mert addig meg kell erősíteni, és modernizálni a fegyvere erőket. Utána viszont a csendes-óceáni és rézben az indiai-óceáni térségben elsősorban gazdasági expanzióra törekszik, ami 90% eséllyel az ottani középhatalmak, és az USA ellenállásába fog ütközni. Ebben bizony benne van a konfrontáció esélye, és megfelelő fegyveres erő, haditengerészet nélkül a jövőképüket nem lehet megvalósítani!
 
Úgy gondolod,hogy Kína háborúra készül? Vagy mire gondolsz?
Hát,egy anyahajó a legkevésbé sem védőfegyver...
A kínai terjeszkedés, és az, hogy nem igazán titkoltan a világ vezető gazdasági, és katonai hatalmává szeretnének válni, legfőképpen az USA számára veszély. Tajvan visszafoglalása szerintem előbb utóbb időszerű, ehez pedig olyan méretű és képességű hadsereg kell, hogy USA ne merjen konfrontálódni. Természetesen diplomáciával és gazdasági befektetésekkel is sok sikert értek már el a kínaiak, de azért a kard még mindíg fontos eszköz a nemzetközi dipomáciában.
 
...

Jogos ! Idővel elavult egy gép lesz a j-15-ös

A nagyobbik gond, hogy most sikerült fragmentált megoldást csinálniuk, két meglévő hordozójuk STOBAR, míg az állítólag érkező két nagyobb hordozó CATOBAR lesz.
Nehéz úgy összehozni egy gép fejlesztését, hogy kétféle hordozófedélzeti indítási eljárásnak is megfeleljen (persze meglehet, lásd F-35B és C), de ez egy macerás helyzet, akárhogy is nézzük.

Szóval esélyesen a két jelenleg meglévő hajóegységen maradnak a J-15-ösök, max. lesznek továbbfejlesztett alváltozataik (J-15B? J-16B?), az új típus pedig csak a katapult-indítású egységekre érkezik...
 
épp azt írtam pár hete, hogy a síugrósáncos egységek másod vonalbeliek lesznek amint 2-3 új CATOBAR-nak vizes lesz a lába. Amolyan kisegítő hordozók lesznek, elsősorban az érdekszférában járőrözni, tapasztalatokat szerezni és megvillantani a Sárkány karmait, míg igazi támadóerőt majd az új egységek adják. Így már a hotelhajóknak is van létjogosultsága.
A J-31 vagy FC-31 jó kiindulási alap a fedélzetes gépnek, szerintem nem tart soká kifejleszteniük a variánst, akár mindkét starttípushoz, addig meg a Flanker klón kiválóan megfelel, a módszerek elsajátításához, gyakorlásához.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
A nagyobbik gond, hogy most sikerült fragmentált megoldást csinálniuk, két meglévő hordozójuk STOBAR, míg az állítólag érkező két nagyobb hordozó CATOBAR lesz.
Nehéz úgy összehozni egy gép fejlesztését, hogy kétféle hordozófedélzeti indítási eljárásnak is megfeleljen (persze meglehet, lásd F-35B és C), de ez egy macerás helyzet, akárhogy is nézzük.

Szóval esélyesen a két jelenleg meglévő hajóegységen maradnak a J-15-ösök, max. lesznek továbbfejlesztett alváltozataik (J-15B? J-16B?), az új típus pedig csak a katapult-indítású egységekre érkezik...
Szerintem ez nem olyan nagy probléma.Ugyanaz a tipus alkalmazható mindkét hordozon,csak ugrósáncos változatrol kissebb terheléssel-vadász,felderitő feladatokra korlátozva
 
Kina ismét a világ legnagyobb gazdasága.De ma ehez külső erőforrásra van szüksége..Régen nem volt szüksége a határain kivűlről nyersanyagforrásra,ergo biztositott kereskedelmi utvonalra sem.Aki venni akar tőlük valamit,menjen hozzájuk,a hajózási utvonal biztonsága meg az ő gondja.Ráadásul akkoriban a belkereskedelemhez viszonyitva nem volt életbevágó a külkereskedelem.Ma viszont életbevágó számukra a biztositott kereskedelmi utvonal,és a külső nyersanyagforrásokhoz való hozzáférés.Konfliktusok ediglen az erőforrások birtoklásáért szoktak kialakulni
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd
A nagyobbik gond, hogy most sikerült fragmentált megoldást csinálniuk, két meglévő hordozójuk STOBAR, míg az állítólag érkező két nagyobb hordozó CATOBAR lesz.
Nehéz úgy összehozni egy gép fejlesztését, hogy kétféle hordozófedélzeti indítási eljárásnak is megfeleljen (persze meglehet, lásd F-35B és C), de ez egy macerás helyzet, akárhogy is nézzük.

Szóval esélyesen a két jelenleg meglévő hajóegységen maradnak a J-15-ösök, max. lesznek továbbfejlesztett alváltozataik (J-15B? J-16B?), az új típus pedig csak a katapult-indítású egységekre érkezik...
Ha Kína tudja tartani az eddigi gazdasági fejlődést, akkor lesznek ott további CATOBAR hordozók is, akkor pedig a két STOBAR vagy megmaradhat iskolahajónak (tulajdonképpen most is azok addig, míg nem lesz elég kiképzett és begyakorlott személyzetük), vagy nem túl nagy költséggel át is építhetők helikopteres deszant-hajónak (olcsóbb megoldás mint újat építeni 0-ról).
 
Kina ismét a világ legnagyobb gazdasága.De ma ehez külső erőforrásra van szüksége..Régen nem volt szüksége a határain kivűlről nyersanyagforrásra,ergo biztositott kereskedelmi utvonalra sem.Aki venni akar tőlük valamit,menjen hozzájuk,a hajózási utvonal biztonsága meg az ő gondja.Ráadásul akkoriban a belkereskedelemhez viszonyitva nem volt életbevágó a külkereskedelem.Ma viszont életbevágó számukra a biztositott kereskedelmi utvonal,és a külső nyersanyagforrásokhoz való hozzáférés.Konfliktusok ediglen az erőforrások birtoklásáért szoktak kialakulni
Kamu. Közelébe sincsenek az Egyesült Államoknak. A statisztikai hivataluk azt hazudik, amit akar. Senkinek sincs rálátása a dolgaikra.
 
Ha Kína tudja tartani az eddigi gazdasági fejlődést, akkor lesznek ott további CATOBAR hordozók is, akkor pedig a két STOBAR vagy megmaradhat iskolahajónak (tulajdonképpen most is azok addig, míg nem lesz elég kiképzett és begyakorlott személyzetük), vagy nem túl nagy költséggel át is építhetők helikopteres deszant-hajónak (olcsóbb megoldás mint újat építeni 0-ról).
Onnantól számítanak komoly haditengerészetnek, ha lessz hajófedélzeti EAW repülőjük.
 
Ha Kína tudja tartani az eddigi gazdasági fejlődést, akkor lesznek ott további CATOBAR hordozók is,

Max nem lesz több fregatt gyártás meg type 052d gyártás pár éven belül.
Akkor jöhetnek csak a type 055-sök meg a hordozók ott van miből meghúzni a nadrágszíjat nem úgy mint Ivánéknál .A type 071-ből is már lassan 6 db van.
 
Ha Kína tudja tartani az eddigi gazdasági fejlődést, akkor lesznek ott további CATOBAR hordozók is, akkor pedig a két STOBAR vagy megmaradhat iskolahajónak (tulajdonképpen most is azok addig, míg nem lesz elég kiképzett és begyakorlott személyzetük), vagy nem túl nagy költséggel át is építhetők helikopteres deszant-hajónak (olcsóbb megoldás mint újat építeni 0-ról).

Ha igazak a kínai CATOBAR hajóegységről szóló pletykák (EMALS katapult, AESA radarok, stb.), akkor ugyanolyan méregdrága egységek lesznek, mint az amerikai Ford-osztályú egységek, és aligha valószínű, hogy azoknál gyorsabban tudja hadrendbe állítani őket (egy Ford-osztályú egységnél gerincfektetéstől átadásig 7 év a terv). Innentől inkább az a kérdés, hogy mennyi egységre van szükségük. Ha ugyanúgy világpolitikai eszköznek tekintik őket, akkor kell legalább 6-7 egység, hogy egyszerre 2-3 bevethető legyen állandóan. Vagyis nagyon alsó hangon is 2030-2035 előtt nem fognak "elkészülni".

Ezzel szemben ha megelégednek azzal, hogy egyszerre csak 1 egység legyen állandóan bevethető, akkor elég lehet 2-3db is, vagyis a jelenleg ismert 2 CATOBAR hordozónál többre nincs szükségük. Igazából ez a lényegi kérdés, de ez már katonapolitikai, világpolitikai kérdés. Valóban igénye van arra kínának, hogy a világ több pontján is "felvonulhasson" CBG szintű erővel?
 
Ha igazak a kínai CATOBAR hajóegységről szóló pletykák (EMALS katapult, AESA radarok, stb.), akkor ugyanolyan méregdrága egységek lesznek, mint az amerikai Ford-osztályú egységek, és aligha valószínű, hogy azoknál gyorsabban tudja hadrendbe állítani őket (egy Ford-osztályú egységnél gerincfektetéstől átadásig 7 év a terv). Innentől inkább az a kérdés, hogy mennyi egységre van szükségük. Ha ugyanúgy világpolitikai eszköznek tekintik őket, akkor kell legalább 6-7 egység, hogy egyszerre 2-3 bevethető legyen állandóan. Vagyis nagyon alsó hangon is 2030-2035 előtt nem fognak "elkészülni".

Ezzel szemben ha megelégednek azzal, hogy egyszerre csak 1 egység legyen állandóan bevethető, akkor elég lehet 2-3db is, vagyis a jelenleg ismert 2 CATOBAR hordozónál többre nincs szükségük. Igazából ez a lényegi kérdés, de ez már katonapolitikai, világpolitikai kérdés. Valóban igénye van arra kínának, hogy a világ több pontján is "felvonulhasson" CBG szintű erővel?

Hát ha továbbra is annyi szövetségesük lesz, mint ma, akkor kell nekik minél több... tekintve beton pályát sehová sem tudnak tenni (csak ha szárazulatot is építenek hozzá) :D