M
molnibalage
Guest
Nagyjából igen. Gondolom én.Úgy gondolod,hogy Kína háborúra készül? Vagy mire gondolsz?
Nagyjából igen. Gondolom én.Úgy gondolod,hogy Kína háborúra készül? Vagy mire gondolsz?
Ez igazából még nem is gyorsított szerintem. Kína anyagi és ipari kapacitása ennél durvábban is megengedne. Az viszont tény, hogy rohamos tempóban dolgozza le a lemaradását, egyelőre főleg a kisebb, közepes méretü hadihajóknál.Ja, csodás.
A II. VH előtt ment ilyen jellegű, gyorsított felkészülés...
Nagyjából igen. Gondolom én.
Hát,egy anyahajó a legkevésbé sem védőfegyver...Úgy gondolod,hogy Kína háborúra készül? Vagy mire gondolsz?
...
Jogos ! Idővel elavult egy gép lesz a j-15-ös
Szerintem ez nem olyan nagy probléma.Ugyanaz a tipus alkalmazható mindkét hordozon,csak ugrósáncos változatrol kissebb terheléssel-vadász,felderitő feladatokra korlátozvaA nagyobbik gond, hogy most sikerült fragmentált megoldást csinálniuk, két meglévő hordozójuk STOBAR, míg az állítólag érkező két nagyobb hordozó CATOBAR lesz.
Nehéz úgy összehozni egy gép fejlesztését, hogy kétféle hordozófedélzeti indítási eljárásnak is megfeleljen (persze meglehet, lásd F-35B és C), de ez egy macerás helyzet, akárhogy is nézzük.
Szóval esélyesen a két jelenleg meglévő hajóegységen maradnak a J-15-ösök, max. lesznek továbbfejlesztett alváltozataik (J-15B? J-16B?), az új típus pedig csak a katapult-indítású egységekre érkezik...
Ha Kína tudja tartani az eddigi gazdasági fejlődést, akkor lesznek ott további CATOBAR hordozók is, akkor pedig a két STOBAR vagy megmaradhat iskolahajónak (tulajdonképpen most is azok addig, míg nem lesz elég kiképzett és begyakorlott személyzetük), vagy nem túl nagy költséggel át is építhetők helikopteres deszant-hajónak (olcsóbb megoldás mint újat építeni 0-ról).A nagyobbik gond, hogy most sikerült fragmentált megoldást csinálniuk, két meglévő hordozójuk STOBAR, míg az állítólag érkező két nagyobb hordozó CATOBAR lesz.
Nehéz úgy összehozni egy gép fejlesztését, hogy kétféle hordozófedélzeti indítási eljárásnak is megfeleljen (persze meglehet, lásd F-35B és C), de ez egy macerás helyzet, akárhogy is nézzük.
Szóval esélyesen a két jelenleg meglévő hajóegységen maradnak a J-15-ösök, max. lesznek továbbfejlesztett alváltozataik (J-15B? J-16B?), az új típus pedig csak a katapult-indítású egységekre érkezik...
Kamu. Közelébe sincsenek az Egyesült Államoknak. A statisztikai hivataluk azt hazudik, amit akar. Senkinek sincs rálátása a dolgaikra.Kina ismét a világ legnagyobb gazdasága.De ma ehez külső erőforrásra van szüksége..Régen nem volt szüksége a határain kivűlről nyersanyagforrásra,ergo biztositott kereskedelmi utvonalra sem.Aki venni akar tőlük valamit,menjen hozzájuk,a hajózási utvonal biztonsága meg az ő gondja.Ráadásul akkoriban a belkereskedelemhez viszonyitva nem volt életbevágó a külkereskedelem.Ma viszont életbevágó számukra a biztositott kereskedelmi utvonal,és a külső nyersanyagforrásokhoz való hozzáférés.Konfliktusok ediglen az erőforrások birtoklásáért szoktak kialakulni
Onnantól számítanak komoly haditengerészetnek, ha lessz hajófedélzeti EAW repülőjük.Ha Kína tudja tartani az eddigi gazdasági fejlődést, akkor lesznek ott további CATOBAR hordozók is, akkor pedig a két STOBAR vagy megmaradhat iskolahajónak (tulajdonképpen most is azok addig, míg nem lesz elég kiképzett és begyakorlott személyzetük), vagy nem túl nagy költséggel át is építhetők helikopteres deszant-hajónak (olcsóbb megoldás mint újat építeni 0-ról).
Tanulópénz.Na, tényleg zárkóznak fel az USA-hoz.
Ott is megy a koncepciótlanságból eredő pézpazarlás.
Ha Kína tudja tartani az eddigi gazdasági fejlődést, akkor lesznek ott további CATOBAR hordozók is,
Ha Kína tudja tartani az eddigi gazdasági fejlődést, akkor lesznek ott további CATOBAR hordozók is, akkor pedig a két STOBAR vagy megmaradhat iskolahajónak (tulajdonképpen most is azok addig, míg nem lesz elég kiképzett és begyakorlott személyzetük), vagy nem túl nagy költséggel át is építhetők helikopteres deszant-hajónak (olcsóbb megoldás mint újat építeni 0-ról).
Ha igazak a kínai CATOBAR hajóegységről szóló pletykák (EMALS katapult, AESA radarok, stb.), akkor ugyanolyan méregdrága egységek lesznek, mint az amerikai Ford-osztályú egységek, és aligha valószínű, hogy azoknál gyorsabban tudja hadrendbe állítani őket (egy Ford-osztályú egységnél gerincfektetéstől átadásig 7 év a terv). Innentől inkább az a kérdés, hogy mennyi egységre van szükségük. Ha ugyanúgy világpolitikai eszköznek tekintik őket, akkor kell legalább 6-7 egység, hogy egyszerre 2-3 bevethető legyen állandóan. Vagyis nagyon alsó hangon is 2030-2035 előtt nem fognak "elkészülni".
Ezzel szemben ha megelégednek azzal, hogy egyszerre csak 1 egység legyen állandóan bevethető, akkor elég lehet 2-3db is, vagyis a jelenleg ismert 2 CATOBAR hordozónál többre nincs szükségük. Igazából ez a lényegi kérdés, de ez már katonapolitikai, világpolitikai kérdés. Valóban igénye van arra kínának, hogy a világ több pontján is "felvonulhasson" CBG szintű erővel?

A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..