F-22 Raptor (Lockheed Martin,USA)

https://thediplomat.com/2018/05/f-3...rough-japans-next-generation-fighter-options/
thediplomat_2016-02-17_08-49-08-386x212.jpg

A cikk azt taglalja, hogy a japánok miként képzelik el ezt az F-22/F-35 hybrid-et. F-22-es sárkányát szeretnék az F-35-ös elektronikai rendszereivel (agyával?) párosítani. Reménykednek abban is, hogy estleg USA is rendelne a típusból.
Elég vicces lenne, mert ez még degradált technikával is ütne túl sok jenk gépet. Nagyot pislognék, ha erre rábólintana az USA. Ez még annyira sem reális, mint amikor keringett a hír, hogy India megveszi a Kitty Hawk-ot. Ez szerintem csak álom.
 
Ha megcsinalnak a 22 sarkamy 35 avionikat +20 evre bealapoznak az elso helyet maguknak./nem matol szamolva/ minimumba. De szerintem se lepnek meg mert ugye az usa 2-300 at bizos rendelne a japokx et. De ekkora es ilyen szintu 5 gen flotta mellett 22 35 22+ az osszes 4+±+ os gep mehetne a sivatagba. Max a nemzeti gardanal maradna par 4 gen mutatoba. /mondjuk hosszutavon anyagilag lehet megerne elobb utobb ugyis gatya a 4 gennek/ de addig meg egy ket haboruba resztvesznek usa reszrol
 
Ha megcsinalnak a 22 sarkamy 35 avionikat +20 evre bealapoznak az elso helyet maguknak./nem matol szamolva/ minimumba. De szerintem se lepnek meg mert ugye az usa 2-300 at bizos rendelne a japokx et. De ekkora es ilyen szintu 5 gen flotta mellett 22 35 22+ az osszes 4+±+ os gep mehetne a sivatagba. Max a nemzeti gardanal maradna par 4 gen mutatoba. /mondjuk hosszutavon anyagilag lehet megerne elobb utobb ugyis gatya a 4 gennek/ de addig meg egy ket haboruba resztvesznek usa reszrol
Dehogy gatya a 4 gennek...

Nem csak olyan feladat van a világon, ahol 5 gen ellen kell légiharcot, vagy full kiépített és rétegzett légvédelem ellen SEAD-ot nyomni(amit azért eddig is volt hogy megoldottak jó tervezéssel/profi végrehajtással sima 4gen vagy még korábbi gépekkel).

Arról nem is beszélve, hogy még ha ilyen is fordulna elő, a jelenlegi korszerű 4+ genek még az US-nak is simán jól jönnének akkor is, mint második, harmadik hullám, miután előttük söprögettek a saját 5 genek. Nehogy már csak egy nemzeti gárdához legyen jó egy új gyártású F-15/16/18, amiről akár nagy távolságra is lehet prec csapást mérni, tud repülni felderítő bevetést, meg simán vihet egy rakat légiharc rakétát is.

Miután kiütötték egy térségnek a légvédelmi radarjait, utána egy F-15E szerintem ér annyit mint egy F-35, sok terhet visz messzire, ugyan úgy prec képességgel is. Ha stand off fegyverzettel támad, még a saját első hullám stealth gépekre sincs feltétlen néhány csapásmérő feladatnál szükség. Miért kéne kukázni ezeket?
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Ez volt már?

Az USAF tanulmánya az F-22 gyártásának újrakezdéséről (2017 február):

https://www.documentcloud.org/documents/4452474-F-22A-Production-Restart-Assessment.html


Állítólag ez a tanulmány csak most lett nyilvános:

The F-22 Production Restart Study The USAF Has Kept Secret For Over A Year....

http://www.thedrive.com/the-war-zon...tudy-the-usaf-has-kept-secret-for-over-a-year
Nem biztos, hogy ez, de hír volt, hogy tanulmány készült és eszement összeg jött ki a végén.
 
Dehogy gatya a 4 gennek...

Nem csak olyan feladat van a világon, ahol 5 gen ellen kell légiharcot, vagy full kiépített és rétegzett légvédelem ellen SEAD-ot nyomni(amit azért eddig is volt hogy megoldottak jó tervezéssel/profi végrehajtással sima 4gen vagy még korábbi gépekkel).

Arról nem is beszélve, hogy még ha ilyen is fordulna elő, a jelenlegi korszerű 4+ genek még az US-nak is simán jól jönnének akkor is, mint második, harmadik hullám, miután előttük söprögettek a saját 5 genek. Nehogy már csak egy nemzeti gárdához legyen jó egy új gyártású F-15/16/18, amiről akár nagy távolságra is lehet prec csapást mérni, tud repülni felderítő bevetést, meg simán vihet egy rakat légiharc rakétát is.

Miután kiütötték egy térségnek a légvédelmi radarjait, utána egy F-15E szerintem ér annyit mint egy F-35, sok terhet visz messzire, ugyan úgy prec képességgel is. Ha stand off fegyverzettel támad, még a saját első hullám stealth gépekre sincs feltétlen néhány csapásmérő feladatnál szükség. Miért kéne kukázni ezeket?

http://www.f-16.net/forum/viewtopic.php?f=36&t=53918

F-22 USAF számára konkrétan egy félidős típus, nem sokáig tartható már a csúcson akkora gap-ként, aminek most számít. Az F-22 képességeit nagyrészt már behozta a Szu-57/J-20 kombó, nekik viszont air dominance az elvárás. Előny.
Náluk már az NGAD a favorit a kérdéésben, abba öntenék a pénz (és van egy gyanúm, hogy nem az LM nyeri meg, ezért vergődnek azok annyira, hogy a saját gépeiket nyomják)
 
http://www.f-16.net/forum/viewtopic.php?f=36&t=53918

F-22 USAF számára konkrétan egy félidős típus, nem sokáig tartható már a csúcson akkora gap-ként, aminek most számít. Az F-22 képességeit nagyrészt már behozta a Szu-57/J-20 kombó, nekik viszont air dominance az elvárás. Előny.
Náluk már az NGAD a favorit a kérdéésben, abba öntenék a pénz (és van egy gyanúm, hogy nem az LM nyeri meg, ezért vergődnek azok annyira, hogy a saját gépeiket nyomják)
Öööööö. Már behozta....? Hadrendbe állítás közelében nincs a Szu-57, az új hajtóművel éppen csak elkezdett repülni a techdemó. Aztán gyártani is kellene belőle eleget...
 
http://www.f-16.net/forum/viewtopic.php?f=36&t=53918

F-22 USAF számára konkrétan egy félidős típus, nem sokáig tartható már a csúcson akkora gap-ként, aminek most számít. Az F-22 képességeit nagyrészt már behozta a Szu-57/J-20 kombó, nekik viszont air dominance az elvárás. Előny.
Náluk már az NGAD a favorit a kérdéésben, abba öntenék a pénz (és van egy gyanúm, hogy nem az LM nyeri meg, ezért vergődnek azok annyira, hogy a saját gépeiket nyomják)
Meglátjuk, van ebben is ráció. Akkor viszont pláne simán elképzelhetőnek tartom, hogy HA a japók kifizetik, akkor ők aztán gyárthatnak maguknak F-22-t majd. Ha az USA megint előttük jár ADF vonalon egy másik géppel, miért ne hagynák SZEMTELENÜL sok pénzért a japóknak, hogy leporolják a 20+ éves F-22t?
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Öööööö. Már behozta....? Hadrendbe állítás közelében nincs a Szu-57, az új hajtóművel éppen csak elkezdett repülni a techdemó. Aztán gyártani is kellene belőle eleget...

Természetesen így van (J-20 egy század lehet, Szu-57 tesztgép és pont, harci pilóták sehol, stb...) de a kongresszusnak elég mutatni egy Vörös Tér/Tiananmen Tér fölött áthúzó nexgen köteléket és éppen elég indok, hogy az elcseszett F-22 beszerzés miatti fighter mennyiség korrigálását megkezdhessék. Politikusok olyanok, mint a nők - le kell őket nyűgözni látványos, bár nem szükségszerűen tökigaz tényekkel :D
 
  • Tetszik
Reactions: endre and gacsat
Ez nem a 2011es tanulmany.Hanem annak felulvizsgalata.

A tanulmanyban szinte minden ki van elemezve, amirol az F35 topikban vitatkoztok...
Mjad átfutom. Amit én említettem az nem 2011-es tanulmány volt, kb. 1,5 éves történet. Emlékszem, mert javában írtam a nagy művet és arra is, hogy már akkor sem gyártották régesrég a Raptort. Akkor kommentelbe be valaki az üres lekonzervált gyártósoros konténer történetet.
 
A japánok tuti megveszik majd ezt az f-22est f-35 elektronikával
2020-ig Kína nem pontos infó szerint 100db j-20A gépet állít hadrendbe .Majd később a j-20B-ből (ws-15 hajtóművel) pedig 500db-ot.
 
Olyat nem lehet megvenni, ami nincs és amúgy se lenne eladó. Az F-22, mint platform eladásába kb. akkor menne bele a USA vezetése, ha már a gép elavult lenne. Az az időpont meg a láthatáron nincs.

Szvsz F-35A avionikával, butított (F-35A export) festéssel még lehet, hogy lenne rá esély...
A kérdés, hogy mi értelme, ha egyszer a gyártósort 10 éve bezúzták...