Egy hirtelen jött indok: az F-35A nem légifölényre lett kitalálva, így pl. nem képes a szupercirkálásra?
LM értelmezésében nem, mert az M1.5+ sebesség. Az M1.2-re ég AG konfigban is képes 20k láb felett 50-60% keróval. Pont erről volt már szó, hogy a kisebb elméleti M1.6 csúcssebessége ellenére jelenleg a világ leggyorsabb harcászati csapásmérő gépe - ha az F-22-őt nem számítja az ember - reális AG konfigban.
Nyilván ez egy átépített alváltozat lenne, egy F-22B vagy F-22J, adott esetben az avionikán túl mást is átépíthetnek benne. Persze csak lehetőség, nem biztos, hogy ebben gondolkodnának.
Csak akkor az áron mit rugóznak? Teljes teljesen törzsáttervezett kisebb szériás új hajtóműves F-22J esetén csodálkoznak, a 25% áremelkedésen? Megáll az ész... Az USAF flyway 135 misi táján volt...
2012 májusában adták át az utolsót a légierőnek, de az a gép 2009-ben indult el a gyártósoron, és még 2011-ben gördült le róla. Anno olyasmit olvastam, hogy a 187-edik gép után szépen szerelték is szét a gyártósort, és a gyártószerszámok egy részét bezúzták. A légierő csak a gyártószerszámok terveit őrizte meg hiánytalanul.
Akkor a fenti áron fennakadás még mókásabb. Főleg úgy, hogy a projekten dolgozók egy része is sanszosan már az LM-nél sincs meg, ahogy a beszállítók sem.
Az F-15 és az F-16 esetében is volt ilyen, akkor visítottak?
Az F-15SA és SG az USAF F-15E-nél fejlettebb...
...csak ez senkit nem érdekel az USAF-nál, ameddig ők F-35A-val fossák teli majd az állományt. Az F-15E már másodlagos gép minden fejlettsége ellenére. Közgazdasági alapon nem dobják ki, mert vicces lenne kidobni 8-14 ezer órás gépeket, amik elrepülhetnek akár 20-30 ezer óráig is az eddigi vizsgálatok szerint. A tervezett élettartam volt 16 ezer óra. A fleet leader gép volt két éve 12k óránál.
https://combataircraft.keypublishing.com/2016/08/26/strike-eagle-hits-12000-flight-hours/
Na de egy DAS-os F-22J, ami adott esetben újabb hajtóművel megy és TVC + szögletes szívócsatornát leveti nos, akkor ott elborulhat az agyuk, hogy "ezt mégis hogyan?". Főleg úgy, hogy további F-22A-ra nem is akartak nekik pénzt adni.
Az meg elég vicces lenne, hogy akkor vegyes USAF F-22 állomány lenne. Az, hogy meglevő gépeket szétkapják és átépítsék példa nélküli lenne. Még az PW F100 ---> GE F110 cserét sem lépték meg az F-15C/E gépeken - az USAF F-15E 60%-ban még -229 sincs csak -220 - de majd akkor a RSAD módon lebontják a gépek felé hajtómű cseréért? Én ezt valahogy nem tudom magam elé képzelni, de azt mondom, hogy akkor lepjen meg a jenki védelmi szféra.
A US Navy féle elképesztő ökörségek listája mellett ennek hosszútávon még értelme is lenne, ha akkor építik át a jenki gépeket, amikor az F119 kezd szűk keresztmetszet lenni. De az még odébb van.