F-22 Raptor (Lockheed Martin,USA)

Én nem egészen értem ezt az F-35 elektronikát. Az F-35-ös szerintem komplexebb és hatékonyabb avionikával rendelekzik, mint a Raptor, ami már nem a "latest and greatest" ahogy a jenki mondaná. Nem tudom, hogy a japánoknak, vagy bárkinek miért kell az F-22-es, ha amúgy F-35-ös rendszeresítő.
 
A japánok tuti megveszik majd ezt az f-22est f-35 elektronikával
2020-ig Kína nem pontos infó szerint 100db j-20A gépet állít hadrendbe .Majd később a j-20B-ből (ws-15 hajtóművel) pedig 500db-ot.

Vagy simán megvárják az NGAD-ot... amiből esélyesen megint nem kapnak, úgy, mint az F-22-ből sem (tekintve egy szó sem esik nemzetközi programról - ez az USAF saját king position programja. Talán a NAVY az F/A-XX-be beeengedi őket, ez függ a térség eszkalációjától)
Nem igazán értem az F-35 miben nem szolgálja ki az igényeiket? A gép még eléggé "üres", eszetlen mennyiségű továbbfejlesztési potenciállal. Ami pedig kellhet, azt új fegyverzet + elektronika megadhatja (hely, plusz energiakapacitás megvan). És ami a lényeg - működik. Mert a J-20-ról a világon semmit nem tudunk, de nekem ember be nem magyarázza, hogy az vajsimán halad, semmi problémával...

Szvsz F-35A avionikával, butított (F-35A export) festéssel még lehet, hogy lenne rá esély...
A kérdés, hogy mi értelme, ha egyszer a gyártósort 10 éve bezúzták...

F-22 esetében eléggé sírnak, hogy egy HH dizájn, nagyobb hatótáv, etc. kéne a Csendes térsége fölé (Európa fölé lőtték be ezt a gépet).
 
Szvsz F-35A avionikával, butított (F-35A export) festéssel még lehet, hogy lenne rá esély...
A kérdés, hogy mi értelme, ha egyszer a gyártósort 10 éve bezúzták...
  • Az F-22 szögletes fúvócső kialakítása egy tévútnak bizonyuló valami, lásd Allesmor kommentjét.
  • 10 éve hogyan lehet bezúzva a sor, amikor az utolsó gépet 5 éve adták át?
  • A bezúzást sem értem, amikor papíron egyes részei el vannak téve. Bár ezzel ellentétes infó, hogy gy felnyitott konténerből, ahonnan valami sablont (?) akartak javításhoz előszedni az egyszerűen üres volt.
Én nem egészen értem ezt az F-35 elektronikát. Az F-35-ös szerintem komplexebb és hatékonyabb avionikával rendelekzik, mint a Raptor, ami már nem a "latest and greatest" ahogy a jenki mondaná. Nem tudom, hogy a japánoknak, vagy bárkinek miért kell az F-22-es, ha amúgy F-35-ös rendszeresítő.
A gép repülési teljesítménye teszi bizonyos szempontból most is csúcsragadozóvá a Raptort. Gyakorlatilag úgy rohangál a csatatéren, ahogy neki tetszik. Igaz, hogy a DAS és EOTS hiánya miatt kicsit vaksibban, mint az F-35, de az demoralizáló, hogy a légiharc legkritikusabb kezdeti fázisában M1.5+-szal képes rohangálni különösebb erőlködés nélkül stealth konfigban, amikor minden más 4. gen ASF 6 db AAM-mel sem képes lényegében M1.3 fölé gyorsulni, mert nincs rá idejük.

F-22 esetében eléggé sírnak, hogy egy HH dizájn, nagyobb hatótáv, etc. kéne a Csendes térsége fölé (Európa fölé lőtték be ezt a gépet).
Az F-35 sem oldja meg ezt a problémát.
 
Most látom a Hírhalomban a hírt az F-22 és F-35 szerelemgyerekéről. Szép, szép, de hol van a politikusi jóváhagyás hozzá?
Anno az YF-23 feltámasztását ötlet szinten úgy kaszálták el, mielőtt még kimondhatták volna, hogy abrakadabra...

Ha erre rábólintanak, akkor szerintem - de ez csak magánvéleményem - 99,9%, hogy az USAF visítani fog, hogy akkor adjanak nekik pénzt, mert hogyan nézne ki, hogy egy exportváltozat bizonyos szempontból jobb géppel bír, min Uncle Sam repülő vasökle a USAF?

A problémám még az, hogy honnan vesznek F119-et? Mert annak gyártását is beszüntették Allesmor linkje alapján, amit pár hónapja tett be. Vagy akkor áttervezik nem TVC-s F135 és a gép teljes segge más lesz? Vagy újraindul F119 gyártása is?

Kicsit sok kérdőjelet látok.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
... Nem tudom, hogy a japánoknak, vagy bárkinek miért kell az F-22-es, ha amúgy F-35-ös rendszeresítő.

Egy hirtelen jött indok: az F-35A nem légifölényre lett kitalálva, így pl. nem képes a szupercirkálásra?

Az F-22 szögletes fúvócső kialakítása egy tévútnak bizonyuló valami, lásd Allesmor kommentjét.

Nyilván ez egy átépített alváltozat lenne, egy F-22B vagy F-22J, adott esetben az avionikán túl mást is átépíthetnek benne. Persze csak lehetőség, nem biztos, hogy ebben gondolkodnának.

  • 10 éve hogyan lehet bezúzva a sor, amikor az utolsó gépet 5 éve adták át?
2012 májusában adták át az utolsót a légierőnek, de az a gép 2009-ben indult el a gyártósoron, és még 2011-ben gördült le róla. Anno olyasmit olvastam, hogy a 187-edik gép után szépen szerelték is szét a gyártósort, és a gyártószerszámok egy részét bezúzták. A légierő csak a gyártószerszámok terveit őrizte meg hiánytalanul.

De igen, nem 10 éve kezdték el szétbontatni a gyártósort, hanem csak 9 éve és 7 éve kapták szét azt.

Ha erre rábólintanak, akkor 99,9%, hogy az USAF visítani fog, hogy akkor adjanak nekik pénzt, mert hogyan nézne ki, hogy egy exportváltozat bizonyos szempontból jobb géppel bír, min Uncle Sam repülő vasökle a USAF?

Az F-15 és az F-16 esetében is volt ilyen, akkor visitottak? :)
 
Egy hirtelen jött indok: az F-35A nem légifölényre lett kitalálva, így pl. nem képes a szupercirkálásra?
LM értelmezésében nem, mert az M1.5+ sebesség. Az M1.2-re ég AG konfigban is képes 20k láb felett 50-60% keróval. Pont erről volt már szó, hogy a kisebb elméleti M1.6 csúcssebessége ellenére jelenleg a világ leggyorsabb harcászati csapásmérő gépe - ha az F-22-őt nem számítja az ember - reális AG konfigban.

Nyilván ez egy átépített alváltozat lenne, egy F-22B vagy F-22J, adott esetben az avionikán túl mást is átépíthetnek benne. Persze csak lehetőség, nem biztos, hogy ebben gondolkodnának.
Csak akkor az áron mit rugóznak? Teljes teljesen törzsáttervezett kisebb szériás új hajtóműves F-22J esetén csodálkoznak, a 25% áremelkedésen? Megáll az ész... Az USAF flyway 135 misi táján volt...

2012 májusában adták át az utolsót a légierőnek, de az a gép 2009-ben indult el a gyártósoron, és még 2011-ben gördült le róla. Anno olyasmit olvastam, hogy a 187-edik gép után szépen szerelték is szét a gyártósort, és a gyártószerszámok egy részét bezúzták. A légierő csak a gyártószerszámok terveit őrizte meg hiánytalanul.
Akkor a fenti áron fennakadás még mókásabb. Főleg úgy, hogy a projekten dolgozók egy része is sanszosan már az LM-nél sincs meg, ahogy a beszállítók sem.

Az F-15 és az F-16 esetében is volt ilyen, akkor visítottak? :)
Az F-15SA és SG az USAF F-15E-nél fejlettebb...
...csak ez senkit nem érdekel az USAF-nál, ameddig ők F-35A-val fossák teli majd az állományt. Az F-15E már másodlagos gép minden fejlettsége ellenére. Közgazdasági alapon nem dobják ki, mert vicces lenne kidobni 8-14 ezer órás gépeket, amik elrepülhetnek akár 20-30 ezer óráig is az eddigi vizsgálatok szerint. A tervezett élettartam volt 16 ezer óra. A fleet leader gép volt két éve 12k óránál.
https://combataircraft.keypublishing.com/2016/08/26/strike-eagle-hits-12000-flight-hours/

Na de egy DAS-os F-22J, ami adott esetben újabb hajtóművel megy és TVC + szögletes szívócsatornát leveti nos, akkor ott elborulhat az agyuk, hogy "ezt mégis hogyan?". Főleg úgy, hogy további F-22A-ra nem is akartak nekik pénzt adni.

Az meg elég vicces lenne, hogy akkor vegyes USAF F-22 állomány lenne. Az, hogy meglevő gépeket szétkapják és átépítsék példa nélküli lenne. Még az PW F100 ---> GE F110 cserét sem lépték meg az F-15C/E gépeken - az USAF F-15E 60%-ban még -229 sincs csak -220 - de majd akkor a RSAD módon lebontják a gépek felé hajtómű cseréért? Én ezt valahogy nem tudom magam elé képzelni, de azt mondom, hogy akkor lepjen meg a jenki védelmi szféra.

A US Navy féle elképesztő ökörségek listája mellett ennek hosszútávon még értelme is lenne, ha akkor építik át a jenki gépeket, amikor az F119 kezd szűk keresztmetszet lenni. De az még odébb van.
 
Én nem egészen értem ezt az F-35 elektronikát. Az F-35-ös szerintem komplexebb és hatékonyabb avionikával rendelekzik, mint a Raptor, ami már nem a "latest and greatest" ahogy a jenki mondaná. Nem tudom, hogy a japánoknak, vagy bárkinek miért kell az F-22-es, ha amúgy F-35-ös rendszeresítő.

4db AA rakéta marha kevés ám egy Kína kaliberű ország ellen.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
4db AA rakéta marha kevés ám egy Kína kaliberű ország ellen.

Nem biztos. Mennyit tudnak egy időben a levegőbe emelni, irányítani, kiszolgálni, tankerrel kísérni a kínaiak? Milyen távolságban a saját bázisoktól? Mondjuk Japán vagy a szigetek fölött?
Amilyen távolságokban várható ott a harcérintkezések menete, hozzáadva a lapos fedélzetesek mennyiségét mindkét oldalon, az USA és szövetséges oldal sokkal magasabb rendelkezésreállást biztosíthatnak - vagyis többször mehetnek haza tankolni/újrafegyverezni. Vagyis időszakra lebontva több AA rakétát képesek a levegőben tartani
 
Ameddig stealth vs 4++ gen felállás van, addig még éppenhogy elmegy. A probléma a J-20 megjelenése.

Az F-35-öt nem mára vásárolják így abból kell kiindulni,hogy mi a valószínű fenyegetés a jövőben.Az pedig a J-20 meg a SZU-57.A kérdés csak az,hogy mennyi lesz ezekből, a Szuhojból nyilvánvalóan kevesebb de a J-20-at senki nem tudja.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
DjXDva0XsAAeUev.jpg:large