Nem értem, a 2db F-119 mire nem elég a Raptor sárkányával kombinálva?
Mindenre elég, de össze se lehet vetni a kettőt.
Az F119-es lényege a nagy "dry", azaz maximál rezsim tolóerő, amit különösen erőteljessé tesz a hangsebesség feletti repülés. A Mach 1.85-re is képes forzsázs nélküli üzemmódon ugyanis beszédes, hogy a hajtóművek közel annyit esznek, mint utánégetésen. Nem véletlen az alacsony super cruise repülési idő és a relatíve alacsony össz-élettartam.
Ehhez képest a forzsázs rezsim tolóereje szerény, statikusan alig 40kN. Egy közel 120kN-os hajtóműhöz 40kN forszázs az nem sok, gondoljunk bele, hogy az AL-31F-nél a 76kN tolóerőhöz jön közel 50kN fáklya.
Házon belüli példánál maradva, az F100PW229-esnél 80kN-ból lesz közel 130, tehát detto.
A Raptornál az utánégetés a hirtelen szubszonikus kigyorsítást és a TVC-aktív kis sebességű manőverezést támogatja meg.
Amúgy nagyon hasonló jellegű a Typhoon és az EJ200 viszonya, minusz TVC.
Az F135 az nem más, mint egy nagyra nőtt F100PW229-es, valamivel nagyobb kétáramúsági fokkal. Ami az F119-esnél 0.25, az az F135-ösnél 0.57.
Az utánégetésen is meglátszik, mert csak a forszázs több, mint 60kN!
Nagy szubszonikus megindulásokhoz kell ez, de ha lekapcsoljuk az utánégetést, akkor már látványosat esik a tolóerő.
A Raptornak nem ilyen karakterű hajtómű való.