F-22 Raptor (Lockheed Martin,USA)

Fontos kiemelni, hogy nem említett hajtóműcserét a forrás!!!, az F-35 részére készített szenzorok, avionika és radarabszorbens burkolat implementálásáról volt szó.
Igen, ezt valóban ki kell hangsúlyozni. Elfeledtem odaírni, hogy a hajtóműves megjegyzésemhez nem párosul valós szándék még az LM részéről se.
 
Nem értem, a 2db F-119 mire nem elég a Raptor sárkányával kombinálva?
Mindenre elég, de össze se lehet vetni a kettőt.
Az F119-es lényege a nagy "dry", azaz maximál rezsim tolóerő, amit különösen erőteljessé tesz a hangsebesség feletti repülés. A Mach 1.85-re is képes forzsázs nélküli üzemmódon ugyanis beszédes, hogy a hajtóművek közel annyit esznek, mint utánégetésen. Nem véletlen az alacsony super cruise repülési idő és a relatíve alacsony össz-élettartam.
Ehhez képest a forzsázs rezsim tolóereje szerény, statikusan alig 40kN. Egy közel 120kN-os hajtóműhöz 40kN forszázs az nem sok, gondoljunk bele, hogy az AL-31F-nél a 76kN tolóerőhöz jön közel 50kN fáklya.
Házon belüli példánál maradva, az F100PW229-esnél 80kN-ból lesz közel 130, tehát detto.
A Raptornál az utánégetés a hirtelen szubszonikus kigyorsítást és a TVC-aktív kis sebességű manőverezést támogatja meg.
Amúgy nagyon hasonló jellegű a Typhoon és az EJ200 viszonya, minusz TVC.

Az F135 az nem más, mint egy nagyra nőtt F100PW229-es, valamivel nagyobb kétáramúsági fokkal. Ami az F119-esnél 0.25, az az F135-ösnél 0.57.
Az utánégetésen is meglátszik, mert csak a forszázs több, mint 60kN!
Nagy szubszonikus megindulásokhoz kell ez, de ha lekapcsoljuk az utánégetést, akkor már látványosat esik a tolóerő.
A Raptornak nem ilyen karakterű hajtómű való.
 
Az USAF-nak egy fia F110, annyi sincs az F-15E gépeiben. Az ilyen utólagos átalakításokat a szaúdiak voltak csak képesek megfizetni.
A Raptornak ráadásul nem csak a hajtómű gondoláit, de a beömlőket és a szívócsatornákat, továbbá az ott elhelyezett oldalsó fegyverteret is módosítani kéne.

Az se világos, hogy a lapított profilú törzshátsórészbe a két jókora átmérőjű körkörös profilú fúvócső hogyan férne be a vezérsíkok tövei által határolt keresztmetszetbe.
Tudom, hogy nincs. De ha már új Raptort gyárt, akkor miért 30+ éves hajtóművet tegyen bele? Igen, ez mind probléma, de azért elég húzós lenne műszaki szemmel azért kvázi vakvágányt jelentő dolgot gyártani újra. Bár lehet, hogy átvettem a jenkik agyatlan maximalista közelítését. (Mondjuk ennek meg pont ellentmond az F-15 flotta újrahajtóművezetlensége.)
 
Az F135 megoldásait, gyártástechnológiáját alapul véve szerintetek mennyire lenne drága és időigényes tovább fejleszteni az F119-et, legalább részben orvosolva az élettartam problémáit? Vagy azt egy az egyben újra gyártásba vennék megrendelés esetén?

Sztem USAFet annyira nem zavarja, hogy dupla gyakorisággal kell overhaul. Spare enginek miatt, nincs komoly kiesés.

Az LM javaslat tök érdekes és logikus. De meglepne USAF ráugrana. A hülye maximalizmus.

Az adventet amúgy juliusban tovább tolták. http://www.defenseworld.net/news/22887#.W6Aet-gzaiM
Innen lassan ki kéne találniuk, hogy mibe is akarják belerakni.
 
  • Tetszik
Reactions: arbalest
Tudom, hogy nincs. De ha már új Raptort gyárt, akkor miért 30+ éves hajtóművet tegyen bele?

Mert vagy beleteszik a 30 éveset, vagy valamennyire továbbfejlesztik azt a 30 éveset és azt pakolják bele. Amennyiben meg akarják tartani a Raptor 1.8 Mach-os "szupercirkálását".

Az adventet amúgy juliusban tovább tolták. http://www.defenseworld.net/news/22887#.W6Aet-gzaiM
Innen lassan ki kéne találniuk, hogy mibe is akarják belerakni.

Már ki van találva. Talán beleteszik az F-35-be, majd valamikortól. De ami biztos, a "6. generációs" gépekbe már adaptív ciklusú hajómű megy. Azok meg ugye valamikor 2030-2040 között várhatóak.
 
Ez mi?
https://defence-blog.com/news/russian-fighter-jets-intercept-u-s-f-22-raptor-flying-over-syria.html

Russian fighter jets intercept U.S. F-22 Raptor flying over Syria

Dn24oaAXcAAg2Px.jpg

OLS-35.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: svajcibeka
Az lassan német légierős arány a Raptornál.
Nem ez az igazi hír. Az amerikai támadási miniszter elrendelte, hogy a négy fő támadó repülőgépnek a bevethetőségi arányát egy éven belül emeljék 80 %ra!
Tessék példát venni a polgári repülőgépkarbantartásról. Dupla pénzből tízszer rosszabbul csinálják.
 
Nem ez az igazi hír. Az amerikai támadási miniszter elrendelte, hogy a négy fő támadó repülőgépnek a bevethetőségi arányát egy éven belül emeljék 80 %ra!
Tessék példát venni a polgári repülőgépkarbantartásról. Dupla pénzből tízszer rosszabbul csinálják.

Akkor mekkora is volt múlt évben a bevethetőségi arány?
 
Vannak itt is gondok.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
  • Tetszik
Reactions: fishbed
"Fox News journalist reports that fifth-generation F-22 Raptor fighters may have suffered because of the hurricane Michael in Florida.
All the hangars at Tyndall airbase were damaged and in many of them were these planes. In total, 50 F-22 were based at this airbase; evacuation was carried out before the hurricane. But according to statistics from the US Air Force, only about half of them were intact, that is, the other could suffer because of the elements."

44023632_1896914883677335_4798403240515338240_n.jpg
 
A fel nem szállható gépek esetében - nyilván nem csak F-22 - tényleg lehetett probléma, de a mértéke az homályos.

https://index.hu/kulfold/2018/10/13/a_hurrikan_szetzuzhatta_az_amerikai_legiero_f-22-eseit_is/

"De itt volt a bázisa 55 darab F–22-es vadászbombázóknak is, melyek közül 33 még a hurrikán előtt biztonságos helyre repült, de a maradék valószínűleg nem volt felszállóképes..."

33 gép az 55 gépből az 60 %. Akkor az adott pillanatban 40 % volt bevethetőség / repülőképesség?
 
  • Tetszik
Reactions: jani22