[HUN] Mi-24 korszerűsítés

Még mindig azon vitáztok mi haszna van számunkra a mihunak. Nemrég még azon ment a siránkozás, hogy milyen jó lett volna nem hagyni lerohadni őket, meg, hogy életet kellene lehelni beléjük. Most ez megtörtént, ez se jó. Elmondom mi van: volt 8 db helink ami rendelkezik pár év tartalékkal, és amihez minden fontos dolog adott (szerszámozás, műszaki gárda, még talán pilóta is). Ok nincs hozzá ATGM, lehet már NIR sem. Viszont mire lehet jó? Először is a Mi-8/17-jeink elég sokat repülnek mostanság, és bár kb 2000 óra van bennük azért a műszaki hátterük oroezos még mindíg, vagyis bizonyos kqrbantartásokat le kell rendezni 50-100-200 óránként. Így a 6-8 heliből időröl időre csak max a kétharmqda bevethető. Több felújítható szállítónk nincs, így maradtak a mihuk. Na nem mint tehergépek, csak gyakorlás lesz a szerepük szerintem. Hogy minél több pilóta, minél több repórát tudjon begyűjteni, és ezzel alapvető ismereteket szerezni a modernebb gépek megjöttéig. Nem baj az, ha a H145M et nem 0 kilóméteres pilótáknak kell berepülni. 20 heliről van szó, ehez az állományt fel kell futtatni, és az két mókussal meg 8 Minyóval (amiből kettő SAR keszit ad) elég nehéz lenne ezt megoldani. Szükségmegoldás. Ezekkel a gépekkel senki nem szándékozik harcolni, ha olyan lenne a szitu, akkor is max annyira repülnének komoly bevetést mint egy szállító heli, vagy max azokat kísérnék. Aki itt arról fantáziál, hogy mi lenne ezekkel a gépekkel élesben az nincs tiaztában a dolgok hátterével.
Itt két különböző dolgot keversz össze.
Bűn volt hagyni lerohadni a mihukat, de ugyanilyen bűn ezeket feltámasztani.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
Ez pontosan így van.
Hatalmasat tévedett szegény, de oda se neki...

Itt két különböző dolgot keversz össze.
Bűn volt hagyni lerohadni a mihukat, de ugyanilyen bűn ezeket feltámasztani.
Igen. Ha már lerohadt, akkor nem volt értelme feltámasztani. Ha nem rohadt volna le, akkor kirepülni 202x tájáig és csá.

Kb. annyi értelme van, mint egy 10+ éve álló 30 éves Ladát újra forgalomba helyezni, hogy azon gyakoroljon az ember, amikor az utódja meg egy XXI. századi autó lesz...
 
Az analógiád nem jó, aki 30 éves Ladán tanul vezetni, az a XXI. századi autót is el fogja tudni vezetni automataváltóstul.

A Mi-24 réskitöltő szerepre érkezik, olcsóbban mint egy AH-60. Részben a harciheli fegyvernem életbentartása/újra megteremtése a cél a H-145M érkezéséig, részben ahogy fentebb írták nagyon helyesen, ha kell egyáltalán bevethető forgószárnyas a kevés Minyó mellé. Az hogy mennyi kolibrit lehet venni az árából, ha már kiképzés, az egy érdekes dolog, csak azokkal a kolibrikkel te nem fogsz gépágyú és NIR használatot gyakorololtatni senkivel. Az ilyen alap képzést valóban ahogy leírtátok, lehet bérelni a civil versenyszférától akár. A Mihu a következő lépcsőfok, amikor valaki már tudja hogy mitől és hogyan repül a helikopter.
Az sem elhanyagolható, hogy szerintem addig is ha kell, nem kolibri van, hanem Mihu abban a pár évben, amíg rendszerbe áll a H145M.
Tudjátok, az a marha nagy különbség a kettő között, amiért TI sírni szoktatok, hogy már megint olyat vettünk, amire bár szükség van, de nem lehet vele lőni.

Nektek minden szar, és minden hivatásos hülye. Én ezt elfogadtam, nem is akarom megváltoztatni. Tessék elmenni a HM-be, vagy mondok jobbat: nyerjetek választást! Onnantól úgy lesz ahogy ti akarjátok. Most ez van. Ezt kell szeretni. Illetve jogotokban áll fikázni tovább, ez egy szabad ország, csak ettől még akkor is ez lesz.

Én befejeztem, úgy is van itt olyan számolatlan, aki jobban tudja.
 
Keresztül kasul bejártam az országot. Mo. pontosan arra példa, hogy szinte mindenhol messzebbre ellátni, mint 3-4 km, de oda se neki. Mindkét Alföld. A hegységek és dombságok esetén meg egy csinosabb tetőről 10-50 km-re is.

Megtanulni meg azért kéne, mert akkor nem kommentelnél folyton téveszméket.


Valahol nevetséges és vicces, hogy ennyire ostobának tartasz, de képtelen vagy megérteni a Mi-24 és Gripen fegyveralkalmazása közti eltéréseket...
Ráadásul ennek semmi köze az eddigiekhez...
Kb. olyan vagy, mint a vizsgán hadováló diák...

Az a te dolgod,hogy csak úgy tudsz mozogni,hogy 5-10km-ről kiszúrnak.Egy lövész század simán a képedbe mozogna fedve bárhol úgy,hogy csak az utolsó 2km-en látod őket.De ugyan ez igaz egy harckocsi századra is...Mondjuk azokat talán hallanád.
 
szerepkörre alkalmatlanok.
Köszönöm, itt a pont. Felesleges tovább erről a témáról beszélni, így van ahogy írtad.


Szerintem ez a vita értelmes és időszerű is. Én a következőket szűrtem le az előzőekből.

Ha csak felújítottuk a Mi-24-eseket, és nem lesz hozzájuk fegyver, akkor az egész program értelmetlen pénzkidobás, mert akkor kaptunk olyan kiképző helikoptereket, amelyek a harci helikopter feladatra alkalmatlanok. Azt hiszem az ezeken a heliken történő gyakorlásnak nem túl sok értelme lenne, ha innen kellene szintet ugrani a csak repülésre kiképzett hajózónak. Az nem fegyverrendszer, ami nem képes célok megsemmisítésére. Nevezhetik harci heli századnak, akkor se lesz az, mint ahogy az AIRBUSZ-ok sem csapatszállításra használtak.

Ha pedig lesz hozzájuk fegyverzet, mert mondjuk veszünk rakétákat Bulgáriától, vagy máshonnan, és nem orosz korszerűsítési elem is, mint ahogy ítt honvéd lehetőségként vízionálta, akkor meg fenn lesznek tartva szerintem a fegyverek üzemidő lejártáig...legalább évtizedig... Azaz csak ebben az esetben lehetne valamilyen katonai-harci képességről beszélni. Ekkor viszont évtizedre elodázódna a korszerű technika beszerzése.

De én attól tartok, inkább a felesleges gyakorló harci heli szerepre lesznek kárhoztatva, ismerve a mai magyar haderő fejlesztés bugyrait, ahol eddig nem sok mindent neveztek a nevén. Minden fejlesztés valami tetszetős nevet kapott. Hogy ennyire sötétben tapogatózunk, annak az az oka, hogy nem merik tájékoztatni a közvéleményt a részletekről és ez nem vet túl jó fényt a programra és annak hasznosságára... Nem hiszem, hogy titkolózni kellene, mert nem egy akkora dolog 8 db helikopter nagyjavítása. Egyébiránt szerintem pilótát sem lehet csak úgy leakasztani hozzájuk, mert jó esetben jelentős részük is ma már nyugdíjasok azok, akik afganisztánban mentori feladatokat láttak el, legalábbis szerintem.. Lehet, eleve migránsijesztegető lesz a feladatkörük, ami meg szintén nem egy nagy eresztés katonai szempontból. Igazándiból a társadalom nem bízhat a katonaságban, mert azok készséggel kiszolgálják a politika fasz elvárásait és még tapsolnak is hozzá. De aki itt van ezen a lapon, értsen is csak egy kicsit a témához, annak ez aködösítés, félrebeszélés ami ezt a programot is körülveszi: egyszerűen kevés... De a titkolózás egy dologra jó, az átgondolatlanság elkendőzésére.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
Igen.


Az orrán vannak valami bigyulák. Azok mik lehetnek?
https://airbus-h.assetsadobe2.com/i...45M-Bundeswehr-002.jpg?wid=3626&fit=constrain



Oké, de nem én. :)
Csak szeretem nem elfelejteni, hogy a H145M nem harci helhikopter.




Lehetett volna mondjuk négy EC-145-öt bérelni, de lehet, hogy ez eszébe sem jutott a fejeseknek.
Akkor még nem tudták hogy 145 lesz. Semmit sem tudtak , még kb Hende volt a miniszter mikor a Mi-24 történet elkezdődött az iroasztalokon.
 
Az analógiád nem jó, aki 30 éves Ladán tanul vezetni, az a XXI. századi autót is el fogja tudni vezetni automataváltóstul.
Karbantartás oldalról van eltérés, hahó...
Egyébként meg máshogy kell vezetni, de ezt most ne firtassuk... A mihu egyetlen respektje a teljesítmény, a kiképzés alatt, csak ezért meg drága...

Részben a harciheli fegyvernem életbentartása/újra megteremtése a cél a H-145M érkezéséig, részben ahogy fentebb írták nagyon helyesen, ha kell egyáltalán bevethető forgószárnyas a kevés Minyó mellé.
Cirka 5 éve nem repültek a 24-esek. Nincs mit itt életben tartani.

Az hogy mennyi kolibrit lehet venni az árából, ha már kiképzés, az egy érdekes dolog, csak azokkal a kolibrikkel te nem fogsz gépágyú és NIR használatot gyakorololtatni senkivel.
7-8 évre nem vásárol gépet az ember.

Tudjátok, az a marha nagy különbség a kettő között, amiért TI sírni szoktatok, hogy már megint olyat vettünk, amire bár szükség van, de nem lehet vele lőni.
Szerintem meg ilyen köpködés előtt talán oldasd el a gripenes honvédélmis írásomat és akkor talán végre leesne...

Nektek minden szar, és minden hivatásos hülye.
Nem, nem az. És kurvára elegem van, hogy egyeseknek itt hobbijuk, hogy olyat adnak más szájába, amit sosem mondott.
Egyébként nem értem, hogy számtalan technikai részletet kívánó témában mitől is relevánsabb dudi technikai hülyeségekkel tarkított kommentjei. Csak azért, mert ő hivatásos lövész? Ezen pont úgy röhögök, amikor valakinek az volt az érv a MiG-21 körül zajló vitában, hogy ő ért hozzá, mert ő volt sorkatona.

Pffffffffffffffff...
 
Akkor még nem tudták hogy 145 lesz. Semmit sem tudtak , még kb Hende volt a miniszter mikor a Mi-24 történet elkezdődött az iroasztalokon.


Ez most amit leírtál, azt mutatja, hogy nincsen hosszútávon átgondolva a honvédség fejlesztése. És ez legalább annyira lehangoló és ijesztő, mint a lemázolt Mi-24-esek opciója. Ha csak repülő képessé teszik azokat, jobb lett volna, ha a szárazföldi erők fejlesztésére költik a pénzt. De nem látjátok, itt elsősorban az kapott eddig jelentősebb pénzeket, ami így vagy úgy, de repül. És ez elég nagy aránytalanságot eredményezett..
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
Az analógiád nem jó, aki 30 éves Ladán tanul vezetni, az a XXI. századi autót is el fogja tudni vezetni automataváltóstul.

A Mi-24 réskitöltő szerepre érkezik, olcsóbban mint egy AH-60. Részben a harciheli fegyvernem életbentartása/újra megteremtése a cél a H-145M érkezéséig, részben ahogy fentebb írták nagyon helyesen, ha kell egyáltalán bevethető forgószárnyas a kevés Minyó mellé. Az hogy mennyi kolibrit lehet venni az árából, ha már kiképzés, az egy érdekes dolog, csak azokkal a kolibrikkel te nem fogsz gépágyú és NIR használatot gyakorololtatni senkivel. Az ilyen alap képzést valóban ahogy leírtátok, lehet bérelni a civil versenyszférától akár. A Mihu a következő lépcsőfok, amikor valaki már tudja hogy mitől és hogyan repül a helikopter.
Az sem elhanyagolható, hogy szerintem addig is ha kell, nem kolibri van, hanem Mihu abban a pár évben, amíg rendszerbe áll a H145M.
Tudjátok, az a marha nagy különbség a kettő között, amiért TI sírni szoktatok, hogy már megint olyat vettünk, amire bár szükség van, de nem lehet vele lőni.

Nektek minden szar, és minden hivatásos hülye. Én ezt elfogadtam, nem is akarom megváltoztatni. Tessék elmenni a HM-be, vagy mondok jobbat: nyerjetek választást! Onnantól úgy lesz ahogy ti akarjátok. Most ez van. Ezt kell szeretni. Illetve jogotokban áll fikázni tovább, ez egy szabad ország, csak ettől még akkor is ez lesz.

Én befejeztem, úgy is van itt olyan számolatlan, aki jobban tudja.


Mondjuk én azt látom, hogy a kiképzés egyszerűsődik a korszerű kiképző gépekkel és szimulátorokkal. Már nem többlépcsős kiképzés van, hanem a sugárhajtású, de szubszónikus típusokról való közvetlen átülés a harci típusokra, legalábbis a repülőgépeknél, ha jól tudom. Feltételezém a heliknél is van ilyen tendencia. Azt látom, vannak itt, akik szerint minden haderőt érintő kormányzati döntés tökéletes. Ehhez pedig igen könnyű magyarázatot találni, mint ahogy te is tetted, a harckiképző helikopter szükséges kiképzési lépcsőjének a beiktatásával. De javítson ki az, aki nálam jobban ért hozzá..
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
@dudi, engem frankón meggyőztél, hogy aktív tűztámogatásra ezek már nem jók. Molni számháborús megközelítésével meg egyértelműen tisztázta, hogy páncéltörésre megintcsak miért nem. Amiről nem volt szó, az a deszantolás. Arról mit gondolsz?
 
Ez most amit leírtál, azt mutatja, hogy nincsen hosszútávon átgondolva a honvédség fejlesztése. És ez legalább annyira lehangoló és ijesztő, mint a lemázolt Mi-24-esek opciója. Ha csak repülő képessé teszik azokat, jobb lett volna, ha a szárazföldi erők fejlesztésére költik a pénzt. De nem látjátok, itt elsősorban az kapott eddig jelentősebb pénzeket, ami így vagy úgy, de repül. És ez elég nagy aránytalanságot eredményezett..
Van benn lobbi, de a NATO meg a falkavezer USA szeret a levegőből bombázni. Számomra ez úgy jön le hogy vagy majmolas, vagy valami NATO szabvány amit prioritásként kell kezelni a többi fegyvernem előtt.
 
Van benn lobbi, de a NATO meg a falkavezer USA szeret a levegőből bombázni. Számomra ez úgy jön le hogy vagy majmolas, vagy valami NATO szabvány amit prioritásként kell kezelni a többi fegyvernem előtt.


OKÉ, OKÉ, de az amiknak a szárazföldön is vannak ütőképes, jól felszerelt egységeik...

UI.: ha viszont majmolás az egész, akkor gondok vannak a távalti tervekkel, mivel az én fogalmaim szerint az árral úszás az nem előre mutató hosszútávú fejlesztés egy stratégiai ágazatban. Mert mi más lenne a honvédség..
 
Tehát a gépágyú faszság!A NIR faszság!Az irányított 70mm-es rakéta faszság!
Tudod ezekkel mindel közel kell menni, 2-3 km távolság a max amirő használhatod őket.

Kérlek szólj a világ összes olyan haderejének ahol ezeket használják,hogy hülyék mint a segg és nem értenek hozzá!!!

Azt a gépágyút is gondold át, mert nincs a Honvédség készletében 8 vagy 12 dp "P" verziójú Mihu, csak 6db. A volt NDK készletből érkezett 6db P és vagy 16db D verzió. Ebből a D verziókkal soha nem kezdtek semmit sem. A 6db "P" verzió lesz felújítva. A másik 6db Mihu az a volt Néphadsereg készletéből maradt "V" verzió lett volna, amiből egyenlőre csak az első 2db van kint, s lehet hogy nem is lesz több. Tehát 2db felújított Mihu-n CSAK a Gatling 12,7-es nehézgéppuska lesz és slussz...
 
@dudi, engem frankón meggyőztél, hogy aktív tűztámogatásra ezek már nem jók. Molni számháborús megközelítésével meg egyértelműen tisztázta, hogy páncéltörésre megintcsak miért nem. Amiről nem volt szó, az a deszantolás. Arról mit gondolsz?

Félreértesz!Én sem gondolom,hogy a mi elavult gépeink bármilyen modern háborús műveletre alkalmasak lennének!

Deszantolásra?6embert képes elvinni teljes felszereléssel az nagyon kevés.
 
@dudi, engem frankón meggyőztél, hogy aktív tűztámogatásra ezek már nem jók. Molni számháborús megközelítésével meg egyértelműen tisztázta, hogy páncéltörésre megintcsak miért nem. Amiről nem volt szó, az a deszantolás. Arról mit gondolsz?
Engedd meg, hogy leírjam amit apám mondott ezügyben: ő soros éveiben 2 alkalommal deszantolt belőle azt mondta kényelmetlenebb mint egy minyóból de lehet belőle normálisan, 8 fős raj elég szűkösen volt benne
 
Félreértesz!Én sem gondolom,hogy a mi elavult gépeink bármilyen modern háborús műveletre alkalmasak lennének!

Deszantolásra?6embert képes elvinni teljes felszereléssel az nagyon kevés.

Nem értettelek félre, teljesen világos voltál eddig is. Kösz a választ!
 
Engedd meg, hogy leírjam amit apám mondott ezügyben: ő soros éveiben 2 alkalommal deszantolt belőle azt mondta kényelmetlenebb mint egy minyóból de lehet belőle normálisan, 8 fős raj elég szűkösen volt benne
A mostani raj kicsit több cuccot cipel + lövedékálló mellény van rajta ami azért változtat a leányzó fekvésén.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
Engedd meg, hogy leírjam amit apám mondott ezügyben: ő soros éveiben 2 alkalommal deszantolt belőle azt mondta kényelmetlenebb mint egy minyóból de lehet belőle normálisan, 8 fős raj elég szűkösen volt benne

Igen ma már csak a mellényed nehezebb mint amit akkoriban az apukád teljes harcászati felszerelésnek hívott.Sokat deszantoltam én is 24-esből szerencsére nem kell bemutatni de mi sosem voltunk benne 8-as meg szerintem még életembe nem láttam beépített üléssort 24-esben szóval mi annyira nem nyomorogtunk benne.
 
Ezeket kellett volna GS-23L-re cseréltetni. Persze már ezekhez sincs lőszerünk, az utolsó típus, ami ilyen lőszert használt, az a 2000-ben kivont MiG-21bisz volt.
Létezik még elvileg az UPK-23-250 gépágyú-konténer is a mihukhoz és a Mi-17-hez. Azok elvileg még megvannak és lőszer is kell, hogy legyen hozzájuk.