HMS Queen Elizabeth és a Michael Monsoor DDG 1001.
Amúgy egy V-22 és egy svéd erieye (vagy mifene) radar összemókolásából nem tudnának kidolgozni a britek egy hajófedélzeti AEW&C-t? Mondjuk a jenkikkel közösen, jó kis kieg lehetne az F-35B nek.
Hova rakod az Erieye radart? Túl magas és hosszú, hogy elférjen.

Nem érdeke az amerikai gyártónak néhány darabos átépítéssel új változat kifejlesztése. Valószínűleg sokba kerülne. A brit Sea King-es megoldás is egy kényszermegoldás volt, akárcsak az oroszok Helix-es változata. A radarnak jó, ha minél magasabban repülnek vele, és a repülőgéppel a hatósugár is nagyobb (most akár magáról a lokátorról, akár a repülőgépes hordozóról van szó.)Ugyanoda ahova a helikopteren?
![]()
Ugyanoda ahova a helikopteren?
![]()

Elmondod nekem, hogy a kb. 8 x 0,6 x 0,4 méteres radart hogy rakod fel oda?
Ez az Erieye, ott a gép hátán:
![]()
Ez meg a Searchwater 2000 radar, ami kb. 1 x 1 x 1,5 méteres:
![]()

Az E-2 miért nem jó nekik?
Mert ahhoz katapult kell?
Katapult nélkül nem nagyon fog az felszálni a QE2-ről...
Leszállni még annyira sem.
Bocs telórol lusta voltam pontosabban fogalmazni, de csak az erieye szerű rendszerre gondoltam. Nem hiszem, hogy egy kisebb antennablokk nem férne el a szárnyszekció tetején. Szerintem a USMC, a Japán flotta, vagy akár az olasz miért ne ruházna be plusz darabokra? A RN is vagy 30 helikopter bázisúval radarral számol ( a nagyobb Osprey-ből lenne mondjuk kevesebb), de miért is lenne ez kivitelezhetetlen?Hova rakod az Erieye radart? Túl magas és hosszú, hogy elférjen.
Amúgy egy V-22 és egy svéd erieye (vagy mifene) radar összemókolásából nem tudnának kidolgozni a britek egy hajófedélzeti AEW&C-t? Mondjuk a jenkikkel közösen, jó kis kieg lehetne az F-35B nek.
![]()
HMS Queen Elizabeth és a Michael Monsoor DDG 1001.
Bocs telórol lusta voltam pontosabban fogalmazni, de csak az erieye szerű rendszerre gondoltam. Nem hiszem, hogy egy kisebb antennablokk nem férne el a szárnyszekció tetején. Szerintem a USMC, a Japán flotta, vagy akár az olasz miért ne ruházna be plusz darabokra? A RN is vagy 30 helikopter bázisúval radarral számol ( a nagyobb Osprey-ből lenne mondjuk kevesebb), de miért is lenne ez kivitelezhetetlen?
Arról nem is szólva milyen mértékű előrelépés lehetne.
senki sem akarja kifizetni a fejlesztést. Sem az USMC (nekik az LHD / LHA egységekre lenne jó az F-35B-k mellé), sem a Royal Navy, sem a Japán haditengerészet, sem más
Összefogni büdös? Vagy úgy is drága lenne?
Egy ilyen felvetésért néha megkövezitek az embert. Amúgy a filléreskedésnek általában a katonák vérrel fizetik meg az árát.A V-22 AEW&C koncepció kb. 10 éve kering, csak senki sem akarja kifizetni a fejlesztést. Sem az USMC (nekik az LHD / LHA egységekre lenne jó az F-35B-k mellé), sem a Royal Navy, sem a Japán haditengerészet, sem más.
A Royal Navy most 276 millió fontot fizetett 10db Crowsnet radarrendszerért, a 30db azon Merlin Mk.2 helikopterek száma, amelyre felszerelhető. Apró probléma, hogy a meglévő heliknek kell ellátni az ASW, ASuW és SAR feladatokat is, szóval ilyen feladatok elől veszi el a Crowsnet a Merlin Mk.2 heliket. Felmerült, hogy dedikált heliket vesznek, de nem volt rá pénz. Az is felmerült, hogy komolyabb radar kerül a Crowsnet alá, de arra sem volt pénz, ezért maradt a Searchwater 2000, ami az 1970-es években kifejlesztett parabolaantenna tökéletesítése (ami a Sea King AEW.2-őn is lógott a Falklandi-háborúban). Szóval szerinted ha az RN-nek ott filléreskedni kell, hogy egyáltalán valamilyen AEW&C megoldásuk legyen - és ennek az eredménye a Crowsnet, amely ugye létező megoldás átplántálva a Merlin Mk.2 helikre - akkor lenne pénzük egy komplett új rendszer kifejlesztésére? Ugye nem?
Egy ilyen felvetésért néha megkövezitek az embert. Amúgy a filléreskedésnek általában a katonák vérrel fizetik meg az árát.

A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..