[HUN] MH 59. Szentgyörgyi Dezső repülőbázis / MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár (Kecskemét)

Igazából ezzel, szerintem semmi baj sem lenne, ha értelmesen oldanák meg. De sajnos ez kevésbé szokás...

Azt a kifutót sem hiszem, hogy a Mercedes igényelné, SZERINTEM.
 
Lehet, hogy csak Viktor mondta kifutónak, mert neki aztán mindegy, h kifutót mond, vagy terminált pl
 
Az Audiból kiindulva, a napi 35-40 fős gépek, cargok megférnének bőven a jelenlegi pákyán, közösen a Griffekkel, max aszfaltozni kellene. Nagy polgári forgalom meg ugy is kétséges 100kmre Ferihegytől
 
Nálunk most kapott a sármelléki reptér komoly lóvét a fejlesztésre. Kifutó/fények/épületek korszerűsítés, gyorsforgalmi, mely egybeköti Hévizt, Keszthelyt, M7-est és Sármelléket (azt, hogy milyen módon, ne kérdezzétek, én is vakartam a buksim a térkép felett) , egy fazon azt mondta, hogy ez a fejlesztés jó, meg kell meg miegymás, de ő hallott olyan pletykát is, hogy az olimpia miatt kell, mert azt mindenki tudja, ha elnyerjük a rendezési jogot, Liszt F. nem fog bírni ekkora utaslétszámot.... nos ebből a pletykából kiindúlva el tudom képzelni, hogy a kecskeméti repteret is alárendelik az olimpiának.
 
Röhej.

Eleve egy katonai objektum az KATONAI objektum, nem civil. Főleg, ha kulcsszerepű technika üzemel rajta- és ezen nem változtat az, hogy máshol is művelnek ilyen hülyeségeket.
 
Néhány napja a déli tv híradóban volt a Viktor kecskeméti sajtótájékoztatója. Konkrétan egy új repülőtér építését ígérte meg. Indokolt is. A katonai bázis civil légifiorgalma konfliktust eredményezne a Honvédséggel.
Ezért kel egy másik reptér Kecskeméten.
Amit a Mercedes gyár működése teljes mértékben indokol.
 
Néhány napja a déli tv híradóban volt a Viktor kecskeméti sajtótájékoztatója. Konkrétan egy új repülőtér építését ígérte meg. Indokolt is. A katonai bázis civil légifiorgalma konfliktust eredményezne a Honvédséggel.
Ezért kel egy másik reptér Kecskeméten.
Amit a Mercedes gyár működése teljes mértékben indokol.

Adják le a kecskeméti repteret a civileknek, van elég egykori katonai bázis ahova áttelepülhetnek és nem zavarnak a birkákon kívül senkit, úgyse nagy szám az a reptér. Pl ott van viszonylag a közelben Szolnok, Kalocsa, Kiskunlacháza, Kunmadaras, Börgönd most így hirtelen.
 
Úgyse nagy szám repülőtér, csak épp az egyetlen ahol katonai gépek tudnak le és fel szállni, meg persze ki van építve körülötte a laktanya, hangár, földalatti lőszer raktárak.
Inkább a védelem kezdjenek valamit mert az az egy bágyadt őr torony nem akadályozná meg hogy egy fegyveres csoport komoly károkat tudjon okozni a magyar "légierőnek".
 
Úgyse nagy szám repülőtér, csak épp az egyetlen ahol katonai gépek tudnak le és fel szállni, meg persze ki van építve körülötte a laktanya, hangár, földalatti lőszer raktárak.
Inkább a védelem kezdjenek valamit mert az az egy bágyadt őr torony nem akadályozná meg hogy egy fegyveres csoport komoly károkat tudjon okozni a magyar "légierőnek".

Hangár... :) Azok a sebtében összetákolt lemeztetős akármik? A szomszéd ilyenben tartja a gabonát. Kunmadarason pl vasbetonból van, az nem lukad át 20 év alatt. Pápán is le tudnak szállni katonai gépek,Ferihegyen is, talán még Taszáron is. 1,5 km új aszfalt nem a világ.
 
Szerintem nem lenne olcsó mulatság áttelepíteni és használhatóvá tenni egy új repteret. Meg amúgy minek?
 
antigonosz :
Szoktál néha meredek dolgokat írni, úgy rémlik.
De ez most a legfényesebben csillogó gyémánt a hülyeség koronáján.... :-D
Szerinted hány milliárdba kerülne csak az infrastruktúrát áttelepíteni egy másik évtizedek óta felhagyott reptérre?
És akkor még arról nem is beszéltünk, hogy mégis ki szolgálná ki azt a repteret. Honnét szereznéd az emberanyagot, aki a hátán viszi a rendszert?
 
<blockquote rel="honved">Néhány napja a déli tv híradóban volt a Viktor kecskeméti sajtótájékoztatója. Konkrétan egy új repülőtér építését ígérte meg. Indokolt is. A katonai bázis civil légifiorgalma konfliktust eredményezne a Honvédséggel.
Ezért kel egy másik reptér Kecskeméten.
Amit a Mercedes gyár működése teljes mértékben indokol.

Adják le a kecskeméti repteret a civileknek, van elég egykori katonai bázis ahova áttelepülhetnek és nem zavarnak a birkákon kívül senkit, úgyse nagy szám az a reptér. Pl ott van viszonylag a közelben Szolnok, Kalocsa, Kiskunlacháza, Kunmadaras, Börgönd most így hirtelen. </blockquote>

Szerintem hosszú távon ez is egy cél. Kecskemét termelési bázisként való kiemelése erre utal, és egyébként a valódi klasszikus értelemben vett katonai reptér nem is a kecskeméti volt, hanem a kunmadarasi,(jogelőd) - helyükre érkeztek a szovjet elvtársak - csak a magyar vörösök szervezték át annak az ötvenes évek elején.
 
<blockquote rel="honved">Néhány napja a déli tv híradóban volt a Viktor kecskeméti sajtótájékoztatója. Konkrétan egy új repülőtér építését ígérte meg. Indokolt is. A katonai bázis civil légifiorgalma konfliktust eredményezne a Honvédséggel.
Ezért kel egy másik reptér Kecskeméten.
Amit a Mercedes gyár működése teljes mértékben indokol.

Adják le a kecskeméti repteret a civileknek, van elég egykori katonai bázis ahova áttelepülhetnek és nem zavarnak a birkákon kívül senkit, úgyse nagy szám az a reptér. Pl ott van viszonylag a közelben Szolnok, Kalocsa, Kiskunlacháza, Kunmadaras, Börgönd most így hirtelen. </blockquote>

Brávó, így kezdődött a MH helikopteres alakulatának szétverése is, amikor Szentkirályról Szolnokra "koncentrálták át" az alakulatot, nagyon sok ember mondta azt, hogy egy élet szolgálatával felépített egzisztenciáját egy bizonytalan, semmit sem ígérő lehetőségért nem hajlandó felrúgni, inkább leszereltek.Ettől kezdve kevés volt az ember a gépekre, aztán ettől kevés lett a gép is. Így kezdődött a helikopteres alakulat mélyrepülése, majd átment zuhanásba, és most már nagyon közel a föld! Most el akarnád játszani ugyanezt Kecskeméttel is, mikor ott is az a fő probléma, hogy túl sok szakember szerel le még az aránylag stabil körülmények ellenére is, mert nincs jövőképük az alakulatnál?! Képzeld el, ha ezeket akarnák áttelepíteni másik bázisra, távol a családtól/lakástól : tartok tőle a maradék is azt mondaná, ha már menni kell oké, akkor megyek, de nem ezért a bagó fizetésért, amikor más, jobb cégnél 200-250%-át is szívesen kifizetnék nekem ezért a képzettségért és precíz munkáért! Számtalan repülőtér van a világon, ahol normálisan megfér egymás mellett a katonai és polgári üzemeltetés, miért pont Kecsón ne lehetne ezt megoldani szerinted? Tartok tőle, hogy Ferihegyen pl. naponta több felszállás van, mint Kecskeméten hetente, így igazán elférhetnek egymás mellett! Ne kezdjük már megint a katonai és civil állományt egymás ellen kijátszani, uszítani.
 
...Számtalan repülőtér van a világon, ahol normálisan megfér egymás mellett a katonai és polgári üzemeltetés, miért pont Kecsón ne lehetne ezt megoldani szerinted? ...
Ne kezdjük már megint a katonai és civil állományt egymás ellen kijátszani, uszítani.
Itthon van ilyen? Mert ha komoly berkulonbseg lesz a katonai es a civil alkalmazottak kozott akkor az nem fog mukodni. Még azok is at fognak menni a civilekhez akik eddig a koltozes nehezsege miatt maradtak. Nekem ez beremeles nelkul ongolnak tunik.
A gripenek vedelme is kiemelten fontos. Ezek nekunk nem masodvonalbeli vadaszok vagy szallitogepek. Igenis valos kockazatot jelent a repter megnyitasa. Sajnos ez most nem olcso uszitas, inkabb valos problemanak tunik.
Nyissuk meg kunmadarast egy tucat pak-fa-val es akkor felolem mehet a buli. :)
 
<blockquote rel="emel">...Számtalan repülőtér van a világon, ahol normálisan megfér egymás mellett a katonai és polgári üzemeltetés, miért pont Kecsón ne lehetne ezt megoldani szerinted? ...
Ne kezdjük már megint a katonai és civil állományt egymás ellen kijátszani, uszítani.
Itthon van ilyen? Mert ha komoly berkulonbseg lesz a katonai es a civil alkalmazottak kozott akkor az nem fog mukodni. Még azok is at fognak menni a civilekhez akik eddig a koltozes nehezsege miatt maradtak. Nekem ez beremeles nelkul ongolnak tunik.
A gripenek vedelme is kiemelten fontos. Ezek nekunk nem masodvonalbeli vadaszok vagy szallitogepek. Igenis valos kockazatot jelent a repter megnyitasa. Sajnos ez most nem olcso uszitas, inkabb valos problemanak tunik.
Nyissuk meg kunmadarast egy tucat pak-fa-val es akkor felolem mehet a buli. :)</blockquote>

Értsd meg, itt nem a Gripen vagy PAK-FA a probléma, hanem a személyi állomány, ha rendesen nem fizetik meg az embereket, akkor a Gripent meg a Mi-17-est is túl sokan fogják otthagyni. Akkor is, ha Veresegyházra, Ferihegyre, Győrbe vagy külföldre kell menniük. Hosszú távon egy nyitott munkaerő-piacon nem tartható fent drasztikus bérkülönbség, főleg ha ez még egyéb kötöttségekkel is jár (éjszakai munkavégzés, esetleg vezénylés lehetősége más munkavégzésre stb.). És ez nemcsak a műszakiakra, hanem ráadásul a pilótákra is vonatkozik. Lehetne tanulni a horvát légierő példájából, akik pont a legképzettebb pilóta-oktatóikat veszítették el alig pár nap alatt, mert nem tudták/akarták jobban fizetni őket. Ha valamit csinálni akarunk (mármint állami szinten), annak meg kell teremteni a hosszú távú feltételeit, nem stadiont kell építeni az egészséges, sportos élethez, hanem tornatermet minden iskolához (az iskolák harmadában még ma sincs!). És ha az már ez megvan, akkor se a kisvasutat kell "csakazértis" meghosszabbítani (csak mert nagyon sokan rossz ötletnek tartják), hanem következhet pl. egy uszoda-program. De ha ez nem így működik egy állítólagos demokráciában, akkor "azemberek" nem a főnök nagy eszéről lesznek meggyőződve, hanem a nagymértékű erőszakosságáról. És akkor a következő választáson megint lehet fülke-forradalom...
 
Ertem. En is ugy gondolom ahogy te, de ha belegondolok azokba amiket irtal akkor csak még jobban elszomorodom. :(
A horvat pilotak ugyehez viszont egy megjegyzest elfelejtettem korabban. Elsore tenyleg ugy nez ki, hogy leleptek a nagyobb penzert. De ha ez igaz lenne akkor ezt megtehettek volna korabban is ugy, hogy valamilyen civil tarsasaghoz mennek el dolgozni. Nem kalandvagyo fiatalokrol beszelunk akik szeretnek kiprobalni magukat elesben is. Ezek csalados emberek es profi szakik akik nem kockaztatnak foloslegesen. Ha felreteszem a naivitasomat es abbol indulok ki amit latok a vilagban, akkor sokkal inkabb azt valoszinusitenem, hogy Sam bacsi sugalmazasara igazoltak at ideiglenesen, bekeidoben, jo penzert, egy kvazi szovetseges legierohoz, ahol eppen hiany volt jo szakemberekbol. Az elozo horvat kormanyt ismerve ok egy ilyen keresre siman igent mondhattak. Nem is hiszem, hogy a pilotaknak volt valasztasuk. :/
 
Ha ez a horvát kormány döntése lett volna, akkor nem kellett volna leszerelniük, símán átvezényelhette volna őket a horvát légierő parancsnoka külföldi kiküldetésre. Civil légitársasághoz meg ritkán keresnek komplett bemutató-köteléket, azt csak egyénileg tudták volna megoldani így-úgy, ráadásul típus-átképzéssel, tehát mehettek volna beosztott kezdőnek, így meg elmentek ahhoz képest "császárnak".