Légimentés Magyarországon

Valoban 5 millio euro egy uj ec 135 csak abba nincs semmi. Se mento felszereles se potalkatresz. Mindig db ar van ilyenkor figyelve de amikor valami kulfoldi beszerzes tortenik mindig mimdenki tufja hogy csomagarrol van szo es nem csupasz geprol amit fel kell szerelni es potalkatresszel ellatni elyszakai kepessegel felszerelni szb.
 
Igazat csak a Lovas meg a Bayer ír, ugye__?

hiszen az olyan vén komcsi nem hazudik... (de igen, folyamatosan()
De: anno hoztam linket egyből -és más is- a norvég légimentésről, repült órákról etc...

az meg hogy mennyiért adnak egy ilyen helikoptert, újan, gondolom két perc a google baráttal, gondolom...
na innen lehet számolni, elvesztette-e az összeg egy része közpénz jellegét.
 
Jelenleg a Magyar Légimentõ Nonprofit Kft. felelős azért, hogy az ország területén a légimentés biztosított legyen.

A hétgépes légimentő flotta öt EC135 T2, egy EC135 T1 és egy EC135 P1 változatból áll.

Az EC135-ösöket lízing szerződés keretében egy osztrák cég üzemelteti. A gépek 2006-ban érkeztek Magyarországra, a 10 évre szóló szerződést 2016-ban meghosszabbították. A szerződés a teljes időtartam ötven százalékáig, azaz max. 2021-ig hosszabbítható.

A Légimentők helikopterének bemutatása:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


Az üzemeltetés részletes bemutatása


2018 tavaszán a Magyar Kormány megvásárolta a Norvég Légimentő Szolgálat kilenc EC135P2 és P2+ típusú helikopterét 13,2 milliárd forintért. A gépek 7-14 évesek. Felszereltségük már lehetővé teszi az éjjel-nappali bevethetőséget is.

https://magyaridok.hu/belfold/tobb-es-korszerubb-jarmu-jut-legi-mentoknek-beszerzes-reven-2899413/

https://www.napi.hu/magyar_gazdasag/rendorseg-mento-hadsereg-helikopter.669590.html

https://nepszava.hu/1155606_eletmentes-fentrol-nem-felhotlen-a-pilota-orom

A norvég gépek érkezését tavaszra, majd őszre várták, de csak decemberben érkeztek meg Magyarországra.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Körülöttem (kb +- 1km) repkednek ki osztrákba újabban. (pár hónapja) Nem túl magasan de fogalmam sincs hány méteren. Elég gyakran jönnek -mennek aránylag.
 
Ferihegyen, és Budaörsön már láttak "új" gépet, az biztos. Plusz, jetphotos-on van egy november eleji kép Németorszâgból, ahol valami udvaron áll több norvég gép, valószínű, hogy akkor repülték át ōket (? )

De a facebookon azok mind decemberi bejegyzések. Kb. abban az időszakban kezdtek megszaporodni az észlelések.

Valószínűleg hamarosan bejelentik ezeket is. Majd kiderül, volt-e rajtuk valami átalakítás vagy egyből jöttek Magyarországra vagy csak tankolás-pihenés volt a németországi leszállások. A hivatalnak kb 2 hónap a magyar lajstromba vétel.
 
  • Tetszik
Reactions: ms07
Kicsit keresgéltem még az interneten...

Úgy tűnik, hogy az alábbi norvég helikopterek jogilag október 3-án kerültek a HM EI Zrt tulajdonába:

LN-OOC Eurocopter EC135 P2
LN-OOD Eurocopter EC135 P2
LN-OOE Eurocopter EC135 P2
LN-OOF Eurocopter EC135 P2
LN-OOG Eurocopter EC135 P2
LN-OOH Eurocopter EC135 P2
LN-OOJ Eurocopter EC135 P2+
LN-OOK Eurocopter EC135 P2+
LN-OOL Eurocopter EC135 P2+

( Airbus Helicopters Sales Agent for Norway and Iceland & Official After Sales Distributor oldala mindet EC135P2i-nek írja, ami a marketinges neve a P2+nak.)

A németországi Kassel-ben az Airbus Helicopters-nek képzési és karbantartási központja van.
November 4-én érkezett meg oda a gépek egy része. De pl az LN-OOL már szeptember 30-án is ott látták.

Ezeket a gépeket 2018.12.18-án még Nürnbergben látták:
LN-OOC
LN-OOL

December 19-én dél körül érkeztek meg ezek a gépek Budaörsre.

LN-OOG pedig december 23-án.
 
Kicsit keresgéltem még az interneten...

Úgy tűnik, hogy az alábbi norvég helikopterek jogilag október 3-án kerültek a HM EI Zrt tulajdonába:

LN-OOC Eurocopter EC135 P2
LN-OOD Eurocopter EC135 P2
LN-OOE Eurocopter EC135 P2
LN-OOF Eurocopter EC135 P2
LN-OOG Eurocopter EC135 P2
LN-OOH Eurocopter EC135 P2
LN-OOJ Eurocopter EC135 P2+
LN-OOK Eurocopter EC135 P2+
LN-OOL Eurocopter EC135 P2+

( Airbus Helicopters Sales Agent for Norway and Iceland & Official After Sales Distributor oldala mindet EC135P2i-nek írja, ami a marketinges neve a P2+nak.)

A németországi Kassel-ben az Airbus Helicopters-nek képzési és karbantartási központja van.
November 4-én érkezett meg oda a gépek egy része. De pl az LN-OOL már szeptember 30-án is ott látták.

Ezeket a gépeket 2018.12.18-án még Nürnbergben látták:
LN-OOC
LN-OOL

December 19-én dél körül érkeztek meg ezek a gépek Budaörsre.

LN-OOG pedig december 23-án.

Találtam a neten egy EC-135-ös brossúrát:

https://www.helistar.eu/means-of-transportation/airbus-h135

Az oldal közepe fele a Brochure gomb tölt le egy elég nagy pdf fájlt.

Az alapján (78. oldal, 9.3 pont) 8000 repült óra környékén elég komoly karbantartások szükségesek ennél a típusnál.
 
A Facebook-on jött szembe ez a bejegyzés egy ismerős lajstrommal:

https://www.br.de/nachrichten/bayer...EtYXCZ8jgvjvi4jsCe7XudoxhQIsyz3KakPluCOq7tjew

Kb. ennyiről szól: a rendőrség szerint feltételezhetően műszaki hiba miatt a lengyel, nyerges félpótkocsi hátsó, kormányozható tengelyei elfordultak, így a letértek az út szélére, ahol 150 méter hosszan kidöntötték illetve maguk alá gyűrték a szalagkorlátot és annak a tetején álltak meg. A balesetben senki nem sérült meg. Hogy a (cikk szerint 3m € értékű) helikoptert érte-e sérülés, az még nem derült ki.
 
A Facebook-on jött szembe ez a bejegyzés egy ismerős lajstrommal:

https://www.br.de/nachrichten/bayer...EtYXCZ8jgvjvi4jsCe7XudoxhQIsyz3KakPluCOq7tjew

Kb. ennyiről szól: a rendőrség szerint feltételezhetően műszaki hiba miatt a lengyel, nyerges félpótkocsi hátsó, kormányozható tengelyei elfordultak, így a letértek az út szélére, ahol 150 méter hosszan kidöntötték illetve maguk alá gyűrték a szalagkorlátot és annak a tetején álltak meg. A balesetben senki nem sérült meg. Hogy a (cikk szerint 3m € értékű) helikoptert érte-e sérülés, az még nem derült ki.


Vajon miért kell egy helikoptert félpótkocsin szállítani? Nem repülőképes? o_O
 
A rossz nyelvek szerint hulladék mind. Bár lehet, hogy csak azért mondják, mert ezek "fidesznyik" gépek.
 
Csütörtökön találkoztam az LN-OOD -vel az M1-en. Félpótkocsin vitték Bp. felé.