Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

https://www.portfolio.hu/gazdasag/tenyleg-osszecsomagolhatja-a-magyar-gyarat-az-audi.311977.html
mese habbal.

"Azonban ha sztrájkok akadályozzák a termelést és Ingostadtban azt látják a vezérek, hogy romlik a profitráta és Magyarországon nagyon nehéz megegyezni a szakszervezetekkel, akkor átgondolhatják a további fejlesztéseket...." Tudok mutatni erős szakszervezetet, úgy hívják, hogy IG-Metall meg IG-BCE. Pillanatok alatt olyan sztrájkot rittyentenek össze, mint a huzat és ezt eljátszák majdnem minden évben. Kezdenek egy demonstrációval, majd jövő héten 1 nap, majd kövtkező héten 3 nap, majd 1 hét. Ezzel szemben Mo-n az elmúlt majd 20 évben sikerült összehozni ezt a 100 órát!? Ettől megy a nagy rettegés - miközben semleges kommentár jött a politika részéről (de persze, a környezetből meg ugyanaz, mint az Audi magyar vezetésétől...)

Egy autógyárat nem fogsz csak úgy ukfuk-mukkk elvinni, pláne nem ekkora léptékben. Egy autógyár nem csak egy autógyár, hanem beszállítók hálózata. A győri ipari park sem a véletlen miatt olyan összetételű és szerkezetű. Az Audi győri üzeme a világ legnagyobb motorgyártó komplexuma, de ehhez kell a többi beszállító egyidejű jelenléte is. Szar ügy, ha előadod a just-in-time rendszert, de ez sem varázsszer, pláne, ha vidd be, meg szállítsd el megy akkora tételben, mint Győrben. Ott az infrastruktúra, dupla 160-as ipari vágány Ausztriáig, de a Duna sem egy utolsó szempont (Ingolstadt is a Duna partján van...)

Persze, lehet fenyegetőzni, de ez sokkal többe kerülne, mint amennyit nyerhetnek belőle - ugyan, hová a francba vinné a gyárát!? A V4 az utolsó államalakulat, ami még szalonképes nyugaton. Oroszországba!? Holnap jön egy jenki ukáz, aztán szevasz. Kínában gyártani a motort, majd levámolni és elszállítani a világ másik felére!? Nyugat-Európa!? Magasabb bért fizetni, mint Mo-n 9 emelés után!? Balkán!? Felejtsd el. Dél-Európa!? Aki munkaképes, az ott van a Vaterland-on. Sakk-matt.

Hagyni kell a picsába a rablómesét és tiszta vizet önteni a pohárba. Ahogy az Audi-nak is van egy árceltije, úgy a magyar munkaerőnek is van egy bércetlije. Régen voltak ócccsó Audik, de az a világ elmúlt. Ha egy autómárka felléphet a prémium ligába, akkor más is. Nem puffogni kell meg fenyegetőzni - alaptézis amúgy az, hogy aki fenyegetőzik, az tisztában van a gyenge alkupozíciójával, legyen az munkáltató vagy munkavállaló...
 
@ozymandias, azt tudom hogy Győr világviszonylatban is kiemelkedő, de tényleg ez lenne a világ legnagyobb motor gyártó üzeme ?

Szerk. A honlapjuk szerint igen, de valahogy nehezen tudom elhinni.
 
  • Tetszik
Reactions: ozymandias
@ozymandias, azt tudom hogy Győr világviszonylatban is kiemelkedő, de tényleg ez lenne a világ legnagyobb motor gyártó üzeme ?

Szerk. A honlapjuk szerint igen, de valahogy nehezen tudom elhinni.

Mennyiség alapján mindenképen. Az ipariparkban pedig ott a többiek terméke, vagy beszállítják. Az autóban a legdrágább cucc még mindig a váltó meg a motor (az elektromos cuccokkal most nem foglalkozom, de inverter sem ócccó).

A kasztni bonyolultságában sehol sincs egy motorhoz vagy egy váltóhoz képest. Lepréseled a lemezeket, fényképpel leellenōzöd, majd a készülékben a robotok lehegesztik. Ezután lōsz róla 6000 fényképet pár másodperc alatt és összehasonlítod a mesterrel. Ha ok, megy tovább a festésre (a festéskor csinálják az utolsó hōkezelést. A lakk beégetésénél használt hōmérséklet meg idō adja a kasztniban használt acélok utolsó 20%-os szilárdságnövekedését). Ha szar a kasztni, akkor megy a lakatoshoz, majd indul a festés.

Ez a motor vagy a váltóhoz képest kōkorszak. Millió forgácsolás, hōkezelés, köszörülés, hordkép-ellenōrzés, kiegyensúlyozás, stb..

Nálam a szakma egyik csúcsa a hōerōgép meg a hajtóművek/hajtástechnikai cuccok.
 
Február 4-tól, jövő hétfőtől felújítás miatt, 22 km hosszan lezárják a Budapest-Hatvan vasútvonalat Aszód és Pécel között. A munka 10 hónapig tart, ezalatt vonatpótló buszok szállítják azt a napi 6000-8000 utast, aki erre jár be dolgozni. Attól lehet tartani, hogy a 66 vonatpótló busz beállítása jelentősen megterheli a csúcsidőben már amúgy is zsúfolt M3-as bevezetőt és a 3-as utat.

https://index.hu/belfold/2019/01/30/tiz_honapra_lezarjak_az_egyik_legfontosabb_vasutvonalat
 
A kasztni bonyolultságában sehol sincs egy motorhoz vagy egy váltóhoz képest. Lepréseled a lemezeket, fényképpel leellenōzöd, majd a készülékben a robotok lehegesztik. Ezután lōsz róla 6000 fényképet pár másodperc alatt és összehasonlítod a mesterrel. Ha ok, megy tovább a festésre (a festéskor csinálják az utolsó hōkezelést. A lakk beégetésénél használt hōmérséklet meg idō adja a kasztniban használt acélok utolsó 20%-os szilárdságnövekedését).

Mi tud még történni az acélban 170-180 fokon (tudomásom szerint ez a fényezés "beégetésének" hőmérséklete vizbázisú festékeknél) ami a szilárdságnövekedés 20%-t adja? Mert emlékeim alapján (boldogult vas-szén állapotábra és a Tamman ábrák jutnak most eszembe) az acélban ilyenkor már nincs (legalábbis ezt tanitották) szövetszerkezeti átalakulás, a legalacsonyabb hőmérséklet, amire ott emlékszem, az a 723 fok volt, ami a szövetszerkezetben változást okozott.

Ha lehet, egyszerűen, pliz! :)
 
Február 4-tól, jövő hétfőtől felújítás miatt, 22 km hosszan lezárják a Budapest-Hatvan vasútvonalat Aszód és Pécel között. A munka 10 hónapig tart, ezalatt vonatpótló buszok szállítják azt a napi 6000-8000 utast, aki erre jár be dolgozni. Attól lehet tartani, hogy a 66 vonatpótló busz beállítása jelentősen megterheli a csúcsidőben már amúgy is zsúfolt M3-as bevezetőt és a 3-as utat.

https://index.hu/belfold/2019/01/30/tiz_honapra_lezarjak_az_egyik_legfontosabb_vasutvonalat
66 db busz akkora plusz lenne egy úton, ahol óránként ezres nagyságrendű jármű közlekedik? Tudom, hogy a terhelés exponenciálisan okoz gondot, tehát 1000+66 esetén sokkal kisebb a dugóra való hajlam, mint 5000+66-nál, de azért ez valahol kicsit túlaggódásnak tűnik. Ráadásul a buszok egy része eleve kiféle tart.

Ki hiszi azt el, hogy majd kb. 30 db busz miatt lesz fennakadás a M3 bevezetőn? Szerintem mindegy, hogy ennyi busz ott van vagy nincs, csakis a többi közlekedő mennyiségétől függ majd az, hogy állnak-e a dugóban a buszok vagy sem.
 
Mi tud még történni az acélban 170-180 fokon (tudomásom szerint ez a fényezés "beégetésének" hőmérséklete vizbázisú festékeknél) ami a szilárdságnövekedés 20%-t adja? Mert emlékeim alapján (boldogult vas-szén állapotábra és a Tamman ábrák jutnak most eszembe) az acélban ilyenkor már nincs (legalábbis ezt tanitották) szövetszerkezeti átalakulás, a legalacsonyabb hőmérséklet, amire ott emlékszem, az a 723 fok volt, ami a szövetszerkezetben változást okozott.

Ha lehet, egyszerűen, pliz! :)
Kiválásos kemenyédes a lakkbeegétési hōmérsékleten fejezōdik be, elōtt kisebb a szilárdság, ami miatt könnyebb az anyagot hajlítani meg préselni. Ezek a kiválások (másodlagos fázisok) ezen a hōmérsékleten jönnek létre, melyek gátolják a diszlokációk mozgását, ami így szilárdság-növekedést okoz. Ezek a borítólemezek, amik a BH-acélok (bake hardening)

A nagyszilárdságú (DP, IF) meg az ultranagy-szilárdságú (MarB, TRIP, TWIP) acélokból lesz a váz. Ott más játék zajlik az anyagban


A vas-szén állapotábra túl van ragozva. Csak egyensúlyi állapotban érvényes, ez meg nem nincs az iparban, az összetétel meg nagyon más... Ha diagram kell, akkor CCT, TTT diagram.
 
  • Tetszik
Reactions: Kurfürst
Kiválásos kemenyédes a lakkbeegétési hōmérsékleten fejezōdik be, elōtt kisebb a szilárdság, ami miatt könnyebb az anyagot hajlítani meg préselni. Ezek a kiválások (másodlagos fázisok) ezen a hōmérsékleten jönnek létre, melyek gátolják a diszlokációk mozgását, ami így szilárdság-növekedést okoz. Ezek a borítólemezek, amik a BH-acélok (bake hardening)

A nagyszilárdságú (DP, IF) meg az ultranagy-szilárdságú (MarB, TRIP, TWIP) acélokból lesz a váz. Ott más játék zajlik az anyagban


A vas-szén állapotábra túl van ragozva. Csak egyensúlyi állapotban érvényes, ez meg nem nincs az iparban, az összetétel meg nagyon más... Ha diagram kell, akkor CCT, TTT diagram.

Köszönöm, bár bevallom egy részét nem értem (diszlokációk mozgása?????) ez alatt rácstorzulást kell érteni? ezek mozgásának gátlása meg a hő okozta lágyulás?) de akkor ezek a felületnemesített vagy finomacélok acélok utolsó utáni hőkezelését jelentik? Ez a galfan/galvalume bevonatos lemezeknél is működik?
 
66 db busz akkora plusz lenne egy úton, ahol óránként ezres nagyságrendű jármű közlekedik?

Index... Pont annyi szakértelem van benne, mint egy átlagos napelemes/atomerőműves cikkben.
Eleve a 66 buszból tartalékot kell képezni, időközi karbantartások is lesznek stb...
Másrészt meg tényleg csepp a tengerben a jelenlétük az utakon.
 
Remélem még nem linkelte senki. Elektromos erőátvitel. harcjármüveknek.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
e-x-drivetm-electric-drive-propulsion-for-tracked-vehicles-qinetiq.jpg


https://www.yumpu.com/en/document/r...drive-propulsion-for-tracked-vehicles-qinetiq
 
https://www.portfolio.hu/gazdasag/tenyleg-osszecsomagolhatja-a-magyar-gyarat-az-audi.311977.html
mese habbal.

"Azonban ha sztrájkok akadályozzák a termelést és Ingostadtban azt látják a vezérek, hogy romlik a profitráta és Magyarországon nagyon nehéz megegyezni a szakszervezetekkel, akkor átgondolhatják a további fejlesztéseket...." Tudok mutatni erős szakszervezetet, úgy hívják, hogy IG-Metall meg IG-BCE. Pillanatok alatt olyan sztrájkot rittyentenek össze, mint a huzat és ezt eljátszák majdnem minden évben. Kezdenek egy demonstrációval, majd jövő héten 1 nap, majd kövtkező héten 3 nap, majd 1 hét. Ezzel szemben Mo-n az elmúlt majd 20 évben sikerült összehozni ezt a 100 órát!? Ettől megy a nagy rettegés - miközben semleges kommentár jött a politika részéről (de persze, a környezetből meg ugyanaz, mint az Audi magyar vezetésétől...)

Egy autógyárat nem fogsz csak úgy ukfuk-mukkk elvinni, pláne nem ekkora léptékben. Egy autógyár nem csak egy autógyár, hanem beszállítók hálózata. A győri ipari park sem a véletlen miatt olyan összetételű és szerkezetű. Az Audi győri üzeme a világ legnagyobb motorgyártó komplexuma, de ehhez kell a többi beszállító egyidejű jelenléte is. Szar ügy, ha előadod a just-in-time rendszert, de ez sem varázsszer, pláne, ha vidd be, meg szállítsd el megy akkora tételben, mint Győrben. Ott az infrastruktúra, dupla 160-as ipari vágány Ausztriáig, de a Duna sem egy utolsó szempont (Ingolstadt is a Duna partján van...)

Persze, lehet fenyegetőzni, de ez sokkal többe kerülne, mint amennyit nyerhetnek belőle - ugyan, hová a francba vinné a gyárát!? A V4 az utolsó államalakulat, ami még szalonképes nyugaton. Oroszországba!? Holnap jön egy jenki ukáz, aztán szevasz. Kínában gyártani a motort, majd levámolni és elszállítani a világ másik felére!? Nyugat-Európa!? Magasabb bért fizetni, mint Mo-n 9 emelés után!? Balkán!? Felejtsd el. Dél-Európa!? Aki munkaképes, az ott van a Vaterland-on. Sakk-matt.

Hagyni kell a picsába a rablómesét és tiszta vizet önteni a pohárba. Ahogy az Audi-nak is van egy árceltije, úgy a magyar munkaerőnek is van egy bércetlije. Régen voltak ócccsó Audik, de az a világ elmúlt. Ha egy autómárka felléphet a prémium ligába, akkor más is. Nem puffogni kell meg fenyegetőzni - alaptézis amúgy az, hogy aki fenyegetőzik, az tisztában van a gyenge alkupozíciójával, legyen az munkáltató vagy munkavállaló...
A beszállítók is elkezdtek leállni.
 
Február 4-tól, jövő hétfőtől felújítás miatt, 22 km hosszan lezárják a Budapest-Hatvan vasútvonalat Aszód és Pécel között. A munka 10 hónapig tart, ezalatt vonatpótló buszok szállítják azt a napi 6000-8000 utast, aki erre jár be dolgozni. Attól lehet tartani, hogy a 66 vonatpótló busz beállítása jelentősen megterheli a csúcsidőben már amúgy is zsúfolt M3-as bevezetőt és a 3-as utat.

https://index.hu/belfold/2019/01/30/tiz_honapra_lezarjak_az_egyik_legfontosabb_vasutvonalat
:) Akkor mi legyen, ne újítsák fel? Ha nem nyúlnak hozzá akkor meg az a baj.Ehh újságírók...
 
A sűrített levegős megoldás valószínűleg nem gyorsításra hanem a tapadás növelésére lehet használva majd.
Egy felfelé irányuló fúvókacsoport minden kerék felett a kanyarban meg tudja növelni a megcsúszni készülő kerék tapadását, kis tizedmásodperces löketekkel.

A Bosch kísérletezik ilyesmivel motorokra:
https://www.engadget.com/2018/05/18/bosch-jet-thruster-motorcycle-slide-recovery/
Nem, nagyon nem ez a helyzet...
Nyilatkozgatott összevissza minden marhaságot, de normál üzemre mondott ilyeneket. A te linkeden biztonsági rendszerként szerepel. Mondjuk oda sem túl bölcs...
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
:) Akkor mi legyen, ne újítsák fel? Ha nem nyúlnak hozzá akkor meg az a baj.Ehh újságírók...
De, újítsák fel, de úgy hogy legalább az egyik vágányon van forgalom, csökkentett sebességgel.
És igen, az macerásabb a kivitelezőnek, de az utasnak jobb, csak most nyaljuk a kivitelezők fenekét, már a százhalombattai vonalat is így csinálhatják. Előtte erre több vágányú vonalon nem nagyon volt példa, és hát az utasok egy része át is szokik ilyenkor a légkondicionált buszokra.
 
Akkor mi legyen, ne újítsák fel? Ha nem nyúlnak hozzá akkor meg az a baj.Ehh újságírók.
A vasútbarátok ajánlottak a Budapest-Miskolc InterCity számára kitérő útvonalat észak felé, kb. 20 perccel hosszabb menetidő. Nem lehet, ott is állomást újítanának fel. Szépen, összehangolva... A MÁV illetékest minden nap utaztatnám a Hatvan-Bp vonalon, csak hogy érezze a súlyát a döntésüknek...