https://www.google.hu/amp/s/www.mil...-uss-ronald-reagan-asia-sailors-hurt.html/ampNekiment az egyik Usa hordozó egy katonai helikopterek.
Na ez nagyon nagy baj ha műszaki hiba

......a pilóta rendben van az okéEgy F-18 és egy KC-130 került bajba Japán partjainál. (Ivakuni)
Nincs sok info, egy embert megtaláltak, valószínűleg lezuhantak a gépek.
https://twitter.com/USMC
Nekem úgy fest, hogy a gép a leszálláshoz való bejövetelnél kis sebességgel, igen lapos szögben verődött a földnek. Mivel a kis sebesség miatt nagyob állásszögön volt, valószínű kinti helyzetű futókkal, először a svanc ért le, majd az orrész vágodott a földnek, ami a kabinnál az ülés mögötti vonalban ketté is tört. Ezzel megölve a pilótát.
A képeket nézve azonban nem csak itt tört meg a sárkény, hanem a hajtóművek előtt is, mivel azok tömege a farokrészt lehúzta. Ha megnézzük a roncsot, láthatjuk, hogy a függőleges vezérsíkoknál a törzs az ég felé áll, de előttük a gerinc és a szárnyak meg a föld felé.
A gép majdnem lapjával vágódott a földnek, de a hajtóművek értek le elsőnek, majd a katapultülés mögötti sík (az orrfutó vonala, tehát kint lehetett a futómű) másodiknak, így tört kétfelé a gerinc mögött a törzs és háromfelé (az 55-ös oldalszám mögött is van egy törés) az orr szekció.
Tök durva, hogy így lezuhanva mintha valami MiG-31 MiG-23 keverék lenne a gép.
Bár az ok egyelőre nem ismert, azt valószínűsítik, hogy a pilóta nem volt tisztában a magassággal.
Azért mert a kabin előtt az orrkúp egyenes lett, mint a MiG-23-asé (a kúpok kontúrja amúgy hasonló), míg az orrhoz képest a függőleges vezérsíkok belépőélének nyilazása lett a MiG-31-eséhez hasonló.Tök durva, hogy így lezuhanva mintha valami MiG-31 MiG-23 keverék lenne a gép.
Nem ismerem a körülményeket, de könnyen lehet, hogy a szerencsétlenül járt hajózónak is váratlan volt a földnek verődés, talán a látási viszonyok miatt. Azaz, ő lehet, hogy jóhiszeműen, mit sem sejtve vezette a gépet a földnek.hasra teszi több esélyes lenne?
Nem ismerem a körülményeket, de könnyen lehet, hogy a szerencsétlenül járt hajózónak is váratlan volt a földnek verődés, talán a látási viszonyok miatt. Azaz, ő lehet, hogy jóhiszeműen, mit sem sejtve vezette a gépet a földnek.
Légibemutatókon, a nagy állásszöggel földnek csapódások, az ebbe a helyzetbe könnyűszerrel hozható típusoknál (F/A-18, Mirage 2000, Szu-27-es család) általában valami elszámított függőleges manőver alján, nagy állásszögön, de nagy merülési sebességgel, forszírozottabb hajtómű rezsimeken történnek.
Itt szerintem a laza talaj a leszállni készülő gépet a futóinál fogva "helyben" (látszik, hogy valamennyit szántott a gép és különös, de mintha a hajtóművei a roncs előtt lennének a réten?) megfogta és megtörte.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..