[HUN] Légvédelmi eszközök beszerzése

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 902
22 369
113
Hát az mondjuk elég nagy baromság lett volna.
Konkrétan agresszió, ami kiváltotta volna az ellenreakciókat gyakorlatilag az összes nagyhatalom részéről.
Amit kb egy hétig se tudtunk volna elviselni.
A viták megoldásának elsődleges formája a nk-i (döntő) bíróság, tárgyaláson.
És Mo ezt a pert elvesztette, ezért ha fegyveres megoldást választ azzal semmi eredményt nem ért volna el, csak okozott volna egy iszonyat nagy kárt a meglévő mellé.
Szóval itt a Kárpát medanszéban saját szakállra (agresszíven harci)tevékenykedni elég kockázatos lépés.

Rossz helyen tárgyaljuk, de bemásolom azt, amit ép Molninak is irtam:
Jogilag a duna hajózható medrének nyomvonalában volt a határ definiálva, mivel ezt a vízlépcső C variánsával északabra tolták Magyarország a köztes részt katonailag és közigazgatásilag is megszállhatta volna. Nyilván ez nem maradt volna válasz nélkül.... De, jogilag teljesen rendben lett volna. Ezt a tényt felismerve kezdték később a szlovákok is erőltetni, hogy minden egyes közösen aláirt dokumentumban meg legyen erősítve egymás területi integritása, határainak sérthetetlensége.
Azért irtam csak, mert tényleg voltak erre részletes tervek.

A pert meg nem a határokkal kapcsolatban vesztette el Mo, ugye Te si tudod. Teljesen másról szólt.Tehát semmi köze sem lett volna/volt ahhoz, hogy katonailag mit lép Mo. Az igaz, hogy az akkor még EU-ba és NATO-ba törekvő országnak nem hiányzott a balhé, ezt a cseh-szlovákok ill. később a szlovákok rendre ki is használták.
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74

megazez

Well-Known Member
2018. július 22.
7 468
23 994
113
hagyjuk...az a lényeg, hogy BÁRMI is lesz majd beszerezve mindenki elégeddeten csettint, hogy defasza....
anélkül, hogy bárkinek bármilyen infója lett volna az alternatívákról....
Alternatívákról itt a fórumon találgatunk, ami meg jön majd azt megtudjuk a bejelentésekor.
 
W

Wilson

Guest
Azért arra nagyon erős mérget ne evygél. A cseh IFV tenderen a Puma meg a lynx elég közeli rokonságban állnak. Az 8*5-ös sorozatlövés teszteken az egyik mégis 37 a másik meg 19 közvetlen találatot ért el...

Bár kiragadtál egy adatot és azt hoztad fel példának,de a cseh IFV tenderen szereplő Puma illetve a Lynx bár közeli rokonságban állnak de azért más ligában játszanak a Puma a csúcsot képviseli (mivel számtalan más paramétere mellett törekedtek arra,hogy különösen pontos legyen)szemelőtt tartva a jövőbeni fejlesztési lehetőségeket a Lynx egy a Pumánál olcsóbb annál szerényebb képességekkel rendelkező IFV.Ugyanez a helyzet a a lérakkokkal is.
 

Hegylakó

Well-Known Member
2019. január 17.
1 550
4 704
113
Nem tudtam, hogy Németország tervgazdaság lenne, hogy ha a Rheinmetall-tól rendelünk, akkor a BMW meg a Merci ukázra épít itt gyárat. És most akkor tényleg ne menjünk abba bele, hogy gondolom a BMW idetelepülésében semmi szerepe nem volt annak, hogy kb. 100 milliárdos package-t kaptak (adókedvezmények+infrastrukturális fejlesztések) a kormánytól. Az sem baj, hogy a Merci már 2009-ben egy 2szer akkora területet vásárolt meg, mint amin az első gyáruk felépült, és az itteni kapacitás bővítést már 2016 vagy 2017-ben bejelentették.
de gondolom most hirtelen az összes német beruházás emiatt a beszerzés miatt történik...aha...
Van összefüggés maradjunk annyiban. Ahogy abban is hogy az ár és az azzal járó viszony, avagy egyéb beszerzések, kedvezmények (pl LNG vétel/nem vétel, határkerítés részleges/teljes költségtérítése, stb) az alku részét képezik.
Kiadhatsz követelmény rendszert, de nincs értelme ha a valóság képen vág. Pl itt ez nem egy mindenki számára nyílt pályázat. Szankciós politikák vannak, szövetségi elvárások, néha nyomásgyakorló eszközök. (Arról nem is beszélve, mi lenne, ha kihoznának egy Pancir, Buk, S-300 kombót mint elvárást :cool:).
Szerinted Szlovákia aki egyfolytában drágállta a C,D Gripent, az miért vett egy kormánybuktatás után egyből F-16 Vipert? Talán mert ez nyerte a tendert?
Ilyen kapcsolati összefüggéseket, amik most háttér játszmákban futnak majd 25 év múlva az akkor már agg Szíjjártó egy előadásán elmondják, mint Raffay Ernő amiket elejt néha. :rolleyes:
 

silurusglanis

Well-Known Member
2012. augusztus 7.
7 501
5 593
113
Miért, miért? Nem unod még? Végigolvastam 6 oldalt, már azt hittem, bejelentettünk valamit, erre csak a sírás megy a részedről. Lenyilatkozták az amcsik is, a magyarok csomagban vásârolnak, azt választják, ahol gazdasági előnyt is "kapnak". Leo, Pzh, Airbus heli: Merci gyâr bővítés, Debrecen Bmw, Diehl bővítés, Airbus alkatrészgyár. Itt a kérdésedre a válasz. Befejezheted :)
Azt ne felejtsük el, hogy a debreceni gyár akkora állami támogatást kapott amit soha nem fog magyarországnak visszatermelni... és ezen felül vettünk enyhén nyomott piaci áron haditechnikàt.
 
  • Tetszik
Reactions: ghostrider

tiz

Well-Known Member
2016. július 21.
364
2 426
93
Azt ne felejtsük el, hogy a debreceni gyár akkora állami támogatást kapott amit soha nem fog magyarországnak visszatermelni... és ezen felül vettünk enyhén nyomott piaci áron haditechnikàt.

"Magyarországon a Mercedes 23 millió euró iparűzési adót és járulékot fizetett be tavaly a központi büdzsébe és a kecskeméti önkormányzatnak" - VG 2016

23 millió EUR úgy 7 milliárd forint. A BMW gyár 12 milliárd támogatást kapott. Ehhez jönnek még a munkabérek, a beszállítói lánc nyeresége (és az ottani munkabérek, adók). Ha a felfutást is számoljuk, 3 év alatt masszívan többet fog visszafizetni mint amennyit kapott.

Ha kicsit utánanézel, látni fogod, hogy mindegyik újonnan épülő gyár hasonló szintű támogatást kap: https://mfor.hu/cikkek/vallalatok/megvan-mennyibe-kerul-a-bmw-gyar-az-orszagnak.html
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 058
26 620
113
Azt ne felejtsük el, hogy a debreceni gyár akkora állami támogatást kapott amit soha nem fog magyarországnak visszatermelni... és ezen felül vettünk enyhén nyomott piaci áron haditechnikàt.
Nettó ostobaság. A kapott állami támogatásuk filléres, pár év alatt megtérülő összeg ahhoz képest, ami hasznot az államkasszának egy ilyen gyár termel!
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 535
45 011
113
Nettó ostobaság. A kapott állami támogatásuk filléres, pár év alatt megtérülő összeg ahhoz képest, ami hasznot az államkasszának egy ilyen gyár termel!
Arról nem is beszélve, hogy hány kis szar KKV-t fog eltartani az is majd akik a beszállítói láncba bekerülnek idővel...

Ez hajtja előre a magyar gazdaságot, az ilyen befektetések nélkül románia - Bulgária szintjén lennénk kb. mi is.
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 902
22 369
113
Nem, sajna nem így van.
Keress prof dr. Nagy Boldizsár írásokat. Már ömagából a nk-i jogból kifolyólag sem.
Néztem, rengeteg minden van fent, ha van idevágó rész amire gondoltál megirhatnád, mert én jópár doksit átkerestetem kulcsszavakkal, de semmit sem találtam.
Amit viszont elsőre megtaláltam tőle:
- MO-al szemben megállapitott jogsértések (2 tétel) a 97-es ítélet alapján már nem állnak fenn
- Szlovákiával szemben viszont mindhárom (3 tétel) megállapitott jogsértés a mai napig fennál
Bonyolult story az egyszer biztos.
 

silurusglanis

Well-Known Member
2012. augusztus 7.
7 501
5 593
113
"Magyarországon a Mercedes 23 millió euró iparűzési adót és járulékot fizetett be tavaly a központi büdzsébe és a kecskeméti önkormányzatnak" - VG 2016

23 millió EUR úgy 7 milliárd forint. A BMW gyár 12 milliárd támogatást kapott. Ehhez jönnek még a munkabérek, a beszállítói lánc nyeresége (és az ottani munkabérek, adók). Ha a felfutást is számoljuk, 3 év alatt masszívan többet fog visszafizetni mint amennyit kapott.

Ha kicsit utánanézel, látni fogod, hogy mindegyik újonnan épülő gyár hasonló szintű támogatást kap: https://mfor.hu/cikkek/vallalatok/megvan-mennyibe-kerul-a-bmw-gyar-az-orszagnak.html
Erre gondoltam.
www.napi.hu/magyar_gazdasag/dol-az-adofizetok-penze-a-debreceni-bmw-gyarba.673843.html
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 058
26 620
113
Arról nem is beszélve, hogy hány kis szar KKV-t fog eltartani az is majd akik a beszállítói láncba bekerülnek idővel...
Ez hajtja előre a magyar gazdaságot, az ilyen befektetések nélkül románia - Bulgária szintjén lennénk kb. mi is.

Ez is mutatja mennyire nincsenek tisztában az emberek azzal, hogy ezek a sok tízmilliárdos támogatások mennyire eltörpülnek a bevételek mellett.

A kecskeméti Mercedes gyár kapott negyvenmilliárdot így vagy úgy.

2016-ban több mint hétmilliárd, 2017-ben vagy tízmilliárd Forint adót és járulékot fizetett be a költségvetésbe!

A kapott kedvezmények úgy négy-öt év alatt pörögnek ki a Mercedes esetében, utána szimplán dől a lé onnan. És igen, ez csak a Mercedes, az alvállalkozók, a dolgozók fogyasztásából származó bevételek ebben nincsenek benne! Iszonyú pénzek folynak be egy ilyen gyárból és gyár miatt!
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses and zsolti

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 535
45 011
113
Ez is mutatja mennyire nincsenek tisztában az emberek azzal, hogy ezek a sok tízmilliárdos támogatások mennyire eltörpülnek a bevételek mellett.

A kecskeméti Mercedes gyár kapott negyvenmilliárdot így vagy úgy.

2016-ban több mint hétmilliárd, 2017-ben vagy tízmilliárd Forint adót és járulékot fizetett be a költségvetésbe!

A kapott kedvezmények úgy négy-öt év alatt pörögnek ki a Mercedes esetében, utána szimplán dől a lé onnan. És igen, ez csak a Mercedes, az alvállalkozók, a dolgozók fogyasztásából származó bevételek ebben nincsenek benne! Iszonyú pénzek folynak be egy ilyen gyárból és gyár miatt!
Én tudom, nem engem kell meggyőzni. Sokan meglepődnének amúgy azon is, hogy milyen kis picsányi sufni tunning cégek is megélnek idehaza(100% magyar tulajdonú, Jóska-Pesta kalapál valamit a garázsban cégek is néha, ami megdöbbentő) a német óriások farvizén. Akik ha nem lennének itt, Jóska is meg Pesta is munkanélküli segélyért állna sorba...
 
  • Tetszik
Reactions: blogen

tiz

Well-Known Member
2016. július 21.
364
2 426
93
  • Tetszik
Reactions: svajcibeka

silurusglanis

Well-Known Member
2012. augusztus 7.
7 501
5 593
113
Ne keverd össze az infrastruktúra fejlesztést a gyárnak adott közvetlen támogatással. Az infrastruktúrából az egész régió fog profitálni.

Illetve ne keverjük össze a szenzációhajhász újságírást a mögöttes tartalommal.
Valahogy éreztem, hogy a címbe fogsz belekötni... ott vannak az adatok is.
Ez a gyárnak adott nem közvetlen támogatás. Pont. Csak a BMW miatt (helyett) építkeznek? Ja. Akkor?
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 873
91 399
113
  • Tetszik
Reactions: svajcibeka