Összefoglaló a légvédelmi eszközök működéséről...

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Egy tervezési fázisban levő rakéta, és egy rendszerben álló(?) rakéta alkalmazási taktikája közti különbséget kicsit körülményes lenne kifejteni.;) De tudtommal mindkettő a különösen fontos légi célok (AWACS, ELINT, tankerek) ellen készül(t). Igaz, hogy az R-37M becsült max. kinematikai hatótávolsága csak 300 km, szemben a Novator-nál tervezett 400 km-el, de legalább már van. Állítólag.
A Novatort milyen hordozó repülőre szánták?
 

hurci10

Well-Known Member
2018. július 1.
380
1 289
93
A Novatort milyen hordozó repülőre szánták?


Ha jól tudom, közösen kezdték meg a fejlesztést Indiával, elsődlegesen a Szu-30MKI számára, de elvileg bármelyik Szu-27/30/33/35 (34?) képes lett volna hordozni. Arról nem hallottam, hogy hivatalosan leállították volna a fejlesztést, de szerintem szép csendben kimúlt a program. A fejlesztés elhúzódott, India érdeklődése lanyhult, és persze mindenért az orosz partnert hibáztatták. Persze lehet, hogy nem is alaptalanul. Azt meg, hogy az oroszokat mennyire érdekelte egy hasonló kategóriájú fegyver kifejlesztés, amikor ott volt az R-37M, el lehet képzelni.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and gacsat

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
https://thaimilitaryandasianregion.wordpress.com/2015/10/24/kfir-block-60/
Ide is beszemetelem,csakhogy Molnit bosszantsam:)Éshogy mindenki mást is,fűzök hozzá egy eszmefuttatást:cool:
A gépel elöszőr a Plémadárba találkoztam.Akkor egy érdekességnek találtam,hogy mennyire fel lehet pofozni egy öreg vasat
http://www.aranysas.hu/cikk_feltamadas.php
Mert maga a gé,és hajtóműve öreg,mint az országút.Annyira,hogy semmi extra dolgot nem tartalmaz.Teljesen hagyományos módon zemeltethető és javitható.A hajtómű mis régi,de hiresen megbizható,agyonüthetetlen tipus.A világon több helyen is gyártották,irániak önállóan képesek üzemeltetni és alkatrészt gyártani hozzá.Némi segitséggel talán még a magyar ipar is kées lehet rá.Bár ez már lehet,hogy tulzott optimizmus.
A gép egy feljavitott Mirage IIIas,Izraeliek szempontjai a feljavitás soránt a használhatóság növelése volt,minden téren.Ügyeltek a minnél knnyebb üzemeltethetőségre és karbantarthatóságra,valamint a minnél gyorsabb ujratölthetőségre és újrafegyverezhetőségre.És mivel zsidók a lelkeim,a minnél olcsóbb,hatékonyabb üzemeltetthetőségre.
A ngé teljesen új fegyverzetet és harcelektronikát kapott.Ugymint AESA radart,teljes körű önvédelmi rendszert,Célzókonténert,és függeszthető felderitő és REH konténer is van hozzá.Az elöbbi lehet otikai,vagy oldalra nézző SAR radaros.Utobbi képes lokátork és rádióadók felderitésére és bemérésére.Itt felvetem a kérdést,hogy ha HARM rakétát szerzünk be hozzá,a REH konténerrel képes lehet e SEAD végrehajtására?Az izraeli F4E Kunnarsok kéesek volta a Shrike és Standard ARMek bevetésére,a Kfir C2 is az elöbbire,Beka völgy mutatja,hogy nem is rosszül.Szagértőink talán meg tudják válaszolni a kérdést.
Ezzel áttértnk a fegyverzetre,ami 9 felfüggesztési ponton 6 tonna lehet.Gyakorllatilag mindent hordozhat,amit az izraeli ipar Előállit.Beleértve az SDB izraeli változatát,aminek nnáló bevetésére is kées.Ez azt jelenti,hogy az AESA radarjával SAR üzemmódban felderitett cél gs kordinátáit is kées bemérni,fegyverhasználathoz elegendő ontosságal.Data link rendszere is van.
Fegyverzetének másik érdekessége a Derby ER.Aktiv radaros,dual thrust hajtóműves AAM.Láttam olyan rajzot,amin Mirage 2000-5 módjára 4 volt a trzs alatt,plusz a póttartály.Hogy ez mennyire valós,azt nemtudom.De ha igen,akkor egyszerre akár 8 bvr AAMet is hordozhat,plusz pótot.
Bármilyen NATO szabvány integrálható hozzá,ami ráfér.Beleértve az AMRAAM és a Meteor is.De szerintem jó énzért a jvő hetet is integrálják hozzá.Beleértve az orosz vagy kinai IR rakétákat is.De kinaiak esetén az ARH tipusokon sem csodálkoznák.Izraeliek régebben besegitettek a kinai légiharc rakétaprogramba.7ben meg a Sinain zsákmányoltak R-3 rakétákat,amiket integráltak a Mirage IIIhoz,és harcba is vetették.Álitólag nagyon pocsék eredménnyel,ezért később inkább gyakorló lvészetekre hasznáklták őket,
A gép dogfightben egyértelműen alulmarad a 4,generációs géekkel szemben.Viszont elfogó vadászként jobb náluk.És bvr fegyverzettel nincs is szügsége a kzeli harcmodorra.
A gének hosszabb a felszállópálya igénye némileg,mint egy mai gépnek,ezen szükség esetén startrakétával lehet segiteni.Viszont alkalmas a tábori reterekről val zemeltetésre.A francia géek a Mirage 2000ig igy lettek tervezve.Még a korai Falconok is alkalmassak rá.
A gépre 8000 óra vagy 30 év élettartamot adnak meg.
Árnak felszereltségtöl függően 20 és 30milcsi közötti számokat találtam.
Miért érdekes nekünk a gép?
Mert nagyon is otensé teszi fegyverzete és harcelektronikája.
És mert olcsó,és az igéret szerint olcsón üzemeltethető.
A Gripen eddig nem bizonyult olyan hűde olcsónak.Nem tudni,mit is fog kostálni a maradványérték.És mire lejár a lizing,a gére ont rá fog férni egy alaos korszerűsités.Ami szintén nem olcsó.
Legújabb találgatás témája,hogy F35 váltja a Gripent.Én ártolom.Új gé beszerzése esetén csak azt érdemes megvenni szerintem.Viszont 1százados légierő kevés,Szerintem szükség lenne legalább még 1 századra.De az új technika nem olcsó.Nem hinném,hogy 2 F35 szézadot elbirna a bödzsé.De egy harmadáron beszerzet szteroidos regmadarat talén igen.És ez a tescógazdaságos gép tehermentesithetné a fő erőt a honilégvédelmi feladatoktol,és elláthatná a harcászati témogató igásgép feladatát is.Ezalatt az F35ök,kihasználva kéességeiket,a mélységi műveletekre sszontosithatnának.
És olyan rideg dolgokkal is számolni kell,hogy a harctéri támogató feladatokra nem kell a méregdrága csúcsvadászt elpazarolni,kockáztatni
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
https://thaimilitaryandasianregion.wordpress.com/2015/10/24/kfir-block-60/
Ide is beszemetelem,csakhogy Molnit bosszantsam:)Éshogy mindenki mást is,fűzök hozzá egy eszmefuttatást:cool:
A gépel elöszőr a Plémadárba találkoztam.Akkor egy érdekességnek találtam,hogy mennyire fel lehet pofozni egy öreg vasat
http://www.aranysas.hu/cikk_feltamadas.php
Mert maga a gé,és hajtóműve öreg,mint az országút.Annyira,hogy semmi extra dolgot nem tartalmaz.Teljesen hagyományos módon zemeltethető és javitható.A hajtómű mis régi,de hiresen megbizható,agyonüthetetlen tipus.A világon több helyen is gyártották,irániak önállóan képesek üzemeltetni és alkatrészt gyártani hozzá.Némi segitséggel talán még a magyar ipar is kées lehet rá.Bár ez már lehet,hogy tulzott optimizmus.
A gép egy feljavitott Mirage IIIas,Izraeliek szempontjai a feljavitás soránt a használhatóság növelése volt,minden téren.Ügyeltek a minnél knnyebb üzemeltethetőségre és karbantarthatóságra,valamint a minnél gyorsabb ujratölthetőségre és újrafegyverezhetőségre.És mivel zsidók a lelkeim,a minnél olcsóbb,hatékonyabb üzemeltetthetőségre.
A ngé teljesen új fegyverzetet és harcelektronikát kapott.Ugymint AESA radart,teljes körű önvédelmi rendszert,Célzókonténert,és függeszthető felderitő és REH konténer is van hozzá.Az elöbbi lehet otikai,vagy oldalra nézző SAR radaros.Utobbi képes lokátork és rádióadók felderitésére és bemérésére.Itt felvetem a kérdést,hogy ha HARM rakétát szerzünk be hozzá,a REH konténerrel képes lehet e SEAD végrehajtására?Az izraeli F4E Kunnarsok kéesek volta a Shrike és Standard ARMek bevetésére,a Kfir C2 is az elöbbire,Beka völgy mutatja,hogy nem is rosszül.Szagértőink talán meg tudják válaszolni a kérdést.
Ezzel áttértnk a fegyverzetre,ami 9 felfüggesztési ponton 6 tonna lehet.Gyakorllatilag mindent hordozhat,amit az izraeli ipar Előállit.Beleértve az SDB izraeli változatát,aminek nnáló bevetésére is kées.Ez azt jelenti,hogy az AESA radarjával SAR üzemmódban felderitett cél gs kordinátáit is kées bemérni,fegyverhasználathoz elegendő ontosságal.Data link rendszere is van.
Fegyverzetének másik érdekessége a Derby ER.Aktiv radaros,dual thrust hajtóműves AAM.Láttam olyan rajzot,amin Mirage 2000-5 módjára 4 volt a trzs alatt,plusz a póttartály.Hogy ez mennyire valós,azt nemtudom.De ha igen,akkor egyszerre akár 8 bvr AAMet is hordozhat,plusz pótot.
Bármilyen NATO szabvány integrálható hozzá,ami ráfér.Beleértve az AMRAAM és a Meteor is.De szerintem jó énzért a jvő hetet is integrálják hozzá.Beleértve az orosz vagy kinai IR rakétákat is.De kinaiak esetén az ARH tipusokon sem csodálkoznák.Izraeliek régebben besegitettek a kinai légiharc rakétaprogramba.7ben meg a Sinain zsákmányoltak R-3 rakétákat,amiket integráltak a Mirage IIIhoz,és harcba is vetették.Álitólag nagyon pocsék eredménnyel,ezért később inkább gyakorló lvészetekre hasznáklták őket,
A gép dogfightben egyértelműen alulmarad a 4,generációs géekkel szemben.Viszont elfogó vadászként jobb náluk.És bvr fegyverzettel nincs is szügsége a kzeli harcmodorra.
A gének hosszabb a felszállópálya igénye némileg,mint egy mai gépnek,ezen szükség esetén startrakétával lehet segiteni.Viszont alkalmas a tábori reterekről val zemeltetésre.A francia géek a Mirage 2000ig igy lettek tervezve.Még a korai Falconok is alkalmassak rá.
A gépre 8000 óra vagy 30 év élettartamot adnak meg.
Árnak felszereltségtöl függően 20 és 30milcsi közötti számokat találtam.
Miért érdekes nekünk a gép?
Mert nagyon is otensé teszi fegyverzete és harcelektronikája.
És mert olcsó,és az igéret szerint olcsón üzemeltethető.
A Gripen eddig nem bizonyult olyan hűde olcsónak.Nem tudni,mit is fog kostálni a maradványérték.És mire lejár a lizing,a gére ont rá fog férni egy alaos korszerűsités.Ami szintén nem olcsó.
Legújabb találgatás témája,hogy F35 váltja a Gripent.Én ártolom.Új gé beszerzése esetén csak azt érdemes megvenni szerintem.Viszont 1százados légierő kevés,Szerintem szükség lenne legalább még 1 századra.De az új technika nem olcsó.Nem hinném,hogy 2 F35 szézadot elbirna a bödzsé.De egy harmadáron beszerzet szteroidos regmadarat talén igen.És ez a tescógazdaságos gép tehermentesithetné a fő erőt a honilégvédelmi feladatoktol,és elláthatná a harcászati témogató igásgép feladatát is.Ezalatt az F35ök,kihasználva kéességeiket,a mélységi műveletekre sszontosithatnának.
És olyan rideg dolgokkal is számolni kell,hogy a harctéri támogató feladatokra nem kell a méregdrága csúcsvadászt elpazarolni,kockáztatni
A svájciak is kivonták a Mirage IIIast, mert nagyon drágán üzemeltethető az F-18hoz képest.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
A svájciak is kivonták a Mirage IIIast, mert nagyon drágán üzemeltethető az F-18hoz képest.
Sőt,az izraeliek is kivonták őket.Részben helyettük épitették a Kfireket.És hát az izraeli marketingesekért se tenném tüzbe a kezem.Ellenőrizni kell minden ajánlatot,amennyire csak lehet,mielött bármeiket is elfogadnánk
 

ruhakupac

Active Member
2012. július 31.
158
37
28
Az Molni valamelyik írásában szerepel, hogy mennyire kaotikus, összevissza, korrupcióval terhelt volt a magyar Gripen beszerzés.
Szóval én azt nem venném alapul. :)
Ezek a "3+++" vasak nekem is tetszenek, de valószínűleg iszonyú drága az üzemben tartásuk. 60-as, kora 70-es évek hajtóművei nem a fogyasztásukról és a tartósságukról híresek.
A mi Gripenjeink szerintem zsákutcák, mert egyediek. Kb úgy tudjuk majd eladni őket, mint a 29-eseket.
Upgrade meg kellene, de előtte kellene egy konzisztens, végigvitt haderő-fejlesztési stratégia.
Aztán az alapján eldönteni, hogy 2050 környékén mit akarunk reptetni és milyen céllal...
 
M

molnibalage

Guest
A mi Gripenjeink szerintem zsákutcák, mert egyediek. Kb úgy tudjuk majd eladni őket, mint a 29-eseket.
Additívan egyediek és nem gyökeresen. Kb. annyira "egyediek", mint amikor egy autó tulajdonos plusz hangrendszert épít be a gépekbe. Azt ki is lehet szerelni.

A gépek eladása azért nem lehetséges, mert nem a mi tulajdonunk és, ha még itt is maradnak maradvány értéken, akkor is egészen biztos, hogy a svédek engedélye kell az eladáshoz. Talán még az USA-é is a hajtóműve miatt, bár ezt kétlem.

A gép dogfightben egyértelműen alulmarad a 4,generációs géekkel szemben.Viszont elfogó vadászként jobb náluk.És bvr fegyverzettel nincs is szügsége a kzeli harcmodorra.
És ezt a veretes kijelentést miből szűrted le, hogy abban jobb náluk?
A BVR fegyverzettel nincs szükség közeli harcmodorra csak kb. annyira komolyan vett dolog, hogy minden komoly 4+(+) gen gépek sisakcélzó és HOBS képességet adó SR IR AAM van.


És mert olcsó,és az igéret szerint olcsón üzemeltethető.
Ígéret szerint a Gripen is az volt.
Melyik részét nem érted annak, hogy Latin-Amerikában egy ilyen gép áthidalásnak elmegy, mielőtt 4. gen gépet vennének, de 4. gen gép MELLÉ venni elég hülye ötlet? Szerinted miért van az, hogy Izraelben nem repül ez a változata sem, ha annyira olcsó, szép és jó...? Talán meg korlátos, mint platform?

Nem értem, hogy miért nem vagy képes erről leszakadni...

Egyébként mi az istenről gépelsz te? Olvashatatlan a szöveg, amit ide behánytál...
Nem csak a tartalma miatt fájdalmas olvasni.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
Additívan egyediek és nem gyökeresen. Kb. annyira "egyediek", mint amikor egy autó tulajdonos plusz hangrendszert épít be a gépekbe. Azt ki is lehet szerelni.

A gépek eladása azért nem lehetséges, mert nem a mi tulajdonunk és, ha még itt is maradnak maradvány értéken, akkor is egészen biztos, hogy a svédek engedélye kell az eladáshoz. Talán még az USA-é is a hajtóműve miatt, bár ezt kétlem.


És ezt a veretes kijelentést miből szűrted le, hogy abban jobb náluk?
A BVR fegyverzettel nincs szükség közeli harcmodorra csak kb. annyira komolyan vett dolog, hogy minden komoly 4+(+) gen gépek sisakcélzó és HOBS képességet adó SR IR AAM van.



Ígéret szerint a Gripen is az volt.
Melyik részét nem érted annak, hogy Latin-Amerikában egy ilyen gép áthidalásnak elmegy, mielőtt 4. gen gépet vennének, de 4. gen gép MELLÉ venni elég hülye ötlet? Szerinted miért van az, hogy Izraelben nem repül ez a változata sem, ha annyira olcsó, szép és jó...? Talán meg korlátos, mint platform?

Nem értem, hogy miért nem vagy képes erről leszakadni...

Egyébként mi az istenről gépelsz te? Olvashatatlan a szöveg, amit ide behánytál...
Nem csak a tartalma miatt fájdalmas olvasni.
Maga a gép 3. generáció.Manőverezés terén a MiG23t veri.Harcelektronikailag viszont vetekszik az 5.generációval.Csak elektronikailag.A mi Gripenünket veri.Van a mi gépeinkbe AESA radar,rakéta közeledés jelző,lézer besugárzás jelző,vagy még 8000óra?És nem 4.gemerációs mellé,hanem 5.generációs mellé,occsó kiegészitőnek.És mind minden,ez is attol függ.Főleg,hogy anyagilag megéri e
Öreg laptoprol.Szorulnak a betűi.De massziv,eredetileg katonai jószág.Még engem is kibir.Most kaott egy uj,2terás merevlemezt,meg a druszám tudná megmondani miféle chipet.És nem vagyok gépirónő!!!!!!!!!!!!!!
 
M

molnibalage

Guest
Maga a gép 3. generáció.Manőverezés terén a MiG23t veri.
És ez kit érdekel? Nem MiG-23-mal repül a Magy Légierő úgy 22 éve, hanem MiG-29 majd 2006 óta már Gripennel is és ma már csak azzal.

Harcelektronikailag viszont vetekszik az 5.generációval.Csak elektronikailag.
4++

A mi Gripenünket veri.Van a mi gépeinkbe AESA radar,rakéta közeledés jelző,lézer besugárzás jelző,vagy még 8000óra?
Semmi se gátolja meg, hogy legyen, pénz kéne. Minek 8000 órás gép egy olyan légierőnek, ami ezt 50 év alatt sem repülné ki belőle békeidőben...?
Egyébként te tényleg elhiszed, hogy kibír 8k-t...?

És nem 4.gemerációs mellé,hanem 5.generációs mellé,occsó kiegészitőnek.
Még hülyébb ötlet.

Gondolkodom, hogy ezek után ne válaszoljak, mert ennyi erővel a falhoz is beszélhetnék. Képtelen vagy megérteni, hogy a 3. gen ilyen szintű kitolása az milyen környezetben és miért van. Nézegesd már meg a környéket, hogy ki és mivel repül és milyen SAM és egyéb fenyegetés jön szóba.
 
  • Tetszik
Reactions: arcas

ruhakupac

Active Member
2012. július 31.
158
37
28
Igen, a svédek engedélye kell majd az eladáshoz.

Ha van korábbi Kfir vagy Mirage üzemeltetési tapasztalat, pótalkatrész, jóval könnyebb, emiatt olcsóbb lehet egy ilyen madár meghonosítása, mint egy igazi 4(++) vadászbombázóé. Vagy remek réskitöltő lehet, amíg átugrod a 4.-gent, vagy eldöntöd mit akarsz távlatilag üzemeltetni.
De ettől még a hajtómű, sárkány karbantartása nem lesz egyszerűbb.
5. gen (vagyis jelenleg F35A) mellé, ha iszonyú gazdag vagy, talán ultramodern kiképzőgépnek látnám értelmét.
De egy vagy két század esetén, szerintem homogén flotta a nyerő minden oldalról nézve. Főleg, hogy az F35 kiképzés oldalról is egész más már.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
És ez kit érdekel? Nem MiG-23-mal repül a Magy Légierő úgy 22 éve, hanem MiG-29 majd 2006 óta már Gripennel is és ma már csak azzal.


4++


Semmi se gátolja meg, hogy legyen, pénz kéne. Minek 8000 órás gép egy olyan légierőnek, ami ezt 50 év alatt sem repülné ki belőle békeidőben...?
Egyébként te tényleg elhiszed, hogy kibír 8k-t...?


Még hülyébb ötlet.

Gondolkodom, hogy ezek után ne válaszoljak, mert ennyi erővel a falhoz is beszélhetnék. Képtelen vagy megérteni, hogy a 3. gen ilyen szintű kitolása az milyen környezetben és miért van. Nézegesd már meg a környéket, hogy ki és mivel repül és milyen SAM és egyéb fenyegetés jön szóba.
Hátulrol elre.Venezuela.Elég sok orosz fegyvert kaptak,és nem is a legrosszabbakat.
Mitöl lenne hülye?Honi légvédelmi elfognak jó.Mirage III eredetileg az.Harcészati vadászbombázónak,meg frontvonali támogatnak meg az izraeliek kondicionálták.És áttervezték,a nem épen szerény harci tapasztalataik nyomán.De mivel 100as nagyságrendben kapták az F16okat,náluk feleslegessé vált.
Magad irtad,hogy a mi Gripeneinkbe nem fér majd be az E model AESA radarja.Nemtudom,Te irtad.És ezt nem kell modernizálni,mert már modernizálva adják.
Ecvádor és Kolumbia már elég régóta repülik őket.A Kolumbiai gépek ráadásul részben megkapták a Block 60 technikát.Náluk kéne érdeklődni a tapasztalatok iránt.
És mi a garancia,hogy 5év múlva is béke lesz?Tudod hányan gondolták 1986ban,hogy 91ben polgárháború lesz jugóban,nem lesz VSZ és Szu?
Az egész különben itt a fórumon lévő vita kapcsán jutott eszembe.Hogy mennyibe fog kerülni a Gripen maradványértéken,és pont rá fog férni addigra egy alapos upgrade,de nincs más lehetőség.Pedig nem is occsó az üzemeltetése,vetekszik az F16éval,stb.Hát ippenséggel van más lehetőség.
Igen, a svédek engedélye kell majd az eladáshoz.
Különben arra kiváncsi lettem volna,ha véleményezed a harcelektronikát,fegyverzetet amit kinálnak vele a zsidók.

Ha van korábbi Kfir vagy Mirage üzemeltetési tapasztalat, pótalkatrész, jóval könnyebb, emiatt olcsóbb lehet egy ilyen madár meghonosítása, mint egy igazi 4(++) vadászbombázóé. Vagy remek réskitöltő lehet, amíg átugrod a 4.-gent, vagy eldöntöd mit akarsz távlatilag üzemeltetni.
De ettől még a hajtómű, sárkány karbantartása nem lesz egyszerűbb.
5. gen (vagyis jelenleg F35A) mellé, ha iszonyú gazdag vagy, talán ultramodern kiképzőgépnek látnám értelmét.
De egy vagy két század esetén, szerintem homogén flotta a nyerő minden oldalról nézve. Főleg, hogy az F35 kiképzés oldalról is egész más már.
Vagy ha kell egy olcsó(bb) gép is,kiegészitésül,mert nincs annyi pénzed,hogy a szükséges méretű légierőt csak a legjobb,legszuperebb és drága gépekből épitsd fel.Ha van rá pénz,nem kell ilyen megoldáson gondolkodni se.
Különben van itt pár régi szaki,talán ők megtudják erősiteni,vagy cáfólni,de a hirekben az volt.A MiG21 jóval olcsóbban lehetett üzemeltetni,mint a mai gépeket.
 
M

molnibalage

Guest
Magad irtad,hogy a mi Gripeneinkbe nem fér majd be az E model AESA radarja.
Ez így van. Csak éppen azt nem tudtam, hogy ettől a svédek bizony kinyilatkozták, hogy igény esetén adaptálják a technológiát a C/D-re. Látod, én sem tudok mindent és vagyok mindenható.

Csak azt nem vagy képes megérteni, hogy előbb van értelme +5 db Gripent hozni, mint +10 db Kfirt.
És én semmit nem tudok tenni, hogy ezt felfogd. Csakhogy én ebben elfáradtam már. Van jobb dolgom is, mert kéne új cikk a HTKA-ra is. Meg fordítani a HTÖ-t ésatöbbi...

Vagy ha kell egy olcsó(bb) gép is,kiegészitésül,mert nincs annyi pénzed,hogy a szükséges méretű légierőt csak a legjobb,legszuperebb és drága gépekből épitsd fel.Ha van rá pénz,nem kell ilyen megoldáson gondolkodni se.
Különben van itt pár régi szaki,talán ők megtudják erősiteni,vagy cáfólni,de a hirekben az volt.A MiG21 jóval olcsóbban lehetett üzemeltetni,mint a mai gépeket.
Igen, és jóval kevesebbet is tud. Románia is csak átmeneti megoldásként korszerűsítette. Ugye megvan, hogy ők is F-16AM gépeket vettek használtan és nem Kfirekkel váltották le a MiG-21LanceR-t? Úgy, hogy az MLU-kban még AESA radar sincs.
 
  • Tetszik
Reactions: pöcshuszár

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
Ez így van. Csak éppen azt nem tudtam, hogy ettől a svédek bizony kinyilatkozták, hogy igény esetén adaptálják a technológiát a C/D-re. Látod, én sem tudok mindent és vagyok mindenható.

Csak azt nem vagy képes megérteni, hogy előbb van értelme +5 db Gripent hozni, mint +10 db Kfirt.
És én semmit nem tudok tenni, hogy ezt felfogd. Csakhogy én ebben elfáradtam már. Van jobb dolgom is, mert kéne új cikk a HTKA-ra is. Meg fordítani a HTÖ-t ésatöbbi...


Igen, és jóval kevesebbet is tud. Románia is csak átmeneti megoldásként korszerűsítette. Ugye megvan, hogy ők is F-16AM gépeket vettek használtan és nem Kfirekkel váltották le a MiG-21LanceR-t? Úgy, hogy az MLU-kban még AESA radar sincs.
A harcelektronika mindenesetre nekem baromi impozánsnak tűnik.És ma az a döntő.Persze ettől még nem lesz,csak egy korszerűsitett régi gép.Nem is állok ki mellette,mint egyedüli megoldás mellet.De nem is hagynám ki a számitásbol.Ha másra nem,arra jó meghivni egy tenderre,hogy vékonyitsa a többiek ceruzáját.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
Hány tenderre nevezte be Izrael?
Innentől fogva kicsit fáj a gondolkodás hiánya.
Argentinoknak és a bulgároknak lett felajánlva.Mindkét tendert leállitották pénzhiány miatt.
Hamár marketing.Egy olyan kicsi rakétátol,mint a Derby,még az ujrainditható hajtóművel együtt is,kicsit soknak tünik a 100km célleküzdési távolság.Hacsak nem egy MiG25 szalad szembe vele teljes gázzal
 
M

molnibalage

Guest
https://www.thedrive.com/the-war-zone/27604/confessions-of-an-a-6-intruder-pilot

So ugly you had to force yourself to be fiercely proud of it
Képtelen vagyok ezt megérteni. Az egyik legelegánsabb vonalvezetésű gép, amit valaha láttam.

Ez a kép is jó, soha nem láttam még képet arról, hogy valaha berepültek így a Grand Canyonba. Ezt szabad ma csinálni?
image


Van az a városi legenda, hogy az F-111 terepkövető rendszerét így tesztelték. Azt sem értettem soha, mert a gép műszaki paraméterei alapján nyilvánvalóan nem tudna a képen látható helyen repülni. A gép bedöntése korlátozott és nem látna kellő távolságban előre sem. Akkor miért él ez mai napig?

 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 763
14 701
113
Érdekesnek érdekes, de újdonság vagy konkrétum nincsen nagyon benne, inkabb PR cikk mint komoly elemzés.