Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

Ízlések és pofonok, van ahol igényes, pl. a bőr és a hatalmas napfénytető kifejezetten poén (az már kevesbe hogy árnyékoló nincsen).

Összességében mondjuk nekem sem tetszik, a stíluson lehet vitatkozni, de helyenként kifejezetten gagyi az anyaghasználat, illesztési hibák stb.

A képek csalhatnak. A német cégek visszatervező mérnökeinek tetszett a Model 3.
 
Hányszor olvastam már ezt a baromságot, te jó ég...

Talán nem véletlenül olvastad már ezt a "baromságot",,,, Saját tapasztalatot is mesélhetnék erről, de rájöttem, hogy "baromságot" akarok írni. A Te "érveid" erősebbek! Meghajlok előttük.:D
 
Talán nem véletlenül olvastad már ezt a "baromságot",,,, Saját tapasztalatot is mesélhetnék erről, de rájöttem, hogy "baromságot" akarok írni. A Te "érveid" erősebbek! Meghajlok előttük.:D

Helyes, pont előtted futottam bele egy clickbait szutyokba, összefolyt a két dolog :oops:


Az, hogy szétszedik a konkurencia járműveit megszokott dolog az iparban.

De kb. kéthetente előkerül valami szenzáció hajhász cikk/komment/stb. amiben a Tesla-t istenítik, hogy csak az ő autóikat kutatja mindenki (esetek 90%-ban a Mercedes-t érdekli az általa is bármikor megvásárolható akkumulátor).
 
Azért annyi lehet benne, hogy kénytelenek érdeklődni a téma után. Az EU olyan sebességgel és határidővel dobál ki magából kb. teljesíthetetlen környezetvédelmi kibocsátási határértékeket és bírságolási ötleteket, aminek a már most is végletekig feszített belső égésű motorokkal lehetetlen eleget tenni. Muszáj az elektromos, és ebben a németek lemaradtak, ment a diesel fejlesztés ezerrel, meg mellette az ilyen Porsche Cayenne hybrid jellegű látszatfejlesztések. Most megy a fejkapkodás, hogy akkor hirtelen minden elektromos lesz. A japók (Toyota) és a Tesla viszont bő évtizede rajta van a témán, biztos vagyok benne, hogy van tőlük mit tanulni.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
Helyes, pont előtted futottam bele egy clickbait szutyokba, összefolyt a két dolog :oops:


Az, hogy szétszedik a konkurencia járműveit megszokott dolog az iparban.

De kb. kéthetente előkerül valami szenzáció hajhász cikk/komment/stb. amiben a Tesla-t istenítik, hogy csak az ő autóikat kutatja mindenki (esetek 90%-ban a Mercedes-t érdekli az általa is bármikor megvásárolható akkumulátor).


A legtöbb tapasztalata villanyautóval a Teslanak van. És az aranyat ér. Szerintem egy Mercedes mérnök nem olyan nagyképű, hogy kihagyja pl. az akkumulátor vizsgálatát, még ha azt is gondolja, hogy azt az ő cége is "megvehetné". Sose lehet tudni... mindenből lehet tanulni. Én a saját szememmel láttam olyan Audi elektromos hajtóművet (amúgy aszinkron motorosat) ami nem lesz gyártásban, mert ugyan épült vele jármű, de nem sikerült megoldani a hűtőfolyadék elleni tömítést, így megy a kukába. Lehet, hogy pont a model3 ihlet megoldásokat.Egyébként összességében nem rossz autó a model3:
https://www.topgear.com/car-reviews/tesla/model-3
 
Azért annyi lehet benne, hogy kénytelenek érdeklődni a téma után. Az EU olyan sebességgel és határidővel dobál ki magából kb. teljesíthetetlen környezetvédelmi kibocsátási határértékeket és bírságolási ötleteket, aminek a már most is végletekig feszített belső égésű motorokkal lehetetlen eleget tenni. Muszáj az elektromos, és ebben a németek lemaradtak, ment a diesel fejlesztés ezerrel, meg mellette az ilyen Porsche Cayenne hybrid jellegű látszatfejlesztések. Most megy a fejkapkodás, hogy akkor hirtelen minden elektromos lesz. A japók (Toyota) és a Tesla viszont bő évtizede rajta van a témán, biztos vagyok benne, hogy van tőlük mit tanulni.
Ez tök jó, csak ha nincs helyettük reális műszaki és megfizethető alternatíva, akkor ez a szokásos európai ökörködéssé fajul.

Kvázi vagy valóban teljesen betiltják a belső égésű motorokat úgy, hogy helyette meg nincs semmi, ami képes lenne kiváltani és valóban jobbá tenné generálisan a helyzetet főleg, ameddig az európai országok számottevő részének az energia politikája egy rossz vicc.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and hunter85
Szerintem is túltolták, de attól még meg kell neki felelni..
Egyébként nem lehet megtámadni ilyesféle döntéseket bíróságon, hogy műszaki képtelenséget várnak el? Mert valahol egészen elképesztőnek találom, hogy lehet olyan szabályozást hozni, amit lehetetlen teljesíteni. Mintha olyan feltételeket várnának el családi ház építésére, ami szintén reménytelen és automatikusan büntetés van.

Ezt mégis hogyan gondolják a tisztelt (anyjukat azt...) jogalkotók..?
 
  • Tetszik
Reactions: vata and fip7
Hát sajnos lassan a magyar jogalkotásból indulunk ki. A többi területen nem tudom,hogy hogyan történik a jogalkotás, de emissziós szabályoknál történt konzultáció, egyeztetés a gyártókkal, a végeredményre a gyártók is rábólintottak. Nem csak az euro normákra gondolok, de a flottaátlagokra is. (Mellesleg a flottaátlagok az okai amúgy az európai diesel dömpingnek is.)
A megoldás az, hogy a kommersz áron adott túlbonyolított rendszer költségeit a vásárló fizeti meg. 200000km-es DPF élettartam? Ára? 470000FT? Ja, mert közben katalizátor is. Miért is? Mert megspórolt a GYÁRTÓ egy kerámia monolitot azzal, hogy a diesel oxidációs katalizátor katalitikus anyagait felvitte a részecskeszűrőre. Na így.

Apropó, ház Ha megvan rá a CSOK-od meg a gyerekkölcsönöd meg a többi, 2020-tól milyen házat építhetsz?
 
Gondolom van rá valamilyen EP bíróság előtti eljárás, valahogy az itteni alkotmányjogi panaszhoz hasonló de hogy milyen, passz. Az egy 28 fejű hydra, és khmm eddig se arról volt híres a Curia hogy nem úgy ítélt (szinte mindig az EU javára btw) ahogy neki tetszett.

Amúgy meg ja, a ház építés szinten jó példa, mert ott meg kb. passzívházat kell (építeni amennyire tudom. Kazánoknál már pár éve így van, ott is marginális lehet az előny a gyakorlatban, pedig ilyen 110%-os hatásfok a szöveg.

Szóval köszi EU, hogy marginálisan zöldebb járműveket kapunk ha akarjuk ha nem, persze sokkal magasabb áron, mert majd kínjukban lesz benne turbó, ilyen szűrő, pisitartály, nagynyomású injektor, akksiölő start stop, szénszálas lesz az egész kaszni - és persze valakinek ugye ki kell fizetni a sor végen mindennek az árát is..
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
Azért annyi lehet benne, hogy kénytelenek érdeklődni a téma után. Az EU olyan sebességgel és határidővel dobál ki magából kb. teljesíthetetlen környezetvédelmi kibocsátási határértékeket és bírságolási ötleteket, aminek a már most is végletekig feszített belső égésű motorokkal lehetetlen eleget tenni. Muszáj az elektromos, és ebben a németek lemaradtak, ment a diesel fejlesztés ezerrel, meg mellette az ilyen Porsche Cayenne hybrid jellegű látszatfejlesztések. Most megy a fejkapkodás, hogy akkor hirtelen minden elektromos lesz. A japók (Toyota) és a Tesla viszont bő évtizede rajta van a témán, biztos vagyok benne, hogy van tőlük mit tanulni.

Ez így szarkenegetés.
Japán gyártók (Toyotát is beleértve) már a kínálatuk felét be se hozzák EU-ba, mert nem felel meg a kretén szabványoknak, közben a világ maradék részének útjaira ~Euro 3-4 szintet képviselő új gyártású autók kerülnek (pl. Ukrajnát elárasztotta a Geely a "nyugati fordulat" után).
Így megint ott tartunk, hogy az EU vezetése szopatja az EU iparát...
 
Apropó, ház Ha megvan rá a CSOK-od meg a gyerekkölcsönöd meg a többi, 2020-tól milyen házat építhetsz?[/QUOTE]


Ugyanolyat ,mint eddig is...max a szigeteléslesz egyre komolyabb aminek kb semmi értelme 18 cm felett
 
  • Tetszik
Reactions: vata
Azért szerintem a probléma több oldalról fakad, és azért nem csak a szabályozó ám itt a hülye.

Volt egy alapprobléma, ami szerint a 70-es években kitalált NEDC ciklus mostanra (értsd már kb. 2 évtizede) elavult. Az, hogy au EU-ban ezügyben nem léptek előbb az részben szabályozási probléma (részben meg nyilván az autólobbi hatása). Az USA-ban már régóta használt EPA mérési ciklusa sokkal reálisabb fogyasztási adatokat ad pl.

Aztán most meg hirtelen óriásit akarnak ugrani a szabályozás szigorításával.

Ugyanakkor azért senki nem tartott fegyvert az autógyárak fejéhez, hogy úgy lőjék be pl. a motorvezérléseket, hogy a NEDC mérésben baromi jó mutassanak a számok, de a valós és szabvány szerinti fogyasztás közötti eltérés meg nyílt mint az állat.

Mintahogy a VW-nek se mondta senki, hogy rakjanak csaló szoftwert az autóikba.
Meg azért az is kiderült, hogy a legnagyobb német gyárak rendszeresen egyeztettek arról, hogy különféle technológiai újításokat milyen ütemben vezessék be.

pl.: már vagy 5-6 éve olvastam a Mahle vagy Continental mild-hibrid rendszeréről, amit egy mezei Focus-ra kendácsoltak rá utólag. Akkor a vezető mérnök azt mondta, hogy az egész rendszer ára, kb. 1000 euró. Azóta eltelt nem kevés idő. Miért nem jár már alapból minden autóhoz ilyen mild-hibrid rendszer? Az Mercedes az elmúlt 1-2 évben kezdte el a nagyobb motorvariánsaihoz szériában adni, a VW csoporton belül még csak bizonyos Audi modellekhez jár. Ezek alapján azt mondják, hogy kb. 0.4-0.5 literrel tudja a rendszer csökkenteni a fogyazstást, ami kb. 10-12gramm CO2/100 km. A VW konszern elad évente 10 millió autót. Évi átlagosan 20.000 km futásteljesítménnyel számolva, lehet számolgatni, mennyi CO2 kibocsátást spórolhattak volna meg...

de erről se nagyon hallottam, hogy bármelyik autóba beépítették volna, pedig már évekkel ezelőtt szériaérett volt:

https://totalcar.hu/magazin/technika/2015/07/21/kozvetlen_vizbefecskendezes_bmw/

De azért a Bosch sem látja annyire elérhetetlennek a szabályozási előírasokat:

https://www.autonavigator.hu/cikkek/meddig-marad-eletkepes-a-benzin-es-dizel-hajtas/
 
Ez így szarkenegetés.
Japán gyártók (Toyotát is beleértve) már a kínálatuk felét be se hozzák EU-ba, mert nem felel meg a kretén szabványoknak, közben a világ maradék részének útjaira ~Euro 3-4 szintet képviselő új gyártású autók kerülnek (pl. Ukrajnát elárasztotta a Geely a "nyugati fordulat" után).
Így megint ott tartunk, hogy az EU vezetése szopatja az EU iparát...

Ez így nem igaz. Simán megfelelnek az EU kibocsátási szabványoknak, nem utolsósorban azért mert az vállalati szintre (is) van meghatározva. Sőt a dieselbotrány alig érintette a japó gyártókat, mert tudtommal nem, vagy nagyon ügyesen csaltak csak. A japók ráadásul meg nem építenek 600-as Brabus Mercit meg Audi Q7 jellegű utca tankokat, 10 éve pl. még volt egy gentemens agreement a japó gyártók közül, hogy senki sem épít 300 LE-t elérő kocsit, mert hülyeség, felesleges. Semmi köze a kibocsátáshoz.

Eleve nekik nem Európa a nagy piac, hanem az USA. Egy csomó cuccot eleve azért nem hoznak be az európai piacra, mert csak az USA-ra megy, pl. teljes méretű szedánok, amiben az USA-ban a Camry és az Accord a legnépszerűbb két típus évek óta, és amik helyett itt ajrópában most valamiért mindenki SUV-ot akar, vagy japó bazi nagy pickupok. A többi meg tökugyanaz, mint jenkiben, csak legfeljebb kisebb motorválasztékkal (ha jenkiben nincs benne választható V6, azt azért kinézik).

Ezek amerikai szájíz és igény szerint készülnek. A Camryt nagy nehezen most hozza vissza Toyota, de csak hybridben,és inkább presztízsből, hátha vállalti szinten el lehet adni felsővezetői kocsinak, most hogy mindenki baromi tudatos lett. A Honda meg kerek-perec megmondta hogy nem is szarakodik az Accord visszavezetésével, mert minek, nem fognak annyit venni hogy megérje, civil ember alig vesz ilyen kocsit Európában. A Mazda elkaristol valahol a falvégen, de az egy nagyon pici gyár, muszáj neki, ha látszani akar. Európában eleve nem éri meg árulni a piac telítettsége meg a német konkurencia miatt, amelyik a vállalati szektort úgyis letarolja (német meg német cég nem fog japó autót venni német helyett).

Az ázsiai piacra meg mindenféle kicsi, olcsó modell megy mert ott az megy, olyan dolgokat látsz arra amiből itt egy sem. Ez nem túl meglepő, hogy más a piac, a Toyota meg a világ legnagyobb gyártója, tud diverzifikálni.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
10 éve pl. még volt egy gentemens agreement a japó gyártók közül, hogy senki sem épít 300 LE-t elérő kocsit, mert hülyeség, felesleges. Semmi köze a kibocsátáshoz.

284LE volt, mindenki csalt vele a 2000-es évektől, papíron a Supra IV és az R34-es is ekkora teljesítményű volt.
Én úgy tudtam a 90-es években fénykorukat élő (és fő vásárlóerőt képviselő) japán illegális versenyzők "érdekében" volt ez az egyezmény.