Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

E-autók fejlődése, szilárd testes akksik, car sharing, önvezető autók

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Most láttam Fülesen osztrákba egy ilyen Piaggo tuk-tukot, csak annyi különbséggel hogy zsír új volt és az oldala is tele volt napelemezve. Nem tudom mit tud és mennyi idő míg feltölt, meg tél, vagy teher esetén mi van, de ez még járható útnak tűnik esetleg. Mindig is tetszett, húsz éve majdnem hoztam egyet egy olasz roncstelepről magamnak, ismerősnek is van, azzal hordja a láda söröket haza, meg miegyebet.

07TUKTUK-image1-articleLarge-v2.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: Kurfürst
Opel Ampera - azert a 0,09 liter / 100 km fogyasztás elég beteg.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Opel Ampera - azert a 0,09 liter / 100 km fogyasztás elég beteg.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
A videóból nem értem, hogy ezt az adatot hogyan számolták ki. Az meg csuda furcsa, hogy ha ennyi plusz tömeget hordoz és iszonyatosan komplex, akkor ez mire jó. Ráadásul úgy, hogy a belső égésű motor még generátort hajt és abból lesz áram.

Mert, ha jól értem az egész arról szól, hogy a srác kb. napi 50 km-es ingázásnál kevesebbet tolt és egyszer-kétszer bekapcsolt a generátor és akkor fogyasztott szénhidrogént.

Ennél a tisztán villamos autó is jobb.
Ez egy igen ostoba clickbait videó volt.
 
A videóból nem értem, hogy ezt az adatot hogyan számolták ki. Az meg csuda furcsa, hogy ha ennyi plusz tömeget hordoz és iszonyatosan komplex, akkor ez mire jó. Ráadásul úgy, hogy a belső égésű motor még generátort hajt és abból lesz áram.

Mert, ha jól értem az egész arról szól, hogy a srác kb. napi 50 km-es ingázásnál kevesebbet tolt és egyszer-kétszer bekapcsolt a generátor és akkor fogyasztott szénhidrogént.

Ennél a tisztán villamos autó is jobb.
Ez egy igen ostoba clickbait videó volt.

A hibrid autók nagyszerűen egyesítik a két eltérő technológia hátrányait.
 
Írtam már nem olyan rég itt az Opel Amperáról (GM Volt). A 0.9 literes fogyasztás irreális. 40-60 km-t megy elektromosan, ha messzebbre mész akkor 7 liter körül eszik 100 km-ként.
Mi az előnye?
1. Helyben elektromos autóként tudod használni, ami jó annak aki városban vagy agglomerációban lakik.
2. Ha messzire kell menned akkor sincs baj, hiszen 5-700 km-t elmegy benzinnel és bármelyik benzin kútnál meg tudsz tankolni 5 perc alatt.
Szerintem a mai napig megállja ez a kocsi a helyét technológiailag. :)
https://en.wikipedia.org/wiki/Chevrolet_Volt
 
Mi történik, ha belekeményedik a sár?

Nem tudom. Amire emlékszem, hogy max. 50 mph. volt a megengedett sebesség, és problémák voltak a tapadással. Valamint arra panaszkodtak, hogy romlott a menetkomfort.
Akkor az volt a vélemény, hogy munkagépekre és kimondottan nehéz terepen mozgó célgépekre van értelme. Quadokra, ATV-kre, sziklás terepen használt terepjárókra.
 
Megkötötték a szerződést a Budapest-Belgrád vasút magyarországi szakaszára

MTI

Megkötötte a Budapest-Belgrád vasút magyarországi, Kelebiáig tartó szakaszának teljes körű tervezésére és kivitelezésére a CRE Konzorcium – közölte szerdán az MTI-vel az Opus Global Nyrt.


A konzorciumban a kínai vasúttársaságot képviselő China Tiejiuju Engineering & Construction Kft. és China Railway Electrification Engineering Group (Magyarország) Kft., valamint az RM International Zrt. vesz részt fele-fele arányban. Utóbbi társaság az R-Kord Kft., valamint a Mészáros és Mészáros Kft. közös leányvállalata, tulajdonosa 51 százalékban az Opus, amely 295 milliárd forint bevételt vár a beruházástól a közlemény szerint.

A kivitelezési szerződés a magyar állam és a kínai Eximbank finanszírozási megállapodásával 2019 harmadik negyedévében léphet hatályba. A hitelkérelmet a kormány nevében a Pénzügyminisztérium benyújtotta a kínai hitelintézetnek. A munkálatok megkezdése a finanszírozási megállapodástól függ, onnantól számítva 5 év jut a tervezésre és kivitelezésre. A jótállási időszak további 2 év.

A csaknem 590 milliárd forint értékű beruházásra a Magyar Államvasutak és a Kínai Népköztársaság által létrehozott Kínai-Magyar Vasúti Nonprofit Zrt. írta ki a közbeszerzést. A jellemzően egyvágányú, 150 kilométer hosszú vasútvonal teljes egészében felújítandó, utoljára a 60-as években korszerűsítették. A meglévő és az új vágányt egyaránt óránkénti 160 kilométeres engedélyezési sebességre alakítják ki, átépítve a felsővezeték-hálózatot és a vasúti műtárgyakat is. A nyomvonal mentén több mint 100 kereszteződés, majdnem 100 kiszolgáló épület, 16 aluljáró, továbbá hidak, zajvédő falak, térvilágítások és közművek épülnek.

A beruházás a felénél is kevesebbre, 8 óráról 3,5 órára csökkenti a menetidőt a szerb és a magyar főváros között – olvasható a közleményben.
https://magyarnemzet.hu/gazdasag/me...lgrad-vasut-magyarorszagi-szakaszara-7016198/
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and blitzkrieg
Villanyosodik a Toyota felhozatala is.

Szilárd elektrolitos akksinak mi az előnye, hogy ennyire várják ? Olcso, könnyebb, erősebb ..?

https://totalcar.hu/magazin/hirek/2019/06/07/jon_a_toyota_nagy_villanyauto-offenzivaja/

Ezt találtam róla, tavalyi cikk:
https://villanyautosok.hu/2018/08/16/akkumulator-technologia-a-jovo-akkumulatorai/

Szilárd elektrolitos lítiumakkumulátor (Solid-state Lithium)

A működési elve nagyon hasonló a többi lítiumakkumulátorhoz. A lítium-ion akkumulátorban két fém elektróda és valamilyen folyékony elektrolit van. A szilárd elektrolitos akkumulátorban, ahogy a neve is mutatja, szilárd az elektrolit, az elektródák anyaga pedig lítium. A folyékony elektrolitos akkumulátorok belső ellenállásáért leginkább az elektrolit a felelős. A használatból eredő hőfejlődés is az elektrolitban keletkezik. Az elektródák a gyakorlatban nagyon közel helyezkednek el egymáshoz, és mivel a folyékony anyag nem képes mechanikailag megakadályozni azok véletlen összeérését, úgynevezett szeparátort kell a vezetők közé tenni. A szilárd elektrolitos akkumulátoroknál viszont maga az elektrolit biztosítja a mechanikai elválasztást. A szeparátor jelentős részt is kitehet egy akkumulátor térfogatából, így annak elhagyása növeli az energiasűrűséget, ami egyes becslések szerint elérheti az 1 kWh/litert is.
További előnye, hogy öregedésre egyáltalán nem hajlamos, akár több százezer teljes töltési ciklust is elbír, továbbá nem érzékeny az alacsony hőmérsékletre. Sajnos a folyékony elektrolit belső ellenállása jelenleg kisebb, mint a szilárdé, ezért kisebb az az utóbbiból kivehető teljesítmény és nagyobb a belső hőfejlődés is. Ha a kutatóknak sikerül megoldania a belső ellenállás problémáját, akkor egy ilyen szilárd elektrolittal rendelkező akkumulátor töltési ideje (természetesen megfelelően nagy teljesítményű töltőberendezés esetén) akár néhány percre is csökkenhet. Merész becslések szerint erre már 2022-ben sor kerülhet.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and Kurfürst
A csaknem 590 milliárd forint értékű beruházásra a Magyar Államvasutak és a Kínai Népköztársaság által létrehozott Kínai-Magyar Vasúti Nonprofit Zrt. írta ki a közbeszerzést. A jellemzően egyvágányú, 150 kilométer hosszú vasútvonal teljes egészében felújítandó, utoljára a 60-as években korszerűsítették. A meglévő és az új vágányt egyaránt óránkénti 160 kilométeres engedélyezési sebességre alakítják ki, átépítve a felsővezeték-hálózatot és a vasúti műtárgyakat is. A nyomvonal mentén több mint 100 kereszteződés, majdnem 100 kiszolgáló épület, 16 aluljáró, továbbá hidak, zajvédő falak, térvilágítások és közművek épülnek.

A beruházás a felénél is kevesebbre, 8 óráról 3,5 órára csökkenti a menetidőt a szerb és a magyar főváros között – olvasható a közleményben.
https://magyarnemzet.hu/gazdasag/me...lgrad-vasut-magyarorszagi-szakaszara-7016198/

Valami más előnye, azon kívül, hogy a csekély személyforgalom utazási ideje megfeleződik? Ha ez volt a legfontosabb szempont (mert magyar szemmel ez szinte az egyetlen) akkor jobb lett volna a magyarországi fővonalakra, járművekre költeni ennyi pénzt. Nos hát nem ezt a pénzt mert arra a kínai nem adott volna hitelt... Pénzszivattyú a zsebünkre.
 
Valami más előnye, azon kívül, hogy a csekély személyforgalom utazási ideje megfeleződik? Ha ez volt a legfontosabb szempont (mert magyar szemmel ez szinte az egyetlen) akkor jobb lett volna a magyarországi fővonalakra, járművekre költeni ennyi pénzt. Nos hát nem ezt a pénzt mert arra a kínai nem adott volna hitelt... Pénzszivattyú a zsebünkre.

Tudtommal az a cél, hogy a görög kikötőkig eljusson a vasút és Magyarországon keresztül halajon át a Közép-Európa és Kína közötti áruforgalom egy része.
 
Bár nem autó, de elektromos jármű ez is:

https://www.origo.hu/tudomany/20190...az-elektromos-hajtas-tomeges-elterjedese.html

Hogyan változtathatja meg a kisgépes repülés világát az elektromos és hibrid hajtás egyre nagyobb szerepe, - erre kerestük a választ Németországban, az Aero Friedrichshafen kiállításon.
A szakértők szerint a zöld repülés legnagyobb előnye a csendes és – főleg - az olcsó üzemelés. Európában számos helyen a kisgépek a sportreptereket a hagyományos hajtómű zaja miatt időben korlátozottan vagy egyáltalán nem is használhatják, viszont ezekkel a gépekkel szinte már bárhol megnyílik a repülési lehetőség.

A csendes üzemmód miatt a fülkében az utasok képesek beszélni egymással, és nemcsak a fejhallgatón keresztül kommunikálhatnak.

Az olcsóbb önköltség több dologból tevődik össze, így például az elektromos motor a hagyományos motorhoz képest hozzávetőleg ötször hatékonyabb, és csak ötször annyi idő után kell nagyjavítani, mint egy hagyományos, belsőégésű hajtóművet.

Ráadásul egy ilyen repülőgép sokkal kevesebb alkatrészből áll, önsúlyként jóval kisebb haszontalan terhet kell a levegőbe emelnie és még folytathatnánk az előnyök felsorolását.