[HUN] Légvédelmi eszközök beszerzése

Én azt hiszem a Gripenhez u.így rendelkezésre állnak a szükséges táblázatok és felszállás előtt mindezeket u.így kiszámolják.
Természetes hogy vannak olyan körülmények amik pluszban és mínuszban befolyásolják a pályaigényt.
Az viszont tény hogy ha jól látom akkor az F-16CJ (GE F110) is képes két pótossal és kb. 1 tonna fegyverzettel (GW: 33.000 pound) utánégetővel 726 m-es (2384 feet)pályáról felszállni…
aa.jpg

Ergó: én elhiszem a Svédeknek hogy képesek a szokásosnál sokkal rövidebb pályákról is üzemelni - akár 800 m-ről is
Megnézted a feltételeket is?

GW 33k font. DI = 150. Az azt jelenti, hogy sok kis bomba van rajta póttank és TGP nélkül és csak belső keró vagy két nagyobb bomba, pótos és szinte semmi keró... A

A DI = 150 determinálja az alaphoz képest nagy légellenállást, de a kis tömeg meg azt variálja, hogy akkor vagy keró kevés és nagy tök van rajta vagy sok kis bomba és több keró.

10 csomós szembeszél van. Én 0 csomósat vettem. Én egy moderált AG és AA konfigra vettem. Szél esetén persze javul, de más rontó tényezőket nem vettem figyelembe. Pl. ha le kell szállni és eső van vagy volt...

Szóval lehet ilyen 600-800 méteres marketing adatokkal jönni, de 0 refusal distance esetén is (háborúban senkit nem érdekel a biztonság) is az jön ki, hogy ha éppen tél van, éppen eső van, éppen nedves kicsit a pálya, akkor x1,5 távolság alsó hangon. Az erős oldalszéllel ezek kombinálása esetlegesen keskeny pályán az már csak hab a tortán. Az átlag reptér "picit" szélesebb, mint egy 2-4 sávos út. Már, ha lenne ilyen alkalmas itthon...
 
  • Tetszik
Reactions: arcas
Megnézted a feltételeket is?
Persze, klasszul el lehet vele játszani. Jó lenne látni u.ezeket a táblázatokat Gripenhez is.
Fontos lehet hogy a Gripennek egész más az aerodinamikai kialakítása. A kacsaszárny elrendezés jelentősen belejátszhat abba hogy milyen sebességnél tudják a gépet elvenni a földtől, illetve nem ismerjük a Gripen szárnyának felhajtóerő tényezőjét kis sebességnél felszálló konfigban.

Továbbá egy újabb érvet vélek felfedezni a tankerek mellett. Rövid pálya probléma esetén megteheted hogy több fegyverzettel és minimum üza. terheléssel szállsz föl és egyből egy légi tankolással kezded a feladatod.
 
Persze, klasszul el lehet vele játszani. Jó lenne látni u.ezeket a táblázatokat Gripenhez is.
Fontos lehet hogy a Gripennek egész más az aerodinamikai kialakítása. A kacsaszárny elrendezés jelentősen belejátszhat abba hogy milyen sebességnél tudják a gépet elvenni a földtől, illetve nem ismerjük a Gripen szárnyának felhajtóerő tényezőjét kis sebességnél felszálló konfigban.

Továbbá egy újabb érvet vélek felfedezni a tankerek mellett. Rövid pálya probléma esetén megteheted hogy több fegyverzettel és minimum üza. terheléssel szállsz föl és egyből egy légi tankolással kezded a feladatod.
És a tanker honnan üzemel? Arról a Kecsóról és/vagy Pápáról, vagy tetszőleges reptérről amiről egyesek szerint már el kellett menekülni...?

F-16-hoz szerű üzemszerű paramétereket nem fogsz elérni. A repnapok és n+1 videó alapján a Gripen felszálló sebessége hasonló konfigban talán, ha 10%-kal eltér. Csodák nincsenek. Csak éppen európai gépekről én FM-et még nem láttam. Jenki gépeknél meg felcsapom őket és fenti szintű pontossággal megmondom, hogy mi a helyzet.
(Kivéve, ha nem lásd C-17...)
 
Csak azt felejted el,hogy itt 100%-os lenne a találati arány és nem pár lyuk lenne a betonon hanem ha 4 gép old 32-t akkor 32 lyuk lenne a betonon végig.Jó a kárelhárítás de ennyi lyukat sokáigtart befoltozni.
Kazettás töltet nem lukakat csinál,hanem alulrol összetöri a betont-javithatatlan.Alapoktol újra kell csinálni az egészet.
Rudi ábrája mutatja,hogy tulajdonképpen nem csak egy kifutópályát kell szétkapni,hanem a gurulót is,mert arrol is felszállhat egy vadász.
Persze, klasszul el lehet vele játszani. Jó lenne látni u.ezeket a táblázatokat Gripenhez is.
Fontos lehet hogy a Gripennek egész más az aerodinamikai kialakítása. A kacsaszárny elrendezés jelentősen belejátszhat abba hogy milyen sebességnél tudják a gépet elvenni a földtől, illetve nem ismerjük a Gripen szárnyának felhajtóerő tényezőjét kis sebességnél felszálló konfigban.

Továbbá egy újabb érvet vélek felfedezni a tankerek mellett. Rövid pálya probléma esetén megteheted hogy több fegyverzettel és minimum üza. terheléssel szállsz föl és egyből egy légi tankolással kezded a feladatod.
Naja.Csakhogy a tankernak is fel kell szállnia valahonnan.Minimum 2műkdő légibázis kéne,bázisonként 2század vadász+1-2tankergép(amire szerintem alkalmas lenne a harcászati támogatonak átépitett A319).Hogy tovább álmodozzak,bázisonkén 1-2 EW gép,pár könnyű szállitó,néhány heli(elsősorban kutató-mentő feladatra,de diverzánskergetéshez is jol jöhet)
A használaton kivüli bázisoknak meg legalább a betonját állagmegóvásnak kéne időnként alávetni.És beszerezni mobil kiszolgálló eszközöket.
Seggem meg csókolja a hideg falat....
 
És a tanker honnan üzemel? Arról a Kecsóról és/vagy Pápáról, vagy tetszőleges reptérről amiről egyesek szerint már el kellett menekülni...?

F-16-hoz szerű üzemszerű paramétereket nem fogsz elérni. A repnapok és n+1 videó alapján a Gripen felszálló sebessége hasonló konfigban talán, ha 10%-kal eltér. Csodák nincsenek. Csak éppen európai gépekről én FM-et még nem láttam. Jenki gépeknél meg felcsapom őket és fenti szintű pontossággal megmondom, hogy mi a helyzet.
(Kivéve, ha nem lásd C-17...)
Ilyen helyzetekre való a startrakéta.C130 alkalmas rá,régi svéd vadászok is,dehogy a Gripen alkalmas e reá,azt nemtudom.(Kfir igen,Hiába,a régi jó praktikus gondolkodás terméke:cool::))
 
Ugye milyen jó is lenne az az A400M? :rolleyes:
Újabb strigula a döntéshozók mappájában! :p:D
Miért is lenne jó? Hova a francba szállna le az, amikor a Gripen sem tud máshova...? Annak is igen szűk a 2-4 sávos út, majd akkor A400-nak jó lesz. Azt is külön öröm lesz feltölteni a pusztában több tízezer liter keróval. Csak több órát fog állna. Ez lenne az a fantasztikus mobilitás és bujkálás?

Jaj...

Ilyen helyzetekre való a startrakéta.C130 alkalmas rá,régi svéd vadászok is,dehogy a Gripen alkalmas e reá,azt nemtudom.(Kfir igen,Hiába,a régi jó praktikus gondolkodás terméke:cool::))
C-130 startarkétát évtizedek óta nem gyártanak. A Blue Angels egyetlen gépe a megmaradt készleteket felélte és több éve azért már az sem adja elő az startrakétás emelkedést. Laza 10 éve.
https://www.avgeekery.com/fat-albert-c-130-used-to-blast-off-on-rocket-assisted-takeoffs/

Ez valami új hobbi, hogy légvárakat építünk a nagy semmire...?
 
Miért is lenne jó? Hova a francba szállna le az, amikor a Gripen sem tud máshova...?
Ha abból indulunk ki hogy Ferihegy, Pápa, Pér, Debrecen, Sármellék, Taszár, Pécs stb… és Persze Kecsó mind elpusztult és egy C-130J (sorry...jelenleg nekem ez a favorit :)) nem tud leszállni tankolni, akkor szerintem azt a háborút elég gyorsan be kéne fejezni...
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag
Kazettás töltet nem lukakat csinál,hanem alulrol összetöri a betont-javithatatlan.Alapoktol újra kell csinálni az egészet.
Rudi ábrája mutatja,hogy tulajdonképpen nem csak egy kifutópályát kell szétkapni,hanem a gurulót is,mert arrol is felszállhat egy vadász.

Naja.Csakhogy a tankernak is fel kell szállnia valahonnan.Minimum 2műkdő légibázis kéne,bázisonként 2század vadász+1-2tankergép(amire szerintem alkalmas lenne a harcászati támogatonak átépitett A319).Hogy tovább álmodozzak,bázisonkén 1-2 EW gép,pár könnyű szállitó,néhány heli(elsősorban kutató-mentő feladatra,de diverzánskergetéshez is jol jöhet)
A használaton kivüli bázisoknak meg legalább a betonját állagmegóvásnak kéne időnként alávetni.És beszerezni mobil kiszolgálló eszközöket.
Seggem meg csókolja a hideg falat....

Ne viccelj!Szerinted az SDB mit csinálna?Simán a pálya alatt robbanna nem pedig a beton felső rétegét tenné csak tönkre.
 
Miért is lenne jó? Hova a francba szállna le az, amikor a Gripen sem tud máshova...? Annak is igen szűk a 2-4 sávos út, majd akkor A400-nak jó lesz. Azt is külön öröm lesz feltölteni a pusztában több tízezer liter keróval. Csak több órát fog állna. Ez lenne az a fantasztikus mobilitás és bujkálás?

Jaj...


C-130 startarkétát évtizedek óta nem gyártanak. A Blue Angels egyetlen gépe a megmaradt készleteket felélte és több éve azért már az sem adja elő az startrakétás emelkedést. Laza 10 éve.
https://www.avgeekery.com/fat-albert-c-130-used-to-blast-off-on-rocket-assisted-takeoffs/

Ez valami új hobbi, hogy légvárakat építünk a nagy semmire...?
Afene,már azt sem gyártják?Pedig praktikus volt.Minden bevált és praktikus dolgot nem kéne elhagyni
Ne viccelj!Szerinted az SDB mit csinálna?Simán a pálya alatt robbanna nem pedig a beton felső rétegét tenné csak tönkre.
SDB egy lukat robbant,ezek a kazettásak sokat.Egyenként kisebbek,de osszeadódik a hatásuk
 
Megnézted a feltételeket is?

GW 33k font. DI = 150. Az azt jelenti, hogy sok kis bomba van rajta póttank és TGP nélkül és csak belső keró vagy két nagyobb bomba, pótos és szinte semmi keró... A

A DI = 150 determinálja az alaphoz képest nagy légellenállást, de a kis tömeg meg azt variálja, hogy akkor vagy keró kevés és nagy tök van rajta vagy sok kis bomba és több keró.

10 csomós szembeszél van. Én 0 csomósat vettem. Én egy moderált AG és AA konfigra vettem. Szél esetén persze javul, de más rontó tényezőket nem vettem figyelembe. Pl. ha le kell szállni és eső van vagy volt...

Szóval lehet ilyen 600-800 méteres marketing adatokkal jönni, de 0 refusal distance esetén is (háborúban senkit nem érdekel a biztonság) is az jön ki, hogy ha éppen tél van, éppen eső van, éppen nedves kicsit a pálya, akkor x1,5 távolság alsó hangon. Az erős oldalszéllel ezek kombinálása esetlegesen keskeny pályán az már csak hab a tortán. Az átlag reptér "picit" szélesebb, mint egy 2-4 sávos út. Már, ha lenne ilyen alkalmas itthon...

Tudjuk, minden marketing, amit nem te allitasz avagy nem ertesz. :)
Szerintem ellenervnek linkeld be a sajat irasodat, mint rendesen. :D
 
Tudjuk, minden marketing, amit nem te allitasz avagy nem ertesz. :)
Szerintem ellenervnek linkeld be a sajat irasodat, mint rendesen. :D
Szerintem meg inkább maradj csendben, ha semmi értelmeset nem tudsz hozzá tenni.
Valahol viccesnek találom, hogy idealizált körülmények közötti pályamérettel jönnek egyesek egy háborúban, ahol semmi sem ideális.
Igen, egy szép átlagos napon, ha méter pontosan leszáll és felszáll a gép, akkor elég lehet egy 800 méteres csík AA konfighoz. Abban a pillanatban, hogy erős oldalszél van, kicsit nedves csak a pálya, stb. ez megy a kukába...

És nem az az érv, hogy csak. A FM manual. De azért vitatkozzál csak a géphez adott FM-mel és a fizikával. A Gripen biztos másmilyen fizika szerint repül és nem érdekli ha a pálya csúszós és az oldalszél sem...

Facepalm..
 
Szerintem meg inkább maradj csendben, ha semmi értelmeset nem tudsz hozzá tenni.

Ez kulonosen szorakoztato valakitol, aki szerint a legcsavar hatrany a rovid felszallopalyahoz... :D

Valahol viccesnek találom, hogy idealizált körülmények közötti pályamérettel jönnek egyesek egy háborúban, ahol semmi sem ideális.
Igen, egy szép átlagos napon, ha méter pontosan leszáll és felszáll a gép, akkor elég lehet egy 800 méteres csík AA konfighoz. Abban a pillanatban, hogy erős oldalszél van, kicsit nedves csak a pálya, stb. ez megy a kukába...

És nem az az érv, hogy csak. A FM manual. De azért vitatkozzál csak a géphez adott FM-mel és a fizikával. A Gripen biztos másmilyen fizika szerint repül és nem érdekli ha a pálya csúszós és az oldalszél sem...

Facepalm..

Az a baj szerintem, hogy keptelen vagy rendszerben gondolkodni, valamint azokat valos helyzetre alkalmazni. Mi leirtuk, miert az egyetlen tulelesi esely az adott scenario eseten a dispersed stb doktrina.
Te ebbol annyit fogtal fel, hogy hany meteren es hol szallnak le meg fel (mintha nem lenne teljesen mindegy, amikor konkretan egy huszadrangu autouton megteszik, ha kell, 2-3 napot kell tulelniuk, addigra a szomszedok is kifogynak mindenbol.)
 
https://24.hu/kulfold/2019/07/03/orban-viktor-trump-civilek/
"Az Orbán-kormány azután próbálta meg Washingtont bevonni a vitába, hogy a Norvégiával folytatott közvetlen tárgyalásain már kudarcot vallott. Magyar és norvég forrásokra hivatkozva a Direkt36 arról ír, Ine Marie Eriksen Søreide norvég külügyminiszternek Szijjártó Péter fogalmazta meg a kérést február végén, hogy a NASAMS-beszerzés és a Norvég Alap ügyét szeretné összekapcsolni, ő azonban ezt visszautasította. Ezután az Egyesült Államok diplomatáinak is többször felhozták magyar tisztviselők az ügyet, de ők is elzárkóztak a közbenjárástól, ahogy végül Trump is."
Ezért nincs még mindig bejelentés: megy, vagy ment még a huzavona.
 
https://24.hu/kulfold/2019/07/03/orban-viktor-trump-civilek/
"Az Orbán-kormány azután próbálta meg Washingtont bevonni a vitába, hogy a Norvégiával folytatott közvetlen tárgyalásain már kudarcot vallott. Magyar és norvég forrásokra hivatkozva a Direkt36 arról ír, Ine Marie Eriksen Søreide norvég külügyminiszternek Szijjártó Péter fogalmazta meg a kérést február végén, hogy a NASAMS-beszerzés és a Norvég Alap ügyét szeretné összekapcsolni, ő azonban ezt visszautasította. Ezután az Egyesült Államok diplomatáinak is többször felhozták magyar tisztviselők az ügyet, de ők is elzárkóztak a közbenjárástól, ahogy végül Trump is."
Ezért nincs még mindig bejelentés: megy, vagy ment még a huzavona.
Azonnal el kell felejteni őket mint potenciális fegyverbeszállítók. Még meg sem vettünk tőlük semmit, de már belpolitikába avatkoznának, ha igazuk van ha nem - ez a része engem nem érdekel - nem őket keressük.
 
Én úgy értelmezttem azxírást h a magyar külügy szeretné összekapcsolni a két ügyet.
Igen, a magyar külügyminiszter kérte a norvégokat hagyják abba a magyar belpolitikába való beavatkozást.
Akkor viszont bohócot csináltak magukból. Az ilyet nem kérni kell, hanem szimplán nem megengedni senkinek hogy beleavatkozzon a belügyeinkbe.