EMB-145 AEW&C / P-99 / R-99 / Netra (EMBRAER, Brazília)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 514
72 518
113
EMB 145SA (R-99A) – Airborne Early Warning model
EMB 145RS (R-99B) – Remote sensing model
EMB 145MP/ASW (P-99) – Maritime patrol model
EMB 145H (Hellenic Air Force) – Airborne Early Warning model
EMB 145I (Indian Air Force) – Airborne Early Warning model


Brazilian Air Force : R-99A/B
Hellenic Air Force : R-99A
Mexican Air Force : R-99A/P-99
Indian Air Force: NETRA
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 514
72 518
113
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Elkészült az utolsó indiai AEW
India két évente elveszít egy századnyi gépet

http://www.business-standard.com/article/economy-policy/iaf-crashes-lose-one-fighter-squadron-every-2-yrs-113032100022_1.html
 

HindTheBest

Member
2010. április 19.
163
0
16
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Elkészült az utolsó indiai AEW
Ez a gép a sok antennával úgy néz ki,mint valami elb---ott karácsonyfa....A knight rider jut róla eszembe...Mikor ki nyílt a sok stab szárny meg minden....adiigra a cv értéke a 42x-ére nőtt....
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 230
17 113
113
DRDO_AEW%26C_Embraer_ERJ_145.JPG


_DSC9394.jpg
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Szerintem az egyik leg érdekesebb hír (eddig) az idei pározsi repülő kiállításról:
Embraer és az ELTA Systems közös terméke a P600 AEW
getasset.aspx

Ez tulajdonképp az EMB-145 kistesója egy nagyon korszerű radarral.

A rendszer alapja az ELTA új GaN bázisú ELM-2096 radarja ami 240°-os lefedettséget biztosít.
A radart az Embraer vadi új Praetor 600-as gépére applikálják.
large_1726_14b6c.jpg

Szerény véleményem szerint így kb. 8 óra őrjárati időt lehet elérni 13 km magasan. A gép alapára $25 millió(átépítéssel) körül lehet, úgyhogy a teljes rendszer (gép + radar + C4ISR rendszer) esélyesen nem sokkal lesz több $100 milliónál ami ebben a kategóriában abszolút jó árnak számít.
Az előnye a C295 AEW-vel szemben hogy ez képes 13 km magasan őrjáratozni.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Eszméletlen milyen kompakt lett ez a koncepció. 40 éve ehhez IL-76 vagy B707 méretű platform kellett.
Azért feltételezem ehhez azért kell egy masszív földi infrastruktúra (operation center) amit a AEW géppel egy oda-vissza műholdas datalink köt össze.
A gépen lévő a radart kiszolgáló operátorok száma v.színű csökkent (ezért lehet kisebb a hordozó gép), de a többi operátorok (pl. a SIGINT felelősök) nem tűntek el csak a földön maradnak.
Az adatokat datalinken keresztül kapják meg, és a földön hozzák a döntéseket.
A levegőben lévő többi gépnek meg a megszokott módon Link 16-on lövik át a helyzetképet, úgyhogy amit ez a kis dög lát, azt látja az összes saját gép is.
 
M

molnibalage

Guest
Azért feltételezem ehhez azért kell egy masszív földi infrastruktúra (operation center) amit a AEW géppel egy oda-vissza műholdas datalink köt össze.
A gépen lévő a radart kiszolgáló operátorok száma v.színű csökkent (ezért lehet kisebb a hordozó gép), de a többi operátorok (pl. a SIGINT felelősök) nem tűntek el csak a földön maradnak.
Az adatokat datalinken keresztül kapják meg, és a földön hozzák a döntéseket.
A levegőben lévő többi gépnek meg a megszokott módon Link 16-on lövik át a helyzetképet, úgyhogy amit ez a kis dög lát, azt látja az összes saját gép is.
Pont erről beszélek. Anno nem tudtak ennyi adatot mozgatni kódoltan. A Link 16 sávszélessége csak kódolatlanul 56kbit/sec tája, kódolta a fele, nagy táv esetén asszem a negyede. Emiatt is kell sok operátor a gépen. Meg persze így fért el rá a kellően nagy mecha legyezésű radar és annak gépészete, stb.

Ez meg tényleg egy radar grid egy eleme, de az AVR több eleme a földön van. Az orosz koncepció is erre hajaz volt, de ahhoz is az A-50 kellett 30+ éve és ebből ma sem engednek.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Azt gondolom hogy ahhoz hogy ki lehessen használni egy ilyen AEW gép képességeit minimum kell hogy legyen a földön valahol egy "Operációs Központ" ahol összefutnak az összes földi és légi telepítésű radaroktól (pl. fönti AEW gép), drónoktól, passzív ELINT szenzoroktól származó elektronikus és videó jelek, a saját csapatok pozíciói stb…
Itt dolgozgatnak azok az operátorok akinek már nem muszály hogy a gép fedélzetén legyenek és vannak azok a döntéshozók akik a beérkező és rendszerezett adatok alapján megfelelő döntéseket tudnak hozni.

Valami olyasmire gondolok mint az Izraeliek MOIC (Mission Operation Intelligence Center) drón központja.
MOIC.jpg

 
  • Tetszik
Reactions: arcas
M

molnibalage

Guest
Azt gondolom hogy ahhoz hogy ki lehessen használni egy ilyen AEW gép képességeit minimum kell hogy legyen a földön valahol egy "Operációs Központ" ahol összefutnak az összes földi és légi telepítésű radaroktól (pl. fönti AEW gép), drónoktól, passzív ELINT szenzoroktól származó elektronikus és videó jelek, a saját csapatok pozíciói stb…
Itt dolgozgatnak azok az operátorok akinek már nem muszály hogy a gép fedélzetén legyenek és vannak azok a döntéshozók akik a beérkező és rendszerezett adatok alapján megfelelő döntéseket tudnak hozni.

Valami olyasmire gondolok mint az Izraeliek MOIC (Mission Operation Intelligence Center) drón központja.
MOIC.jpg

Igen. Valójában a Patriot FDC koncepciója is már részben ez. A '70-es évek beli E-2 is lesugározta az adatok egy részét a CV(N)-ek harcászatijába és képes volt adatkapcsolatra az F-14-gyel.

Cseréld ki a kövezkezőre
E-2 --> A-50U/100
F-14 --- > MiG-31
CVN+AEGIS ---> Sz-300/400.

Voilá. A koncepció ugyanaz csak ma már van ARH-s SM rakéta és a 40N6. Lehet a horizont alá tüzelni. Csak 40 évig tartott megcsinálni, de éljen soká az evolúció. Csak az oroszok nem hajókat védenek vele, ennyi a difi.
 
  • Tetszik
Reactions: arcas and arbalest

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 514
72 518
113
EMB 145SA (R-99A) – Airborne Early Warning model
EMB 145RS (R-99B) – Remote sensing model
EMB 145MP/ASW (P-99) – Maritime patrol model
EMB 145H (Hellenic Air Force) – Airborne Early Warning model
EMB 145I (Indian Air Force) – Airborne Early Warning model


Brazilian Air Force : R-99A/B
Hellenic Air Force : R-99A
Mexican Air Force : R-99A/P-99
Indian Air Force: NETRA
 

fishbed

Well-Known Member
2013. július 5.
806
767
93
EMB 145SA (R-99A) – Airborne Early Warning model
EMB 145RS (R-99B) – Remote sensing model
EMB 145MP/ASW (P-99) – Maritime patrol model
EMB 145H (Hellenic Air Force) – Airborne Early Warning model
EMB 145I (Indian Air Force) – Airborne Early Warning model


Brazilian Air Force : R-99A/B
Hellenic Air Force : R-99A
Mexican Air Force : R-99A/P-99
Indian Air Force: NETRA
Kép nincs hozzá?