Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

Kurfürst

A könnyű vonat alatt szerintem a villamost értik.

A képek meg igen is jók, mert bár 200 ember nem pont ugyan oda akar menni, de a buszból meg villamosból sem egy van a városban.
Én pl. be sem megyek kocsival Budapest belvárosába. Minek? Minden hova el lehet jutni tömegközlekedéssel. Vagy akár gyalog.
Én egy kisvárosban lakom BP. közelében. Sokszor helyben is gyalog járok, szeretek sétálni. A kisvároson belül simán meg lehet tenni 2-6 km-s távokat, mert annyira azért nem kicsi. Pont ezért előfordult már velem nem egyszer, hogy Budapesten simán lesétáltam az oktogontól a boráros térig, vagy egészen bp. vágóhídig. Ezek a távok se többek 3-4 km-nél. Mégse képesek a helyiek legyalogolni....
Én azt tapasztaltam, hogy a fontosabb tömegközlekedési vonalaktól semmi sincs 2 km-nél messzebb.
Ebből kifolyólag ki ne találja már nekem senki azt, hogy a belső kerületekbe kell neki az autó, mert ezt igen nehezen tudom elhinni.... :D

Itthon kb. kirobbantani sem lehet az emberek egy reszet az autobol, hiaba semmi ertelme (gyorsabban eljut tomegkozlekedessel).
 
Pont ezért előfordult már velem nem egyszer, hogy Budapesten simán lesétáltam az oktogontól a boráros térig, vagy egészen bp. vágóhídig. Ezek a távok se többek 3-4 km-nél. Mégse képesek a helyiek legyalogolni....
Én azt tapasztaltam, hogy a fontosabb tömegközlekedési vonalaktól semmi sincs 2 km-nél messzebb.
Ebből kifolyólag ki ne találja már nekem senki azt, hogy a belső kerületekbe kell neki az autó, mert ezt igen nehezen tudom elhinni.... :D
Ilyet biztos nem csinal az ember munka elott. 12 ora munka utan pedig 200 meter gyaloglas is sok.
 
  • Tetszik
Reactions: Kurfürst
zeal

Ha bemegyek pestre az 90%-ban munka miatt van. :)
Sőt, elég sok embert ismerek aki ott dolgozik és egy jelentős részük tömeg közlekedik. :)
 
Ilyet biztos nem csinal az ember munka elott. 12 ora munka utan pedig 200 meter gyaloglas is sok.
Munkája válogatja, én pl. időnként sokat ülök a gép előtt, nagyon jól jön előtte-utána utána a tekerés. Ugyanez van a tanítással is, amikor egész nap az iskolában gubbasztunk. Nyilván aki fizikailag megterhelő munkát végez, attól természetes, ha a kényelemre szavaz, sztem ezzel nincs is baj.
 
Ilyet biztos nem csinal az ember munka elott. 12 ora munka utan pedig 200 meter gyaloglas is sok.

Nyilván aki fizikailag megterhelő munkát végez, attól természetes, ha a kényelemre szavaz, sztem ezzel nincs is baj.
Ismerek olyan villanyszerelőt, akik -igaz régebben- a szomszéd településre, 14 km-re jártak át biciklivel, létrával a vállukon dolgozni, meg munka után vissza (és előtte-utána, még jószág és kert). Van több ismerősöm, akik szobafestők és festőlétrával, szerszámokkal járnak dolgozni 5+ km-et is biciklivel, naponta akár többször megjárva az utat. De sok fizikai munkás jár helyben 4 km-t is biciklivel dolgozni.
 
Ezt értem, arra akartam rámutatni hogy nem igazán életszerű a modell.

Ott van pl. a busz vagy a könnyű vonat(?). Csak abban az esetben igaz ha az utcán összeszedett 200 random ember ugyanoda akar menni (és ugyanonnan is indul). Ilyen viszont legfeljebb a mesében és az elméleti modellekben van csak.

Ez épp egy olyan kisvárosra lenne igaz, ahol egy út meg egy csirkegyár van csak, és mindenki ott dolgozik - reggel bemegy aztan hazamegy a lakótelepre aludni. A két pont között meg jár egy busz/vonat, esetleg van egy harmadik megálló: A Bolt.
A realitas a tomott villamos es busz. Meg az 1,2 utas alatti alatti szemelyauto terheles. Es nem az a hulyeseg, amit melle költöttel.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
Kurfürst

A könnyű vonat alatt szerintem a villamost értik.

A képek meg igen is jók, mert bár 200 ember nem pont ugyan oda akar menni, de a buszból meg villamosból sem egy van a városban.
Én pl. be sem megyek kocsival Budapest belvárosába. Minek? Minden hova el lehet jutni tömegközlekedéssel. Vagy akár gyalog.
Én egy kisvárosban lakom BP. közelében. Sokszor helyben is gyalog járok, szeretek sétálni. A kisvároson belül simán meg lehet tenni 2-6 km-s távokat, mert annyira azért nem kicsi. Pont ezért előfordult már velem nem egyszer, hogy Budapesten simán lesétáltam az oktogontól a boráros térig, vagy egészen bp. vágóhídig. Ezek a távok se többek 3-4 km-nél. Mégse képesek a helyiek legyalogolni....
Én azt tapasztaltam, hogy a fontosabb tömegközlekedési vonalaktól semmi sincs 2 km-nél messzebb.
Ebből kifolyólag ki ne találja már nekem senki azt, hogy a belső kerületekbe kell neki az autó, mert ezt igen nehezen tudom elhinni.... :D
Az oktogon b ter kb az a tav, amit a hev ig setaltam regen. Ezen van 5 villamos megallo...
Itthon kb. kirobbantani sem lehet az emberek egy reszet az autobol, hiaba semmi ertelme (gyorsabban eljut tomegkozlekedessel).
Munkatarsam ilyen. Fonódó villamossal átszállás nelkul mehetne. De nem. O autózik. Sokszor 1+ órát...
 
  • Tetszik
Reactions: 2ndt
Tegnap reggel 5 óra 10 perckor a Győr-Gyárvárosi megállóhelyen láttam, hogy futópróbázott 2 szerelvény Stadler Kiss. Piros Taurus húzta és Hegyeshalom irányába ment a menet.

Ez nem is Kiss, hanem Hatalmass
Vörös Attila

2019.7.16 19:40

Körülnéztünk a Start legújabb, hatszáz fő befogadóképességű motorvonatában. Képriport.
Miközben délben bemutatták a sajtónak és az egybegyűlt ünneplőknek az első készre szerelt Kiss motorvonatot, Dunakeszin két csarnokkal arrébb lázasan zajlik a munka a többi szerelvényen. A járműjavító nemsokára elkezdi ontani magából az emeletes vonatokat, de szükség is lesz rájuk, mert a futópróbákat egyszerre három egységgel kívánják teljesíteni, hogy gyorsabb legyen az ügymenet. Másik két vonattal pedig típusismereti oktatást fognak tartani, mindezt ősszel.

Nézzék végig képgalériánkat, ahol végig lehet követni a végszerelési folyamatot és az elkészült 815 001-es pályaszámú motorvonatot is alaposan meg lehet ismerni kívül-belül!



Képriport Dunakesziről. Kattintsanak Vörös Attila fotóiért!

http://iho.hu/hir/ez-nem-is-kiss-hanem-hatalmass-190716
 
Semmi extra, igazából csak azért mert nem is tudom mikor láttam utoljára BX-et.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz
Skyactiv X (öngyulladós benzinmotoros mazda) teszt:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: svajcibeka
HAndrás azért valamit jól csinál, nem rossz, amikor az emberhez hozzávágnak egy Teslat.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
A blogposztja első mondata.

http://handras.hu/lett-egy-teslam/

Elon Musk jobbá akarja tenni a világot.

Asszem ezek után nem kell tovább olvasni. Objektivitás huss. Az az ember, aki feltalálta újra az alagutat és metró helyett 160-nal mozgatott autókat képzel el az lehet, hogy akar, csak nem ért hozzá. Vagy nem akarja, csak a profit érdekli. Mert ez a marhaság ez nem jobb...
 
A blogposztja első mondata.

http://handras.hu/lett-egy-teslam/

Elon Musk jobbá akarja tenni a világot.

Asszem ezek után nem kell tovább olvasni. Objektivitás huss. Az az ember, aki feltalálta újra az alagutat és metró helyett 160-nal mozgatott autókat képzel el az lehet, hogy akar, csak nem ért hozzá. Vagy nem akarja, csak a profit érdekli. Mert ez a marhaság ez nem jobb...

Szerintem haladjunk tovább.
Ő erre tette fel az életét, ezt "vállalkozta", hogy nyomatja a marketinget, hátha kap cserébe valamit.
Kapott.

Ugyanígy kapott az a 6000-es nézettségű kölyök és párja is VIP Máv-start igazolványt aki a vasútállomásokon vlogol...
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci
Szerintem haladjunk tovább.
Ő erre tette fel az életét, ezt "vállalkozta", hogy nyomatja a marketinget, hátha kap cserébe valamit.
Kapott.

Az a baj, hogy az idősor baromi nem stimmel és fordítva van.

Előbb volt saját erőből vállalkozó (apple cuccokkal az elsők között), majd amikor azt abbahagyta, lett tech kütyüs magazinja ( vlogja), amit rohadtul elkezdtek mások is majmolni.

Egy ilyen early adopter yuppie a fickó.

Ehhez képest az e-autó mániája később jött, BMW i3-al és nem is Teslával, azok a videók később jöttek, de volt mellette minden más is ami elektromos - Ampera, Leaf, Hyundai Ioniq.

Szóval azt állítani hogy odaállt az amúgy itthon nem is létező Tesla szalon elé a nyálát csorgatni amíg ki nem jött valaki és meg nem simogatta finoman szólva marhaság, irigység, rosszindulat.

Most persze majd nyilván nyomatja majd a Teslát, mert egyrészt nyilván nem csak a két szép szeméért kapta a cuccot, másrészt meg bakker ha én kapnék egy Teslát valszeg én is hónapokig ezzel fárasztanék ezzel mindenkit teljesen ingyen is. :D
 
Ha kapsz egy terméket akkor nem ingyen reklámozod :-)

Lásd Zoli bá a szenkor indukciós sütőlapjával,vagy a világmárka kenvud apítógéppel.

Magyar youtube erről szól, tolja a reklámot, hátha, mint influencer, kap valamit.
 
Szerintem haladjunk tovább.
Ő erre tette fel az életét, ezt "vállalkozta", hogy nyomatja a marketinget, hátha kap cserébe valamit.
Kapott.

Ugyanígy kapott az a 6000-es nézettségű kölyök és párja is VIP Máv-start igazolványt aki a vasútállomásokon vlogol...
Kuhár Bencére gondolsz. Nem 6 ezres, nem kölyök. Nem rendszeresen, de néhány havonta megnéztem milyen videókat tesz fel. Még akkor találtam meg véletlenül máson keresztül a csatornáját, amikor pár száz feliratkozója volt.
Annyi a difi, hogy KB nem kampányol ökörségekkel. Nem mindegy...

Az a baj, hogy az idősor baromi nem stimmel és fordítva van.

Előbb volt saját erőből vállalkozó (apple cuccokkal az elsők között), majd amikor azt abbahagyta, lett tech kütyüs magazinja ( vlogja), amit rohadtul elkezdtek mások is majmolni.

Egy ilyen early adopter yuppie a fickó.

Ehhez képest az e-autó mániája később jött, BMW i3-al és nem is Teslával, azok a videók később jöttek, de volt mellette minden más is ami elektromos - Ampera, Leaf, Hyundai Ioniq.

Szóval azt állítani hogy odaállt az amúgy itthon nem is létező Tesla szalon elé a nyálát csorgatni amíg ki nem jött valaki és meg nem simogatta finoman szólva marhaság, irigység, rosszindulat.

Most persze majd nyilván nyomatja majd a Teslát, mert egyrészt nyilván nem csak a két szép szeméért kapta a cuccot, másrészt meg bakker ha én kapnék egy Teslát valszeg én is hónapokig ezzel fárasztanék ezzel mindenkit teljesen ingyen is. :D
Régen az Apple volt az istene, most a Tesla. Ennyi. Egyik egyházból átkeresztelkedett a másikba.