RIAT - Royal International Air Tattoo (Fairford, Egyesült Királyság)

Pontos megfogalmazás, legnagyobb. Gép van szarásig. Viszont nekem nem jött a kecsói/zeltwegi/radomi feeling, de még a sliaci se.
Mert amiket felsoroltál, azok mindegyike a nagyközönségnek szóló bemutató, Farnborough meg elsősorban üzleti kiállítás. Nem véletlen, hogy mi volt az első nap vezető híre: hány Airbust/Boeingot rendeltek mennyi dollárért? Hát ez aztán tényleg rohadtul érdekli a magunkfajta repülő-hobbisokat!!! Ezért is járok inkább Szliacsra, Ostravába (ha már Kecsón reménytelen számítani ilyesmire).
 
Mert amiket felsoroltál, azok mindegyike a nagyközönségnek szóló bemutató, Farnborough meg elsősorban üzleti kiállítás. Nem véletlen, hogy mi volt az első nap vezető híre: hány Airbust/Boeingot rendeltek mennyi dollárért? Hát ez aztán tényleg rohadtul érdekli a magunkfajta repülő-hobbisokat!!! Ezért is járok inkább Szliacsra, Ostravába (ha már Kecsón reménytelen számítani ilyesmire).


Eddig a RIAT-rol beszeltunk, Fairford-rol...

Farnborough-ban hetfotol pentekig szakmai napok vannak kb. 3 ora civil es katonai bemutatokkal. Viszont itt szoktak bemutatkozni eloszor az uj tipusok Europaban.
Hetvegen pedig ott is repulonap van. Most epp spanyol Harrierrel.
 
Majd megírom a történet másik felét is, mert azért nem volt ez egy rossz repülőnap, csak én most a RAF100 miatt mentem...

A távozó nappal együtt végül azért majdnem minden brit típust láttam a levegőben is, több nagy gépbe is bementem, volt F-35 (amerikai) a Heritage flightban ami Fairfordból szállt fel-le, volt B-2 áthúzás is (de nem sikerült olyan látványosra, mint előző évben) és nem volt olyan rossz a dinamikus program többi része sem.
A brit nézők megkaptak szinte mindent, ami Európában bemutatót szokott mostanában tartani. A személyzetek közvetlennek tűntek, sokan beszélgettek velük.

Videók a bemutatókról:

https://www.youtube.com/user/Tonkatsu298/search?query=RIAT2018

(nem az én videóim)
 
RIAT 2019 - Dinamikus program

D_slNWOXkAU_S23.jpg


D_slNWJX4AAu3NY.jpg


D_slNWQXsAAthQb.jpg


D_6D2XdXoAAk9E1.jpg


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: wolfram and fishbed
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Az elején az F-16-ost a szél dobta meg így? Ez az átesés határán volt így és perecelés közeli helyzet? (Hasonló F-14 átesést láttam már.)

Utána a 21-es hajótműve meg pöffen egyet. Az mi volt?
 
Ez a beletépés a Viper demo team műsorában a kezdőelem, kb már vagy öt éve és igen, jó a szemed, ez el lett kissé túlozva.
Gyanítom, hogy a szembeszél is lökéses lehetett, de állásszöghatároló ide, vagy oda, itt a pilóta akkorát rántott a gépbe, hogy már a hajtómű precessziója is kezdte beperdíteni a gépet.
Ez egy kissé meredek kezdés volt.

A 21-esnél ilyen majdnem lángleválással járó pulzálás az utánégetőben, felszállásnál, nem volt olyan ritka, de a hasonló nyomásviszonyú Snecma M53-as a Mirage 2000-esen is csinál ilyet.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Az elején az F-16-ost a szél dobta meg így? Ez az átesés határán volt így és perecelés közeli helyzet? (Hasonló F-14 átesést láttam már.)

Utána a 21-es hajótműve meg pöffen egyet. Az mi volt?

Az amerikai F-16-os szétesett bemutatózás közben. Lehet hogy ez volt az a pillanat, amikor leszakadt a vízszintes vezérsík egy része....

Több technikai probléma is adódott a mostani RIAT-on, különböző típusokkal. Több bemutatót is fébeszakítottak vagy teljesen elmaradt.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Biztos? A jobb vízszintes vezérsík hátsó része sérült. Azzal elég nehezen lehet madarat eltalálni.

Neked is van róla fotód esetleg?


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

17:10-nél szakítja meg a programot .
 
Az amerikai F-16-os szétesett bemutatózás közben. Lehet hogy ez volt az a pillanat, amikor leszakadt a vízszintes vezérsík egy része....

Több technikai probléma is adódott a mostani RIAT-on, különböző típusokkal. Több bemutatót is fébeszakítottak vagy teljesen elmaradt.

Ez két külön felszállás.
A vezérsík sérülése lehetett akár madártól is, de a gép egyből a nagy sebességű áthúzás utáni nagy túlterhelésű belerántás után állt ki a programból.

Molnibalage által linkelt felszállás utáni beletépés-oszcilláció jóval alacsonyabban történt, mint ennél a felszállásnál.
 
Ez két külön felszállás.
A vezérsík sérülése lehetett akár madártól is, de a gép egyből a nagy sebességű áthúzás utáni nagy túlterhelésű belerántás után állt ki a programból.

Molnibalage által linkelt felszállás utáni beletépés-oszcilláció jóval alacsonyabban történt, mint ennél a felszállásnál.


Igen, közben én is rájöttem hogy Molni videója nem mai...
 
Nahát, sikerült újabb 27-eseket modernizálniuk az ukránoknak? :)
Előző években szinte minden külföldi szereplésre az 58-71 párost küldték.