Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

Végre hosszú idő után eljutottunk idáig.

További hetven gyártását pedig előkészítették Szolnokon. Körülnéztünk a járműjavítóban, ahol javában zajlik a CAF-felújítás.
Kedden újra megtudtuk, hogy elkészült az első húsz, sorozatgyártott IC+-kocsi.

A nemzetközi forgalomra szánt, légkondicionált kocsik közül tíz másodosztályú, tíz pedig akadálymentesített, többcélú teres, mindkét típus óránként 200 kilométeres sebességre alkalmas. A másodosztályú járművekre Szlovákia, Csehország, Ausztria, Németország, Szlovénia, Svájc, Lengyelország és Románia vasúttársaságai már megadták a nemzeti engedélyeket; a több célra felosztott belterű kocsik engedélyezése a típusvizsgálatok után történhet meg. A 20 IC+ bekerülési értéke 9,3 milliárd forint.



Homolya Róbert nyilatkozik az egyik IC+-kocsiban. A képre kattintva galéria nyílik Vörös Attila fotóiból!


A több célra felosztott belterű kocsikban 47 ülőhely van, és lesz 3 kerekesszékes számára kijelölt hely is. Az ülőhelyek foglaltságát elektronikus rendszer jelzi. Két családi szakasz található rajta, öt-öt üléssel és tárolóval a nagyobb csomagoknak, összecsukott babakocsiknak; az akadálymentesített mosdókban pelenkázó is lesz. A kerékpár szállítására nyolc helyet alakítanak ki. Érdekesség, hogy a kocsik levegős rendszeréből a gumiabroncsokat is felfújathatják a biciklisek, az elektromos kerékpárok, illetve a kerekesszékek töltésére alkalmas dugaszoló aljzatok is lesznek a járműveken – írja a MÁV közleménye.

A Szolnoki Járműjavítóban tartott keddi sajtótájékoztatón Homolya Róbert, a MÁV vezérigazgatója és Szalay Ferenc, Szolnok polgármestere beszélt. Homolya Róbert elmondta: augusztusban elkezdődhet további hetven, belföldi forgalomra tervezett IC+ összeszerelése, amihez a saját forrás mellett kormányzati költségtérítést is kap a vasúttársaság.



A többcélú belső tere


A több mint ötven százalékos hazai beszállítói aránnyal épülő új flotta nemcsak modern, dizájnos, hanem praktikus, kényelmes, ráadásul a kocsik egy része családbarát és akadálymentesített is lesz – mondta Homolya. A prémiumszolgáltatásra vagy csendre, nyugalomra vágyók igényeihez alkalmazkodó fülkék is lesznek az első osztályon.

Az IC+ kocsik számát évről évre növelve lehetőség lesz az IC-hálózat kiterjesztésére, így további területek vonhatók be a minőségi vasúti szolgáltatásba. A beruházások és a beszerzések akár évi ötven IC+ gyártását is lehetővé teszik. Kiemelt cél, hogy a gyártásban a magyar beszállítók a lehető legnagyobb arányban vállalhassanak szerepet.

A vezérigazgató kitért arra, hogy az IC+-kocsik gyártása jelentős munkahelyteremtő hatással bír: kétszázötven embernek biztosít munkát a MÁV-Starton belül és legalább ugyanennyinek a beszállítóknál.



A gyártósor


Az új IC+-kocsikkal a Keszthelyre közlekedő Balaton expresszvonatokon, a Záhonyból és Miskolcról a Balatonra; Budapestről Miskolcra, Békéscsabára Nyíregyházára tartó IC-szerelvényeken találkozhatnak az utasok.

A MÁV-Start hosszú távon szeretné folytatni a sorozatgyártást, mivel legalább háromszáz új IC+ kocsira van szükségük a személyszállítási piac 2023-ban várható megnyitásáig - jegyezte meg.

Szalay Ferenc, Szolnok polgármestere (Fidesz-KDNP) a sajtótájékoztatón elmondta: a vasúti járműgyártásnak kiemelt szerepe van a szolnoki térségben, emberek ezreinek, generációk sorának élete kapcsolódott a vasúthoz, amely ismét felvirágzik a városban az IC+-kocsik gyártásnak köszönhetően.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
https://index.hu/belfold/budapest/2...ar_bicikli_adatok_hasznalat_kozbringa_berles/
Egy lehetséges megoldást lehet, hogy kifelejtettek. Kipróbálta többször a Bubit és rájött, hogy bringázni jó és nem veszélyes. Vett hát egy sajátot, amit könnyebb hajtani és azzal oda megy, ahova akar.

De egyébként a cikk azon része igen validnak tűnik, hogy a erollerek és a segway. 1 éve nem viccelek, kb. mutatóba láttam rollert. Most szó szerint elleptek. Mindenhol beléjük botlok. Sokkal könnyebb és kényelmesebb az átlagembernek, mint a Bubi.

Csak az a baj, hogy se hús, se hal jogilag. Mert a KRESZ szerint nem mehetne kerékpársávon és úton, viszont járdán meg 10 km/h felett nem mehetne. Csak nem így használják. Pont előttem történt, hogy egy gyakorlatlan felhasználó sikeresen nekiment egy gyalogosnak, mert a zebrára fordulva nem tudott rendesen megállni.

A KRESZ fogja valaha rendezni azt, hogy minden, ami nem gépjármű, de nem kerékpár az hol és hogyan mozoghat? A szabályozás messze a technológia mögött kullog...
 
Nyugaton szimplán elkezdték kitiltani a belvárosokból ezeket.
Sajnos ez a faék módszer megy, ahelyett, hogy normálisan szabályoznák, hogy hol és mikor használható. Az nem állapot, hogy "ahol megtűrik". Mert ameddig sokan nem követnek semmilyen szabályt, az nem biztonságos.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
Sajnos ez a faék módszer megy, ahelyett, hogy normálisan szabályoznák, hogy hol és mikor használható. Az nem állapot, hogy "ahol megtűrik". Mert ameddig sokan nem követnek semmilyen szabályt, az nem biztonságos.

KRESZ-t csak jogosítványhoz kötött járművekhez használhatod. Innentől jön az, hogy vagy engedsz valamit, és akkor boldog-boldogtalan 30+szal száguldozik járdán (vannak 70km/h-s villanyszamarak is) vagy betiltod, nincs köztes út.
 
KRESZ-t csak jogosítványhoz kötött járművekhez használhatod. Innentől jön az, hogy vagy engedsz valamit, és akkor boldog-boldogtalan 30+szal száguldozik járdán (vannak 70km/h-s villanyszamarak is) vagy betiltod, nincs köztes út.
A KRESZ a kerékpárosokra és a gyalogosokra is vonatkozik, de kevés helyen.
  • Gyalogosnál pl. kiköti, hogy lakott területen kívül vagy járda hiányában a forgalommal szembe oldalon mész lakott területen kívül. A gyalogos számára meg a zebra használatára vonatkozik.
  • A bringásoknál meg a sebességhatárt és mást is meghatároz.
Se bringához se sétáláshoz nem kell jogi...
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
Se bringához se sétáláshoz nem kell jogi...

Ezért nem is kérhető számon pl. a gyalogosan ha nem tartja be a KRESZ rá vonatkozó részét. Maximum téged nem büntetnek ha piros neki a lámpa és eléd lép.

Sőt amerikában már kellett azért kártérítést fizetnie vasúti cégnek, mert a kiscsaj kikerülte a sorompót és a vonat elé sétált, otthagyva két lábát.
 
Ezért nem is kérhető számon pl. a gyalogosan ha nem tartja be a KRESZ rá vonatkozó részét. Maximum téged nem büntetnek ha piros neki a lámpa és eléd lép.

Sőt amerikában már kellett azért kártérítést fizetnie vasúti cégnek, mert a kiscsaj kikerülte a sorompót és a vonat elé sétált, otthagyva két lábát.
Hogyne lehetne számon kérni. Ok, hogy Amerikában teljesen lehetetlen szituban is el tudnak érni az ügyvédek faszságokért kártérítést, de idehaza kimondottan sok szabály vonatkozik mind a gyalogosokra, mind a kerékpárosokra. Az elmaradottabb településeken repkednek a súlyos 20-40-50 ezer forintos szabálysértési bírságok a roncs biciklik hiányzó - KRESZ szerint kötelező - alkatrészeiért. De balesetokozás esetén a gyalogost, biciklist is ugyan úgy elmarasztalják, mint a jogosítványhoz kötött jármű vezetőjét, amennyiben Ő a hunyó. És súlyos kártérítések is indulhatnak ez ügyben. A KRESZ tulajdonképpen egy jogszabály gyűjtemény, aminek a nem ismerete nem mentesít a felelősség alól, már amennyiben nagykorú vagy. Különben meg a gondviselő, gyám felelős érted!
Pl. ha te nem ismered az adózás szabályait, de cigit hozol be nagy tételben a hátadon Ukrajnából, akkor azért elkaszálnak. (Igazán remélem, hogy nem így van! :p:D)
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
Rendőr van? :cool:

De a kerékpárost is megbüntetik, ha nincsenek meg a kötelező felszerelések a bringán. Sőt, már a csónakosokat is ellenőrzik a Tisza-tavon, pedig bizonyos lóerőig ott se kell vezetői engedély a motor használatához.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
Itt az egész város össze-vissza mászkál, soha senkit nem büntettek még meg.
Mert a rosszul fizetett és létszámhiányos rendőri állomány eljutott odáig, hogy CSAK és KIZÁRÓLAG azt csinálja amire konkrétan parancsot kapott, és egy fél mm-el se többet!! Pont az utóbbi egy hétben két olyan kirívó szabálysértést is láttam, amikor pl. a mellettem lévő sávban ott állt a rendőrautó, és rá se szirénáztak a palira mikor az fékezés helyett gázt adva áthajtott előttük a piroson!! Pedig csak be kellett volna kapcsolni a szirénát/kék lámpát és utána menni 2-300m-t ... de nem kaptak rá parancsot, azért nem foglalkoztak vele?!!
 
Mert a rosszul fizetett és létszámhiányos rendőri állomány eljutott odáig, hogy CSAK és KIZÁRÓLAG azt csinálja amire konkrétan parancsot kapott, és egy fél mm-el se többet!! Pont az utóbbi egy hétben két olyan kirívó szabálysértést is láttam, amikor pl. a mellettem lévő sávban ott állt a rendőrautó, és rá se szirénáztak a palira mikor az fékezés helyett gázt adva áthajtott előttük a piroson!! Pedig csak be kellett volna kapcsolni a szirénát/kék lámpát és utána menni 2-300m-t ... de nem kaptak rá parancsot, azért nem foglalkoztak vele?!!


Nálunk még nincs is akkora hiány (várostól is kapnak egy kis kiegészítést), csak 0 motiváció van a multikultinak hála.
Úgyis veszekedés lesz a vége, pláne ha a magyart megbünteti az ukránt/románt/koreait/pakisztánit meg nem.
 
Végre hosszú idő után eljutottunk idáig.

További hetven gyártását pedig előkészítették Szolnokon. Körülnéztünk a járműjavítóban, ahol javában zajlik a CAF-felújítás.
Kedden újra megtudtuk, hogy elkészült az első húsz, sorozatgyártott IC+-kocsi.

A nemzetközi forgalomra szánt, légkondicionált kocsik közül tíz másodosztályú, tíz pedig akadálymentesített, többcélú teres, mindkét típus óránként 200 kilométeres sebességre alkalmas. A másodosztályú járművekre Szlovákia, Csehország, Ausztria, Németország, Szlovénia, Svájc, Lengyelország és Románia vasúttársaságai már megadták a nemzeti engedélyeket; a több célra felosztott belterű kocsik engedélyezése a típusvizsgálatok után történhet meg. A 20 IC+ bekerülési értéke 9,3 milliárd forint.



Homolya Róbert nyilatkozik az egyik IC+-kocsiban. A képre kattintva galéria nyílik Vörös Attila fotóiból!


A több célra felosztott belterű kocsikban 47 ülőhely van, és lesz 3 kerekesszékes számára kijelölt hely is. Az ülőhelyek foglaltságát elektronikus rendszer jelzi. Két családi szakasz található rajta, öt-öt üléssel és tárolóval a nagyobb csomagoknak, összecsukott babakocsiknak; az akadálymentesített mosdókban pelenkázó is lesz. A kerékpár szállítására nyolc helyet alakítanak ki. Érdekesség, hogy a kocsik levegős rendszeréből a gumiabroncsokat is felfújathatják a biciklisek, az elektromos kerékpárok, illetve a kerekesszékek töltésére alkalmas dugaszoló aljzatok is lesznek a járműveken – írja a MÁV közleménye.

A Szolnoki Járműjavítóban tartott keddi sajtótájékoztatón Homolya Róbert, a MÁV vezérigazgatója és Szalay Ferenc, Szolnok polgármestere beszélt. Homolya Róbert elmondta: augusztusban elkezdődhet további hetven, belföldi forgalomra tervezett IC+ összeszerelése, amihez a saját forrás mellett kormányzati költségtérítést is kap a vasúttársaság.



A többcélú belső tere


A több mint ötven százalékos hazai beszállítói aránnyal épülő új flotta nemcsak modern, dizájnos, hanem praktikus, kényelmes, ráadásul a kocsik egy része családbarát és akadálymentesített is lesz – mondta Homolya. A prémiumszolgáltatásra vagy csendre, nyugalomra vágyók igényeihez alkalmazkodó fülkék is lesznek az első osztályon.

Az IC+ kocsik számát évről évre növelve lehetőség lesz az IC-hálózat kiterjesztésére, így további területek vonhatók be a minőségi vasúti szolgáltatásba. A beruházások és a beszerzések akár évi ötven IC+ gyártását is lehetővé teszik. Kiemelt cél, hogy a gyártásban a magyar beszállítók a lehető legnagyobb arányban vállalhassanak szerepet.

A vezérigazgató kitért arra, hogy az IC+-kocsik gyártása jelentős munkahelyteremtő hatással bír: kétszázötven embernek biztosít munkát a MÁV-Starton belül és legalább ugyanennyinek a beszállítóknál.



A gyártósor


Az új IC+-kocsikkal a Keszthelyre közlekedő Balaton expresszvonatokon, a Záhonyból és Miskolcról a Balatonra; Budapestről Miskolcra, Békéscsabára Nyíregyházára tartó IC-szerelvényeken találkozhatnak az utasok.

A MÁV-Start hosszú távon szeretné folytatni a sorozatgyártást, mivel legalább háromszáz új IC+ kocsira van szükségük a személyszállítási piac 2023-ban várható megnyitásáig - jegyezte meg.

Szalay Ferenc, Szolnok polgármestere (Fidesz-KDNP) a sajtótájékoztatón elmondta: a vasúti járműgyártásnak kiemelt szerepe van a szolnoki térségben, emberek ezreinek, generációk sorának élete kapcsolódott a vasúthoz, amely ismét felvirágzik a városban az IC+-kocsik gyártásnak köszönhetően.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Emlegettétek a Kuhár Bencét itt van tőle az ezzel kapcsolatos videó...:rolleyes:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
https://index.hu/belfold/budapest/2...ar_bicikli_adatok_hasznalat_kozbringa_berles/
Egy lehetséges megoldást lehet, hogy kifelejtettek. Kipróbálta többször a Bubit és rájött, hogy bringázni jó és nem veszélyes. Vett hát egy sajátot, amit könnyebb hajtani és azzal oda megy, ahova akar.

De egyébként a cikk azon része igen validnak tűnik, hogy a erollerek és a segway. 1 éve nem viccelek, kb. mutatóba láttam rollert. Most szó szerint elleptek. Mindenhol beléjük botlok. Sokkal könnyebb és kényelmesebb az átlagembernek, mint a Bubi.

Csak az a baj, hogy se hús, se hal jogilag. Mert a KRESZ szerint nem mehetne kerékpársávon és úton, viszont járdán meg 10 km/h felett nem mehetne. Csak nem így használják. Pont előttem történt, hogy egy gyakorlatlan felhasználó sikeresen nekiment egy gyalogosnak, mert a zebrára fordulva nem tudott rendesen megállni.

A KRESZ fogja valaha rendezni azt, hogy minden, ami nem gépjármű, de nem kerékpár az hol és hogyan mozoghat? A szabályozás messze a technológia mögött kullog...
Még tavasszal jósoltam ezt, amikor két bérrolleres cég is engedélyt kapott Budapesten. Kényelmesebb, "menőbb", háztól-házig használható, egyszerűbb az üzleti modell stb. stb. Anno voltam Bubi-tesztelő, és már akkor is látszott, hogy a szokásos módon túlbiztosított, bonyolult bérlési rendszer nem sokáig lesz életképes, miközben maga a bubizás sem akkora felhasználói élmény a dögnehéz bicikli és a kellemetlen váltó miatt. Persze hétsebességes agyváltóra már nem tellett a rém bonyolult rendszer kiépítése mellett. Nagyon jól látszik a Bubin, hogy ott is bürokraták szorításában tervezték az egészet. Nagyjából biztos vagyok abban, hogy ugyanezért nincs e-jegy rendszer sem Budapesten, mert annyi, folyton változó jogszabálynak és rendeletnek kellene megfelelni egyszerre, hogy már a projektet sem lehet értelmesen megtervezni. "Euróval történő fizetés esetén hogyan adjunk áfás számlát devizakülföldieknek a kismamakedvezményes bérlethez vásárolt kerékpármatricáról?" típusú dilemmákat próbálnak megoldani, ami kb. lehetetlen.
 
http://www.railvolution.net/news/class-ra3-authorised

Oroszoknál rendszerbe állt a RA-3-as ("Uzsgyi 3").

Kissé overkill kategória, de nálunk is elférne a nem villamosított főbb vonalakon, az ára sem vészes ~1 milliárd ft darabja a kétszekciósnak, (részben) hazai gyártás is megoldott Dunakeszin.
Még nem néztem jobban utána, de a szerbeknek szállított Uzsgyi 2-esek Mercedes motorral és Knorr-Bremse fékekkel készültek, valszeg ezek megmaradtak az új verziónál is.
 
  • Tetszik
Reactions: anonim999