Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

Hóóóóóóóóóóóóóóóóóóóó....
Te a termelési rátát összetéveszted a készletekkel. Szezon és fazon. Gyorsabban termelik ki, ami ismert. Ettől a mai ismert készlet mennyisége nem változott meg...
A kérdés az, hogy akkor mikor üt be és a fájdalmasabb bottleneck.

Nem tévesztettem össze.
Egyszer már beraktam, hogy mennyi kitermelhető lítium van, és hogy hozzávetőlegesen hány száz millió autóba való akku lenne belőle.
Most kiderült, hogy hajlandóak kemény pénzeket is belefektetni a termelésbe.
 
blitzkrieg

Miből gondolod, hogy jó Európának az erőltetett elektromos autózás?
Én bőven elégedett lennék azzal is, ha normális minőségű hagyományos autókat gyártanánk. :)

Mert jönnek fel a kínaiak.
Az autóipar nagyon fontos szegmense az EU gazdaságának. Hosszú távon pedig biztos, hogy kikopnak a belsőégésű motoros autók és szinte biztos, hogy elektromosé lesz a jövő. Ha mi nem fejlesztünk, fejlesztenek a kínaiak és ők lesznek versenyelőnyben és 10-20 év múlva ugyanúgy elárasztják az autóikkal Európát, mint ahogy a japánok árasztották el az USA-t a 80-as 90-es években a keveset fogyasztó autóikkal. Az USA autóipara bele is rokkant a nagy benzinzabáló autóikkal.
Ha ez megtörténik velünk, azután már jöhetünk majd mi is a vámokkal, ugyanúgy nem érünk majd el vele semmit, mint ahogy most az amerikaiak sem.

A másik nagy haszna az elektromos autózásnak, hogy annak hála az EU végre sokkal kevésbé fog függeni az olajtermelő országoktól. Megszívják az arab országok is, USA is, Oroszország is. Európának nemzetbiztonsági érdeke is az elektromos autók elterjedése, pont úgy, ahogy Kínának, Koreának és Japánnak is, nem véletlenül fejlesztik ezen országok az elektromos autókat. Ők vannak leginkább rászorulva az olajimportra.
 
  • Tetszik
Reactions: zeal and svajcibeka
„Ha egy dízel befecskendező rendszernél tíz munkatársat alkalmazunk, akkor egy benzines rendszernél hármat, egy elektromos hajtásrendszernél pedig egyet” Ezt a Bosch vezetője nyilatkozta. Végül is megoldja a munkaerőhiányt :cool: https://24.hu/fn/gazdasag/2019/08/06/bosch-leepites/

Már jó ideje panaszkodnak, hogy a magyar gazdaság növekedésének legfőbb gátlója a munkaerőhiány. Ha kevesebb ember is elkészíti egy autó hajtásrendszerét, akkor többet gyárthatunk más termékekből.
 
  • Tetszik
Reactions: Loken
Mert jönnek fel a kínaiak.
Az autóipar nagyon fontos szegmense az EU gazdaságának. Hosszú távon pedig biztos, hogy kikopnak a belsőégésű motoros autók és szinte biztos, hogy elektromosé lesz a jövő. Ha mi nem fejlesztünk, fejlesztenek a kínaiak és ők lesznek versenyelőnyben és 10-20 év múlva ugyanúgy elárasztják az autóikkal Európát, mint ahogy a japánok árasztották el az USA-t a 80-as 90-es években a keveset fogyasztó autóikkal. Az USA autóipara bele is rokkant a nagy benzinzabáló autóikkal.
Ha ez megtörténik velünk, azután már jöhetünk majd mi is a vámokkal, ugyanúgy nem érünk majd el vele semmit, mint ahogy most az amerikaiak sem.

A másik nagy haszna az elektromos autózásnak, hogy annak hála az EU végre sokkal kevésbé fog függeni az olajtermelő országoktól. Megszívják az arab országok is, USA is, Oroszország is. Európának nemzetbiztonsági érdeke is az elektromos autók elterjedése, pont úgy, ahogy Kínának, Koreának és Japánnak is, nem véletlenül fejlesztik ezen országok az elektromos autókat. Ők vannak leginkább rászorulva az olajimportra.
Ezzel azért a Bosch vezetője nem teljesen ért egyet...
"A Bosch vezetője hangsúlyozta, hogy a dízelmotornak van jövője, és a haszongépjárműveknél “középtávon nincs alternatívája, ezért ezek a piacok stabilak”. A társaság előrejelzése alapján 2030-ban még mindig 75 százalékos lesz a belső égésű motorral szerelt gyártmányok aránya azt új autók piacán. Ezért a Boschnak az a “kötelessége”, hogy továbbra is törekedjék a robbanómotorok hatékonyságának növelésére, és így a környezeti terhelés csökkentésére – mondta."
https://kitekinto.hu/2019/08/06/europan-kivul/jelentos-leepitesek-varhatoak-a-boschnal/174107/
 
Ezzel azért a Bosch vezetője nem teljesen ért egyet...
"A Bosch vezetője hangsúlyozta, hogy a dízelmotornak van jövője, és a haszongépjárműveknél “középtávon nincs alternatívája, ezért ezek a piacok stabilak”. A társaság előrejelzése alapján 2030-ban még mindig 75 százalékos lesz a belső égésű motorral szerelt gyártmányok aránya azt új autók piacán. Ezért a Boschnak az a “kötelessége”, hogy továbbra is törekedjék a robbanómotorok hatékonyságának növelésére, és így a környezeti terhelés csökkentésére – mondta."
https://kitekinto.hu/2019/08/06/europan-kivul/jelentos-leepitesek-varhatoak-a-boschnal/174107/

Én sem mondtam, hogy jövőre fog bekövetkezni, hanem azt, hogy ha nem fejlesztjük az elektromosakat, akkor 10-20 év múlva elözönlik majd az EU piacát a kínai modellek.
 
Találkozott már valaki rajtam kívül RAFA Trans nevezetű busztársaság (?) buszával BP-n vagy máshol az országban? Mi a pék ez? Valami lengyel céget hoz be nálam, csak azt nem értem, hogy maga a logo betűstílusa, a korona minden a Royal Air Force - ha szabad így fogalmazni - brandra hajaz? Hogyan lehetséges ez? Egy lengyel buszcég lett a RAF "arca"? Vagy lengyelül a RAF valami rövidítése?

Erről ki tud bármit? Számomra meghökkentő volt látni a buszt, azt hittem, hogy már itt van a Red Arrows csak jól eltitkolták... :D
 
Én sem mondtam, hogy jövőre fog bekövetkezni, hanem azt, hogy ha nem fejlesztjük az elektromosakat, akkor 10-20 év múlva elözönlik majd az EU piacát a kínai modellek.
A Bosch vezér szerint nem fogják...
"Azonban a társaság az új meghajtási technológiák területén is igen aktív. Hagyományos autóipari partnerei rövid-, és középtávon a gyártmányok többségét belső égésű motorral szerelve értékesítik, ugyanakkor az alternatív meghajtási technológiák aránya gyorsan nő majd, ezért a Boschnál egyszerre több különböző technológiával foglalkoznak – fejtette ki Volkmar Denner."
A nagy, nyugati autógyártó konszernek is felkészültek erre és már futnak a projectjeik. Hamarosan jönnek kifelé a megfizethető árú hibrid és elektromos autókkal. Plusz mennek már az autonóm vezérlésű járművek projectjei is.
 
A Bosch vezér szerint nem fogják...
"Azonban a társaság az új meghajtási technológiák területén is igen aktív. Hagyományos autóipari partnerei rövid-, és középtávon a gyártmányok többségét belső égésű motorral szerelve értékesítik, ugyanakkor az alternatív meghajtási technológiák aránya gyorsan nő majd, ezért a Boschnál egyszerre több különböző technológiával foglalkoznak – fejtette ki Volkmar Denner."
A nagy, nyugati autógyártó konszernek is felkészültek erre és már futnak a projectjeik. Hamarosan jönnek kifelé a megfizethető árú hibrid és elektromos autókkal. Plusz mennek már az autonóm vezérlésű járművek projectjei is.

Most tulajdonképpen min vitatkozunk? :)
Onnan indult a vita, hogy egyesek szerint Brüsszel kivégzi az EU autóiparát azzal, hogy rákényszeríti őket, hogy elektromosokat is fejlesszenek és eladjanak.
Erre írtam, hogy szerintem az EU autóiparának a létérdeke az, hogy elektromos autókat is fejlesszünk, mert különben lemaradunk az ázsiaiaktól és 10-20 év múlva majd az ő elektromos autóik fognak betörni a mi piacunkra és semmisítik meg a hagyományos autóiparunkat, mint ahogy annak idején az USA benzinzabálókat gyártó autóiparát is szétverték a japánok a keveset fogyasztó autóikkal.
A Bosch vezér meg kb. ugyanezt mondja:

Hagyományos autóipari partnerei rövid-, és középtávon a gyártmányok többségét belső égésű motorral szerelve értékesítik, ugyanakkor az alternatív meghajtási technológiák aránya gyorsan nő majd, ezért a Boschnál egyszerre több különböző technológiával foglalkoznak

Most ugyan belsőégésűek az autók többsége, de gyorsan nő az elektromosok aránya így muszály azt is fejleszteni.
 
  • Tetszik
Reactions: Loken
Most tulajdonképpen min vitatkozunk? :)
Onnan indult a vita, hogy egyesek szerint Brüsszel kivégzi az EU autóiparát azzal, hogy rákényszeríti őket, hogy elektromosokat is fejlesszenek és eladjanak.
Erre írtam, hogy szerintem az EU autóiparának a létérdeke az, hogy elektromos autókat is fejlesszünk, mert különben lemaradunk az ázsiaiaktól és 10-20 év múlva majd az ő elektromos autóik fognak betörni a mi piacunkra és semmisítik meg a hagyományos autóiparunkat, mint ahogy annak idején az USA benzinzabálókat gyártó autóiparát is szétverték a japánok a keveset fogyasztó autóikkal.
A Bosch vezér meg kb. ugyanezt mondja:

Hagyományos autóipari partnerei rövid-, és középtávon a gyártmányok többségét belső égésű motorral szerelve értékesítik, ugyanakkor az alternatív meghajtási technológiák aránya gyorsan nő majd, ezért a Boschnál egyszerre több különböző technológiával foglalkoznak

Most ugyan belsőégésűek az autók többsége, de gyorsan nő az elektromosok aránya így muszály azt is fejleszteni.
Nem vitatkozunk. A Bosch kapcsán csak rá szerettem volna világítani, hogy az EU sem tud erőltetetni semmit, max. befolyásoló tényező. A piaci igények és a profit a fő tényezők. Az Európai autógyártók is tisztában vannak a változásokkal és megteszik a szükséges lépéseket. Azonban ezt a saját üzleti terveik és tempójú alapján végzik, nem EU-s nyomásra. Nem pánikolnak és nem tartanak attól, hogy Kína tönkrevágja az EU-s autópiacot. Erre felkészültek, megtették a szükséges ellenlépéseket és vannak alternatívák.
Mint ahogy az '70-es olaj válság utáni amerikai autópiacra benyomuló ázsiai autó gyártók sem tudták megvetni a lábukat Európában sokáig. Itt nem voltak benzinfalók. Voltak viszont kisfogyasztású olcsó autók. A nyugat-európaiak elég sznobok voltak és csak az saját országaik autóit hajtották. A kelet-európaiak meg a rendszer váltásokig nem juthattak hozzá szinte csak a KGST-ben gyártott autókhoz. Ahol megintcsak voltak kis fogyasztású olcsó autók.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
Nem csak a Teslák sajnos. Ugy tudom hogy a nagyon környezetvédő vízbázisú festékek, amit most használnak rengeteg típuson, enyhén szólva szarok de legalábbis karosszéria védelemre alkalmatlanok. Zsír új kocsikon minden kőverődésre pattogzik, turbóktól meg lepereg belül..
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1711
Erről a 85 új, modern mozdonyról tud valaki valamit???

A verseny jó, és a magyar vasútnak is jót tesz – így reagált a MÁV kommunikációs igazgatója, Loppert Dániel az Azonnalinak a RegioJet csütörtöki bejelentésére, miszerint a cseh magánvasúti cég beszáll a magyar piacra a Budapest-Bécs-Prága viszonylaton.

A magyar vasúttársaság kommunikációs vezetője szerint akár az étkezőkocsikat is elhozhatja a belföldi InterCitykre a vasúti liberalizáció, emellett szolgáltatásbővítéssel készülnek a versenyre.

Az eddig Csehországban, Szlovákiában és Ausztriában sikeresen terjeszkedő cseh magánvasúti vállalat a 2020. júniusától, napi két vonatpárral jelenik majd meg a magyar piacon, melyek a Déli pályaudvarról indulva Győrön, Mosonmagyaróváron, Bécs Meidlingen és Bécs főpályaudvarán keresztül Brünnbe, majd Prágába tartanak majd. Ezzel a RegioJet a MÁV és az ÖBB közösen üzemeltetett bécsi viszonylatában is versenyhelyzetet teremt, de az összesen napi nyolc Prágába közlekedő magyar, illetve cseh állami EuroCity dolgát is megnehezíti.

A MÁV kommunikációs igazgatója szerint az állami vasúttársaságnak van egy három fő pontból álló javaslatcsomagja, mellyel szerintük versenyképessé tehető a MÁV-Start. A versenyhelyzet jót fog tenni a a RegioJet által használt vonalon is, de az állami vasúttársaságon belül „egyébként is pozitív változások indultak el az utóbbi időben, így emelkedik az utasszám is”.

A versenyre gőzerővel készül a cég, folytatódik a magyar gyártású IC+ vasúti kocsik sorozatgyártása a szolnoki vasúti járműjavítóban, az igazán korszerű modelleknek számító 25 mozdonyt mellé pedig 85 új, modern mozdony beszerzése indulhat meg hamarosan. De 50 milliárdos pályafelújítást is terveznek.


A MÁV balatoni büfékocsija egy béna lépés a jó irányba
Túlvállalt étlap, kisemberekkel kiszúrt munkaszervezés, de nyár végére még valami működőképes dolog is lehet belőle.

Loppert szerint a verseny lényege, hogy az új szolgáltató szolgáltatásbővítéssel jelenik meg, ez pedig a MÁV-ot is újabb szolgáltatások bevezetésére fogja ösztönözni. Például a Balaton Expressz vonatokon idén bemutatkozó étkezőkocsihoz hasonlóan, felmerült, hogy a belföldi InterCity-járatokon is megjelenjenek az étkezők.

https://index.hu/gazdasag/2019/08/0...BuearevSCu_dAV9MolFCGoGlBe30K8ggOFL7-RlMi3TI0
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz
Járművet valamiért átírták mozdonyra...
Tipikus balos színvonal.

IC+ kocsik sokat javultak a kezdeti kissé gagyi CAT alapról hazai alváz + Siemens futóműre való átállással.
Mondjuk brutális mennyi szopás volt vele, mire idáig eljutottak (üléshuzatnak is tűzállónak kell lennie, az utolsó szöget is lopásbiztosra kellett tervezni, stb.).
 
Akárhogy néztem, csak abban az egy darab cikkben írnak mozdonybeszerzésről, a mávcsoport oldalán sincs semmi róla:

https://www.mavcsoport.hu/mav-csoport/beszerzesi-hirdetmenyek/folyamatban

Persze, öregek a Szilik, de máshol se jobb a helyzet, normális karbantartással 4 kocsis IC-ket még 20 évig vígan elhúzgálnak, a Budapest-Záhony, Budapest-Miskolc vonalakon nem sokat módosítana, hogy a jövőben engedélyezett 140 helyett 130-cal menne, máshol még annyival se.
Hagyományos személyvonatok kikopásával úgyis elkezdhetik leépíteni és kannibalizálni a maradék állományt is.
85 mozdonyt fogalmam sincs hol lehetne használni.
 
Akárhogy néztem, csak abban az egy darab cikkben írnak mozdonybeszerzésről, a mávcsoport oldalán sincs semmi róla:

https://www.mavcsoport.hu/mav-csoport/beszerzesi-hirdetmenyek/folyamatban

Persze, öregek a Szilik, de máshol se jobb a helyzet, normális karbantartással 4 kocsis IC-ket még 20 évig vígan elhúzgálnak, a Budapest-Záhony, Budapest-Miskolc vonalakon nem sokat módosítana, hogy a jövőben engedélyezett 140 helyett 130-cal menne, máshol még annyival se.
Hagyományos személyvonatok kikopásával úgyis elkezdhetik leépíteni és kannibalizálni a maradék állományt is.
85 mozdonyt fogalmam sincs hol lehetne használni.
A "kör" IC-knél például, ha majd egyszer valóban engedélyezik - és kész lesz -a 160-as tempót Szajol és Apafa között.

A leendő 160-as sebességű Kelebiáig megépülő vasútvonalra.

Már egyre nehezebben tudják üzemben tartani a Sziliket.

Kell már nagyon az a modern vontatójármű.
 
A "kör" IC-knél például, ha majd egyszer valóban engedélyezik - és kész lesz -a 160-as tempót Szajol és Apafa között.

A leendő 160-as sebességű Kelebiáig megépülő vasútvonalra.

Már egyre nehezebben tudják üzemben tartani a Sziliket.

Kell már nagyon az a modern vontatójármű.

Kör IC 90%-ban még 130-ra sem fog felgyorsulni, ha lesz is 160-as pálya lesz rá 120-as lassújel is pár hónapon belül, mint az egyesre.
+Ha már Stadler-ezünk, akkor lehetne Flirt/Kiss IC is, elaprózással csak drágítjuk a dolgokat.
++Ha már mozdonyt veszünk remélem Vectron lesz, Traxx-ról jót még nem hallottam.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Kör IC 90%-ban még 130-ra sem fog felgyorsulni, ha lesz is 160-as pálya lesz rá 120-as lassújel is pár hónapon belül, mint az egyesre.
+Ha már Stadler-ezünk, akkor lehetne Flirt/Kiss IC is, elaprózással csak drágítjuk a dolgokat.
++Ha már mozdonyt veszünk remélem Vectron lesz, Traxx-ról jót még nem hallottam.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Csak pozitívan ;):)
Az egyesen mégse V43-asokkal adják ki a vonatokat, hiába sok a lassújel.

Igen az jó lenne IC kényelmű Stadler. Vajon eszükbe jutott?? Bizonyára, csak még pletykaszinten sem hallottam, hogy emlegetnék.
 
Már egyre nehezebben tudják üzemben tartani a Sziliket.

A Sziliket? :D:D:D:D
Egyre nehezebben tudnak üzemben tartani bármit, nem csak a Sziliket. Az egész infrastruktúra szét van rohadva.
Én csak egy egyszeri utas vagyok, aki naponta ingázik ezen a bűzös roncskupacon, amit vasútnak próbálnak beállítani, de úgy látom, hogy a végórákat éli.
Se pénz, se humán erőforrás, se felsőbb szintű akarat, hogy érdemben változzon bármi. Az IC+, meg a minimális, egyre csúszó KISS beszerzés még pótcselekvésnek is szánalmas, és eladják PR-ban, hogy majd pár vasúti kocsi, meg tucatnyi motorvonat elhozza a megváltást. És természetesen a balatoni büfékocsi, az a legszebb hangú csengettyű a bolondsipkán XD

Csak még azt a pár évtizedet várja ki mindenki, mire ezeket sikerül üzembe állítani, és akkor minden csudiszép lesz, de komolyan!
Megjavulnak a pályák, a váltók, az épületek, a biztberek, a munkakörülmények, lesz ember, működő jegypénztárak, működő jegyautomaták, talán még takarítás is, akár évente kétszer! :D:D:D

Minden tiszteletem a dolgozóké, akik még próbálják valahogy fenntartani a látszatát a működőképességnek.

Én bő másfél éve végleg felhagytam az IC-zéssel, inkább ismét autóval járok nagyobb távokra, és most azon vagyok, hogy az ingázást is megússzam végre, és örökre búcsút intsek a magyar vasútnak. Nem fog hiányozni.