Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ebben hangzott el.
Nem viccből kerül egy 85 kWh akkupakk nagyságrendileg 10k USD-be. Ha sokba kerül egy termék, ami nem szolgáltatás, hanem valóban gyártani kell és anyagot mozgatni az azt jelenti, hogy sok erőforrást használt fel hozzá. És mivel ma a világ nagyrészt fosszilis üzemanyagon él...

Egyébként attól még, hogy valami drága, nem feltétlenül szennyezőbb a gyártása, mint egy olcsóbb terméknek.
Mindennek az árát a kereslet-kínálat határozza meg, és nem az, hogy mennyire szennyező az előállítása. Vagyis, ok, mostanában kezd az is árdrágító tényező lenni, a CO2 kvóta és a különféle környezetvédelmi adók miatt.
Na de nem az a fő drágító tényező.
Pl. egy Iphone legyártása 10-szer károsabb, mint egy noname kínai telefoné? Már miért lenne? A kínai munkások kevesebbet finganak, mint az amerikai marketingesek?

Vagy egy konkrétabb példa: egy akkumulátor jelentős mennyiségű műanyagalkatrészt tartalmaz. Mi pl. ilyeneket gyártunk, ráadásul jó borsos ára van egy-egy kis biszbasznak. Mit gondolsz, ha műanyagvödröt gyártanánk ami százszor olcsóbb, akkor kevesebb CO2 kibocsátása lenne a gyárnak? Hát nem, pont ugyanúgy áramot és műanyagot használnánk, csak sokkal kevesebb mérnök és minőségellenőr dolgozna, meg nem kellene megfelelni kismillió szabványnak és előírásnak.
 
Egyébként attól még, hogy valami drága, nem feltétlenül szennyezőbb a gyártása, mint egy olcsóbb terméknek.
Mindennek az árát a kereslet-kínálat határozza meg, és nem az, hogy mennyire szennyező az előállítása. Vagyis, ok, mostanában kezd az is árdrágító tényező lenni, a CO2 kvóta és a különféle környezetvédelmi adók miatt.
Na de nem az a fő drágító tényező.
Pl. egy Iphone legyártása 10-szer károsabb, mint egy noname kínai telefoné? Már miért lenne? A kínai munkások kevesebbet finganak, mint az amerikai marketingesek?

Vagy egy konkrétabb példa: egy akkumulátor jelentős mennyiségű műanyagalkatrészt tartalmaz. Mi pl. ilyeneket gyártunk, ráadásul jó borsos ára van egy-egy kis biszbasznak. Mit gondolsz, ha műanyagvödröt gyártanánk ami százszor olcsóbb, akkor kevesebb CO2 kibocsátása lenne a gyárnak? Hát nem, pont ugyanúgy áramot és műanyagot használnánk, csak sokkal kevesebb mérnök és minőségellenőr dolgozna, meg nem kellene megfelelni kismillió szabványnak és előírásnak.
Nézd meg a legolcsóbb akksik árát kWh-ra fajlagosítva és képedj el. Ennyi. A legolcsóbbhoz képest az ájfónt meg akkor be tudod lőni, hogy mit adnak el neked.
 
Hány európai akkugyártót tudsz felsorolni?

SDI, SK innovation, LG, BYD mind itt gyártanak és jelentős mértékben fejlesztenek is.
Autóiparban meg az EU világvezető, ami autót itt veszünk az szinte mind itt készült.
Vagyis a jövőben nem csak az autót fogjuk Európában gyártani, hanem az üzemanyagot is.
Ellenben az EU-nak mennyi olaja is van?
 
A logikád szerint a Suzuki, Audi és Mercedes magyar autógyártók.

Amíg itt gyártanak, addig japán és német származású de magyar autógyárak. Az a gyár, ami Magyarországon van már akár évtizedek óta, több ezer vagy tízezer magyarnak ad megélhetést, mitől lenne kevésbbé magyar, mint pl. a MOL?
Mert kiviszi a profitot? Dehát könyörgöm, annak a pénznek egy kis részét viszi ki, amit eleve 90+%-ban külföldről hozott be. Ha úgy tetszik, akkor a saját termékeinknek csinál külföldi piacot valamennyi részesedésért cserébe.
Persze egy Tesco vagy Lidl-ért (amik tényleg a mi pénzünket viszik ki) nem sajnálkozok, ha eltakarodik és jön helyette egy HASONLÓ vagy JOBB színvonalú magyar. De csak azután, hogy van nála jobb vagy legalább hasonlóan jó magyar!
 
6 éve bővítették a nyíregyházi Lego gyárat, a Dániából hozták át a gyártósorokat, ezzel véget is ért a Lego dániai gyártása, amit veszel "kínai", "mexikói" vagy "magyar"...
Az bővítéshez munkaerőt toborzó haverom elmondása alapján meglehetősen prózai oka volt a költözésnek: a magyar munkás fizetése akkoriban ~300 euró volt havonta, egy dáné 1400, ráadásul munkahely teremtés miatt 5 évig adókedvezményt is kaptak, így több profitot tudnak hazavinni.
Ettől még ugyanúgy Dán cég maradtak, ugyanúgy kivisznek minden fillér profitot, mimt minden más cég, beleértve a most terjeszkedő távol-keleti akkugyártókat.

SK mérnökei pl. turistavizummal járnak Komáromba felügyelni az építkezést, nem akar egyikük se hosszú távon itt maradni a rabszolgák között.
 
6 éve bővítették a nyíregyházi Lego gyárat, a Dániából hozták át a gyártósorokat, ezzel véget is ért a Lego dániai gyártása, amit veszel "kínai", "mexikói" vagy "magyar"...
Az bővítéshez munkaerőt toborzó haverom elmondása alapján meglehetősen prózai oka volt a költözésnek: a magyar munkás fizetése akkoriban ~300 euró volt havonta, egy dáné 1400, ráadásul munkahely teremtés miatt 5 évig adókedvezményt is kaptak, így több profitot tudnak hazavinni.
Ettől még ugyanúgy Dán cég maradtak, ugyanúgy kivisznek minden fillér profitot, mimt minden más cég, beleértve a most terjeszkedő távol-keleti akkugyártókat.

SK mérnökei pl. turistavizummal járnak Komáromba felügyelni az építkezést, nem akar egyikük se hosszú távon itt maradni a rabszolgák között.
Most mennyi? Akkor még kaptak ennyire olcsó munkaerőt?
 
Most mennyi? Akkor még kaptak ennyire olcsó munkaerőt?

5 éve elköltöztem Dunántúlra, gondolom még mindig minimálbért adnak (mikor eljöttem a 2000-es faluban 240-en voltak közmunkán, ez lecsökkent 80 főre).

Anno én is voltam állásinterjún, elvárták volna, hogy diákmunkásként adjak nemzetközi IT supportot, műszakba járva, a munkaviszony csak addig élt volna amíg diák vagyok. Ez akkoriban bevett szokás volt minden irodista munkánál náluk, kisebb főnököknél is inkább kifizették a tandíjat, hogy fenntartsanak valamilyen hallgatói jogviszonyt...
 
Nem nagyon értek ezekhez a dolgokhoz. Egyet mondjatok meg: lakótelepen lakom most Pesten. Elég sokat autózok, vegyes használatban... A környéken nincs töltő... Mit vegyek? Benzin? Dízel? Szemezek egy RAV4 hibridddel... Töltőset nem akarok.. Mondjátok meg a tutit... :)
 
Nem nagyon értek ezekhez a dolgokhoz. Egyet mondjatok meg: lakótelepen lakom most Pesten. Elég sokat autózok, vegyes használatban... A környéken nincs töltő... Mit vegyek? Benzin? Dízel? Szemezek egy RAV4 hibridddel... Töltőset nem akarok.. Mondjátok meg a tutit... :)

Megválaszoltad a saját kérdésedet :-)
 
Nem nagyon értek ezekhez a dolgokhoz. Egyet mondjatok meg: lakótelepen lakom most Pesten. Elég sokat autózok, vegyes használatban... A környéken nincs töltő... Mit vegyek? Benzin? Dízel? Szemezek egy RAV4 hibridddel... Töltőset nem akarok.. Mondjátok meg a tutit... :)
Szevasz, anyiért már kapsz egy Type R-t. Pesten a lehető legkissebb kocsi, a legerősebb ma kapható motorral. Ha a minőség és a megbízhatóság is érdekel, akkor valamelyik Mazda szívóbenzinest érdemes megvenni, az még az árát is tartani fogja.
 
  • Tetszik
Reactions: Littlejohn
6 éve bővítették a nyíregyházi Lego gyárat, a Dániából hozták át a gyártósorokat, ezzel véget is ért a Lego dániai gyártása, amit veszel "kínai", "mexikói" vagy "magyar"...
Az bővítéshez munkaerőt toborzó haverom elmondása alapján meglehetősen prózai oka volt a költözésnek: a magyar munkás fizetése akkoriban ~300 euró volt havonta, egy dáné 1400, ráadásul munkahely teremtés miatt 5 évig adókedvezményt is kaptak, így több profitot tudnak hazavinni.
Ettől még ugyanúgy Dán cég maradtak, ugyanúgy kivisznek minden fillér profitot, mimt minden más cég, beleértve a most terjeszkedő távol-keleti akkugyártókat.

SK mérnökei pl. turistavizummal járnak Komáromba felügyelni az építkezést, nem akar egyikük se hosszú távon itt maradni a rabszolgák között.

Magyarországon fizeti a munkásokat, itt fizet mindenféle számlát (áram, víz, csatorna, utaztatás, különféle szolgáltatások, stb.), a nyersanyagokat valószínűleg magyar cégektől veszi (náluk is munkahelyeket teremt). 5 év után meg itt fizeti az adót is.
Aztán meg ami profitot kivisz az országból (mint mondtam, eleve abból a pénzből visz ki valamennyit, amit más országokból hozott be) az meg valószínűleg valami adóparadicsomban landol vagy fizeti belőle a Dániában maradt fejlesztőket, tervezőket, marketingeseket, míg azokat is át nem viszi máshova, pl. akár ide is.

SK: ismerek pár koreai céget, mindegyikben szokott lenni pár koreai is a felsővezetésben, akik hosszú évekig itt vannak, sőt néha itt is telepednek aztán le.

Egyébként mi a baj azzal, hogy idejön egy cég és akár minimálbérért is dolgoztat?
Felszívja a munkaerőt, aztán mikor már sok cég van az országban és nincs honnan szabad munkaerőt felvenni, elkezdenek emelni, mint ahogy már jópár éve teszik.
Ha meg a munkások képzik is magukat, akkor egyre több munkafolyamatot idehoznak, még a K+F-et is. Amelyik meg filléreskedik és nem emel, az majd szépen bezár és tovább megy. De addig is minket gazdagítanak.
 
A 800-voltos technológia állandóan magas teljesítmény leadását teszi lehetővé, csökkenti az újratöltési időket és a jármű tömegét is.

És mi a hátránya?

Nem vagyok erősáramú szakember (se), de gondolom a szigetelési/átütési illetve az EM árnyékolási feladatok is hatványozódnak (valami olyan rémlik, hogy 2V/mikroszekundumnál meredekebb feszültségváltozásnál már kötelező az EM zajszűrés. Már a 300...500V-on dolgozó hibrideknél is a vezetékezés szigetelése általában kétrétegű, közötte árnyékolás (meg pilot vonalak). Meg gondolom a feszültségelőállításnak (800V DC-ről van szó) is vannak gondkai. Nem tudom (ezt se) hogy a ma alkalmazott IGBT-k meddig bírják?
 
  • Tetszik
Reactions: bartinieffektus