Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

Leszamitva persze hogy jelenleg már nem nagyon árulnak olyan kocsit, amelyben gyalogosfelismerő rendszer nincsen.

Magyarán az unalomig ismételt statisztika alapján, arra készülni ami belátható időn belül (nem 15 év mulva) már túlhaladott lesz és magától megoldódik, és egyébként sosem volt jelentős objektív probléma (zerbrán gázolás), teljesen felesleges.
 
Hiába ismeri fel a gyalogost, ha a kocsi túlzott sebessége miatt az már féktávon belül van.

Nem nagyon érted szerintem hogy működik a rendszer, amint felismeri a gyalogost, a jármű magától allora fékez. Emberrel ellentétben nincs nagyon olyan, hogy féktávon belül észlel (kivéve gondolom ha valami teljesen extrém sebességgel közelíti a zebrát. Shit happens)

A gyakorlatban pedig nagyon jól működnek már ezek a rendszerek.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Öhm. A vásárlók mindegyike olyan kocsit vásárol, amely megfelel az EU szabályoknak / szabványoknak.

1 hete hoztam haza, a gyártó egyetlen autójában sincs gyalogosfelismerő rendszer, mivel az csak 3 év múlva lesz kötelező, de még abban az évben is minimum fél évig raktárkisöprés lesz.
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz
Nem nagyon érted szerintem hogy működik a rendszer, amint felismeri a gyalogost, a jármű magától allora fékez. Emberrel ellentétben nincs nagyon olyan, hogy féktávon belül észlel (kivéve gondolom ha valami teljesen extrém sebességgel közelíti a zebrát. Shit happens)

A gyakorlatban pedig nagyon jól működnek már ezek a rendszerek.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Értem hogy működik, de amit te beraktál az nem az utcai gyakorlat, hanem csak egy teszt. 20-60km/ó sebesség KÖZÖTTI teszt, azaz lehet hogy az autók csak 25-el mentek, még lakott területen se ez a jellemző. A másik: a szóló gyalogost felismeri, OK. Akkor is felismeri, ha összefüggő tömegben mennek előtte keresztbe?!! A másik:

"Leszamitva persze hogy jelenleg már nem nagyon árulnak olyan kocsit, amelyben gyalogosfelismerő rendszer nincsen."
Akkor szerintem nem ártana elmenned néhány használt-autó kereskedésbe, és ellenőrizned az elméletedet. A mai magyar autó-vásárló jelentős része még mindig innen szerzi be az autóját, vagyis az "új" kocsi nekik csak egy másik, kevésbé öreg és használt autó mint a régi 25-30 éves kocsija (jellemző, a 25 éves Astrámat aminek egy hét múlva lejárt a műszakija alig 1,5 óra alatt adtam el). Szóval messze még a kánaán sajnos ...
 
1 hete hoztam haza, a gyártó egyetlen autójában sincs gyalogosfelismerő rendszer, mivel az csak 3 év múlva lesz kötelező, de még abban az évben is minimum fél évig raktárkisöprés lesz.

Másképp nézve - jelenleg az új autók nem elhanyagolható részében már most van, 3-4 év múlva pedig a budget kategóriában is 100% lesz az elterjedés. Megjegyzem, a kb 10 éve a passzív gyalogosvedelmi berendezések mostanra már teljesen elterjedtek.

Statisztikailag közlekedési balesetekben tavaly kb 500 halálos és 5000 súlyos sérüléssel járó áldozat volt országosan. EU statisztikák alapján az áldozatainak nagy része (88%) Európában eleve nem is gyalogos, így ennek a 12%-on belül (cc. 50/500 halálos / súlyos sérüléses gyalogos áldozat) erdemes tovább bontani hogy hány történt lámpás zebránál, és ebből hánynál volt a gyalogos a húnyó.. innen már sejthető, hogy mennyire valós illetve mennyire álproblémáról beszélünk.
 
Leszamitva persze hogy jelenleg már nem nagyon árulnak olyan kocsit, amelyben gyalogosfelismerő rendszer nincsen.

Magyarán az unalomig ismételt statisztika alapján, arra készülni ami belátható időn belül (nem 15 év mulva) már túlhaladott lesz és magától megoldódik, és egyébként sosem volt jelentős objektív probléma (zerbrán gázolás), teljesen felesleges.
https://zoom.hu/hir/2018/08/17/evente-egy-kisebb-magyar-falu-lakossagat-gazoljak-el-a-zebran/

Sosem volt gond...? Pislogok...
És ebben nincs benne az, hogy hányszor van majdnem eset, amit csak a szerencse és a gyalogos reflexei mentenek meg, nem azért, mert a sofőrök szabálykövetőek lennének. Az úton közlekedők többségének a zebra csak az aszfaltrajz verseny dekorációs eleme.

A "legviccesebb" az, amikor kerékpárosként szabályosan megállok, majd mögöttem dudál az Isten barma, hogy miért álltam meg és nekiállt kikerülni és majdnem elütött egy gyalogost. Na ott kedvem lett volna a 2,5 kilós láncommal kezelésbe venni kezét lábát, hogy egy ideig ne üljön volán mögé a büdös parasztja...

Az is érdekes statisztika lenne, hogy pl. a férfi vezetők igen nagy része tapasztalatom szerint kb. a jó nőknek és esetleg kisgyereknek áll meg, de egyébként többség szarik bele. A Budafoki úton kb. születni kell a túloldalra. Egy idő után inkább már nem számoltam azon eseteket, amikor a külső sávban levő sofőr megállt, a belsőben meg nem. Még csak nem is lassítanak. Akkor sem, amikor integettem neki és mutogattam a zebrára. Ilyen mentalitás mellett nem kell? Bocs, nem értek egyet...


A piros lámpán áthajtás a főváros egyes pontjain napi és tömeges rutin, Ezt nem úgy értem, hogy órákat vársz néhány helyen, hanem reggel kimész és azt számolod, hogy hány lámpaváltás lesz, ahol talán nem hajt bele egynél több jármű a full pirosba vagy egyáltalán.

Nem értem, hogy mit szaroznak traffipaxszal meg mással. Kiáll két rendőr a sarokra egyik kameráz, a másik 100-200 méter után kiinti a delikvenseket. Egy ilyen eset 50k bünti tudtommal. Mindenkihez olyan nyelven kell beszélni, amit megért. Ha csak ebből ért a társadalom, akkor sajnálatos, de ez van. Aztán majd elgondolkozik talán, hogy mennyibe kerül az autózás úgy, hogy bizonyos szokásokkal párosul. A Soroksári-Haller sarkán kb. 1 óra könnyű munka lenne kiszabni kb. 1 misi büntetést. Ennél jobb befektetés kevés lenne, a rendőr órabérekkel számolva. És itt mérni sem kell sebességet. Látod, hogy piros, belehajt, bünti. Nincs vita.
Volt olyan, hogy 2 sávon három autó és egy motor zúgott át. Az egyik "legszebb", amikor a 23-as busz még a zebra előtt járt, amikor már zöld volt a gyalogosoknak, és a busz seggébe tapadva még egy autó is ment úgy laza 70-es tempóval úgy 2 méterre. Piroson áthajtás + követési távolság megszegése.

Ennek az egész viselkedésnek az a kimenete, hogy ma sok gyalogos megköszöni, ha az vezetők átengedik a zebrán megadva számára a KÖTELEZŐ elsőbbséget. Kemény...

Szóval ma ott tartunk, hogy a "hogyan találsz durván szabálysértő gépjárművel közlekedőt"* az utakon kérdésre a válasz az ma sok helyen, hogy "könnyen és találomra". Ez ma a morál az utakon. Amióta hirtelen megint sok embernek lett pénze autókázni azóta kb. kőként állt bele a morál a földbe. 2011-13 között, amikor sokkal kisebb forgalom volt, akkor sokkal előzékenyebbek voltak. Ma ennek szinte szikrányi nyoma sem maradt. Szabályok nem számítanak, de úgy véli, hogy ÉNÉNÉNÉN 5 méter előnyt tud szerezni.

*Alig várom majd, amikor jön majd a "bezzeg a bringások" rigmus. Igen, ott is vannak donorbringások, akiket képtelen vagyok megérteni. Belehajt a pirosba, hogy nyerjen 5 sec előnyt aztán 100 méter múlva utolérem, mert nem teker gyorsan. Igazából semmit nem nyert vele. A csúcs eddig az a kerékpáros futár volt, aki az Astoriánál a Kiskörúton este 6 hétköznap átment a piroson a dugóban.
 
Másképp nézve - jelenleg az új autók nem elhanyagolható részében már most van, 3-4 év múlva pedig a budget kategóriában is 100% lesz az elterjedés.

Ma még elhanyagolható részében van, asszem a Subaru az egyetlen amelyiknek majdnem a teljes járműparkja fel van vele szerelve (kivéve BRZ, de annak csak a motorja Subaru).
 

Az a baj, hogy bután pislogsz.

Egy statisztikailag igazolhatóan jelentéktelen (5% körüli) baleset típusból próbálsz elefántot csinálni, egy Blikk cikk, valamint a saját örökbecsű és univerzális igazságtartalmú budafoki úti egyelemes mintád alapján.

A militáns budapesti biciklis szubkultúra jellegzetes acsarkodása, meg a világpusztító 2,5 kilós biciklisláncod pedig leginkább komikus. Nálad kicsit régebben és nem csak napi 2 útvonalon (Haller - Budafoki, ami elég pronyó környék) közlekedem, és nem csak itthon.

A magyar közlekedési kultúra összehasonlításban nem rossz, leszámítva egy két nagyon szarul, vagy nagyon parasztul vezetőt, az elsőbbséget általában megadják, zebrán is, bár az elég vegyes mert sokszor lathatoan a gyalogosról se lehet eldönteni, hogy mi a francot akar, lathatoan maga sem tudja. És igen, ez gyalogosként közlekedve még idegesítőbb, láthatóan egyre alacsonyabb a népesség színvonala.

Vezetőkből is általában azokkal van a baj, aki vagy nagyon fiatal / bajor típust vezető boyracer, vagy a nem a sajátját ütő-rúgó cégautós paraszt, esetleg ennek a pronyó változata kisteherautóval. Biciklis - robogós ugyanezt képezi le, csak annyival rosszabb hogy jellemzően nem csak leszarja, hanem eleve nem is tudja a szabályokat. Ránézésre ott is meg lehet mondani hogy mióta közlekedik, ha profi biciklis akkor altalaban vele sincsen semmivel több baj, mint egy motorossal (magyarán semmi, azon túl hogy folyton figyelni kell rá ahogy jobbról balra cikázik körülötted).
 
  • Tetszik
Reactions: bartinieffektus
Ma még elhanyagolható részében van, asszem a Subaru az egyetlen amelyiknek majdnem a teljes járműparkja fel van vele szerelve (kivéve BRZ, de annak csak a motorja Subaru).

+ Honda, Toyota.

Németeket nem ismerem mélyebben, rendelhetőnek ott is biztos rendelhető, de vmi alap közlekedésbiztonsági csomag ott is van.

Igazából mindegy is, mert az elterjedése már megindult, éd nem 3 év mulva fog mindenki fejet kapirgálni hogy huuu most már kell, ahogyan az EURO kibocsátási határértékeknek sem az utolsó pillanatban feleltek meg a gyartok, hanem 1-2 évvel előtte.

Maga a beépítés amúgy nem nagy cucc, altalaban egy radart kombinal egy kamerával, ha ez már benne van más vezetéstámogatási rendszerhez, és már ki lett fejlesztve, gyakorlatilag egy üzleti döntés kérdése hogy belekerüljön-e a goodie minden kocsiba vagy ne.. ugyanezek a rendszerekhez hasonlók már 10-12 éve is léteztek, csak akkor még a luxus kategoria privilégiuma volt, ahogyan nagyon régen a szervókormány is.. mint sok minden más, a fejlesztés idokozben lecsorgott a teljesen átlagos kocsikba is.

Nyilván a budget kategória, ahol a gyártónak minden költség sokkal jobban számít, mert volumenen van a haszon, az utolsó pillanatig fogja húzni (egyébként akkor lesz majd best buy, amikor közelgő határidő miatt jönnek a kisöprési kedvezmények ;) )
 
Az a baj, hogy bután pislogsz.

Egy statisztikailag igazolhatóan jelentéktelen (5% körüli) baleset típusból próbálsz elefántot csinálni, egy Blikk cikk, valamint a saját örökbecsű és univerzális igazságtartalmú budafoki úti egyelemes mintád alapján.

A militáns budapesti biciklis szubkultúra jellegzetes acsarkodása, meg a világpusztító 2,5 kilós biciklisláncod pedig leginkább komikus. Nálad kicsit régebben és nem csak napi 2 útvonalon (Haller - Budafoki, ami elég pronyó környék) közlekedem, és nem csak itthon.

A magyar közlekedési kultúra összehasonlításban nem rossz, leszámítva egy két nagyon szarul, vagy nagyon parasztul vezetőt, az elsőbbséget általában megadják, zebrán is, bár az elég vegyes mert sokszor lathatoan a gyalogosról se lehet eldönteni, hogy mi a francot akar, lathatoan maga sem tudja. És igen, ez gyalogosként közlekedve még idegesítőbb, láthatóan egyre alacsonyabb a népesség színvonala.

Vezetőkből is általában azokkal van a baj, aki vagy nagyon fiatal / bajor típust vezető boyracer, vagy a nem a sajátját ütő-rúgó cégautós paraszt, esetleg ennek a pronyó változata kisteherautóval. Biciklis - robogós ugyanezt képezi le, csak annyival rosszabb hogy jellemzően nem csak leszarja, hanem eleve nem is tudja a szabályokat. Ránézésre ott is meg lehet mondani hogy mióta közlekedik, ha profi biciklis akkor altalaban vele sincsen semmivel több baj, mint egy motorossal (magyarán semmi, azon túl hogy folyton figyelni kell rá ahogy jobbról balra cikázik körülötted).
Látom a statisztika kurvára nem erősséged...
  1. Mivel az gépjárművek legtöbbször gépjárművel kerülnek kapcsolatba és mert saját magától is képes kinyírni magát a sok "képzett sofőr" ezért naná, hogy a baleseti statisztikában nem a zebrán gázolás a többség, mert eleve kisebb a számszerű esély.
  2. A nem zebrán gázolásos eseteket is külön veszik.
  3. A lámpa nélküli gyalogátkelőhelyek nagy forgalmú utaknál a veszélyesek, azokat kellene összehasonlítani.
Így nézzed.

A boyracer dumától is a falnak megyek. A szabályszegő vezetők többségénél pl. mobil figyel a kezében. Eszméletlen, hogy mennyi női vezető pofázik egyik kezében tartott telefonnal és próbál meg vezetni. Kb. fogalmuk sincs, hogy mit csinálnak. Mondjuk a telefonáló férfiak sem sokkal jobbak.
 
A boyracer dumától is a falnak megyek. A szabályszegő vezetők többségénél pl. mobil figyel a kezében. Eszméletlen, hogy mennyi női vezető pofázik egyik kezében tartott telefonnal és próbál meg vezetni. Kb. fogalmuk sincs, hogy mit csinálnak. Mondjuk a telefonáló férfiak sem sokkal jobbak.

Pofázik??? Múlt héten azért gázolt a ribanc, mert Messenger-en egy csöcsdudorítós képet próbált lőni vezetés közben a pasijának!
 
Az a baj, hogy bután pislogsz.

Egy statisztikailag igazolhatóan jelentéktelen (5% körüli) baleset típusból próbálsz elefántot csinálni, egy Blikk cikk, valamint a saját örökbecsű és univerzális igazságtartalmú budafoki úti egyelemes mintád alapján.

A militáns budapesti biciklis szubkultúra jellegzetes acsarkodása, meg a világpusztító 2,5 kilós biciklisláncod pedig leginkább komikus. Nálad kicsit régebben és nem csak napi 2 útvonalon (Haller - Budafoki, ami elég pronyó környék) közlekedem, és nem csak itthon.

A magyar közlekedési kultúra összehasonlításban nem rossz, leszámítva egy két nagyon szarul, vagy nagyon parasztul vezetőt, az elsőbbséget általában megadják, zebrán is, bár az elég vegyes mert sokszor lathatoan a gyalogosról se lehet eldönteni, hogy mi a francot akar, lathatoan maga sem tudja. És igen, ez gyalogosként közlekedve még idegesítőbb, láthatóan egyre alacsonyabb a népesség színvonala.

Vezetőkből is általában azokkal van a baj, aki vagy nagyon fiatal / bajor típust vezető boyracer, vagy a nem a sajátját ütő-rúgó cégautós paraszt, esetleg ennek a pronyó változata kisteherautóval. Biciklis - robogós ugyanezt képezi le, csak annyival rosszabb hogy jellemzően nem csak leszarja, hanem eleve nem is tudja a szabályokat. Ránézésre ott is meg lehet mondani hogy mióta közlekedik, ha profi biciklis akkor altalaban vele sincsen semmivel több baj, mint egy motorossal (magyarán semmi, azon túl hogy folyton figyelni kell rá ahogy jobbról balra cikázik körülötted).
Nincsen igazad, a leggyakoribb gyalogos baleseti hely a kereszteződésben, zebrán gázolás, és a 4. leggyakoribb hely a zebrán gázolás nem kereszteződésben.
https://www.ksh.hu/docs/hun/xftp/idoszaki/baleset/baleset15.pdf
És sajnos ez a baleset-típus folyamatosan nő ha jól tudom...

A Toyotánál Magyarországon nincsen gyalogos érzékelés a következő modellek Safety Sense csomagjában:
Aygo
Yaris
Auris
Corolla
Prius
Land Cruiser
Hilux
Igazából rövidebb amiben van:
Toyota HCR
RAV4
 
Pofázik??? Múlt héten azért gázolt a ribanc, mert Messenger-en egy csöcsdudorítós képet próbált lőni vezetés közben a pasijának!
Talán tavaly volt, hogy megyek normál tempóban a hetesen mikor az előttem lévő kocsi annyira elkezdett limbózni, mint kb ahogy a vidéki részegek másznak haza a kocsmából hajnalban. Na ilyen esetben ajánlott a legrövidebb időn belül megelőzni az ilyen kreténeket, mert inkább fizetek a policájnak szerelmes csomagot, minthogy csattanás után a kórháztól kezdve egy új kocsiig minden mást kelljen. Lényeg, hogy mily meglepő módon persze a klasszik plázaribanc pályán 130-as tempónál végig messengerezett a telefonján és az út/sávok/felfestés kb dísznek volt ott mellette. Az ilyeneknél tényleg az a megoldás, hogy instant elvenni a jogsit mert ennyire agyhalott, felelősségtelen barmok üljenek csak utasként be valaki mellé mint a kormány mögé. Nem igaz, hogy nem lehetne azt a kurva telefont lerakni legalább arra az időre amíg vezet az ember. Ha nagyon sürgős dolga van (amit kétlek mert a csöcsös kacsaszáj szelfit máshol is el lehet lőni) akkor álljon meg a legközelebbi megállóban/benzinkúton/klozetnál és intézze el de ne menet közben. Sajnos nekem is van olyan ismerősöm aki insta sztorit a kormány mögül felvéve rakta ki persze menetben és az ilyennek a kezét tudnám letörni, hogy ennyire felelősségtelen kretén állat...