Hadgyakorlatok magyar részvétellel (Magyarországon és külföldön)

Hát hogy a jóistenbe ment össze ennyi teherautó? Normálisak ezek? Egyszer voltam ilyen konvojban, 25-30 vagy hány méter térközt kellett tartani, 12 óra alatt értünk le Tatárol Kalocsa mellé. Egy siralom volt, de a sok hülye sorkatona meg a tragacs Uralok, Gazok,Csepelek megcsinálták baleset nélkül. Erre itt vannak a szuper Rábák, azzal a szuper fülkével,szuper fékkel és puff ott egy halott, meg fél tucat legyalázott jármű. Kérdés már csak az,vajon a sérült és az elhunyt hol utazott , fülkében vagy platón? Sanszosan fülkében. Na ezért törlik remélem a konvoj parancsnokát a szaknévsorból. Ha még kettő összemegy jól van, balfax a sofőr. De 6? 6??? Ehh, szamaras szekeret ezeknek nem új technikát...
Meg remélem megszűnik a kujtorgás az Alföld aljáról a Dunántúl tetejébe minden hülyeségért. Hát nem elég nagy a puszta? Ott nem tudnak harcolászni?
De lehurrognak hogy én vagyok a hülye ha azt mondom abszurd 2020-ban hogy az Alföldre buszoztatják a tömegeket naponta éves üzemorvosi vizsgálatra, mert az tök jó buli, meg így okos. Hát most lehet sajnálkozó leveleket írogattatni a titkárnőkkel a megboldogult családjának. Még jó hogy nem 6 busz volt.
És 20 év alatt mennyut változott a járműforgalom te ökörállat te..
 
És 20 év alatt mennyut változott a járműforgalom te ökörállat te..
Na mennyit? Felvezetéssel mentek akár rendőr akár katonai? Sanszos hogy igen. Volt civil köztük? Nem mert katonai 6 teherautó ment össze. Szóval akkor mi köze ehhez a járműforgalomnak? Vagy akkor manapság már veszélyesebb közlekedni a szavaidból kiindulva az ilyen katonai kirándulásoknak? Akkor miért kell kitenni feleslegesen veszélynek embereket? Szóval akkor még mindig jó ötlet a pusztába buszozni hajnalban hogy megmérje egy doki a vérnyomásod? Vagy bújócskázzon a bokorban 200 ember? Nem tudom ez a kép az-e de gyanítom igen.
katonai-konvoj-baleset-M7-fb.jpg
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Egyszer volt szerencsém élőben látni egy 4-es karambolt amikor pont egy felüljárón álltam. Úgy történt, hogy az első valamiért erősen lassított, kettő mögötte simán meg tudott állni, de utánuk jött egy nagyobb sebességgel és a kettőt neki tolta annak amelyik elől fékezett. Szerintem itt is valahogy így történhetett, az utolsó nem figyelt és belehajtott az előtte lévőbe, aztán aki a szendvics közepén van az nem tehet semmit, hiába tapossa a féket, neki fog menni, nekitolják annak aki előtte van. Hamar meg van a tömegkarambol.

Nyugodjon békében az elhunyt katona!
 
Na mennyit? Felvezetéssel mentek akár rendőr akár katonai? Sanszos hogy igen. Volt civil köztük? Nem mert katonai 6 teherautó ment össze. Szóval akkor mi köze ehhez a járműforgalomnak? Vagy akkor manapság már veszélyesebb közlekedni a szavaidból kiindulva az ilyen katonai kirándulásoknak? Akkor miért kell kitenni feleslegesen veszélynek embereket? Szóval akkor még mindig jó ötlet a pusztába buszozni hajnalban hogy megmérje egy doki a vérnyomásod? Vagy bújócskázzon a bokorban 200 ember? Nem tudom ez a kép az-e de gyanítom igen.
katonai-konvoj-baleset-M7-fb.jpg
Elég sok az oszlopba bevágó civil kocsi, ekkora oszlopnak pedig nem szokott felvezetése lenni. A járműforgalom és annak sebessége többszöröse a 20 évvel ezelőttinek, de főleg a kamionforgalomnak, mondtam már párszor hogy a majd 30 éves "tapasztalataid" a nagy büdös semmivel egyenlők mára. Valószínűleg hibáztak is a távközökkel.. De elég egy hülye román kamionos, aki előzi a konvojt és bevág elé, (láttam olyat is nem egyszer, hogy közé mentek be) hogy megtörténjen a baj. Amúgy teherszállító konvoj volt, keresztbe az országon nincs platózás csak ha semmi más jármű nem elérhető.
 
Ezt mond el a halott srác hozzátartozóinak is. Arra hogy összemegy 6 műszakilag rendben levő (mert rendben kell lennie indulás előtt nem?) katonai teherautó 1 konvojban arra mégis milyen magyarázat kell? A parancsnok a felelős az egész konvojért. Azért ő vezeti mert elvileg ki van okosítva rá hogy hogyan kell közlekedniük. A wc-s néni lehet nincs rá kiokosítva,de az is tudja mondani a rádióban hogy gyerekek,nagyobb térközt hagyjatok, vagy ne lépjétek túl a konvojnak előírt sebességet.

Boszniában egyszer ültem egy konvojban ahol 4 kocsink ment össze.
Mind rendben volt műszakilag. Csak egyrészt a bosnyák sofőrök közlekedési morálja elég érdekes.
Másrészt a 4 sofőrből 3 úgy lett kint sofőr,hogy évekkel elötte megszerezték a jogsit, nem vezettek. De kintre sofőr beót kaptakak, így 0 tapasztalattal lettek sofőrök.
Nem mondom, hogy nem hibáztak, mert nem tartottak rendes köv. távot.
De sajnos rutint csak úgy szerezhetnek ha vezetnek. Ez a laktanyában ülve a kezükön nem megy.

Ugyanabban a félévben egy uralunk felborult a hegyekben. Elment a fék hegyről lefelé menet. Úgy szedtük ki a sofőrt, és a kocsipkt.
A kocsit elötte egy héttel szervízelték magyarországról jött szerelők.

De ahogy ruszkik haza írta akár az is lehet, hogy az utolsó nem tartott távot, és ő tolta össze a gépeket.
Lemaradt,gyorsított,a többi valamiért megállt hírtelen.

Erre írtam, hogy nem tudhatjuk, és látatlanba a pkt hibáztatni nem biztos, hogy okos.

Ki kell vizsgálni és levonni a következtetéseket. Pl be voltak e kötve?, én teherautón a legritkább esetben látok bekötött sofőrt.
Uralba tán nincs is.
Amibe volt, ha esetleg nem használták az ne a konvoj pk felelősége legyen.
Platón utaztak e?
Mivel nem tudjuk merész ítélkezni.

De a baleseteket nem lehet 100%ig elkerülni.
 
Ne egyással foglalkozzatok, mert kurvára nem kellene. A balesetben csak katonai autó ütközött, NEM volt bevágó civil autó. A legnagyobb felelőssége az út kialakításának van, hiába M 7 !!!!! Egy olyan csomópontnál történt, ahol egy körforgalom miatt rendszeresek a balhék az M 7-en. A kihajtó a Sóstói ipari park felé tart. Itt egyetlen egy sávos körforgalom vezet be egy több 1000 melóst foglalkoztató ipari parkba, amit még súlyosbít az ugyan itt lévő legnagyobb dunántúli Auchan áruház. Amennyiben valaki az M 7-en reggel 8-10, délután 4-6 óra között jár, és Budapest felől megy a Blatonra, azt fogja látni hogy az M 7-től 2-300 méterre található körfogalomtól a várakozó oszlop vége vagy 2-300m-re belelóg az M 7-be, és a lekanyarodó sáv sem ilyen hosszú. Az a csomópont HORROR, rendszeres súlyos balesetekkel. A Fehérváriak kb 4 éve rendszeresen reklamálnak, mert ennyire szar és veszélyes az a csomópont. Ígéret van, megoldás LÓFASZ !!!!
- ha aki hibázott, akkor esetleg az útvonal tervezője, akiennek a csomópontnak a veszélyességével nem volt tisztában, egy Hódmezőről érkező "eyszerű" sofőrnek NEM kötelessége tudni...
- a balfasz állami és tehetetlen közút kezelő meg nem tesz évek óta semmit sem
- a Magyar autózási kultúra legszarabb része hogy képtelenek vagyunk megtanulni egy mocskos és egyszerű körforgalom használatát
1,5 hónapja voltunk egy 2800km-es Olasz túrán, és simán, torlódás és balhé nélkül tudják használni a 2x2, 2x3 és 2x4 sávos körforgalmakat. Firenze belvárosában (700 000-es város Budapesti szintű forgalommal) a csúcs időben (du 5) NEM volt torlódás egyetlen körforgalomnál sem !!!!
Mind Lenin is mondta, üzi a Magyar autósoknak: tanulni, tanulni, tanulni. Ja és az erőszakosság a tolakodás nem vezet sehova.....
 
Boszniában egyszer ültem egy konvojban ahol 4 kocsink ment össze.
Mind rendben volt műszakilag. Csak egyrészt a bosnyák sofőrök közlekedési morálja elég érdekes.
Másrészt a 4 sofőrből 3 úgy lett kint sofőr,hogy évekkel elötte megszerezték a jogsit, nem vezettek. De kintre sofőr beót kaptakak, így 0 tapasztalattal lettek sofőrök.
Nem mondom, hogy nem hibáztak, mert nem tartottak rendes köv. távot.
De sajnos rutint csak úgy szerezhetnek ha vezetnek. Ez a laktanyában ülve a kezükön nem megy.

Ugyanabban a félévben egy uralunk felborult a hegyekben. Elment a fék hegyről lefelé menet. Úgy szedtük ki a sofőrt, és a kocsipkt.
A kocsit elötte egy héttel szervízelték magyarországról jött szerelők.

De ahogy ruszkik haza írta akár az is lehet, hogy az utolsó nem tartott távot, és ő tolta össze a gépeket.
Lemaradt,gyorsított,a többi valamiért megállt hírtelen.

Erre írtam, hogy nem tudhatjuk, és látatlanba a pkt hibáztatni nem biztos, hogy okos.

Ki kell vizsgálni és levonni a következtetéseket. Pl be voltak e kötve?, én teherautón a legritkább esetben látok bekötött sofőrt.
Uralba tán nincs is.
Amibe volt, ha esetleg nem használták az ne a konvoj pk felelősége legyen.
Platón utaztak e?
Mivel nem tudjuk merész ítélkezni.

De a baleseteket nem lehet 100%ig elkerülni.

Olvasd el amit írtam, ennél sajnos "egyszerűbb" a történet
 
Elég sok az oszlopba bevágó civil kocsi, ekkora oszlopnak pedig nem szokott felvezetése lenni. A járműforgalom és annak sebessége többszöröse a 20 évvel ezelőttinek, de főleg a kamionforgalomnak, mondtam már párszor hogy a majd 30 éves "tapasztalataid" a nagy büdös semmivel egyenlők mára. Valószínűleg hibáztak is a távközökkel.. De elég egy hülye román kamionos, aki előzi a konvojt és bevág elé, (láttam olyat is nem egyszer, hogy közé mentek be) hogy megtörténjen a baj. Amúgy teherszállító konvoj volt, keresztbe az országon nincs platózás csak ha semmi más jármű nem elérhető.

Olvasd el amit írtam, ennél sajnos "egyszerűbb" a történet....
 
Ne egyással foglalkozzatok, mert kurvára nem kellene. A balesetben csak katonai autó ütközött, NEM volt bevágó civil autó. A legnagyobb felelőssége az út kialakításának van, hiába M 7 !!!!! Egy olyan csomópontnál történt, ahol egy körforgalom miatt rendszeresek a balhék az M 7-en. A kihajtó a Sóstói ipari park felé tart. Itt egyetlen egy sávos körforgalom vezet be egy több 1000 melóst foglalkoztató ipari parkba, amit még súlyosbít az ugyan itt lévő legnagyobb dunántúli Auchan áruház. Amennyiben valaki az M 7-en reggel 8-10, délután 4-6 óra között jár, és Budapest felől megy a Blatonra, azt fogja látni hogy az M 7-től 2-300 méterre található körfogalomtól a várakozó oszlop vége vagy 2-300m-re belelóg az M 7-be, és a lekanyarodó sáv sem ilyen hosszú. Az a csomópont HORROR, rendszeres súlyos balesetekkel. A Fehérváriak kb 4 éve rendszeresen reklamálnak, mert ennyire szar és veszélyes az a csomópont. Ígéret van, megoldás LÓFASZ !!!!
- ha aki hibázott, akkor esetleg az útvonal tervezője, akiennek a csomópontnak a veszélyességével nem volt tisztában, egy Hódmezőről érkező "eyszerű" sofőrnek NEM kötelessége tudni...
- a balfasz állami és tehetetlen közút kezelő meg nem tesz évek óta semmit sem
- a Magyar autózási kultúra legszarabb része hogy képtelenek vagyunk megtanulni egy mocskos és egyszerű körforgalom használatát
1,5 hónapja voltunk egy 2800km-es Olasz túrán, és simán, torlódás és balhé nélkül tudják használni a 2x2, 2x3 és 2x4 sávos körforgalmakat. Firenze belvárosában (700 000-es város Budapesti szintű forgalommal) a csúcs időben (du 5) NEM volt torlódás egyetlen körforgalomnál sem !!!!
Mind Lenin is mondta, üzi a Magyar autósoknak: tanulni, tanulni, tanulni. Ja és az erőszakosság a tolakodás nem vezet sehova....
.

Ismerős a dolog, sajnos Fehérvárnak iszonyat elb...ott a közlekedése, amikor ott dolgoztam állandóan legalább egy óra csak a adugóban araszolás volt. Az Auchan körforgalom fele tényleg életveszély kb.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
Közeli az információd, vagy találgatsz ? :)

Egyszerűen időnként kényszerűen használom azt a csomópontot, és hiába 36 éves a jogsim közel 800 000km-el, attól a csomóponttól irtózok.... Ha lehet kerülöm, no és egész Fehérvár tudja hogy mi a probléma és évek óta 2-3heti szinten van baleset, 2-3havi szinten súlyos baleset. Képzeld el, mész a balaton felé, a körforgalomhoz a lehajtó sáv tele, vagy már a vége lehet hogy bele lóg a 130-as pályába, ahol hirtelen azzal szembesülsz, hogy előtted vagy álló, vagy épp araszoló autók vannak. A rosszabbik esetben van egy barom, aki (rendszeresen) beelőzi a lehajtó sávban araszolókat, majd a lehajtó előtt befékez és megpróbál betolakodni a lehajtó sávba. Mind ezt egy legális 130-as pályán. No és ha a sor vagy a tolakodó araszol, akkor a lassú sebesség megbecsülése sem egyszerű, egy álló autót világító féklámpával sokkal jobban fel tudsz mérni. Kíváncsi vagyok majd a kommunikációra, de itt a ráfutásos baleset annyira típusos (szinte 100%-ban csak ilyen van), és a fényképen a konvoj autói is pont ilyen szitut mutatnak.
Egyébbként meg a kurva anyját mind a város vezetésnek, mind a közútkezelőnek, hogy felfele néz, nem akar dönteni, várja hogy valaki más döntsön, a felelősséget is magávl víve, még a sokadik súlyos baleset után sem akar a saját dolgával törődni.....
Hogy a forgalom mértékével tisztában legyél, szimpla egy sávos körforgalom, ahova az alábbi utak vezetnek:
- M 7-ről lehajó
- Várost elkerülő 2x2 sávos autóut (talán a 8-as főut záró szakasza a neve)
- városból kifelé 2x1 sávos út, műszakváltás és délután irgalmatlan forgalom
- Sárbogárdról Fehérvár felé 2x1 sáv. ez szintén elég forgalmas, ez a 63-as út
A sulyosbtás meg annyi, hogy erről körforgalomról nyílik a Győri Audi ipari park utáni 2. legnagyobb dunántúli ipari park, és a legnagyobb dunántúli Auchan.
Illetve az M7 ről lehajtón van még egy szigorító tényező is, még a körforgalom előtt egyesül (2 sávról 1 sávra szűkül) a Sárbogárdról Fehérvárra vezető 63-as úttal.
Szóval nincs benfentes infó, csak sajnos ismeret az adott csomópontról...... A rendszeres és teljesen ugyan ilyen típusu balesetekről....
 
Ne egyással foglalkozzatok, mert kurvára nem kellene. A balesetben csak katonai autó ütközött, NEM volt bevágó civil autó. A legnagyobb felelőssége az út kialakításának van, hiába M 7 !!!!! Egy olyan csomópontnál történt, ahol egy körforgalom miatt rendszeresek a balhék az M 7-en. A kihajtó a Sóstói ipari park felé tart. Itt egyetlen egy sávos körforgalom vezet be egy több 1000 melóst foglalkoztató ipari parkba, amit még súlyosbít az ugyan itt lévő legnagyobb dunántúli Auchan áruház. Amennyiben valaki az M 7-en reggel 8-10, délután 4-6 óra között jár, és Budapest felől megy a Blatonra, azt fogja látni hogy az M 7-től 2-300 méterre található körfogalomtól a várakozó oszlop vége vagy 2-300m-re belelóg az M 7-be, és a lekanyarodó sáv sem ilyen hosszú. Az a csomópont HORROR, rendszeres súlyos balesetekkel. A Fehérváriak kb 4 éve rendszeresen reklamálnak, mert ennyire szar és veszélyes az a csomópont. Ígéret van, megoldás LÓFASZ !!!!
- ha aki hibázott, akkor esetleg az útvonal tervezője, akiennek a csomópontnak a veszélyességével nem volt tisztában, egy Hódmezőről érkező "eyszerű" sofőrnek NEM kötelessége tudni...
- a balfasz állami és tehetetlen közút kezelő meg nem tesz évek óta semmit sem
- a Magyar autózási kultúra legszarabb része hogy képtelenek vagyunk megtanulni egy mocskos és egyszerű körforgalom használatát
1,5 hónapja voltunk egy 2800km-es Olasz túrán, és simán, torlódás és balhé nélkül tudják használni a 2x2, 2x3 és 2x4 sávos körforgalmakat. Firenze belvárosában (700 000-es város Budapesti szintű forgalommal) a csúcs időben (du 5) NEM volt torlódás egyetlen körforgalomnál sem !!!!
Mind Lenin is mondta, üzi a Magyar autósoknak: tanulni, tanulni, tanulni. Ja és az erőszakosság a tolakodás nem vezet sehova....
.

Ismerős a dolog, sajnos Fehérvárnak iszonyat elb...ott a közlekedése, amikor ott dolgoztam állandóan legalább egy óra csak a adugóban araszolás volt. Az Auchan körforgalom fele tényleg életveszély kb.

Tényleg annyira el van baszva, hogy amikor a lehajtónál a baleset megtörtént, akkor már Pákozd, vagy éppen még korábbról Veélencétől az M 7-ről beterelték a forgalmat Fehérvárra (nincs lehetőség kikerülésre), és a város szó szerint egész napra beállt mint a szög. A délutános műszakban a kolléga a 35 perces bejárós útját 2,5 óra alatt abszolválta, fél 4-re érkezett délutánra. Az egyik helyi járatot 11 óra után már el sem indították, annyira nem volt értelme, mert kigurult az induási helyéről, majd megállt a dugóban. A 25 perces teljes menet vonalát órák alatt sem volt képes "megfutni". Erről bezzeg a hivatalos félretájékoztatás baszott írni....
 
Tényleg annyira el van baszva, hogy amikor a lehajtónál a baleset megtörtént, akkor már Pákozd, vagy éppen még korábbról Veélencétől az M 7-ről beterelték a forgalmat Fehérvárra (nincs lehetőség kikerülésre), és a város szó szerint egész napra beállt mint a szög. A délutános műszakban a kolléga a 35 perces bejárós útját 2,5 óra alatt abszolválta, fél 4-re érkezett délutánra. Az egyik helyi járatot 11 óra után már el sem indították, annyira nem volt értelme, mert kigurult az induási helyéről, majd megállt a dugóban. A 25 perces teljes menet vonalát órák alatt sem volt képes "megfutni". Erről bezzeg a hivatalos félretájékoztatás baszott írni....

Közeli az információd, vagy találgatsz ? :)

Az mondjuk tény, hogy időnként az autópálya forgalmi sávjában is több száz méteres sor áll. Meg van pár "élelmes", aki szépen kielőzi a sort, és tolakszik legelöl. Két dolgot nem értek. 1; ha már állni kell, miért nem a leállóban, 2; ilyenkor (mindig) hol vannak Pintér behajtói ahelyett, hogy kivennék ezeket a barmokat?
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
Az mondjuk tény, hogy időnként az autópálya forgalmi sávjában is több száz méteres sor áll. Meg van pár "élelmes", aki szépen kielőzi a sort, és tolakszik legelöl. Két dolgot nem értek. 1; ha már állni kell, miért nem a leállóban, 2; ilyenkor (mindig) hol vannak Pintér behajtói ahelyett, hogy kivennék ezeket a barmokat?

A leállósávban nem állhatsz vagy araszolhatsz a KRESZ szerint.Ellenben a forgalmi sávban forgalmi okból még autópályán is.
 
A leállósávban nem állhatsz vagy araszolhatsz a KRESZ szerint.Ellenben a forgalmi sávban forgalmi okból még autópályán is.
Kivéve, ha átterelnek. Mert az nonszensz, hogy olyan rendszerességgel áll be, ahogy az ár-apály változik. Jártam arra párszor, az a rohadt sor mindig ott van.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba