Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

+/- 70 fokos állásszöget is láthattunk már képes és videón, szóval nem kell kételkedni. Az F-35 kis sebességnél a legjobban irányítható egyhajtóműves szuperszonikus vadászgépe a világon jelen állás szerint. Kb. néha az az érzése az embernek, hogy kéthajtóműves olyan nyomatékokat tud a gép előállítani...

Gondolom az a F–35B lehetett. És talán a sebesség szó szerint kicsi lehetett. És nem igazán légiharc körülmények között.
 
A cikk szerint (és a látvány alátámasztja) a Szu-57 30 fokos szögben forgott. Gyakorlatilag ült a folyamatos forgás közben.
Gondolom az a F–35B lehetett. És talán a sebesség szó szerint kicsi lehetett. És nem igazán légiharc körülmények között.
Nem tudom mire vélni egyik kommentedet sem több tényező miatt.
  1. A 30 fokos szögben forgott értelmezhetetlen, mert mi körül vagy melyik tengelye körül? Ennek így nincs jelentéstartalma. Hovatovább állásszögről is 0 infó. Egész egyszerűen nem derül ki számomra, hogy milyen mozgásról van szó és miről akarunk beszélni.

  2. Az F-35B a leggyengébb változat repülési teljesítményben, mert a legnehezebb és a gép méretei meg adottak. Ha arra célzol, hogy ventilátorozott közben, akkor a válaszom, hogy "nem". Minden VTOL képes gépen a vektorálás csak leszállásra használható rendszer légiharc közben nem alkalmazhatóak.*
*Fogtam is a fejem, amikor kele a HT magazinban a harcászati vektorálást összemosta a VTOL képességgel és gen. besorolással...

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Nem kell úgy tenni, mintha az oroszok fújnák a passzátszelet. Ezek sok éves videók, azóta már régen túl van ezen is a program. A széria gépeken +/- 50 fokra korlátozták le a rendszert, de ahogy írtam, elvitték 70 fokig. Negatívba is. @Allesmor Obranna is írt erről és magyarázott, hogy mennyire mesterdarab áramlástanilag. Aztán már nem is tudom, hogy kivel, talán @rudi kollégával ment a vita aztán vitorlázó gépek áramlástanáról.
 
A Szu-57-es ezt a Stoper manővert szemmel láthatóan a Szu-30SzM és Szu-35Sz párosnál gyengébben, kevesebb dinamizmussal adja elő.
Ez igaz a többi átesésen túli manőverére is. Kevesebb dinamikával hozza ezeket a manővereket, merta sárkány alapvetően eltér.
Na most ehhez képest nézd meg a nem vektoráló F-35A gép teljesen kilúgozott, vonalzóval meghúzott, az USAF előljárói által, a saját seggüket bevédve engedélyezett bemutatót:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
A Szu-57-es ezt a Stoper manővert szemmel láthatóan a Szu-30SzM és Szu-35Sz párosnál gyengébben, kevesebb dinamizmussal adja elő.
Ez igaz a többi átesésen túli manőverére is. Kevesebb dinamikával hozza ezeket a manővereket, merta sárkány alapvetően eltér.
Na most ehhez képest nézd meg a nem vektoráló F-35A gép teljesen kilúgozott, vonalzóval meghúzott, az USAF előljárói által, a saját seggüket bevédve engedélyezett bemutatót:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ez az a gép, ami lekorlátozva ilyen és volt pofája a pierre spreynek olyat benyögni, hogy "can't fly, can't turn"...
Meg mondott olyat is, hogy egy F-4 is jobb nála...
LOL
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Python
Am az Szu-57 is képes lesz azokra az erős fordulásokra mint a asz f-22 amikor megkapja az új hajtóművet?

pl 0:14-nél

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Am az Szu-57 is képes lesz azokra az erős fordulásokra mint a asz f-22 amikor megkapja az új hajtóművet?

pl 0:14-nél

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Annak annyira köze nincs a hajtóműhöz, mert az állásszög és Cl kérdése az egész nagy felülettel. A kérdés csak az, hogy meddig tartható az adott sebesség. A Mirage-2000 is mutatott már be ilyen fordulót, csak kicsit rövidebb ideig tartott. Ilyen kis sebességgel ekkora AoA nem tartható fenn.
 
  • Tetszik
Reactions: Roni
EDAXt6JW4AM4OP1.jpg


ECyH6jfUUAAp3sL.jpg


ECzhzDgWsAYSMZt.jpg


EC_eGlXXkAE2MC2.jpg


EC_eGpVXUAUI4B-.jpg


EC_eGoYXUAAYGwe.jpg


EC_eGoRXoAE9Bvn.jpg



Szergej b+,az a ki@aszott fegyvertér ajtóóóóóóó!!!!!!!!!
Gondolom nem a véglegez verzió,de akkor is.
 
Van ennek a manővernek bármilyen harcászati funkciója/értelme?
Van.
Az egyik F-15E azért perecelt le Líbiában 2011-ben, mert aszimmetrikus fegyverzetnél egy légvédelmi rakéta kimanőverezése során lapos dugóba esett.
Ez amúgy egy ismert hajlam az F-15-ös családnál és függesztmény nélkül is elő lehet idézni.
Az F-16-osnál ugyanez:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ezek kontroll alatt tartása az ötödik generációs gépek "trade mark"-ja, ahogy a Lockheed F-35-ös főpilótája nyilatkozta tavaly előtt Le Bourge-ban a Pedal Turn manőverrel kapcsolatban.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and fip7
Van.
Az egyik F-15E azért perecelt le Líbiában 2011-ben, mert aszimmetrikus fegyverzetnél egy légvédelmi rakéta kimanőverezése során lapos dugóba esett.
Ez amúgy egy ismert hajlam az F-15-ös családnál és függesztmény nélkül is elő lehet idézni.
Az F-16-osnál ugyanez:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ezek kontroll alatt tartása az ötödik generációs gépek "trade mark"-ja, ahogy a Lockheed F-35-ös főpilótája nyilatkozta tavaly előtt Le Bourge-ban a Pedal Turn manőverrel kapcsolatban.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
A repteljesítményes cikk erről is szól majd szőrmentén, mert ez nem jelenik meg semmilyen diagramon...
 
A bemutatórepülés legeleje a Raptor demo-val azonos, jó alap összevetni a kettőt. De nem a két gépet! Ez csak a lerepült figurákra és a pilóták stílusának összevetésére alkalmas.
Roman Kondratyejev mondhatni "amerikai" stílusban repül.
Hanem, ami látszik az az, hogy míg jónéhány negyedik generációs repülőgépnek a 360 fokos húzott furduló, vagy akár az intenzívebb irányváltások befejezéséhez mindenképpen szükség van a teljes utánégetésre, addig ennél a masinánál az FbW még vissza is veszi minimálra az utánégetést, sőt le is kapcsolja(!) helyenként a túlterheléslimit betartása végett.
És akkor hol van még az ígéretes 30-as hajtómű ereje?

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Ez igazi?
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.