Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Azon gondolkodom, hogy a grammonként 95 eurós CO2 adó itt mennyire jönne ki :)

Ne viccelj, valamit elírtál, ugye? Az autóm nem mai csirke: 190 g/km CO2-t tol ki. Ez egy kilométer megtételére 18050€ lenne, ami akárhogy is nézem egy egyszerűbb új autó ára. Az az új autó kb. 90g/km CO2 kibocsátással bír.
 
Ez nem haladásra, hanem eladáskor vagy gyártáskor kell fizetni. Tehát az autó vételi árára rakódik rá.

Akkor is rendkívül magas, ezzel az európai autóipart ki lehet végezni, mert annyira megnő az új autók ára, hogy töredékére esik a vásárlások száma. Ez pedig azért is gond, mert már megy bele a recesszióba az EU gazdasága, a húzóágazat autóiparon már látni, és az az utolsó olyan globálisan piacképes iparág, amiben az EU vezető pozícióban van (másban is versenyben van, de nem első helyen). Ez rossz lesz persze Magyarországnak is, de az egész EU-nak is. Mindeközben a teherhajók fossák a szart a levegőbe továbbra is.

Hol lehet erről a tervről olvasni?
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger
Akkor is rendkívül magas, ezzel az európai autóipart ki lehet végezni, mert annyira megnő az új autók ára, hogy töredékére esik a vásárlások száma. Ez pedig azért is gond, mert már megy bele a recesszióba az EU gazdasága, a húzóágazat autóiparon már látni, és az az utolsó olyan globálisan piacképes iparág, amiben az EU vezető pozícióban van (másban is versenyben van, de nem első helyen). Ez rossz lesz persze Magyarországnak is, de az egész EU-nak is. Mindeközben a teherhajók fossák a szart a levegőbe továbbra is.

Hol lehet erről a tervről olvasni?

Nem minden egyes autóra számolják, hanem egy gyártó teljes flottájára.
Vagyis ha a gyártó elad egy terepjárót, aminek 200 gram a kibocsátása és elad egy normál autót 100 grammal, akkor a kettőt átlagolják, így fizet 150 gramra büntetést.
Ezért kell eladjanak minél több elektromost is, mert azoknak 0-nak veszik a kibocsátását (és ha jól tudom, akkor egy elektromos kocsit nem is egynek vesznek, hanem többnek kicsivel).
Vagyis ha eladnak egy 200-as terepjáró, egy 100-as normál autó és egy 0-as elektromos, akkor az átlag kijön 95 alá.
Vagy ha elad 19 db. 100 gram kibocsátású autót de elad mellé 1 db. elektromost, akkor máris 95 alá vitte az átlagos és szintén nem fizet büntetést a 19 belsőégésűre sem.
 
Nem minden egyes autóra számolják, hanem egy gyártó teljes flottájára.
Vagyis ha a gyártó elad egy terepjárót, aminek 200 gram a kibocsátása és elad egy normál autót 100 grammal, akkor a kettőt átlagolják, így fizet 150 gramra büntetést.
Ezért kell eladjanak minél több elektromost is, mert azoknak 0-nak veszik a kibocsátását (és ha jól tudom, akkor egy elektromos kocsit nem is egynek vesznek, hanem többnek kicsivel).
Vagyis ha eladnak egy 200-as terepjáró, egy 100-as normál autó és egy 0-as elektromos, akkor az átlag kijön 95 alá.
Vagy ha elad 19 db. 100 gram kibocsátású autót de elad mellé 1 db. elektromost, akkor máris 95 alá vitte az átlagos és szintén nem fizet büntetést a 19 belsőégésűre sem.

Köszönöm a felvilágosítást!
 
Nem minden egyes autóra számolják, hanem egy gyártó teljes flottájára.
Vagyis ha a gyártó elad egy terepjárót, aminek 200 gram a kibocsátása és elad egy normál autót 100 grammal, akkor a kettőt átlagolják, így fizet 150 gramra büntetést.
Ezért kell eladjanak minél több elektromost is, mert azoknak 0-nak veszik a kibocsátását (és ha jól tudom, akkor egy elektromos kocsit nem is egynek vesznek, hanem többnek kicsivel).
Vagyis ha eladnak egy 200-as terepjáró, egy 100-as normál autó és egy 0-as elektromos, akkor az átlag kijön 95 alá.
Vagy ha elad 19 db. 100 gram kibocsátású autót de elad mellé 1 db. elektromost, akkor máris 95 alá vitte az átlagos és szintén nem fizet büntetést a 19 belsőégésűre sem.
Csak ez azért parasztvakítás, mert pl Lengyelországban vagy sok más helyen az egyenértékű emissziója elektromos kocsinak rosszabb, mintha 100% benzin lenne. Sikerült jó EU-s módon adni a szarnak egy jó nagy pofont.
 
Csak ez azért parasztvakítás, mert pl Lengyelországban vagy sok más helyen az egyenértékű emissziója elektromos kocsinak rosszabb, mintha 100% benzin lenne. Sikerült jó EU-s módon adni a szarnak egy jó nagy pofont.

Annyiból jó, hogy némi innovációt beindít: a hibrid vonalra pl. ráfekszik libelingem az Alfa Romeo, és mire a jelenlegi verda csereérett lesz, elvileg lesz hibrid C osztályú termék a kínálatukban, ha hinni lehet a roadmapeknek (nekem eddigi autóipari tapasztalatom alapján az időtávlatok hihetőnek tűnnek). Az én felhasználási igényemnek (heti 1-5x város 5-50km-es napi utak, havi 2-10x vidék 200-500km-es utak, évi 1-4 1000+km-es utak) épp megfelelne a hibrid.

Hány km. elektromos hatótáv után számít 0g-osnak egy hibrid?
 
Ha jól tudom ezeket a grammokat teljes flottára számítják, ami folyamatosan öregszik EU szerte, egyre nehezebben vesznek új, problémásabb járművet a megszokott helyett a tehetősebbek is, ezért ha tartani akarják a limitet fullba kell tolniuk a kretént az európaiaknak (kivéve Fiat, mert ők megvették a Tesla EU-s eladásait, mivel a grammokat lehet adni-venni is...).
 
Csak ez azért parasztvakítás, mert pl Lengyelországban vagy sok más helyen az egyenértékű emissziója elektromos kocsinak rosszabb, mintha 100% benzin lenne. Sikerült jó EU-s módon adni a szarnak egy jó nagy pofont.

Jelenleg igen. De valószínűleg mire elterjednek az elektromos autók, addigra bezárják az összes szénerőművet. Legalábbis ezek az EU-s tervek.
Csak arra leszek kiváncsi, hogy mivel fognak áramot termelni? Mert ugye a nukleárist is bezárják sok helyen, az orosz gáz büdös, vízenergia meg nincs már annyi kihasználatlan.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Ne viccelj, valamit elírtál, ugye?

A gyakorlatilag szenet kipöfékelő gőzmozdonyra írtam ;)

Az autóm nem mai csirke: 190 g/km CO2-t tol ki. Ez egy kilométer megtételére 18050€ lenne, ami akárhogy is nézem egy egyszerűbb új autó ára. Az az új autó kb. 90g/km CO2 kibocsátással bír.

Ezt csak az új autókra vonatkozik 2020-tőle a 95 g/km feletti kibocsátásra, és a gyártót terheli az egész flottára, ahogy a többiek már írták.

Namost a gond az hogy jelenleg a szabványos kibocsátás olyan 120-130 gramm / km körül van, 90 az max hybridek esetén jön ki. A vicces EU szabályozásnak belső égésű motorral nem lehet megfelelni ennyi idő alatt, képtelenség ilyen motort ilyen rövid idő alatt fejleszteni, ha egyatalan lehetséges, de valszeg inkább egyatalan nem - 20 évbe telt kb mire a korábbi kibocsátást sikerült a mai szinte nagyjabol megfelezni, és már most is kétrét görnyednek a gyártók egy egy grammért.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
De, van. Paraguay. 100 vízenergia. 3 nagy vízerőmű adja az egész áramot az országban. Persze a gát betonozása ott is CO2 kibocsátással járt, de miután felépült minimum 100 évig CO2 mentes.
https://en.wikipedia.org/wiki/Electricity_sector_in_Paraguay#Installed_capacity_and_generation
Apró hiba, hogy az elárasztott területeken a bomló szerves anyag metánt termel. Ezt eddig kifelejtették a számításból.

Egészen más trópusi övezet közelébe egy vízierőmű, mint mondjuk az, amikor a Hoover Dam vagy egy norvég gát kopár medret tölt fel vízzel. Nézd meg hogyan korrelál a km-lénti metántermelés a szélességi körökkel.
http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.461.9095&rep=rep1&type=pdf
A metán sokszorosan rosszabb a CO2-nél üvegházhatás szempontjából.

Vagy csak ezek kamu (?) tanulmányok, amit a szél/nap lobbi hajt, hogy a vízierőműveket is lejárassa generálisan, hogy a saját kis gumicicájukat telepítsék le.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
Apró hiba, hogy az elárasztott területeken a bomló szerves anyag metánt termel. Ezt eddig kifelejtették a számításból.

Egészen más trópusi övezet közelébe egy vízierőmű, mint mondjuk az, amikor a Hoover Dam vagy egy norvég gát kopár medret tölt fel vízzel. Nézd meg hogyan korrelál a km-lénti metántermelés a szélességi körökkel.
http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.461.9095&rep=rep1&type=pdf
A metán sokszorosan rosszabb a CO2-nél üvegházhatás szempontjából.

Vagy csak ezek kamu (?) tanulmányok, amit a szél/nap lobbi hajt, hogy a vízierőműveket is lejárassa generálisan, hogy a saját kis gumicicájukat telepítsék le.

Mondjuk a tavakban kialakul az algásodás is, az meg nagy CO2 elnyelő, nem?
 
Lehet, hogy hülyeség ami eszembe jutott, de olvastam vmelyik autós oldalon ahidrogánhajtásról, hogy az életképesebb stb a tölthtő villanyossal szemben stb....
Írját, hogy emossziómentes blabal..mert csupán vizgőz jön a kipuból. Most ez pl télen mennyire jó dolog? A kipuff ok nem fagy be, de az út amire rácsapódik mínuszokban,,,, az kb korcsolyapálya.
 
  • Tetszik
Reactions: Kurfürst
Amúgy ez tényleg elgondolkodtató a téllel és a hidrogénhajtásnál.

A tüzelőanyag cellás / hidrogénes hajtással kapcsolatban ami nehezen megoldható probléma, hogy a tárolása veszélyes, ráadásul a hidrogén előállítása is erősen energiaigényes, szóval megint ott van az fránya kérdés hogy oké, a lokális kibocsátást kilövöd, de ha mindehhez az energiát szénerőművekkel csinálod, akkor kiöntötted a gyereket is, mert csak a szennyezés kibocsátási pontját raktad más helyre...
 
Amúgy ez tényleg elgondolkodtató a téllel és a hidrogénhajtásnál.

A tüzelőanyag cellás / hidrogénes hajtással kapcsolatban ami nehezen megoldható probléma, hogy a tárolása veszélyes, ráadásul a hidrogén előállítása is erősen energiaigényes, szóval megint ott van az fránya kérdés hogy oké, a lokális kibocsátást kilövöd, de ha mindehhez az energiát szénerőművekkel csinálod, akkor kiöntötted a gyereket is, mert csak a szennyezés kibocsátási pontját raktad más helyre...
Ráadásul a hidrogén gyártása tudtommal borzasztóan energiaigényes dolog. A teljes lánc hatásfoka orbitálisan szar.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and blitzkrieg